Про Т. Г. Шевченка на уроці математики.
План-конспект інтегрованого уроку з математики у 5 класі по темі
« Властивості множення. Множення десяткових дробів на розрядну одиницю» у 5 класі.
Вчитель математики
Степківського НВК “ ЗОШ І-ІІ ступенів - ДНЗ”
Таращанського району Київської області
Розгон Наталія Іванівна
Мета: Закріпити навички застосування властивостей множення при спрощенні виразів, при множенні десяткових дробів на розрядну одиницю; розвивати логічне мислення . Ознайомити учнів із основними фактами із життя та творчості Т. Г.Шевченка.
Обладнаня:Портрет Т.Г. Шевченка, збірка «Кобзар», файли із завданнями.
Хід уроку.
І.Мотивація навчання.
ІІ. Міні-гра « Задумай число» ( в результаті повинно вийти 9).
Учитель: Щороку 9 березня весь світ відзначає річницю від дня народження славетного сина українського народу, талановитого поета, художника, борця за правду Т.Г. Шевченка. Тому сьогоднішній урок буде присвячений основним фактам його життя і творчості.
ІІІ. Математичний диктант із взаємоперевіркою.
Обчислити: 20· 50; 4· 250; 125· 8; 0,125· 8; 2,5 0,4; 0,4 · 5; 0,8 · 12,5 0,25· 0,4.
ІV. Колективне розв’язування вправ ( вправа « Мікрофон»)
0,2· 181,4· 50 = 181,4· 10=1814- рік народження поета;
1,25 18,61 80 =1861 – рік його смерті; Скільки років прожив поет?
0,1 0,2 500= 10 - стільки років Шевченко провів на засланні;
40 2,4 0,25 =24 – був кріпаком;
1,3 6,8+3,2 1,3 = 1,3(6,8+3,2) = 1,3 10 =13 – стільки років був на волі;
2,6 12,2 -2,2 2,6 =26 - було Шевченку стільки років, коли вперше вийшла збірка творів під назвою «Кобзар», яка вміщувала лише 8 поезій, а повне зібрання Шевченко надрукував через 20 років. Підрахуйте, коли це було? ( 1960 рік). А чи знаєте ви, що ім’ям поета названо 164 населені пункти в Україні, а перший в Україні Буквар з’явився завдяки Тарасу Григоровичу у 1861 році за його кошти.
Учитель: А зараз я пропоную вам самостійно виконати завдання, відповіді яких закодовані і лише правильне розв’язання їх дозволить прочитати закодоване слово:
7. 4 ( 3,5- 0,125 8 ) 3,542 =35,42.
(ключі відповіді вчитель дає кожному учню після виконання всіх завдань).
35,42 |
41,56 |
34,7 |
47,7 |
7,92 |
49 |
4,92 |
Т |
В |
О |
І |
А |
З |
П |
Це слово - назва твору поета Заповіт». Учні декламують вірш.
Учитель: То що ж заповідав нам автор віршу?
І знову цитуються слова: « І мене в сім’ї великій, сім’ї вольній, новій
не забудьте пом’янути незлим тихим словом.»
Все, що ми можемо зробити для поета – читати, любити і шанувати його творчу спадщину, а ще гарно вчитись.