Інтегрований урок у віршах"Море у творчості митців"

Про матеріал
Інтегрований урок поєднує 3 предмети : образотворче мистецтво, музичне мистецтво та літературне читання. Те, що конспект уроку написаний у віршах, допомагає дітям більш глибоко поринути у світ творчості, який тримається на 3 китах : музиці, живописі та поезії.
Перегляд файлу

Інтегрований урок у віршах: образотворче мистецтво +музичне мистецтво+ літературне читання

Вчитель: Сніжко С.В.

Тема: Море у творчості митців

Мета: розкрити   взаємозв’язок трьох видів мистецтва: музики, живопису, поезії; підвести дітей до висновку, що музику можна «бачити», а картину «чути»; розвивати творчу уяву,вокально-хорові навички; виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, інтерес до мистецтва.

Зоровий ряд: репродукції картин І.К. Айвазовського « Дев' ятий вал», «Шторм», «Місячна ніч на Чорному морі», «Море у місячному сяйві», портрети  художника І.К.Айвазовського та композитора М.А.Римського-Корсакова.

Літературний ряд: О.С.Пушкін, уривок «Казка про царя Салтана» та уривок «Тиха українська ніч» .

Обладнання: комп' ютер, мультимедійна дошка.

Матеріали та інструменти: альбоми для малювання, простий олівець, гумка, фарби, ємність для води, набір пензлів, серветки, палітра.

                                      Хід уроку

I. Організаційний момент

Вч.: Доброго дня! Я всіх рада вітати!

Зичу добра всім від хати до хати.

В мандри цікаві запрошую всіх:

І наших гостей, і діток своїх!

Діт.: Доброго дня! В нашій школі вітаємо! Щастя, добра усім ми бажаємо.

З нами у подорож запрошуєм вас.

Нумо, рушаймо! Готовий наш клас!

II. Актуалізація опорних знань

Вч.:Любі діти мої, наш урок - не звичайний,

Бо поєднає два світи надзвичайні: Перший - то світ пензля і фарб,

Другий - то музики дивної скарб.

Тож, вирушаймо в мандрівку цікаву!

І хай наш урок буде яскравим!

III. Інтерактивна гра «Очікування»

Вч.: -Що від уроку нам, друзі, чекати?

       Вас прошу усіх про це розказати.

(Діти висловлюють свої очікування від уроку)

Вч.:Дякую всім за такі сподівання,

Тож, прикладемо знання і старання,

Щоб всі очікування ваші здійснились,

І човники ці на море спустились!

IV. Повідомлення теми та мети уроку

(Відеофільм «Море»)

Вч.:Ви здогадались, що мандрівка морська?

Нас зачарує глибин дивина,

Хвилі прибою, шум моря стихає....

Ген чайка вгорі своїм криком вітає!

V. Основна частина уроку

1. Вч.:Два види мистецтв поєднались в одному

Такому для нас чарівному, близькому...

Живопис - ми бачимо колір, тона,

А музика - це вже світ звуків луна.

Та враз об' єднались два види в один –

І сталося диво – дивне з глибин:

Вже музику «бачити» можем серцями,

А із картин - линуть музики гами.

І чуємо серцем, і бачим душею...

Єднає мистецтво красою своєю.

І ось вже вода не шумить, а співає,

А чайка над хвилями гордо шугає.

Море рокоче, хвилю жене,

На берег накочує військо своє

 І наступає на камінь, на скелі...

Манить, чарує вид морської пустелі...

(Завершення перегляду фільму).

2. Ознайомлення з творчістю І.К. Айвазовського (Демонстрація картин з морським пейзажем)

Вч.:Ось перед нами - пейзаж на картині

Ну а пейзаж моря ,діти,- марина.

Художник, що пише картину-марину,

Теж мариністом зветься й по нині.

Багато художників було мариністів,

Картин -марин не сто і не двісті.

Вабив художників простір морський.

Відомий з усіх - є Айвазовський.

3.Розповід підготовленої учениці про життя та творчість  К. Айва- зовського(на мультимедійній дошці - портрет художника)

Вч.: - Послухайте розповідь про життя відомого мариніста- Івана Костянтиновича Айвазовського, яку підготувала Сніжана Б.(учениця розповідає про художника)

4. Перегляд картин Айвазовського:(підготовлені учні –Діма С.та Сніжанка С. розповідають про ці картини)

а) «Шторм»;

б) «Місячна ніч на Чорному морі»;

в) «Море в місячному сяйві»;

г) «Дев' ятий вал» - вчитель:

- Перед вами - найвідоміша картина Івана Костянтиновича Айвазовського «Дев' ятий вал». Так моряки з давніх - давен називали хвилю найбільшої сили та висоти, хвилю - убивцю.

Давайте уважно поглянемо на репродукцію:

- Який настрій у вас викликає ця картина?(тривожний, неспокійний, відчуття хвилювання за долю людей...)

- В яких відтінках намальована картина?(Художник використав для передачі моря холодні відтінки, а небо зобразив теплими відтінками).

-- Що передають холодні відтінки?(Грізну силу моря)

-- А теплі?(Що настає ранок, шторм ось-ось вщухне,а люди - врятуються).

- А яка б музика могла лунати при перегляді цієї картини?( Тривожна, хвилююча)

5.Слухання запису увертюри Римського - Корсакова «Океан - море синє» із опери «Садко»:

- Послухайте уважно увертюру «Океан - синє море» до опери Миколи Андрійовича Римського - Корсакова «Садко» і спробуйте порівняти настрій картини, музики і віршів: (Лунає запис увертюри М.А.Римського- Корсакова «Океан - синє море» )

Вч.:Зелена хвиля, мов із скла,

З розгону стала на диби.

До неба гребінь підняла

Розлючена гора води

Й завмерла на коротку мить...

І зараз в прірву полетить,

З шаленим ревом, зверху вниз,

Розбившись на мільярди бризк!

- Чи співпадають настрій картини і музики?(Не завжди)

- Які зорові образи виникли у вас під час слухання музики?(Уявлялося море то спокійне, тихе, то грізне, бурхливе).

- За допомогою яких засобів музичної виразності композитор створив образ моря?( За допомогою мелодії, динаміки, темпу).

6. Ознайомлення із життям і творчістю композитора М.А. Римського- Корсакова.( Розповідь підготовленої учениці. На мультимедійній дошці - портрет композитора.)

Вч.: - Багато композиторів зображують у музиці картини моря. Один із них - відомий на весь світ композитор Микола Андрійович Римський - Корсаков . Послухайте повідомлення про життя і творчість цього композитора, яке підготувала Наталка К.( Виступ учениці).

7.Слово вчителя:

- А тепер я пропоную вам уявити себе художниками - мариністами і зобразити море таким, яким ви його собі уявляєте: хтось-тихим і лагідним, а хтось - штормовим, бурхливим.

З чого роботу свою вам почати?

Треба море від неба «відтяти».

Лінія зветься така «горизонтом»

По морю пряма, осяяна сонцем.

Моря відтінки ось перед вами:

Гамма насичена цими кольорами.

Холодні тони: і зелений, і синій,

І ледь блакитний в пошані в нас нині.

Зобразьте усе, як ви те уявили:

Човен і чайка, й баранчики-хвилі...

Може, на дивний острів дістались?

А може, дельфіни у морі купались?

Хай ваша уява не має кордонів,

Безмежна фантазія без грат і законів!

А музика хай надихне вашу душу

 Відкритись не бійтеся-дуже вас прошу.

- Пам' ятайте: щоб передати настрій моря - одного кольору буде замало. Використовуйте різні кольорові сполучення (Демонстрація кольорової гами та картин із різними відтінками моря)

- Море може бути ледь блакитне, спокійне, а може бути помережене

білими баранцями хвиль, які мчать по морських просторах, а може бути насичено синє, фіолетове, із темно-зеленим відтінком....

VI. Практична частина уроку

На мультимедійній дошці – відео моря,звучить шум хвиль,крики чайок. (Релакс). Учні працюють під контролем вчителя.

VII. Закріплення теми уроку

- Щоб переконатися, що ви добре зрозуміли тему уроку, дайте відповіді на такі питання:

- Як називається картина, на якій зображене море?(Марина)

- Який художник присвятив усе своє життя зображенню моря?( І.К.Айвазовський)

-До творчості якого композитора ми сьогодні зверталися?(М.А.Римсько- го-Корсакова)

- Які види мистецтва поєднали?(Музику, живопис, поезію)

VIII. Підсумок уроку

1.Дитячі роботи вивішуються на дошці.

2.Підводиться підсумок інтерактивної гри «Очікування»:

- Діти, якщо ваші очікування справдилися,- прикріпіть вітрильник на море.(Діти виходять до дошки, прикріплюють вітрильники і залишаються на виконання пісні)

3. Виконання пісні 3.Майстрової на сл.Г.Білак «Я малюю море».

 

doc
Додано
21 січня 2020
Переглядів
1955
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку