Інтегрований урок "Україна на карті світу. Карта України. Твір есе."

Про матеріал
Формувати життєві компетенції, розвивати пізнавальний інтерес, спостережливість, творчі навички; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи, патріотичні та естетичні почуття.
Перегляд файлу

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК  В 4 КЛАСІ

Навчальні предмети

Природознавство Т.Г. Гільберг, Т.В.Сак

Українська мова М.С. Вашуленко, С.Г.Дубовик, О.І.Мельничайко

Тема. Україна на карті світу. Карта України. Твір есе.

Мета. Формувати життєві компетенції, розвивати пізнавальний інтерес, спостережливість, творчі навички; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи, патріотичні та естетичні почуття.

Природознавство.

Поглибити знання учнів про розташування України на карті світу, півкуль і Європи; засобами практичної роботи допомогти школярам уявити протяжність кордонів України, закріплювати вміння працювати з контурною і фізичною картами; прищеплювати любов до Батьківщини; удосконалювати навички роботи з картами, схемами, зошитом, підручником.

Українська мова.

Працювати над розвитком зв'язного мовлення, залучити  школярів до написання есе, розвивати самостійне мислення, вчити чітко й грамотно формулювати власні думки, структурувати інформацію, установлювати причиново-наслідкові зв’язки, ілюструвати поняття відповідними прикладами, удосконалювати стиль письма. 

Обладнання: географічні та контурні карти України, презентація .

Тип уроку. Інтегрований урок . Підсумковий урок.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Я хочу побажати вам гарного уроку,

Щоб було цікаво всім нам працювати,

Щоб хотіли дуже всі відповідати.

 

 

Щоб допомагало вам вміння міркувати

І хороші  бали легко заробляти.

ІІ.  Актуалізація опорних знань учнів

 Слухання і обговорення вірша.

Що то, діти за країна –

Неба синього блакить,

На ланах у серпні жито

Стиглим золотом блищить?

Там озера, швидкі річки,

Полонини, болота,

Там ростуть стрункі смерічки

Й мінеральна є вода.

Гордо, голосно, дитино,

Ти назви ім'я країни,

У якій, хвалити Бога,

Народився і живеш.

Отже, зветься ця країна – (Україна)

ІІІ. Оголошення теми і завдань уроку

Сьогодні урок незвичайний, оскільки на ньому буде поєднано природознавство та урок зв'язного мовлення. Крім того, що ми дізнаємося багато цікавого про карту України, ще й будемо вчитися розвивати самостійне мислення за допомогою твору есе.

ІV. Узагальнення  навчальної діяльності.

1.Метод «Мозковий штурм»

 Перш ніж мандрувати Україною пригадаємо:

  •                   На якому материку розташована Україна? (Євразія)
  •                   У якій частині світу ми живемо? (Європі)
  •                   У якій півкулі знаходиться Європа? ( Східній)
  •                   На якій карті можна найкраще роздивитися всю Україну? (Фізичній)
  •                   Що на карті позначають синім кольором? (Водойми)
  •                   Височини позначають на карті ….(жовтим і коричневим кольорами)

2.Робота в групах

На сьогоднішній урок представники з кожної групи можуть побувати кореспондентом природничого журналу «Колосок». Вам було задано завдання презентувати цікаву інформацію про Україну.

1 група – Кордони і територія України

2 група – Населення та славетні міста

3 група – Гори та водойми України

(Презентація з показом  слайдів).

    1група - Величезні простори займає наша країна. Щоб пройти пішки зі заходу на схід, то для цього знадобилося б близько 100 днів, бо цей простір простягнувся  на 1300 км зі сходу на захід, а з півночі на південь – на 900 км.

Нині площа України становить 603,7 тис. км.  Розмірами території вона поступається лише Росії та Казахстану. Межує з Польщею, Угорщиною, Румунією, Словаччиною, Молдовою, Білоруссю, Росією. Загальна довжина кордонів близько 6400 км.

    2 група - Понад 95% території України – рівнина. Височини займають четверту частину рівнин. Гори знаходяться тільки на крайньому заході (Карпати) та півдні (Кримські). Карпати простягаються в межах України на 270 км. Найвищою вершиною Українських Карпат і найвищою точкою України є гора Говерла заввишки 2061 м. Найвищою вершиною Кримських гір є гора Роман-Кош, яка сягає заввишки 1545 м.

  1. група - В Україні понад 459 міст, у яких живе майже 70 % від загальної чисельності населення. Найбільшими є міста, в яких понад 500 000 жителів.

Це Київ, Харків, Одеса, Дніпро, Донецьк, Запоріжжя, Львів і Кривий Ріг. 24 міста є обласними центрами.

Нашу Батьківщину омивають два моря – Чорне та Азовське. В Україні є безліч річок, озер, водосховищ, ставків. Лише річок налічується 71 000. На кожний квадратний кілометр території припадає 250 м річок. Найбільшими є Дніпро, Дністер, Південний Буг, Сіверський Донець, Дунай. На нашій землі

близько 3000 озер. Найбільш відомими є озеро Ялпуг в Одеській області, на Волині – озеро Світязь і у Карпатах – озеро Синевир.

  1.               Словникова робота.   Слайд  

Карта  – умовно зменшене загальне зображення земної поверхні, її частини або окремих країн світу

Адміністративна карта – це карта адміністративного поділу країни на області

 4. Вікторина

- Назвіть найбільші річки України.

- З якими державами межують кордони нашої Батьківщини? 

- Назвіть моря України?

- Гори України.

- Населення України.

5. Практична робота з контурною картою

І група –  позначити річку Дніпро.

ІІ група –  визначити кордони України.

ІІІ група –знайдіть на карті столицю України , нашу область, позначте її межі.

6. Робота з підручником с. 103

7. Додаткова інформація

       Річка Дніпро, довжина якої 2285 км, вона є третьою за величиною після Волги і Дунаю річкою Європи. Бере початок в Росії і несе свої води до

Чорного моря. Протікає по території Росії, Білорусії, України. Наші предки називали цю річку Данапріс, що означає «вічна вода». Друга назва Дніпра – Славутич, від слова «слава». Це настільки потужна ріка, що зарегульована каскадом дніпровських водосховищ: Київським, Канівським, Кременчуцьким, Кам'янським, Дніпровським і Каховським.

    Згадується Дніпро і у заповітному бажанні Тараса Шевченка бути похованим там, де видно і степи, і лани, і кручі, і прекрасний Дніпро, що споконвіку котить могутні хвилі свої аж до Чорного моря.

Як умру, то поховайте

Мене на могилі,

Серед степу широкого,

На Вкраїні милій.

Щоб лани широкополі,

І Дніпро, і кручі

Було видно, було чути,

Як реве ревучий….

Українська мова

  1.               Інформаційні дані.

І у кожного, хто буває на Чернечій горі в Каневі, складається своє, особисте враження від величності пам'ятника Шевченку. Ви теж відвідали це священне місце. Яке ж враження воно справило на вас? Що вам найбільше запам'яталося? Що дізналися нового?

Слайди (екскурсія м. Канів , музей Т.Г.Шевченка).

  1.               Теоретичні відомості.

Сьогодні на уроці ви маєте змогу пригадати  враження від екскурсії та відобразити їх у  творах.

Але перш ніж приступити до роботи, дізнаємося, що ж таке есе.

   Слайд.  Есе – невеликий за обсягом твір, що має довільну побудову, у якому автор висловлює власні думки та враження з конкретного приводу чи питання щодо конкретного явища чи предмета.

 Слайд . Словничок-помічничок

 У Каневі, Тарасова гора, Чернеча гора, широкий Дніпро, хатинка доглядача могили, музей Т.Г.Шевченка,  екскурсовод, експонати, відвідувачі, Кобзар, бандуристи, мистецтво, художник, творець.

  1.               Творча робота учнів .
  2.               Презентація творчих робіт.

V. Підсумок уроку.

ІХ. Домашнє завдання

Природознавство: опрацювати сторінки підручника-101 – 103.

Українська мова : твір ЕСЕ «Мандрівка Україною».

 

 

 

docx
До підручника
Природознавство 4 клас (Андрусенко І.В.)
Додано
18 січня 2020
Переглядів
1255
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку