Інтелектуальна гра з природознавства
4 клас
«Розумники та розумниці»
Мета. Узагальнити, систематизувати і поглибити знання учнів з природознавства; сприяти подальшому розвитку пізнавальних здібностей, самостійному вивченню предмета, розширенню світогляду учнів; створити умови для активного повторення матеріалу з навчального предмета, демонстрації учнями свого кругозору, начитаності, вміння орієнтуватися в будь-яких умовах; пробуджувати інтерес до предметів гуманітарного та природничого циклу. Дати можливість кожному учню проявити активність, показати рівень своєї підготовки; сприяти розвитку навичок міжособистісного спілкування.
Прищеплювати дбайливе ставлення до природи. Виховувати повагу до товаришів, почуття відповідальності, згуртовувати учнів у колектив.
Обладнання. Назви команд, картки для ігор, м’яч, призи.
Форма проведення. Інтелектуальна гра-змагання.
Зміст гри:
Розминка «Дешифратор»;
І тур «Обери категорію»:
Гра з уболівальниками (з бажаючими гравцями) «Мій розумний спритний м’яч»
ІІ тур «Тестовий»;
ІІІ тур «Бліц-опитування»(можна поєднати з І туром, для роботи журі та зміни діяльності гравців)
У грі беруть участь команди по шестеро учнів.
Хід заходу
Учитель. Здавна між дівчатками та хлопчиками триває суперечка: хто розумніший – хлопчики чи дівчатка? Хто з них кмітливіший та спритніший? Ким краще бути: хлопчиком чи дівчинкою? Звичайно, ким би ти хотів бути, залежить не від тебе, бо ти є вже тим, ким є – хлопчиком або дівчинкою. У цю давню суперечку підключалися й вчені. Ось що вони довели після довгих роздумів та експериментів.
Хлопчик. У хлопців мозок важчий та більший, аніж у дівчат.
Дівчинка. Зате дівчата починають говорити раніше за хлопців.
Хлопчик. Хлопці менше бояться болю, ніж дівчата.
Дівчинка. Зате дівчата легше, ніж хлопці, терплять біль.
Хлопчик. У хлопців краще працюють легені та серце.
Дівчинка. Зате у дівчат набагато кращий музичний слух.
Хлопчик. У хлопців яскравіше виявлені творчі здібності.
Дівчинка. Зате дівчата швидше засвоюють іноземні мови.
Учитель. Ця суперечка триває й досі. Але, любі друзі, ви пересвідчилися, що гарно бути і хлопчиком, і дівчинкою. Сьогодні ми проведемо змагання «Розумники й розумниці». Я сподіваюся, що, виконуючи завдання, діти доведуть, що такі риси, як розум, кмітливість, винахідливість у людини залежить не від статі, а від її характеру. Отже, розпочинаємо нашу гру-змагання.
Конкурси
1 . «Розминка»
Команда, яка першою відгадає слово за зразком, що є на слайді, має змогу обрати категорію, яка більше подобається.
2. І тур «Обери категорію».
Для виконання завдання та взаємоперевірки учні міняються картками за годинниковою стрілкою. Після кожної категорії картки здають журі.
(за кожну правильну відповідь команда одержує 1 бал).
3. Гра «Мій розумний спритний м`яч»
Завдання – ударяючи в підлогу слід назвати слово, промовляючи: «Я знаю 5 назв…»
1 учень -5 садових дерев;
2 учень –5 квітів;
3 учень – 5 птахів.
Перед конкурсом учасники тягнуть картку – яку тему обрали
(5 відповідей –5 балів)
4. ІІ тур «Тестовий» –
подібний оцінюванню І туру.
5. ІІІ тур «Бліц»
(Відповідають усно команди (хто швидше). Додаткові бали.
1 сам |
7 шим |
11 не |
15 є |
8 сто |
10 ти |
2 не |
6 ін |
13 во |
12 доз |
5 а |
14 ля |
3 бі |
4 жить |
9 я |
Сам не біжить, а іншим стояти не дозволяє. (Мороз)
Гра «Буває-не буває»
У лісі завірюха, а ведмідь малину збирає.
Сніжок землю покриває, а в саду яблунька дозріває.
Сів метелик на сніжинку.
Сніг іде – гриби ростуть.
Діти купаються в річці, снігурі співають у кущах.
Лелеки відлітають у вирій, зацвіли вишні.
З дерев опало листя, комахи поховалися в кору дерев.
З’явились вербові котики, незабаром весна.
Підсумок.
(Підбиваються підсумки змагань. Оголошується команда-переможниця конкурсів. Нагородження переможців та учасників гри).
Учитель. Наша гра-змагання ще раз довела, що добре бути і хлопчиком, і дівчинкою. Тому я б радила вам не сперечатися, хто з вас краще, а дружити й допомагати один одному. Хлопчики і дівчатка на знак дружби хочуть подарувати одне одному компліменти.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
№ |
Космос |
Відповідь |
1 |
Найближча до Землі зоря? |
Сонце |
2 |
Найбільші тіла, що обертаються навколо Сонця? |
планети |
3 |
Четверта планета, яку через колір поверхні називають «червоною». |
Марс |
4 |
Найближча до Сонця і найменша за розмірами планета. |
Меркурій |
5 |
Найяскравіша планета, яку можна добре побачити на небі неозброєним оком. |
Венера
|
6 |
Ділянки, на які поділене небо для зручності його вивчення? |
Сузір’я |
№ |
Дерева |
Відповідь |
1 |
Квіти цього дерева мають приємний аромат і являються чудовим засобом лікування застуди. |
Липа
|
2 |
У давнину кору цього дерева використовували замість паперу. |
Береза |
3 |
З якого дерева можна пити сік так, як і з берези? |
Клен |
4 |
Дерево,яке вкривається білим пухом? |
Тополя |
5 |
Дерево, яке постійно тремтить? |
Осика |
6 |
З насіння цього дерева можна отримати борошно або крупу. Можна варити кашу чи пекти коржі. Можна приготувати каву. Що це за дерево? |
Дуб |
№ |
Птахи |
Відповідь |
1 |
Який птах має гніздо у вигляді рукавички? |
Ремез |
2 |
Єдиний в світі птах, у якого взагалі немає крил... |
Ківі |
3 |
Найменший птах на планеті, який харчується тільки пилком квітів? |
Колібрі |
4 |
Єдиний птах, що поїдає волохату гусінь? |
Зозуля |
5 |
Найкращий співак України? |
Соловейко |
6 |
Який дорослий птах не має голосу? |
Лелека |
№ |
Звірі |
Відповідь |
1 |
Найбільша тварина на планеті. |
Синій кит |
2 |
У якої тварини колір жиру зелений? |
У крокодила |
3 |
Хто спить всю зиму головою вниз? |
Кажан |
4 |
Хто є господарем полярного краю? |
Білий ведмідь |
5 |
Найшвидша кішка на планеті? |
Гепард
|
6 |
У якої домашньої тварини зуби ростуть все життя? |
Кролика |
№ |
Секрет |
Відповідь |
1 |
Комаха, яка ніколи не спить? |
Мураха |
2 |
Комахи, які пробують смак їжі за допомогою задніх лапок? |
Метелики |
3 |
У кого вухо на задніх лапках? |
У коника |
4 |
Хто є найнебезпечнішим ворогом попелиці? |
Сонечко |
5 |
У якої комахи 5 очей? |
У мухи |
6 |
При зниженні температури ця комаха втрачає свою рухливість і впадає у сплячку. Хто вона? |
Муха |
Слідопити
№ |
Звірі |
Відповідь |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
Юннати
№ |
Космос |
Відповідь |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
Юннати
№ |
Дерева |
Відповідь |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
Юннати
№ |
Птахи |
Відповідь |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
Дослідники
№ |
Космос |
Відповідь |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
Дослідники
№ |
Звірі |
Відповідь |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
Дослідники
№ |
Секрет |
Відповідь |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
Чомучки
№ |
Звірі |
Відповідь |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
Друзі природи
№ |
Дерева |
Відповідь |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
Чомучки
№ |
Дерева |
Відповідь |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
Друзі природи
№ |
Секрет |
Відповідь |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
Чомучки
№ |
Секрет |
Відповідь |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
Друзі природи
№ |
Птахи |
Відповідь |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
Слідопити
№ |
Космос |
Відповідь |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
Слідопити
№ |
Птахи |
Відповідь |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
Слідопити ІІ тур
№ |
Відповідь |
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
Юннати ІІ тур
№ |
Відповідь |
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
Чомучки ІІ тур
№ |
Відповідь |
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
Друзі природи ІІ тур
№ |
Відповідь |
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
Дослідники ІІ тур
№ |
Відповідь |
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|