Охорона природи на Землі (Екологічний брейн-ринг)

Про матеріал
Мета: узагальнити та розширити знання дітей про те , що обов’язком кожної людини є охорона природи; продовжувати роботу над художнім словом, збагаченням словника учнів; розвивати естетичне сприйняття чудового світу природи, уяву, пам'ять; виховувати в дітей бажання берегти все живе, виховувати творчий потенціал дітей, здатність долати стереотипи мислення; розвивати вміння спілкуватися в команді й знаходити спільні рішення.
Перегляд файлу

https://glazastik.com/wp-content/uploads/2018/02/Okhorona_pryrody.jpg                                                          Охорона природи на Землі

                               (Екологічний брейн-ринг)

 

Мета: узагальнити та розширити знання дітей про те , що обов’язком кожної людини є охорона природи; продовжувати роботу над художнім словом, збагаченням словника учнів; розвивати естетичне сприйняття чудового світу природи, уяву, пам'ять; виховувати в дітей бажання берегти все живе, виховувати творчий потенціал дітей, здатність долати стереотипи мислення; розвивати вміння спілкуватися в команді й знаходити спільні рішення.

Обладнання: картини природи, методичні таблиці («Тварини і рослини Червоної книги», «Охорона тварин і рослин», «В природі все взаємопов'язане»), заборонні знаки при відпочинку на природі, сенкан, друковані інформаційні картки.

Хід уроку

Організація класу.

Ось і пролунав дзвінок.

Починаємо урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім 4 класі

Діти просто молодці!

Вчитель. Ми – частина природи, і наше самопочуття, наше здоров'я залежать від неї. А від нас залежить, яким буде світ у майбутньому. Чи й надалі забруднюватимуться вода і повітря, зникатимуть рослини й тварини, виникатимуть жахливі епідемії? Чи не перетвориться Земля на величезну чорну пустелю? Людини теж може незабаром потрапити до Червоної книги.

Відеоролик 1 «Збережемо природу Землі разом» (2хв 09с)

- Сьогодні у нас проводиться екологічний брейн-ринг. А що ж таке брейн-ринг? З англійської мови «брейн» означає блискучий, яскравий, а «ринг» - майданчик. А що таке екологія? Екологія – це наука, яка займається збереженням навколишнього середовища, взаємодією живої і неживої природи.

Епіграф уроку (творча робота)

реБеможі кирі!

жі Беморе диво!

Яксюмату ну рід,

жімребе  роприлу!

(Бережімо ріки!

Бережімо води!

Як матусю рідну,

бережім природу!)

У грі беруть участь дві команди:

І команда «Тигри», девіз: Ми всі господарі природи,

                                             Тож збережемо її вроду.

ІІ команда «Слони», девіз: Природа рідна – наша втіха,

                                               Тож хай вона не знає лиха.

(Правила роботи в групах)

І раунд «Природа – наш дім»

(Кожній команді упродовж 1 хвилини ставлять по 10 запитань. За правильну відповідь – 1 бал. Сенкан «Природа» - 2 бали)

Наприклад,    1.Природа
                        2.Чарівна,прекрасна
                        3.Надихає,вабить,захоплює
                        4.Природа-скарб цілого людства.
                        5.Перлина світу.

Запитання для команди «Тигри»:

  1. Що таке природа? (Усе, що нас оточує, але не зроблене людиною.)
  2. Як рослини забезпечують існування життя на Землі? (Рослини виробляють кисень.)
  3. Як називаються тварини, тіло яких вкрите пір'ям? (Птахи.)
  4. Які рослини і яких тварин заносять до Червоної книги? (Тих, яким загрожує зникнення.)
  5. Який транспорт найменше впливає на навколишнє середовище? (Електричний, який пересувається за допомогою електроенергії.)
  6. Хто є найбільшим звіром на планеті Земля? (Синій кит.)
  7. Чому птахи летять у вирій? (Від голоду.)
  8. Прилад для орієнтування на місцевості. (Компас.)
  9. Хто вилазить зі своєї шкіри? (Змії.)
  10.  Скільки ніг у павука? (8)
  11. Сенкан «Природа»

Запитання для команди «Слони»:

  1. Що таке екологія? (Наука про збереження природного середовища.)
  2. Чому деякі рослини називають лікарськими? (Тому що вони мають лікувальні властивості.)
  3. Який транспорт найбільше забруднює навколишнє середовище? (Той, що пересувається за допомогою бензину.)
  4. Лігво ведмедя. (Барліг.)
  5. Пекуча трава. (Кропива.)
  6. Якого каменя не знайдеш у морі? (Сухого.)
  7. Як треба поводитися, якщо помітиш пташине гніздо? (Не перебувати біля нього довго, не брат в руки яйця, пташенят, спостерігати здалеку, непомітно.)
  8. Хто двічі родиться, а один раз помирає? (Птах.)
  9. Що за трава, яку й сліпі знають? (Кропива.)
  10. У якого птаха найдовший язик? (У дятла – 15 см.)
  11. Сенкан «Природа»

ІІ раунд «Упізнай птаха» (3 бали)

  • Цей птах тріскотить, скаче з гілки на гілку, здіймає галас, коли кого-небудь побачить, смикає хвостом. Його оперення контрастне – чорно-біле. Він пристосувався до життя по сусідству з людиною і одержав прізвисько злодійка. (Сорока)
  • На голові в цього птаха чорна шапочка, спинка, крила й хвіст темні, а груди – яскраво-жовті, начебто пташка в жовтий жилет убралася. Влітку вона харчується жучками, черв’ячками, а взимку, у безкорм’я, їсть усе: і будь-яке насіння, і крихти хліба. Але найбільше полюбляє вона несолоне сало. (Синиця)
  • Ця пташка непоказна, сіренька, тільки хвостик ледь рудуватий. Але співає вона прекрасно й вважається найкращим співаком серед птахів. (Соловей)
  • Відеоролик 2 «Упізнай птаха» (1хв 45с)

ІІІ раунд «Склади асоціативний кущ» (3 бали)

Команда «Тигри» - Охорона природи

http://images.myshared.ru/19/1221028/slide_32.jpg

Команда «Слони» - Що наносить шкоди природі

Похожее изображение

Відеоролик 3 Фізкультхвилинка «Райдуга» (1хв 15с)

Слово журі.

ІV раунд «Пройди лабіринт» (2 бали)

https://image.slidesharecdn.com/14-151003092611-lva1-app6892/95/-2-638.jpg?cb=1443864497

(У різні пори року прекрасна наша Земля!)

Похожее изображениеhttps://walldeco.ua/img/gallery/44/thumbs/thumb_m_7421.jpg                             https://io.ua/22601838m.jpg https://day.kyiv.ua/sites/default/files/main/articles/16042014/12kartina.jpg                                  https://www.o-prirode.com/_ph/48/330682859.jpg

V раунд «Продовж приказку» (2 бали)

  1. Де багато пташок, там нема ….(комашок)
  2. Ластівка день починає, а соловей…(кінчає)
  3. Кожна жаба своє болото…(хвалить)
  4. Де лелека водиться, там щастя…(родиться)
  5. Краще синиця в руці, ніж журавель у ….(небі)
  6. Зозулині пташенята матері …(не знають)
  7. Всяка пташка свої пісні …(має)
  8. Горобців боятися - проса …(не сіяти)

VІ раунд «Я врятую голубу планету» (5 балів)

https://skrinya-znan.webnode.com.ua/_files/200000312-3b21a3c1a4/104.jpg

3.4

У 1848 році було створено міжнародну Червону книгу, до якої почали заносити усіх рослин і тварин, яким загрожує зникнення. А в 1982 році закон про Червону книгу було прийнято і в Україні. Сьогодні до Червоної книги України занесено понад 800 видів рослин і тварин для того, щоб їх зберегти для наступних поколінь. За рішенням ЮНЕСКО 22 квітня усіма країнами планети відзначається День Землі.

 Команда «Тигри» - Заборонні знаки про збереження природи

Похожее изображение

  Команда «Слони» - Правила відпочинку на природі

http://berezanka.mk.gov.ua/store/files/1522741289.jpg

Відеоролик 4 «Моя планета» (3хв 42с)

Підсумок уроку

  • Продовжіть міркування (Стратегія «Мікрофон»)
  • Ліси треба охороняти, тому що…
  • Природу треба охороняти, тому що…
  • Воду треба охороняти, тому що…

Слово журі.

Вчитель. Дружіть із природою: із чистою водою, цілющим повітрям, духмяними травами. Приходьте до лісу, поля, степу, річки. Ставайте в їх нерозривне коло, підтримуйте його і воно підтримає вас. Візьміть собі за девіз такі слова: «Знай, люби і бережи природу»

 

 

 

docx
Додано
20 січня 2020
Переглядів
5478
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку