Охорона природи на Землі
(Екологічний брейн-ринг)
Мета: узагальнити та розширити знання дітей про те , що обов’язком кожної людини є охорона природи; продовжувати роботу над художнім словом, збагаченням словника учнів; розвивати естетичне сприйняття чудового світу природи, уяву, пам'ять; виховувати в дітей бажання берегти все живе, виховувати творчий потенціал дітей, здатність долати стереотипи мислення; розвивати вміння спілкуватися в команді й знаходити спільні рішення.
Обладнання: картини природи, методичні таблиці («Тварини і рослини Червоної книги», «Охорона тварин і рослин», «В природі все взаємопов'язане»), заборонні знаки при відпочинку на природі, сенкан, друковані інформаційні картки.
Хід уроку
Організація класу.
Ось і пролунав дзвінок.
Починаємо урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім 4 класі
Діти просто молодці!
Вчитель. Ми – частина природи, і наше самопочуття, наше здоров'я залежать від неї. А від нас залежить, яким буде світ у майбутньому. Чи й надалі забруднюватимуться вода і повітря, зникатимуть рослини й тварини, виникатимуть жахливі епідемії? Чи не перетвориться Земля на величезну чорну пустелю? Людини теж може незабаром потрапити до Червоної книги.
Відеоролик 1 «Збережемо природу Землі разом» (2хв 09с)
- Сьогодні у нас проводиться екологічний брейн-ринг. А що ж таке брейн-ринг? З англійської мови «брейн» означає блискучий, яскравий, а «ринг» - майданчик. А що таке екологія? Екологія – це наука, яка займається збереженням навколишнього середовища, взаємодією живої і неживої природи.
Епіграф уроку (творча робота)
реБеможі кирі!
жі Беморе диво!
Яксюмату ну рід,
жімребе роприлу!
(Бережімо ріки!
Бережімо води!
Як матусю рідну,
бережім природу!)
У грі беруть участь дві команди:
І команда «Тигри», девіз: Ми всі господарі природи,
Тож збережемо її вроду.
ІІ команда «Слони», девіз: Природа рідна – наша втіха,
Тож хай вона не знає лиха.
(Правила роботи в групах)
І раунд «Природа – наш дім»
(Кожній команді упродовж 1 хвилини ставлять по 10 запитань. За правильну відповідь – 1 бал. Сенкан «Природа» - 2 бали)
Наприклад, 1.Природа
2.Чарівна,прекрасна
3.Надихає,вабить,захоплює
4.Природа-скарб цілого людства.
5.Перлина світу.
Запитання для команди «Тигри»:
Запитання для команди «Слони»:
ІІ раунд «Упізнай птаха» (3 бали)
ІІІ раунд «Склади асоціативний кущ» (3 бали)
Команда «Тигри» - Охорона природи
Команда «Слони» - Що наносить шкоди природі
Відеоролик 3 Фізкультхвилинка «Райдуга» (1хв 15с)
Слово журі.
ІV раунд «Пройди лабіринт» (2 бали)
(У різні пори року прекрасна наша Земля!)
V раунд «Продовж приказку» (2 бали)
VІ раунд «Я врятую голубу планету» (5 балів)
У 1848 році було створено міжнародну Червону книгу, до якої почали заносити усіх рослин і тварин, яким загрожує зникнення. А в 1982 році закон про Червону книгу було прийнято і в Україні. Сьогодні до Червоної книги України занесено понад 800 видів рослин і тварин для того, щоб їх зберегти для наступних поколінь. За рішенням ЮНЕСКО 22 квітня усіма країнами планети відзначається День Землі.
Команда «Тигри» - Заборонні знаки про збереження природи
Команда «Слони» - Правила відпочинку на природі
Відеоролик 4 «Моя планета» (3хв 42с)
Підсумок уроку
Слово журі.
Вчитель. Дружіть із природою: із чистою водою, цілющим повітрям, духмяними травами. Приходьте до лісу, поля, степу, річки. Ставайте в їх нерозривне коло, підтримуйте його і воно підтримає вас. Візьміть собі за девіз такі слова: «Знай, люби і бережи природу»