Інтегрований урок (українська мова, англійська мова) в 4 класі

Про матеріал
Формуванню в учнів цілісної картини світу сприяють інтегровані уроки (коли у межах одного уроку вивчається матеріал різних навчальних предметів). Основою ефективності таких уроків є чітке визначення мети і відповідне їх планування для забезпечення різнобічного розгляду учнями певного об’єкта, поняття, явища з використанням засобів різних навчальних предметів.
Перегляд файлу

Інтегрований урок (українська мова, англійська мова) 4 клас

Українська мова

Тема. Неозначена форма дієслова (початкова форма). Спостереження за вживанням дієслів неозначеної форми у порадах, інструкціях.

Англійська мова

Тема. Подорож містом. Складання інструкції.

 

Мета: закріплювати і поглиблювати знання учнів про неозначену форму дієслова; виробляти вміння розпізнавати і правильно ставити питання до неозначеної форми дієслова, закріпити вивчені лексичні одиниці до теми «Моє місто», запитувати та відповідати на запитання, складати та використовувати інструкції;   розвивати навички читання, аудіювання, уміння орієнтуватися у міській обстановці, мислення, мовленнєву компетентність, увагу, пам'ять, уміння аналізувати і робити висновок; формувати, прагнення вчитися, почуття колективізму, взаємодопомоги, сприяти виховуванню інтересу до культурної спадщини рідного міста.

 

Цілі для учня:

Я дізнаюся, чому неозначена форма дієслова має таку назву.

Я навчуся утворювати неозначену форму дієслова, впізнавати її серед інших дієслів.

I can tell about my town.

I can show interesting places in my town.

Обладнання: мультимедійна презентація, вказівники (QR-код), постер, карти  і картки для роботи в групах, картки із завданнями.

 

Тип уроку: інтегрований урок (українська мова, англійська мова)

 

                                  ХІД  УРОКУ

 

І.Організація учнів до уроку.

Привітання.    Доброго ранку!

Скажемо гостям, на який незвичайний урок ми їх запросили

 (на урок української та англійської мов).

Що ж, привітаємося з нашими гостями: хлопчики – на українській мові…  ,

 а дівчатка – на англійській мові… .

 

Створення емоційного настрою.

Подивились один на одного і сказали всі в один голос

« Я – найкращий, ТИ – найкращий, МИ – найкращі».

“I am the best. You are the best. We are the best!”

 

Спочатку сідають дівчатка - краса нашого класу, потім хлопчики – сила і мужність класу.

 А працювати ми будемо під девізом:

Не просто слухати, а чути. hear

Не просто дивитись, а бачити. see

Не просто відповідати, а міркувати. think

Дружно і плідно працювати. work

А тепер скажемо девіз, замінивши виділені дієслова англійською.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель: Сьогодні у нас незвичайний урок – віртуальна подорож рідним містом, під час якої ви маєте показати себе знавцями рідної мови і Батьківщини.

  • Діти, а  скажіть, в якому місті ми живемо?

 Where do you live? Do you like Radyvyliv?

  •  А як називаємося ми з вами – жителі Радивилова?  (радивилівчани).

Радивилів – наша мала Батьківщина . А що ми називаємо Батьківщиною? Як ви думаєте, чому важливо знати про свою Батьківщину?

 

Отож, сьогодні ми дізнаємося більше про наше рідне місто під час віртуальної подорожі. І допоможе нам в цьому дієслово, адже без нього нічого не можна зробити.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Перевірка теоретичних знань про дієслово( пригадують  матеріал,  який вивчали в 3 класі).

Для того, щоб здійснити екскурсію, нам потрібен квиток. А отримаєте ви його лише тоді, коли правильно відповісте на запитання.  (слайд у формі пазлу)

 

1). Частина мови.                              4).  Яким членом речення виступає?

2).  Що означає?                                5).  Які часові форми має?

3).  На які питання відповідає?        6).  Значення у мовленні.

 

2. Мовна зарядка

Давайте пригадаємо слова, які стануть у нагоді нам під час подорожі.

Read the words:  to jump , to fly, to turn, to go, to walk, to run.

What is the green word? TOWN.

Які ще слова можна використати подорожуючи містом? Пригадайте, що ви вчили на минулих уроках?

Make up the question with these words about places in our town, starting with “Do you…?”

 

3.Удосконалення каліграфічних навичок.

(Діти відкривають зошити, записують число, класна робота.)

Пригадаймо, які якості письма ми будемо відпрацьовувати.

(Нахил, ширину елементів букв, висоту букв, ширину з’єднань між буквами).

 

Каліграфічна хвилинка

Ти ти ть дорога подорожувати

- Запишіть каліграфічно якомога більше дієслів, що закінчуються на –ти, які ми використовуватимемо, подорожуючи містом.
- Побудуйте з одним із цих слів речення.

Найбільше мені подобається 

А тепер скажемо подібне речення англійською.

I like…

Запис найкращого речення.

-Зверніть увагу на дієслова, які ви записали, поставте до цих слів запитання.
- Чи можна визначити, коли дія відбувалася?
- А хто виконує цю дію?


IV. Повідомлення теми та завдань уроку.

- Сьогодні ваш «мозковий комп’ютер» поповниться ще однією інформацією    про дієслово, зокрема, форму, у якій неможливо визначити час, число, і вона називається неозначеною формою.

 Метод « Мікрофон»

Продовжити речення

(слайд) Я дізнаюся, … чому неозначена форма дієслова має таку назву.

Я навчуся … утворювати неозначену форму дієслова, впізнавати її серед інших дієслів.

 

And now read our aims in English.

I can tell about my town.

I can find the way in my town.

 

Спробуємо з’ясувати, чому така форма дієслова називається неозначеною.

V. Сприймання та усвідомлення матеріалу.  

Створення проблемної ситуації.

До вас в гості приїхав друг. Де б ви запропонували йому провести вільний час?

В цьому вам допоможе текст на дошці, який потрібно буде перебудувати з пропозиціями для нього.

Прочитайте текст.

Кого стосуються дії, описані в тексті?

(Хлопчика, дівчинки – однієї особи).

Перебудуйте текст так, щоб дії стосувалися не однієї особи, а усіх.

Перебудовуючи його, де потрібно вживайте слова: корисно, можна було б, можна, приємно, цікаво, раджу...

(Учні усно перебудовують текст)

(слайд) Зазвичай, я проводжу свій вільний час в нашому парку. Там я зустрічаюсь зі своїми друзями. Ми сидимо на лавочках і спілкуємось, катаємось на роликах, слухаємо чарівний спів птахів. Часом ми ходимо до лісу. Розпалюємо вогнище і гарно проводимо час. Влітку ми ходимо на ставок. Купаємося  досхочу!

Раджу проводити свій вільний час в нашому парку. Там можна зустріти друзів, сидіти на лавочках і цікаво спілкуватися, покататися на роликах, приємно послухати чарівний спів птахів. Можна було б піти до лісу. Розпалити вогнище і гарно провести час. Корисно піти на ставок. Накупатися  досхочу!

Виділення істотних ознак, повідомлення терміна.

-  Поспостерігаємо за дієсловами, виписаними з обох текстів (на дошці або таблиці).

(слайд)

проводжу час                                проводити часhttps://docs.google.com/drawings/d/smYyOIHQ-DcmIexZgJdOd_w/image?w=1&h=130&rev=1&ac=1

зустрічаюсь з друзями                зустріти друзів

сидимо на лавочках                    сидіти на лавочках

 спілкуємося                                  спілкуватися

катаємось на роликах  покататися на роликах

слухаємо спів   послухати спів

ходимо до лісу   піти до лісу

розпалюємо вогнище  розпалити вогнище

проводимо час   провести час

ходимо на ставок   піти на ставок

купаємося    накупатися

На які питання відповідають дієслова лівого і правого записів?

Визначіть час дієслів лівого запису.

Чи можна визначити час дієслів правого запису?

Висновок.

 Дієслова правого запису відповідають на питання що робити? що зробити? Вони не вказують, хто виконує дію і коли вона відбувається. Час їх визначити не можна. Тому ця форма називається неозначеною формою дієслова. Такі дієслова закінчуються на –ти, -ть.

Засвоєння правила в підручнику.

Робота в парах

Правило, підручник, ст. 142-143. Одне правило читає своєму сусідові один учень, наступне, на с. 143, зверху, читає інший учень.

-Яку нову інформацію про  дієслова неозначеної форми ви дізналися?

В і з ь м и д о у в а г и ! Неозначена форма є п о ч а т к о в о ю ф о р м о ю дієслова. Вона відповідає на питання щ о р о б и т и? (писати, летіти) або щ о

з р о б и т и?  (написати, полетіти). Це незмінна форма дієслова. Вона не вказує ні на час, ні на особу, ні на кількість виконавців дії. У неозначеній формі дієслова закінчуються суфіксом –ти, -ть: сіяти, сіять. Після нього може стояти постфікс  –ся, -сь: вмиватися, одягнутись, сміятися, купатись.

 

Виділення суфіксів у дієсловах тексту.

 

Хвилинка відпочинку.

Ми чудово працювали, і настав час відпочинку. Я називатиму дієслова, а ви зображуйте те, що вони означають: присідати, тремтіти, jump, fly, посміхатись, слухати, look,point, крокувати, малювати, dance, sit.

 

Яке питання можна поставити до названих дієслів?

Про що вам говорить це питання?

Так що таке неозначена форма дієслова?

 

Наведіть свої приклади дієслів у неозначеній формі.

Що будете робити, гуляючи містом?

 

А зараз пригадаймо, де ми це можемо робити.

Listen to me and guess the words. Write down in your copybooks.

 

  1. It’s a place where you can eat food. cafe
  2. it’s a place where you can buy some bread. shop
  3. it’s a place where you can get on a bus. bus-station
  4. it’s a place where you can see policeman. police
  5. it’s a place where you can get money. bank
  6. it’s a place where you can send a letter. post-office

Самооцінювання результатів роботи. (одне слово 2 бали)

 

Продовжуємо нашу віртуальну прогулянку вулицями рідного міста. Але ви не тільки будете в ролі туристів, а будете ще й учнями. Тому вам потрібно дивитись,  слухати і «зловити» дієслова тільки в неозначеній формі і записати їх в зошит. А для цього треба бути дуже-дуже уважним!

 Що ж, в дорогу!

Вибірковий диктант

Радивилів – невелике місто, якщо захотіти, то можна обійти його за декілька годин. Нехай в ньому немає розвідних мостів і хмарочосів, зате багато затишних дворів, красивих вулиць і визначних пам’яток.

Ідучи по вулиці Почаївській, можна побачити Свято-Вознесенську церкву. Недільна школа, збудована біля церкви Різдва Пресвятої Богородиці, радо зустрічає своїх вихованців. Височіють куполи храму Олександра Невського.

Наше місто славиться історичними визначними пам’ятками. В парку височить пам’ятник Тарасові Шевченку. В місті є пам’ятники воїнам-визволителям, воїнам-афганцям, пам'ятник Героям Небесної Сотні і полеглим учасникам АТО

, меморіал Слави. В цих місцях завжди людно і гамірно, населення оберігає і цінує символи свого міста. Щороку 1 вересня радо зустрічають учнів Радивилівський НВК «Школа №1-гімназія» та НВК «Школа№2-ліцей». Навчить грати на інструментах, співати та майстерно малювати Школа Мистецтв. А в Будинку Школяра можна займатися в гуртках за здібностями і бажаннями. Щоранку найменших діток чекає дитячий садочок.

Познайомитися з новими друзями і провести гарно час можна на дитячому майданчику в центрі міста. А як приємно влітку, в спеку, побути біля чудового фонтану на площі.

Влітку приваблює жителів і гостей Радивилова прохолода, яку дарує річка Слонівка і ставки. Недалеко від міста є сосновий ліс, в якому в теплу пору року завжди можна знайти гриби та ягоди.

Гарне місто, хороші люди, розумні діти, які знають, що повинні навчатися і робити все для того, щоб рідне місто стало  цікавим та успішним.

Перевірка роботи.

Виписані дієслова:

Захотіти, обійти, побачити, грати, співати, малювати, займатися,  познайомитися, побути, знайти, навчатися, робити.

Позначте суфікси в словах.

Взаємооцінювання результатів роботи. (1 слово - 1 бал)

Перевірте роботу свого товариша, обмінявшись зошитами.

 

Гостям нашого міста не потрібен екскурсовод,

Їм допоможе QR –код.

 

Що ж це таке? Що означає такий знак? Хто помічав у містах ось такі вказівники?(на партах вказівники)

 (демонстрація плаката і постера) У нашому місті є 24 таких вказівника. Їх розробили учні нашої школи. Вони незвичайні тим, що за допомогою цього коду ви можете дізнатися багато інформації. Все, що для цього потрібно – смартфон з інтернетом. Просканувавши код на знакові за допомогою спеціальної програми, ви потрапите на сайт нашої школи з інформацією про місце, яке вас цікавить. На перерві ви можете вийти до воріт нашої школи, де встановлений такий знак і спробувати це зробити.

 

5.Вправа на увагу «Світлофор».

Гуляючи містом, обов’язково треба вміти переходити дорогу. І найкращим помічником в цьому є (що?) світлофор. Хоча в Радивилові поки що світлофора немає, але в більших містах вони вправно регулюють рух на вулицях. Знати сигнали світлофора важливо для кожної людини. А чи знаєте їх ви? Я хочу запропонувати вам таку гру  «Світлофор».


Учні рухаються, а ведучий віддає команди, називаючи кольори світлофору. Якщо тренер каже: «Червоний! Red!», учні мають швидко присісти; якщо «Зелений! Green!» — учасники продовжують іти й плескають у долоні; якщо вони чують «Жовтий! Yellow!», то мають зупинитися і підняти руки вгору. Вправу виконують швидко.

 

04.03.2015-3сс1с       

VI. Закріплення та осмислення нових знань.                                                        1. Робота в групах. Повторюються правила роботи в групах.

На партах у вас є вказівники різного кольору. За їх допомогою об’єднайтеся у групи.

 Девіз роботи в групі: (слайд)

                                           Діяти – активно!

                                           Думати – оперативно!

                                           Сперечатися – доказово!

                                           Для всіх – обов’язково!

Завдання№1 для роботи в групах.


- Записати подані слова українською мовою. Від  іменників утворіть дієслова неозначеної форми.

Зразок. (слайд)

                                walk –прогулянка- прогулюватися,


Іменники англійською мовою:

Vacation-відпочинок

reading - читання,

plane- літак

life-життя,

friend-друг,

house-будинок,

 

game- гра,

knowledge - пізнання

entertainment-розвага

 

Презентація виконаної роботи .

 

Завдання №2 для роботи в групах.

Ви вже, мабуть, добре знаєте Радивилів, але опинившись у незнайомому місті, вам треба вміти запитати, як дійти до потрібного місця.

Подивіться, як це роблять на відео.

У кожної групи є карта, де позначений старт та місце, куди ви маєте дійти. У вас також є фрази, які допоможуть це зробити. Складіть послідовну інструкцію за допомогою цих фраз. Зачитайте її.

(Фрази turn left, turn right, cross the street, walk along the street)

 

VIII. Підсумок уроку.

Метод « Мікрофон»

Я на уроці дізнався…                   ( 1 група)

Я на уроці навчився…                  ( 2 група)

Я уже вмію…                                 ( 3 група)

- На які питання відповідає початкова форма дієслова?
- Як називають форму дієслів у неозначеній формі із закінченнями -ти, -ть?
- Оцініть свою роботу на занятті:

● якщо працювали чудово — підніміть руки вгору;
● якщо добре — руки в боки;
● якщо недостатньо добре — прикладіть руки до плечей.

- А тепер по черзі побажайте своїм товаришам щось гарне, використовуючи дієслова у неозначеній формі. (Не хворіти, не сваритися, любити, радіти, сміятися, не хвилюватись, творити)

 

IX. Домашнє завдання.

Вивчити правило на с. 142-143. Виконати вправу 324 або 326 (за вибором).

Підібрати 3 – 4 прислів’я,у яких дієслова вжиті у неозначеній  формі.

 

Дякую за роботу на уроці.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гарнадь Людмила
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 лютого 2020
Переглядів
709
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку