Інтегрований урок:українська мова,природознавство,читання.

Про матеріал

В Україні принцип інтеграції проголошений основним принципом реформування освіти поряд з принципами гуманізації та демократизації. Використання схем-опор є ефективним методом інтегрованого навчання.Урок є ілюстрацією використання даного методу.

Перегляд файлу

                                                                                                                              КЗ «Нікольська ЗОШ

                                                                                          I-III ступенів №1

                                                                                          Нікольської районної ради

                                                                                          Донецької області»

                                                                                          опорна школа

 

Урок-подорож

з української мови

у третьому класі

                                                                           Укладач Чадукова О.В.,

                                                                                 учитель початкових класів

                                                                                вищої категорії , старший

                                                учитель

 

 

 

 

 

 

 

смт Нікольське 2017

Тема. Префікс.Словотворча роль префіксів.

Мета:1)ознайомити учнів з роллю префіксів у словах,їх словотворчою   функцією , з найуживанішими префіксами; формувати уміння утворювати нові слова за допомогою префіксів;

           2)розвивати уміння аналізувати ,зіставляти , узагальнювати;

           3)виховувати працелюбність ,інтерес до вивчення рідної мови, любов і бережливе ставлення до природи.

Обладнання:опорна схема «Будова слова», силует ракети, картки з назвами зупинок  космічної подорожі, модель мікрофона, підручники, таблиця слів з префіксами, картки для роботи в групах, конверти для роботи в парах.

                                              Хід уроку

I.Організація учнів до уроку.

Ось і дзвоник дав сигнал-

працювати час настав.

Хто готовий до роботи ? (Ми)

Хто уважний , як пілоти ? (Ми)

Тож часу не гаймо –

урок наш починаймо !

II.Повідомлення теми і мети уроку.

Учитель.Сьогодні ми спробуємо відкрити ще одну з цікавих сторінок нашої рідної мови.Спробуємо дізнатися , яку роль виконує префікс у словах.

Вправа «Очікування»

-А чого ви очікуєте від уроку?(відповіді дітей)

- Наш урок – це урок творчості, натхнення  , добра і радості.

- Ми пригадаємо з чого будуються слова.Здійснимо космічну подорож, будем працювати в командах , в парах.

III.Актуалізація опорних знань.

-Протягом декількох уроків ми мандрували морем Знань на кораблі «Будова слова».Розкажіть про що дізналися.(Відповіді дітей за опорною схемою)

Будова слова

 

 

                                  

 

 

    по        дар       унк    и

 

 

IV.Мотивація  навчальної  діяльності  учнів.

Вчитель Ви довели, що маєте гарні знання з теми «Будова слова».Тому пропоную здійснити космічну подорож і поділитися своїми знаннями з мешканцями інших планет.

-До старту космічної ракети приготуватися!

-Є приготуватися!

-Летимо!

V.Вивчення нового матеріала.

1.Робота з таблицею.

-А це наша карта польоту. Ракета має злетіти у космічний простір, полетіти  до планети Краснопису, прилетіти до планети Старанних, перелетіти до планети Здоров’я , залетіти до планети Творчих і вилетіти до рідної планети.

    з-

    по-                          планета Краснопису

    при-                      

                                           планета Старанних

                   летіти 

    пере-

    за-                планета Здоров’я

    ви-       планета Творчих

 

 

2.Каліграфічна хвилинка.

-Ми на планеті Краснопису.Будемо складати римовані рядки, писати з’єднання з буквою Л.

Ла-ла-ла—вже  зима  (прийшла)

Ло-ло-ло—все снігом (замело)

Лі-лі-лі—сніг на  (землі)

Лю-лю-лю—зиму я  (люблю)

-Складіть речення зі словом зима  .

Прийшла холодна зима.(аналіз речення)

3.Спостереження за словотворчою роллю префіксів. Робота з підручником.

-Ви добре працювали і наша ракета може перелетіти до планети Старанних.

  • ст.92 , впр.210

-Складіть словосполучення.

-Подумайте, чи однакове значення виділених слів?

-Чому змінювалося значення?

  • Вправа «Передбачення»

-Про що будем говорити на уроці?

  • Ознайомлення з правилом.(ст..92)
  • Творення антонімів за допомогою префіксів.

ст..92, впр.211

VI.Фізкультхвилинка.

-Ми на планеті Здоров’я. Пісня «Як здоров’я зберегти».

VII.Закріплення вивченого матеріала.

-Ми на планеті Творчих .

1.Робота в групах.

Завдання для першої групи

1.Прочитайте.Розташуйте абзаци так, щоб утворився текст.Подумайте, яка головна думка тексту.ст.93,впр.212

2.Випишіть два перших виділених слова,позначте в них префікс.

 

 

Завдання для другої групи

 

1.Прочитайте. Розташуйте абзаци так, щоб утворився текст.Доберіть заголовок для тексту.ст.93,впр.212.

2.Випишіть третє і четверте слова. Позначте в них префікс.

 

 

 

Завдання для третьої групи

1.Прочитайте.Розташуйте абзаци так, щоб утворився текст.Доповніть текст своїми реченнями.ст.93,впр.212.

.Випишіть п’яте і шосте слова.Позначте в них префікс.

 

 

2.Бесіда.

-Яку роль мають префікси у словах?

-Що  можна сказати про вчинок Тараса з дідусем?

-Чи можна сказати , що вони люблять природу?

3.Творче завдання.Робота в парах.

-Яке прислів’я підійде за змістом до тексту з впр.212?

Гра «Склади прислів’я»

-Знайдіть слова з префіксами.

VIII.Підсумок уроку

Тепер ми можемо вилетіти до рідної планети

Рефлексія.

Гра «Мікрофон»

-Сьогодні на уроці ми …….(закінчити фразу)

IX.Домашнє завдання.

Впр.213,ст..93

1

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 грудня 2017
Переглядів
1449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку