Тема: Охорона природи в Україні. Закріплення та
узагальнення мовленнєвих умінь, пов’язаних з
вживанням числівників.
( Інтегрований урок української мови та природознавства )
Мета:
Обладнання: відеофільм «Природні заповідники України», карта України, книжкова виставка, картки для роботи в групах.
Хід уроку:
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація набутих знань
1.Робота в групах
Діти готували народні прикмети січня. Доведіть, чи підтвердилися ці прикмети?
2. Мозковий штурм (робота в парах)
За 30 с назвати якомога більше числівників.
ІІІ. Робота над новим матеріалом
Вчитель: Розквітай, прекрасна земле,
Всіма барвами сіяй.
Розкажіть, розумні діти,
Чим багатий рідний край?
Чим багатий він і щедрий,
Розкажіть не тільки це,
А ще як охороняєм ми його і бережем.
Наші учні приготували невеликі повідомлення про те, яка шкода чиниться нашому довкіллю.
1-й учень – шкода довкіллю від промисловості
Великої шкоди природі завдають промислові підприємства, які забруднюють повітря та ріки. Завдяки недбалому ставленню до довкілля також погіршується якість грунтів.
2-й учень – зникнення рослинного світу
Протягом останнього десятиліття винищено велику площу українських лісів. Нові насаджуються та ростуть дуже повільно. Тому страждає рослинний світ.
3-й учень – зникаючі види тварин
Щоб зберегти природу, ми повинні оберігати її багатства. Особливо тварин, яких залишилось дуже мало. Для цього укладено Червону книгу, створюються заповідники та заказники.
Як повідомили наші дослідники, з одного боку промисловість сприяє існуванню людства, але з іншого – шкодить довкіллю. Кожна держава піклується про збереження природи, тому вживає певних заходів – це створення заповідних територій. Ще за часів Ярослава Мудрого заборонявся незаконний відстріл хутрових звірів та рідкісних птахів. У Київській Русі першими заповідниками були священні гаї, їх називали божелісся, святибір, праведний ліс. У таких лісах заборонялося випасати худобу, полювати на тварин, вирубувати дерева.
Заповідники України
Розгляд учнями рослин та тварин, які знаходяться у Червоній книзі.
У нас також представлена книжкова виставка, де зібрані книги про охорону природи, заповідники, рослини та тварини Червоної книги.
З тексту слайдів виписати числівники. (Дев’ятнадцятому, дев’яностих, шістдесятих, вісімдесятих, п’ятисот, трьохсот).
ІV. Фізкультхвилинка
V. Закріплення вивченого
1. Робота в групах
Кожна група отримує текст, з якого потрібно виписати речення, що містить числівник та підкреслити його.
2. Робота з підручником
Які ще природоохоронні заходи використовуються?
Що собою становлять заказники та національні парки?
VI.Підсумок уроку
Розгадування кросворду
УІІ. Домашнє завдання.
.