Інтегрований урок української мови та природознавства на тему: "Охорона природи в Україні. Закріплення та узагальнення мовленнєвих умінь, пов’язаних з вживанням числівників."

Про матеріал
Розробка інтегрованого уроку з української мови та природознавства для 4 класу.
Перегляд файлу

Тема: Охорона природи в Україні. Закріплення та

узагальнення мовленнєвих умінь, пов’язаних з

вживанням числівників.

      ( Інтегрований урок української мови та природознавства )

 

Мета: 

  • формувати в учнів поняття «заповідник», «заказник», «природний парк», знайомити учнів з природоохоронною діяльністю в Україні, Червоною книгою України;
  • Закріплювати вміння вживати числівники у власному мовленні, узагальнити вміння визначати числівники в тексті, знаходити вивчені орфограми;
  • Збагачувати та активізувати словниковий запас учнів, розвивати уяву дітей про навколишній світ, мислення, мовлення, увагу;
  • Виховувати почуття любові до рідного краю, дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: відеофільм «Природні заповідники України», карта України, книжкова виставка, картки для роботи в групах.

                                              Хід уроку:

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація набутих знань

1.Робота в групах

Діти готували народні прикмети січня. Доведіть,  чи підтвердилися ці прикмети?

2. Мозковий штурм (робота в парах)

За 30 с назвати якомога більше числівників.

 

ІІІ. Робота над новим матеріалом

  1. Повідомлення теми та мети уроку

Вчитель: Розквітай, прекрасна земле,

Всіма барвами сіяй.

Розкажіть, розумні діти,

Чим багатий рідний край?

Чим багатий він і щедрий,

Розкажіть не тільки це,

А ще як охороняєм ми його і бережем.

  1. Доповіді юних дослідників природи.

Наші учні приготували невеликі повідомлення про те, яка шкода чиниться нашому довкіллю.

1-й учень  – шкода довкіллю від промисловості

Великої шкоди природі завдають промислові підприємства, які забруднюють повітря та ріки. Завдяки недбалому ставленню до довкілля також погіршується якість грунтів.

2-й  учень  – зникнення рослинного світу

Протягом останнього десятиліття винищено велику площу українських лісів. Нові насаджуються та ростуть дуже повільно. Тому страждає рослинний світ.

3-й учень  – зникаючі види тварин

Щоб зберегти природу, ми повинні оберігати її багатства. Особливо тварин, яких залишилось дуже мало. Для цього укладено Червону книгу, створюються заповідники та заказники.

  1. Розповідь вчителя

  Як повідомили наші дослідники, з одного боку промисловість сприяє існуванню людства, але з іншого – шкодить довкіллю. Кожна держава піклується про збереження природи, тому вживає певних заходів – це створення заповідних територій. Ще за часів Ярослава Мудрого заборонявся незаконний відстріл хутрових звірів та рідкісних птахів. У Київській Русі першими заповідниками були священні гаї, їх називали божелісся, святибір, праведний ліс. У таких лісах заборонялося випасати худобу, полювати на тварин, вирубувати дерева.

Заповідники України

  • «Асканія-Нова» — найдавніший державний заповідник, заснований у ХІХ столітті на Херсонщині. Заснував його землевласник та любитель природи барон Фальй-Фейн.
  • У нашій країні 19 державних природничих заповідників. Декілька з них розташовані на півострові Крим (Кримський, Ялтинський, Карадазький та інші).
  • Один з найбільших за площею – Український степовий заповідник, який розташований відразу в 5 областях.
  • Медобори» — наймолодший заповідник, заснований у 1990 році.
  • «Луганський» — державний природничий заповідник створений у 60-х роках ХХ століття.
  • Червона книга України видана у 1980 році. З метою збереження рідкісних тат зникаючих рослин і тварин. Вона складається з 2-х томів (1-й рослини, 2-й тварини). До книги включено 541 вид рослин та 382 види тварин.

Розгляд учнями рослин та тварин, які знаходяться у Червоній книзі.

  1. Перегляд відеофільму «Природні заповідники України».

У нас також представлена книжкова виставка, де зібрані книги про охорону природи, заповідники, рослини та тварини Червоної книги.

  1. Вибіркове списування

З тексту слайдів виписати числівники. (Дев’ятнадцятому, дев’яностих, шістдесятих, вісімдесятих, п’ятисот, трьохсот).

ІV. Фізкультхвилинка

V. Закріплення вивченого

1. Робота в групах

Кожна група отримує текст, з якого потрібно виписати речення, що містить числівник та підкреслити його.

2. Робота з підручником

Які ще природоохоронні заходи використовуються?

Що собою становлять заказники та національні парки?

 

VI.Підсумок уроку

Розгадування кросворду

  1. Тварина, що мешкає у норах, цінується за м’ясо та жир, уміє свистіти.
  2. Лікарська рослина, росте на пагорбах, використовують як приправу та чай.
  3. Птах – родич лелеки та чаплі.
  4. Жук з великими рогами.
  5. Вухата тваринка, що мешкає в степах Луганської та Донецької області.
  6. Рослина, що росте в степу, зовні нагадує бороду.

УІІ. Домашнє завдання.

. 

 

 

docx
Додано
10 лютого 2019
Переглядів
799
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку