Інтегрований урок в 1 класі «Весна іде, красу несе»

Про матеріал

Дидактичні і розвивальні цілі:

Головні: дати учням уявлення про характерні ознаки весни в природі; вчити відчувати красу весняної природи та передавати її словом; удосконалювати каліграфічні навички.

Супровідні: удосконалювати навички визначити кількість складів у слові, робити звуко - буквений аналіз слів, групувати предмети за видовими та родовими ознаками, формувати вміння інтонувати слова, послідовно висловлювати свої думки, складати речення, розвивати творчий потенціал першокласників.

Виховні: виховувати вміння бачити й відчувати красу природи; виховувати любов до слова, мови культури мовлення, почуття дружби і товаришування.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

     Інтегрований урок

          в 1 класі

   «Весна іде, красу несе» 

(Українська мова, читання,

                  Я і Україна)

 

 

 

 

 

                                                                  Підготувала
                                                   вчитель початкових класів, вищої кваліфікаційної категорії,

вчитель-методист,

Кашперівської ЗОШ I-III ступенів,

Тетіївського р-ну,Київської обл.
                                                                 Іванова Н.М.

 

 

 

Тема: Закріплення знань про вивчені букви (буквосполучення «дз»). Весна в природі. Ознаки весни. Рослини рідного краю.

                        Дидактичні і розвивальні цілі:
Головні: дати учням уявлення про характерні ознаки весни в природі; вчити відчувати красу весняної природи та передавати її словом; удосконалювати каліграфічні навички.

Супровідні: удосконалювати навички визначити кількість складів у слові, робити звуко - буквений аналіз слів, групувати предмети за видовими та родовими ознаками, формувати вміння інтонувати слова, послідовно висловлювати свої думки, складати речення, розвивати творчий потенціал першокласників.

Виховні: виховувати вміння бачити й відчувати красу природи; виховувати любов до слова, мови культури мовлення, почуття дружби і товаришування.
Обладнання: плакат «Ліс», таблиця - шарада, таблиця слів, листочки, на яких написані слова, малюнки: білка, їжак, паровозик, вагончики.
Зінтегровано зміст предметів, види діяльності: рідна мова й мовлення, читання, спостереження за довкіллям, ознайомлення з навколишнім середовищем.

                                  Хід роботи
І. Організація класу до роботи.

- Вітання гостей:

Я всміхаюсь сонечку:

- Здрастуй, золоте!

- Я всміхаюсь квіточці -
Хай вона росте!

- Я всміхаюсь друзям

- Зичу їм тепла!

- Гостям усміхаюся,

- Зичу всім добра!

Пісенька психонастрою  /Ми навчаємося грамоті сумлінно …!/

(на мотив « Вместе весело шагать»).

Учитель: всі сідайте тихо, діти, домовляймося не шуміти,

руку гарно піднімати,

на уроці не дрімати.

- Кому дозволимо сісти першими? /Дівчаткам/

- Так, спочатку краса, а потім - сила.

- А зараз пригадаймо правила роботи на уроці. Сядемо рівно … /Учні доповідають: працюватимемо старанно, відповідатимемо чітко, будемо писати гарно, слухати уважно/.

I. Вправа. «Очікування»

- Що очікуєте від нашого сьогоднішнього уроку? /Відповіді дітей/

II. Мотивація навчальної діяльності.
Оголошення теми й мети уроку.

- Сьогодні, діти, в нас надзвичайний урок. Я запрошую вас у подорож  до казкового лісу, великої країни, яку знають всі відтоді, як починають говорити. Але для того, щоб дізнатися, яка ж назва у тієї країни, треба розплутати мотузочок з буквами /малюнок на дошці - «Слово»/.

- Країна слів цікава і чудова. Щоб до неї потрапити, треба вміти читати, ділити слова на склади, чути і позначати звуки, вчитися висловлювати свої думки, уважно слухати, а головне допомагати одне одному.

ІІІ. Колективна робота з учнями класу.
1. Мовна розминка.
Фонетична зарядка.
-А де ж наш пустун - язичок?
Заховався за біленький тиночок.
Ліг на бочок і мовчок. А ми його зараз розбудемо.
- Поплямкали губками.
Поклацали зубками, щоб міцнішими були.
Посичали гускою: с-с-с.

Подзижчали комариком: дз - з - з.
Подирчали трактором: др. - р- р

Уявіть, що ми у лісі. Які б звуки ми почули там? Прислухаємось, і відтворимо ці звуки.

- Як вітерець шумить? /ш -ш -ш /

- Як гуде жук? /ж -ж -ж/

- Як дзирчить джерельце? /хлюп - хлюп/

- Як співають пташки? /цінь - цінь/

- Як шумлять у птахів крила? /ш - ш - ш/

- Як у гайку струмок дзвенить? /джр - джр/

- Як можна сказати «тихо» /тс -с -с/ Просимо в лісі тиші.

- Як будемо працювати? /старанно/

- То що ж ви, діти, знаєте про букви і звуки?

- Скільки букв в українському алфавіті?
(Всі хором, імітацією рухів)

БУКВИ  МИ  ПИШЕМО  І  БАЧИМО.
ЗВУКИ    ЧУЄМО  І  ВИМОВЛЯЄМО.

2. Розчитка. Вправа на розвиток дихання.

- Навколо в лісі так гарно, зелено. Щоб не пом'яти травичку, пройдемося обережно по стежечці - мережечці /показую склади, які розміщені на стежечці/

га       гу      ник        нко        дзн       дзик        дзві         дзво

- Чітко промовляємо кожний склад.

- Далі пострибаємо на одній ніжці /читаємо з акцентом на кожному складі/

- А хто зможе пробігтися по стежці? /читають швидко/

3. Утворення слів із розрізнених складів.

- Вітерець - пустунець розвіяв склади по всьому весняному лісі.
Із поданих цих складів складіть слова.

Ґудзик,    дзиґа,    дзвінок,    дзвінко.
ІV. Робота над матеріалом уроку.

1. Каліграфічна хвилинка.

- Урок почнемо без зупинки, з каліграфічної хвилинки.

2. Правила санітарної гігієни під час письма/хором повторюють/

- Зошит свій я відкриваю, навскоси його кладу, ручку я ось так тримаю, сяду рівно, не зігнусь, буду я писати гарно, до роботи я берусь.

3. Виділення слова із звуками дз /згідно з рядковими словами/.

- Щось дзвенить в траві ввесь день -  

 Дзінь - дзелень! Дінь - дзелень!

- Що за квіточка дзвенить?

4. Запис з дошки:

Дз  зв   вн  он  ик    дзвоник

5. Звуковий аналіз слів.

- Як на письмі позначають звуки? 

- Назвіть у слові дзелень всі звуки послідовно.

- Скільки складів у слові? Доведіть свої міркування.

6. Творча робота

- Утворення слів з поданих анаграм.

- Сині лісові дзвіночки стали весело в таночок.
Танцювали, дзеленчали, в танці радісно кружляли.
І до того веселились, що всі букви розгубились.
- Допоможіть дзвіночкам стати на свої місця.

- Яке слово сховалось у дзвіночках?

Д ЗЬГЕ        ґедзь       джміль

                                дзвіночки

Д Ж Е Л О Р Е               /джерело/

а) . Звуко - буквений аналіз слова -

ґедзь -        І скл, 5 б., З зв, надрукуйте слово «ґедзь» рухами шиї.

- Що ви знаєте про цю комаху?

б) , читання з тлумачного словника

7. Фізкультхвилинка /міжпредметний зв'язок з математикою/

а) . - Зупинка «Відпочинь» /діти промовляють/

- Скільки раз ногою тупнем 7-4

- Скільки раз руками хлопнем 5+3

- Ми присядем скільки раз 4+3
-1 нахилимось в цей час 10-1

- Ми підплигнем рівно стільки 4+2

- Ай да рахунок! Гра і тільки!

б) . Гра «Комплімент»

- Якщо я вимовлю комплімент - всі повинні підстрибнути, а якщо ні - розвести руки в сторони.

- Які у тебе красиві очі!

- Які у тебе довгі вуха!

- Ти струнка, як берізка!

- Ти вайлуватий, як ведмідь!

- Ти впертий, як віслюк!

- Яке у тебе довге гарне волосся!

- В тебе прекрасний музичний слух!

- Ти хитра, як лисиця!

8. Подорож /уявна/. Малюнок паровоза, вагончики на дошці.

- Чим ви любите подорожувати? /Відповіді дітей/

- Наш веселий паровозик вже зачекався, йому вже треба відправлятися, тому причепимо вагончики, і ви дізнаєтеся з якими дровами вирушить наш паровозик в далеку дорогу.

(на вагончиках записані слова: липи сливи клени осики сосни)
- Діти, що таке сосни, липи, клени, сливи?

- Як можна назвати одним словом? /Дерева/

- Які ще ви знаєте дерева? Пригадайте з уроку «Я і Україна»

- До якої природи належать рослини? Дерева, кущі, трави, гриби, квіти - рослини.

а). Робота а парах.

- Подивіться один на одного і вимовте слово (клени)

- запитальна інформація;

- стверджувальна інтонація.

- А тепер давайте поділимо кожне слово, що їде в вагончику, на склади, у вигляді гри «Чарівні стрибки» (діти підстрибуючи ділять на склади).

- А тепер скажіть, де ростуть сосни, клени, липи? /У лісі/.

- А яке дерево у лісі не росте? /Сливи/.

- То які бувають дерева? /Фруктові/.

9. Гра «Продовжіть речення». Доповніть одним словом.

- Клен і липа /дерева/

- Щука і окунь /риба/

- Суниці і малина - .. ./ягоди/

- Лось, тигр - це .. ./звірі/

- Мальви і чорнобривці - це .. ./квіти/

- Кого ми відносимо до тварин.

- Які бувають звірі? /дикі і свійські/.

10. Правила поведінки в лісі.
Гра «Мікрофон».

- Давайте пригадаємо, як треба поводитися у лісі?

- Як потрібно ходити лісовими стежками?

- Чи можна кричати?

Діти: - Не кричати. Ходити тихо й обережно, не ламати гілок, не збирати грибів, не рвати багато квітів, не смітити, не руйнувати гнізд, мурашників, не залишати багаття.

11. Вправа на розвиток дрібної моторики.

Вчитель: ніжки притомились?
Діти: притомились!
Вчитель: ручки притомились?
Діти: притомились!

Вчитель: Щоб трішки відпочити, фізкультхвилинку будемо робити.

Пташка високо літає,

Зайчик високо стрибає

Тихо лис десь пробіжить.

їжачок в траві сидить,

Десь в бар лозі спить ведмідь.
        Всіх звіряток цих любіть.
12. Вправа на увагу. Будьте уважні, запам'ятайте 2 чи 3 квітки з моєї гри і запишете потім в робочий зошит,
а). Гра «Звірі - квіти».

Я називаю квіти - ви піднімаєте ліву руку; я називаю звірів - праву руку.
- Ромашка, вовк, тарілка, чорнобривці, зошит, лілія, тигр, троянда, кенгуру.

V. Закріплення  набутих знань, вмінь учнів.

1. Словникова робота: - Яка гостя лісу не змінює свого вбрання?

«ні взимку, ні влітку, ні восени».

Є в лісочку аж 3 - и дочки

Ми попросим цих дочок

        Показать всім словничок,
/Кожен ряд читає слова зі своєї ялиночки - ланцюжком/
«Блискавка» в лісочку спалахнула, і діти про себе слова проказали, (мовчазне читання слів)

            1 ряд                             2 ряд                           3 ряд

            

             ліс                              ніс                          дуб             

 

            сіно                             лис                        комар

 

            клен                           липа                        ялина                           

 

 

2. Робота по рядах

1- й ряд: виписати в зошит двоскладове слово. Скласти з ним речення.

2-й ряд: виписати орган чуття людини. Зробити  звуко - буквений аналіз слова ніс.

Що робить ніс? /розрізняє запахи/

3-й ряд: виписати назву комахи, підкреслити голосні звуки в цьому слові.

3. Групова робота. Ми об'єдналися в групи за кольором чи видом дерева.

- Працювати будемо в групах, тому допомагаємо одне одному - адже, ми -
дружна шкільна сім'я.

I група - червоні кленові;

II група - дубові зелені;

III група - кленові жовті;

IV група - дубові коричневі.

-  Тепер погляньте на листочки. Вони не прості: на них написані якісь слова. Спробуйте з цих слів скласти речення. Не забувайте, що речення починається з великої літери, а в кінці нього ставиться крапка.
Діти склали такі речення:

І.

У

лісі

сосни.

II.

На

сосні

сова.

III.

У

норі

лис.

IV.

Коло

сосни

калина.

Кожне речення прочитується групою.
4. Бесіда за запитаннями.

- Що у лісі?

- Хто на сосні?

- Хто у норі?

- Що коло сосни?

/Виставляю у 2 стовпчики ці слова/.

сосни             сова

калина            лис
- Діти, як ви думаєте, чому я поставила у два стовпчики слова? /Тому, що у першому стовпчику слова, які називають рослин, а в другому стовпчику тварин/.

- Яке питання ставимо до рослин? /Що/ - А до тварин? /Хто/

VІ. Підсумок уроку:

Ось і підійшла до кінця наша подорож до казкового лісу, великої країни.

- До якої ж країни ми з вами подорожували?

- Чи сподобалось вам ця подорож?

- Що цікаве вам запам'яталось?

- Складемо діалог - підсумок /розмова двох подруг - «сорок»/
(Двоє дітей вдягають маски).

Одна сорока була присутня на уроці, а друга - в той час літала по лісі. Одна доповідає другій, що цікавого було на уроці, і які види робіт виконували на ньому.

Вчитель: Спасибі всім, хто працював

В зошитах гарно писав,
На мої питання відповідав
Різні тексти читав
Та тим, хто в гості завітав.

docx
Додано
30 листопада 2018
Переглядів
1557
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку