Інтегрований урок в 1 класі за системою розвивального навчання (Ельконін – Давидов)
Тема. Подорож до весняного лісу.
Математика: Залежність результату вимірювання величини від міри.
Природознавство: Світ тварин
Елементи трудового навчання
Мета: формувати в учнів ключові компетентності, а саме:
вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії, планувати свої дії, доводити роботу до кінця;
загальнокультурну компетентність – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; бачити красу рідної природи;
соціальні компетентності – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивно співпрацювати з партнером в парі, проявляти ініціативу;
громадянську компетентність – бережливо ставитися до природи;
здоров’язбережувальну компетентність – усвідомлювати здоров’я як вищу життєву цінність.
Формувати в учнів предметні компетентності:
сформувати в учнів поняття міра, величина,поняття про тварин, як частину живої природи;
розширити і уточнити уявлення дітей про різноманітність величин (об*єм, кількість предметів, площа, довжина і т.п.), уявлення дітей про різноманітність тваринного світу, середовище їхнього існування;
формувати в учнів поняття моделювання способів за допомогою схем та формул
знайомити учнів із назвами тварин;
розвивати уміння оцінювати виконану роботу , спостережливість, уміння порівнювати зовнішній вигляд тварин;
повідомити учням правила поведінки в природі;
виховувати в учнів інтерес до вивчення математики,природознавства, виховувати турботливе ставлення до тварин, бажання брати участь у їх охороні.
Тип уроку: урок-подорож
Вид уроку: інтегрований
Обладнання: картки для індивідуальної роботи, картки для роботи в парі, набір геометричних фігур, підручник «Математика» 1 клас за системою РН, зошити,малюнки тварин, дошка.
Хід уроку
І. Організація класу.
1. Привітання
Пролунав уже дзвінок
Починається урок!
На уроці не куняй
Математику вивчай!
Всім я успіхів бажаю
І урок розпочинаю.
Працюємо старанно,
щоб почути у кінці,
що у нашому 1- му класі
діти просто молодці.
2.Психологічне настроювання.
Запорукою успіху є усмішка. Тож передайте свою усмішку один одному, мені, поверніться до наших гостей, подаруйте їм. Адже усмішка ще:
- прикрашає обличчя;
- підвищує настрій;
- сприяє добрим стосункам з оточуючими;
- допомагає знайти нових друзів;
ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань.
1.Перевірка фенологічних спостережень
– Яка зараз пора року?
– Назвіть суттєві ознаки весни.
– Який сьогодні день?
– Чи був вітер, коли ви йшли до школи?
– Чи були сьогодні опади?
– Як змінилася погода за цей тиждень?
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Сьогодні у нас незвичайний урок. Ви вже знаєте, що наш світ прекрасний і різноманітний і що може бути цікавішим, ніж день за днем відкривати все нові і нові його сторінки? Я запрошую вас відкрити ще деякі таємниці навколишнього світу, в якому ми живемо і відправитись у подорож до весняного лісу.
Подивіться , а хто нам допоможе в нашій подорожі. Лісовичок.
ІІІ. Узагальнення знань учнів.
1.На нашому шляху , на лісовій доріжці , зустрілися лісові мешканці.
Розташуйте цих мешканців на числовій прямій у порядку зростання.
П___1___2___3___4___5___6___7___8___9____
1 ) Назвіть число попереднє числу 4.
2) Назвіть «сусідів» числа 5, 6.
3) Яке число наступне, після числа 6.
4) Порівняти числа: 3 і 5 , 7 і 4 , 6 і 6.
5) Як можна назвати цю групу тварин? (Звірі)
6) Яка істотна ознака звірів?
(Тіло у звірів вкрите шерстю ,мають чотири лапи.
Звірі народжують своїх малят і годують їх молоком.
ІV. Постановка навчальної задачі.
1.Відправляємося далі мандрувати з лісовичком. Але хто це?
Навесні барвиста квітка
На галявині розквітла.
Лиш поглянути хотіли,
Враз знялась і полетіла.
(Метелик )
Наче птиця, крила має,
Все літає та співає:
- Я медок вам наношу,
Не чіпайте, бо вкушу!
(Бджілка)
Хоч не олень – роги має,
І не птиця, а літає.
Чорний-чорний, а не крук,
Це малий, моторний ...
(Жук)
1.Як можна назвати цю групу тварин яких ми зустріли? (Комахи)
2.Яка істотна ознака комах? (Комахи мають шість лапок. Їх тіло поділено на три частини: голова, груди, черевце)
V. Розвязання навчальної задачі.
н O н OO
Чому ви вибрали другу міру? ( Комахи мають три пари лапок. Пара – це два. Тому ми вибираємо подвійну міру)
К = 3
н
Подивіться, цю роботу разом з вами виконував Лісовичок. Перевірте його роботу.
К = 3
н
Чому робота Лісовичка виявилась неправильною? Що не врахував Лісовичк?
3. Фізхвилинка
4. Подивіться, ми вийшли на лісове озеро. Скажіть, а які тварини мешкають у воді?
У лусці мої боки –
Вони холодні та слизькі.
Плавать можу досхочу,
Та усе життя мовчу. (Риби)
-Яка істотна ознака риб?
(Тіло у риб складається з голови, тулуба, хвоста. Воно вкрите слизькою лускою та і сплюснуте з боків. Плавають риби за допомогою плавців і хвоста, а дихають зябрами.)
Деякі риби можуть жити лише в прісній воді: річках, озерах, ставках. У прісній воді живуть коропи (сазани), карась, в’юн, сом.
Дуже багато видів риб живуть в морях і океанах(тріска, скумбрія, оселедець, бички).
Окремі види риб - акваріумні рибки.
В кого з вас вдома є акваріуми? (Короткі розповіді дітей).
У нашого Лісовичка є вдома акваріуми. І кожного разу йому потрібно міняти воду в них. Давайте йому допоможемо, заповнити їх водою.
В кожен акваріум треба налити води за формулою А = 4,
в
та за міркою в.
Покажіть за допомогою схеми об*єм води в акваріумі.
Міра в __ Міра в ____
-Порівняйте , чи однакові об*єми води вийшли у вас в парі?
-Чому формули в усіх однакові, а схеми вийшли різні?
5.Фізхвилинка
V. Робота над геометричним матеріалом.
-Що це чути в лісі? Чиє це голоси? ( Спів птахів)
- Це Птахи.
-Яка істотна ознака птахів? ( Тіло птахів укрите пір’ям. У них є дзьоб )
Настає весна і перелітні птахи повертаються з теплих країн додому. Які це птахи? (Жайворонок , ластівка, зозуля, соловей, шпак, лелека)
Ластіва прилітає наприкінці квітня.
Шпак прилітає в березні, коли на полях ще лежить сніг.
Зозуля повертається на початка травня.
Люди здавна шанували птахів, тому що вони приносили велику користь.
Давайте допоможемо їм влаштуватися і зробимо для них шпаківні.
Визначте які геометричні фігури нам треба використати для побудови шпаківні?
Склеювання шпаківні.
Чудові вийшли в нас шпаківні. Ми з нетерпінням будемо чекати зустрічі з птахами.
V. Підсумок уроку.
-Скінчилася наша подорож і підійшов до кінця урок.
-Чи корисним він був для вас?
-Чи добавили ви собі знань?
-Чи сподобалося вам подорожувати з Лісовичком?
-Молодці! Ви справжні учні: активні, здібні, розумні, кожен з вас
отримав нові знання.