Урок математики 1 клас. Вимірювання місткості посудини - 1 літр.

Про матеріал
Розробка уроку за програмою Савченко. Математика 1 клас. За підручником математика Оляницька.
Перегляд файлу

Тема уроку. Вимірюємо місткості посудин.

 Мета: формувати поняття про величину — місткість посудин; про процес вимірювання місткості та одиницю вимірювання місткості — 1 літр. Актуалізувати вміння вимірювати та порівнювати відрізки за довжиною, визначати масу предметів за допомогою терезів; знайомити з величиною місткість, учити порівнювати місткості посудин «на око»; знайомити з одиницею вимірювання місткості 1 літр; розкрити сутність процесу вимірювання місткості; вчити виконувати арифметичні дії з іменованим числами, порівнювати іменовані числа, подані в одиницях довжини, маси, місткості; порівнювати вирази з іменованими числами; вчити розв’язувати задачі, які містять іменовані числа, подані в одиницях місткості. Розвивати в учнів логічне мислення шляхом виконання завдань з логічним навантаженням.

Обладнання: підручник, відеоматеріал, ілюстрації, роздатковий матеріал.

Хід уроку

І. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

1. Розповідь вчителя

Ми продовжуємо вивчення властивостей предметів навколишнього світу, за якими предмети можна порівнювати та які можна вимірювати. Сьогодні ми досліджуватимемо властивість посудин — місткість.

ІІ. Актуалізація опорних знань і способів дії

  1. Зоровий диктант. (Слайд 1,2)

 Перша сходинка: озгляньте геометричні фігури. Робота за сходинками складності. Перша сходинка: за кольором назвіть усі чотирикутники, кожний трикутник, будь-який

круг, деякі фігури синього кольору, хоча б одну фігуру жовтого кольору, всі фігури не синього кольору. Чим відрізняється чотирикутник від трикутника? Друга сходинка: визначте закономірність, за якою відбувається зміна ознаки. [Форма, форма, колір,колір, форма, форма, колір.] Третя сходинка: продовжте послідовність. [Наступною фігурою має бути червоний трикутник.]

  1. Каліграфічна хвилинка

- Запишіть рядок цифр від 1 до 9.

3. Актуалізація вмінь вимірювати довжини відрізків і порівнювати відрізки за довжиною; визначати масу предметів за допомогою терезів і порівнювати маси двох тіл. Завдання № 1.(Роздаткові картки)

ІІІ. Формування нових знань і способів дії

 

  1. Завдання №1. Ознайомлення з величиною «місткість».

  1. Практичне завдання

(Перегляд відео досліду)

IV. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок

  1. Завдання №2

І. Аналіз змісту задачі

Про що йде мова в задачі? (Про місткість пляшок)

Нам відомо скільки вміщається олії в пляшку? (Так, 2 л)

А скільки в бутель? (Так, 6 л)

Про що запитується в умові задачі? (На скільки літрів більше вміщається в бутель ніж в пляшку)

ІІ Пошук щляху розв’язання

Як нам дізнатись на скільки літрів олії більше вміщується в бутель? (6-2)

ІІІ. Запис розв’язання задачі

6-2=4

Відповідь: в бутель вміщується на 2 літра більше ніж в пляшку.

  1. Завдання № 3

І. Аналіз змісту задачі

Про що йде мова в задачі? (Про місткість відер)

Скільки відер вміщується в відро? (8 л)

Скільки літрів води вже є в відрі? (5/3/2/1 л)

Про що запитується в задачі? (Скільки літрів води необхідно долити в відро щоб воно стало повне)

ІІ. Пошук шляху розв’язання

Як дізнатися скільки літрів води необхідно долити? ( 8-5, 8-3, 8-2, 8-1)

ІІІ. Запис розв’язання задачі

8-5=3

8-3=5

8-2=6

8-1=7

Відповідь: В відро потрібно долити 3/5/6/7 л води.

  1. Фізкультхвилинка (відео)
  2. Завдання №4 ( слайд 3,4)

(Виконують біля дошки)

  1. Завдання №5

V. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів

Яку величну ви вивчали на уроці?

 Яка одиниця вимірювання місткості?

 У чому полягає процес вимірювання місткості?

 Як виконують арифметичні дії з іменованими числами, поданими в одиницях місткості?

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 березня 2021
Переглядів
3722
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку