Інтегрований урок-вікторина із природознавства (літературного читання, природознавства, інформатики та образотворчого мистецтва) на основі творів В.О.Сухомлинського

Про матеріал
Уроки позакласного читання сприяють розвитку естетичних почуттів, позитивних емоцій, доброти, дбайливого ставлення до природи; вчать правильно, розумно користуватися дарами природи, виховувати дбайливе ставлення до неї; активно впливають на удосконалення навичок читання; розвивають логічне, образне і абстрактне мислення, асоціативну пам'ять; сприяють формуванню творчої уяви і пізнавального інтересу до навчання; навчають самостійно здобувати знання, знаходити оптимальний спосіб розв’язання навчальної чи життєвої проблеми, аргументовано, гідно відстоювати власну позицію; чітко, логічно висловлювати власну думку; формують і розвивають повноцінні мовленнєві та комунікативні вміння і навички молодших школярів, здатність до творчого самовираження;
Перегляд файлу

 

Інтегрований урок-вікторина

із природознавства

(літературного читання, природознавства, інформатики та образотворчого мистецтва) на  основі творів  В.О.Сухомлинського

на тему:

 

 «РОСЛИНИ НАШОГО КРАЮ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                       Вчитель:Безносюк  А.М

   Тема: «Рослини нашого краю»

   Мета: виховувати інтерес до літературної спадщини  В.О Сухомлинського та  розширити систему екологічного виховання учнів, спираючись на педагогічну  і творчу спадщину В. О. Сухомлинського; розкрити поняття «екологія», збагатити знання учнів про навколишній світ, формувати навички дбайливого ставлення до   тварин, рослин, комах, птахів, квітів; виховувати любо та бережливе ставлення до природи.

         Обладнання:

             Сухомлинський В. О. «Казки школи під голубим небом»,

                                              «Чиста криниця»,

                                              «Квітка сонця».

          Дитячі малюнки.

          Портрет В.О. Сухомлинський.

            Доброго ранку, сонце і квіти!

            Доброго ранку, ліси і поля!

            Доброго ранку, плането Земля!

            А всім присутнім зичимо здоров’я і добра!

 

 Слово вчителя

  -Найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю, до життя викликає спілкування з  природою. Вона завжди чарувала і чарує, хвилювала і хвилює людину.

  Шепіт джерельної води, зелених дібров, спів соловейка, запах і розмаїття квітів- усе це дорога серцю, ні з чим незрівняна природа рідного краю.

  Дуже мудро говорить народ: роби добро — і воно повернеться до тебе. Будеш робити зло — зло і повернеться до тебе.   На сьогоднішньому  уроці -вікторині пройти дорогою  добра до природи нам  допоможуть  мудрі  казки та оповідання Василя  Олександровича Сухомлинського.

 

1.Ознайомлення з новим оповіданням

 -Сьогодні ми познайомимось з оповіданням «Сергій і Матвій»

Читання мовчки:  Сергій і Матвій

  До квітучого  лугу прийшли два юнаки: Сергій і Матвій

 - Яка краса! –шепотів Сергій.- Дивись, на зеленому килимі немов виткав хто рожеві, червоні, білі, блакитні квіти.

 - Справді – дорідна трава, - сказав Матвій, - сюди корову пустити – до вечора буде двоє відер молока.

 - А бджоли бринять, немов арфа,- шепотів Сергій, захоплений чарівною музикою.

 - І вулики б сюди вивезти… Меду, меду скільки наносили б, схвильовано говорив Матвій.

 І є ж такі люди, що на бачать цієї краси,- шепотів Сергій.

  • Піду корову прижену. Та й вулики привезу…- сказав Матвій і пішов до села.

Перевірка прочитаного:

1.Юнаки прийшли на:

а)річку;

б)Луг;

в)город;

2. Що побачили юнаки?

а)траву;

б) квіти;

в) дерева;

3.Сергій був захоплений:

а)дощем;

 в)чарівною музикою;

Домашнє  завдання:

1). Придумати закінчення оповідання.

2). Намалювати малюнок до оповідання.

 

 2.Інтелектуальна розминка: До якого оповідання чи казки відносяться ці слова:

1.Булькнуло, хлопчик , камінь, дуб, соловейко, криниця,  дідусь.(Камінь)

2.Дмитрик, Сергійко,  дубок, батько, корінець, мовчить, кволий.(П'ять дубків)

3.Квітка,  хлопчик, Дзвіночок  Конвалії, весна.(«Хлопчик і Дзвіночок Конвалії»)

4. Метелик,  м’яка постіль ,пелюсточки.(«Де ночує водяна Лілія»)

 

 

3.Гра « Доповни речення», які взято із казок В. О. Сухомлинського.

 1.Потім жінка нахилилась, вирвала Цибулину, (роздивилася й вигукнула:-Яка гарна Цибулина!)  (Хризантема й Цибулина»)

 2. І здавалося мені, що стара суха верба радіє: ( я не вмерла, я житиму вічно).(«Верба над ставом»)

 3.І пішов з лопатою копати рівчак (під фундамент.) («Дуб під вікном»)                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

 4. Він простяг руку, щоб зірвати квітку, (та враз уявив собі: шо станеться із садом без конвалії.) («Конвалія в саду»)

4.Гра «Розсипані склади». Зі складів скласти і записати назву квітів, рослин, птахів, комах, тварин з казок  В.О.Сухомлинського і назвати назву казки.

1-  лі   во  ло  тро   да  кон  лія  шка  про  сок ян ва

 2- яб   то  ля  вер  дуб  ня  по  ба  лу

 3-го  би  со  ко  жу  вель  си  чка  лу  ло  вей  ра ни

 4- чик,  тик  со  ка   ли  ка   зай   сич  ко ба    

1-квіти: пролісок, волошка, троянда, конвалія. «Пролісок і Жайворонок», «Як побудився пролісок» ,  «Конвалія під вікном», «Хлопчик і Дзвіночок Конвалії»,«Конвалія в саду», «Треба врятувати волошки».

2-рослини: яблуня ,  тополя, верба, дуб. «Дуб під вікном», «Яблуко і світанок», «Від тополі до верби…»

3-птахи:голуби, соловейко, журавель, синичка. «Соловейкове гніздо», «Соромно перед соловейком»,

4-тварини: зайчик, котик, собака, лисичка. «Зайчик і горобина», «Покинуте кошеня», «Щоб кіт мишку не впіймав»,

5.Відшукай і скажи з якої казки:

Відшукай назви квітів (конвалія, волошки, чорнобривці,  соняшник, троянда, ромашка )

к

о

н

в

а

л

і

я

в

і

ф

а

в

о

л

о

ш

к

и

п

р

о

ч

о

р

н

о

б

р

и

в

ц

і

и

с

о

н

я

ш

н

и

к

а

і

и

т

р

о

я

н

д

а

к

е

н

к

ц

ц

р

о

 м                          

а

ш

к                                                                                                                                                                                                     

а

к

а    

а

п

р

о

л

д

 д   

д

д

о

м

п

е

н

г

ш

щ

з

х

ї

х

Відшукай назви дерев:(  ялинка, дуб, яблуня, верба. тополя, клен)

з

п

н

я

л

и

н

к

а

р

я

с

о

с

д

у

б           

о

р

і

ц

я

б

л

у

н

я

ж

п

б

с

л

т

и

б

о

г

р

у

ш

о

и

в

е

р

б

а

в

т

а

с

н

м

а

б

б

р

о

а

о

о

а

т

о

п

о

л

я

к

ь

а

с

п

а

т

р

к

л

е

н

 

Відшукай назви птахів: (журавель, голуби, соловей, жайворонок, синичка, дятел)

о     

ж

у

р

а

в

е

л

ь

л

о

к

о                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          

г

г

о

л

у

б

и

х

с

о

л

о

в

е

й

к

о

ч

о

л

о

л

л

р

м

п

с

ж

а

й

в

о

р

о

н

о

к

а

а

в

е

р

к

о

к

у

і

е

а

м

ь

ш

д

т

о

л

г

д

я

т

е

л

у

р

и

и

у

о

а

с

и

н

и

ч

ч

к

а

 

Відшукай назви тварин : ( їжак, лисичка, собака, зайчик, коник, котик, миша) 

и

е

е

ї

ж

а

к

д

є

и

і

а

п

р

о

л

д

к

і

т

я

о

л

и

с

и

ч

к

а

о

ч

з

а

й

ч

и

к

у

н

г

ч

р

о

л

к

о

н

и

к

г

м

п

с

о

б

а

к

а

к

ш

и

а

о

л

н

о

е

н

ш

щ

и

м

и

ш

а

н

к

т

ь

ш

с

р

о

е

л

б

к

и

с

с

 

6.Переглянути Презентацію дитячих  малюнків до казок  та оповідань В.О.Сухомлинського і назвати назву казки чи оповідання.

 

7. Перегляд презентацій.

-На уроках природознавства ми знайомилися з рослинами нашого краю і створили  Презентації про рослини нашого краю:

1. Рослини нашого краю, занесені до Червоної книги України.

2.Лікарські рослини нашого краю.

3.Первоцвіти нашого краю.

4.Бережімо довкілля.

8. Фізкультхвилинка.

 

9. Вікторина казок і оп-нь В.О.Сухомлинського.

1.У якій казці струмок врятував Ромашку. («Ромашка і Струмок»)

2.Кого знайшла Дівчинка під каменем? («Дівчинка і Ромашка»).

3.Для чого живе людський рід? (« Чорнобривці»)

4. Яке деревце має зеленіти вічно? («Є ще одне найніжніше деревце»)

 - В. О. Сухомлинський написав дуже багато творів, які  допомагають нам стати добрими, людяними, чуйними до довкілля.

10. Гра «Мікрофон». Дати інтерв’ю що в одній із казок В. О. Сухомлинського.

         -Мене здивувало…

         - Мене зворушило…

         - Мене вразило…

         - Мені сподобалось…

         - Мені запам’яталось…                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

          - Мені хотілося б…

  - Діти, а що таке на вашу думку добро, доброта, що означає робити добро? – Чого навчив вас твір В.Сухомлинського:

1. « Джміль і Лілова китиця»,

2.«Лілія і Черепаха»

3. «Дуб під вікном».

4. «Соромно перед соловейком»

- Бути  спостережливими, чуйними,  добрішими до навколишнього , до тварин, птахів, комах, рослин.

11. Мовно-логічне завдання. Скласти вірші на задану тему і назвати з якої це казки.

 

Фіалка

--------------------квіточки     (Малі вже дуже квіточки)

--------------------діточки       (Неначе всі вже діточки)

--------------------під листок  (Заховались під листок)

--------------------мовчок        ( І зробили всі мовчок)

 

 

Пролісок

--------------------лісок        (Завітав він у лісок)

--------------------струмок   (Поселився де струмок)

--------------------голосок    (Подає свій голосок)

--------------------квіток       (І квітує між квіток) «Пролісок і Жайворонок», «Як пробудився пролісок»

Вчитель

    А тепер звернемося до завдань, які записані на пелюстках квіточки. На кожні з них написане питання до якогось твору, що ви опрацювали. Цікаво, яка квіточка у нас вийде.

 

12.Завдання на пелюстках:

1.Висловіть своє ставлення до дівчинки в казці «Дівчинка і Ромашка»

2.Чого вчить нас оповідання «Гаряча квітка»?

3.Яка головна думка твору «Пурпурова квітка»?

4. Чому хлопчик не зірвав конвалію? «Хлопчик і Дзвіночок Конвалії»                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

5.Висловіть своє ставлення до струмка в оповіданні « Ромашка і струмок»

6.Яким би ви намалювали Петрика із оповідання «Конвалія в саду».

7. -Чи схвилювало Вас оповідання і коли ви найбільше хвилювалися?    («Конвалія під вікном»).

8.У чому суть Сергійкової квітки? «Сергійкова квітка»

 

13.Інтерактивна вправа «Піраміда позитивних почуттів» Якщо вам подобаються квіти , то закінчте речення:

Я зрозуміла,…(що квіти дуже корисні).

Я дізнався,…(що квіти харчують багато джмеликів).

Я навчився…( цінувати красу квітів).

Я буду…(оберігати квіти).

Я ніколи…( не зриватиму квіти).

Я хочу…(щоб в нашому краї росло побільше квітів)

Я мрію…( що настане весна і я посаджу багать квітів)

Я буду робити все…, (щоб у моєму краї було багато квітів).

 

14.Підсумок уроку

     - У творах  В.О. Сухомлинського переважає доброта до тварин,   рослин, птахів, квітів, бо він сам був надзвичайно доброю людиною.

      - Ми всі дуже добре знаємо, як поводитись, щоб не нанести збитку природі. Але     кожному треба  душею відчути і стати розумними господарями на своїй землі, пам’ятати: у ваших руках майбутнє  природи нашого краю.

 Всі ми - діти Землі і неба.

Всі, хто маленький, хоче рости

Чисте повітря й водичка нам треба!

Просить з нас кожен: і я, і ти.

Хочемо ми, щоб сонце світило!

Хочемо ми, щоб поле родило!

І щоб навколо квіти росли.

Хочемо, хочемо, хочемо ми!

Хочемо ми, щоб красень цей ліс

З нами угору ріс і ріс.

Хочемо ми, щоб у мирі завжди

Люди, тварини й рослини жили!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
14 лютого 2019
Переглядів
810
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку