Інтегрований урок «Я досліджую світ» й навчання грамоти в 1 класі

Про матеріал
Мета. • продовжити формувати уявлення про народний календар весни; • ознайомити учнів із звичаями та обрядами святкування Великодня; • розвивати звя’зне мовлення, удосконалювати навички читання; • виховувати повагу до українських звичаїв і традицій.
Перегляд файлу

Інтегрований урок «Я досліджую світ» й  навчання грамоти в 1 класі

Тема. Весняні свята. Великдень.

Мета.

продовжити формувати уявлення про народний календар весни;

• ознайомити учнів із звичаями та обрядами святкування      Великодня;    

•  розвивати звя’зне мовлення, удосконалювати навички читання;

• виховувати повагу до українських звичаїв і традицій.

 Обладнання. Мультімедійна дошка; тексти для каждого учня; картки  для работи  в парах і  групах; мікрофон; предметні малюнки до теми.

I Етап орієнтації

Учитель. До нашого вікна

 Підійшла весна.

                 Крізь прозоре скло

                 Сонечко зайшло.

                 Гляньте, сонечко сміється,

                 В небі жайворонок в’ється,

                В’ється, радісно співає –

                Він весну нам сповіщає.

(Звучить спів птахів)

  •                       Діти, а чиї голоси ви чуєте?
  •                       А коли співають птахи?
  •                       Так, це сама красуня весна до нас іде.

(Заходить весна)

Весна.   Я прийшла до вас, Весна!

 Вам тепло я принесла.

              Я прийшла до вас у клас ,

 Нехай радість тішить вас.

 Принесла я вам гостинці.

 Тут вони в моїй корзинці.

 А гостинці ці сьогодні

              Не прості, а Великодні.

 

Весна роздає подарунки під музику.

Учитель. Дорога Весно, ми  з нетерпінням чекали твого приходу і раді зустрічі з тобою. Діти давайте подякуємо нашій гості, сказавши їй щирі і лагідні слова. Я розпочинаю, а ви продовжіть моє речення по одному слову. Люба Веснонько ти така мила…(тепла, гарна, неперевершена, ласкава, щедра, добра, квітуча, барвиста, весела, співуча, гомінка, завзята, працьовита, неповторна, молода, лагідна, привітна, чарівна) і ми запрошуємо тебе на наш урок.

Учитель. Діти то ж чому наша гостя подарувала вам такі  подарунки?

Учні. Бо наближається свято Великдень, а писанки і крашанки є символом цього свята.

 

 

II Етап цілепокладання

  Сьогодні на передодні найважливішого свята всіх християн ми і поговоримо про весняні народні свято, а саме про  Великдень.

  Девіз  нашого уроку буде такий:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

 

III Етап проектування

План уроку:

1 Фарбоване яйце.

2 Чарівні пазли.

3 Великодній кошик.

4 Закликання весни.

5 Святкові плутанки.

6 Казка про писанку.

7 Казковий калейдоскоп.

1. Фарбоване яйце

Вчитель  Яйце - це символ весняного відродження, зародження життя, продовження роду. З давніх давен яйце є символом весняного відродження природи, зародження життя, продовження роду. Фарбоване, розмальоване яйце вважається оберегом, його намагаються зберегти хоча б один рік, до наступного Великодня. Освячене яйце їдять першим, повернувшись на Великдень із церкви, писанками обмінюються, даруюють рідним, сусідам, беруть із собою, як ідуть у гості, роздають жебракам.

- А що ще цікавого ви знаєте про пасхальне яйце?

   Учні:

1. Моя бабуся розповідала, що писанки не лише захищають людину від зла, а й приносять добробут. Колись пасічники клали їх під вулик, щоб роїлися бджоли.

 

2. А моя бабуся мене вчила, що шкарлупи від писанок зберігають, а потім вивішують на городі на палицях, щоб у землі не заводилися черв'яки.

 

3. А я знаю легенду про писанку. Коли Ісуса Христа вели на муки, Мати Божа творила вночі писанки. Ви­ходили вони дуже гарні. А як писала, котилися їй з очей сльози. Коли вони ка­пали на писаночку, там жевріла цяточка.

Тому й тепер писанкарки малюють ці цяточки.

 

4.    А ще, за дуже давньою легендою, найперше яйце мало в середині не жовток з білком, а цілий світ. Тож з яйця світ утворився.

 

5. В народі  є таке прислів'я: "Великдень - славне свято, та без писанки не обійдеться".

 

2. Чарівні пазли 

Учитель. А якими ще бувають  пасхальні яйця ви дізнаєтесь, коли попрацюєте разом і складете мозаїку, яка чекає на вас на столах.

Писанка, крашанка, крапанка, дряпанка, мальованка.

 

3. Великодній кошик.

Учитель. У Великодню ніч поспішають до церкви і старі і малі, щоб після святкового богослужіння освятити великоднього кошика. А що ж до нього кладуть, дізнаєтесь, коли розкодуєте слова. Увага на екран. (Паска, сало, ковбаса, сир, масло, яйця, шинка).

4. Закликання весни

5. Святкові плутанки

Народні прикмети та приказки

Коли    Великдень світить

 на ясно сонце,

  через   дні   дощ.

то три падатиме

 на хмарно,

Коли Великдень дощ або

 врожай.

буде

Коли на Великдень спить господар, то виляже пшениця, а якщо господиня – льон.

На Великдень небо ясне та сонце грає — до багатого врожаю.

Якщо на другий день Великодня ясна погода —літо буде мокрим.

Мороз або грім у перший день Великодня віщують гарний урожай льону.

На Великдень перший раз закує зозуля.
Де вовк на Великдень зачує дзвони, то там буде цілий рік крутиться.

Якщо на другий день Великодня хмарно – літо буде сухе.

 

6. Казка про писанку

1. Скоромовка

Учитель.  Зробимо гімнастику для язичка і згадаємо скоромовку яку ми з вами вивчали.

В хаті на осонні

Сяду на ослоні.

Сяду з краєчку,

Розпишу яєчко.

2. Читання вчителем

Учитель. Пропоную вам познайомимось з казкою про писанку. Послухайте її уважно і подумайте, хто є головними героями казки.

- Сподобалась вам казка?

- Хто є головними героями казки?

- Що знайшли курчатка?

- Що вони зробили з яйцем?

- Кому вони його подарували?

3. Словникова робота

подвір’я веселочка

забавляла пір’ячко

Великдень Наталочка

барвисте зеренця

- читання учителем

- пояснення слів

- читання разом

- читання «Дощиком»

4. Читання тексту «ланцюжком»

5. Читання «Дощиком»

7 Казковий калейдоскоп.

Робота в групах

1 група

Підготуйтеся до інсценування казки:

1.Розподіліть ролі.

2. Оберіть для себе костюми.

2 група

Зробіть аплікацію «Кольори писанки»

З’єднайте слова, кольори та відповідні малюнки. Наклейте на картон.

3 група

Створіть свою писанку, на основу яйця наклейте елементи декору.

Підсумок уроку

- Що нового ви дізналися на уроці?

- Який вид роботи вам сподобався найбільше?

Гра «Мікрофон»

  • Як ваша родина готується до Великодня?

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
28 вересня 2021
Переглядів
433
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку