Інтегрований урок «Я пізнаю світ»
Клас : перший
Тема тижня: «Осіння мозаїка»
Тема уроку: «Як упізнати осінь»
Завдання уроку:
1. Навчити учнів помічати сезонні зміни в живій та неживій природі восени.
2. Ознайомити з мистецькими творами про осінь.
3. Розвивати спостережливість дітей, пізнавальний інтерес, любов до навчання.
4. Формувати вміння сприймати красу осінньої природи, милуватися нею та висловлювати власні враження та судження щодо побаченого і почутого.
5. Формувати навички узагальнення набутих знань та використання їх у повсякденному житті.
5. Навчати активно слухати вчителя та однокласників в умовах усного спілкування.
6. Формувати вміння працювати з папером в техніці «відривання».
Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання:
● Як впізнати осінь?
● Які зміни відбуваються в живій та неживій природі?
● Чому дерева скидають листя?
● Який склад має число 8?
● Як працювати з папером, використовуючи техніку «відривання»
Очікувані результати:
Учні знатимуть:
● основні ознаки осені;
● назви осінніх місяців;
● зміни, які відбуваються в природі восени;
●склад числа 8;
Учні вмітимуть:
● бачити зміни в живій і неживій природі восени;
● знаходити деякі взаємозв’язки та закономірності в природі восени;
● емоційно сприймати твори мистецтва та красу природи;
● уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування;
● порівнювати числа в межах 8;
● працювати з папером у техніці «відривання»
Обладнання: ноутбук, телевізор, відеозапис «Мудрі казки тітоньки Сови», лічильний матеріал (жолуді, горіхи), зображення великого дерева без листочків, цеглинки LEGO (червоного, зеленого, жовтого кольору), зображення зайця, вовка, хмарки, крапельок, кружечки з паперу, знаки <,>,=.
табличка «Склад числа 8», відеоролик «Осінній дощик» М.Парцхаладзе.
Структура уроку
І. Ранкове коло
(Діти стають в коло)
Привітання
Доброго ранку!-
Ми друзям бажаєм.
Доброго ранку!-
Всіх друзів вітаєм.
Доброго ранку!
Тобі і мені.
Щирі слова
Нехай линуть рясні.
Дітки, давайте побажаємо кожному гарного настрою та зробимо комплімент.
(Під час привітання діти передають один одному осінній листочок та говорять щирі компліменти.)
ІІ. Повідомлення теми, цілей та завдань уроку.
Вчитель : Дорогі діти, сьогодні урок наш буде не зовсім звичним. Ми з вами помандруємо, помилуємося природою, навчимося за нею спостерігати, помічати зміни, вивчимо склад числа 8, будемо порівнювати числа та навчимося працювати з папером в техніці «відривання».
А для цього нам потрібно бути на уроці працьовитими, наполегливими та старанними, поважати думки інших.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Увага на екран. (https://www.youtube.com/watch?v=nyzSvf6a6hk) https://www.youtube.com/watch?v=nyzSvf6a6hk
Вчитель: Чи зрозуміли ви куди ми з вами сьогодні вирушимо? (До осіннього лісу)
Гра «Осінній віночок»
Вчитель: Ми з вами спробуємо сплести з листочків осінній віночок. Назвіть слова, які відповідають на питання «Яка осінь?» (Чарівна, золота, похмура, тепла, дощова …)
За кожну правильну відповідь учень отримує кленовий листочок і розміщує його на дощці у вигляді віночка.
Вчитель: Якщо дні стали коротшими, за вікном накрапає дощик, а з дерев облітає перше жовте листя, будьте певні, у гості завітав перший місяць осені – вересень. А знаєте ви, чому його так назвали?
Назва дев’ятого місяця року пов’язана із
вересом – вічнозеленою рослиною, яка
росте в Україні, особливо на Поліссі, в Карпатах. Пахучі суцвіття вересу розпускаються в серпні й цвітуть аж до кінця жовтня. Проте саме у вересні рожево-бузкові квіти вересу найпишніше вкривають піщані пагорби, торф’яники та соснові бори.
А чому слово осінь ми розташували у хмарці?
(Йдуть дощі, похмуро, сонечко часто ховається за хмаркою)
ІV. Актуалізація та корекція опорних знань учнів.
Вчитель:Діти, сьогодні до нашої гімназії кур’єр Нової пошти приніс пакунок, в якому мудра тітонька Сова приготувала для вас завдання, разом з яким було і ще запрошення.
Діти читають разом із учителем:
Шановні гімназисти!
Запрошую вас до природничо-математичної
школи.
Тітонька Сова
Вчитель: Тож виконаємо ці завдання та завітаємо до мудрої тітоньки Сови.
Завдання 1
Мої учні – лісові звірі назбирали у лісі жолудів та горіхів, але ніяк не можуть порахувати їх. Допоможіть їм, будь ласка!
Робота з лічильним матеріалом.
(Діти рахують окремо жолуді та горіхи: 5 жолудів та 8 горіхів.)
Завдання 2
Їжачок та Білочка не можуть поділити грибочки.
Розташуйте на дошці стільки кружечків, скільки грибочків могло опинитися у Їжачка та у Білочки.
(Діти розташовують кружечки, які символізують грибочки під зображеннями звірів)
=
<
>
<
>
>
<
Вчитель: Порівняйте отримані результати, поставте знаки =, <,>.
Занесемо наші результати у табличку на дошці, яку я вам пропоную запам’ятати.
8
4 |
4 |
3 |
5 |
5 |
3 |
2 |
6 |
6 |
2 |
7 |
1 |
1 |
7 |
Вчитель: Молодці! Лісові мешканці дякують вам!
Фізкультхвилинка «Осінь, осінь, осінь, ти ласкава казка».
https://www.youtube.com/watch?v=leJC7CWZw9Y
Завдання 3
Вчитель: Мудра тітонька Сова пропонує вам переглянути відеоролик і бути
уважними і спостережливими.
Відеоролик «Мудрі казки тітоньки Сови. Вересень.»
https://www.youtube.com/watch?v=hBrIJy5LIJo
Вчитель : Після якої пори року настає осінь?
Вчитель організує дидактичну гру «Осінь»
(Зниження температури повітря призводить до швидкої зміни забарвлення листя)
(Йдуть затяжні дощі)
Послухайте музичний твір М.Парцхаладзе «Осінний дощик»
https://www.youtube.com/watch?v=Z2-aeXlT2F4
Вправа, яка візуалізує висловлювання про осінь за допомогою пальчиків.
«Повіяв осінній прохолодний вітерець»
(подути на пальці)
«Закружляло листя і полетіло з дерев на землю.»
(поворушити пальчиками, опустити ручки вниз)
«По листочкам застукав дощик: кап-кап-кап»
(постукати пальчиками по парті)
«За ним забив град…»
(постукати кулачками по парті)
«І накрив їх сніговою ковдрою»
(притиснути до парти долонями вниз).
Робота із цеглинками LEGO.
Вчитель: Ми збираємося до лісової школи мудрої тітоньки Сови. А давайте пригадаємо, як потрібно себе поводити в лісі.
Я буду читати правила, а ви якщо згодні – підіймайте зелену цеглинку, а якщо ні – червону.
*Голосно кричати.
*Обдирати кору дерев.
*Підгодовувати звірів та птахів.
*Зривати багато квітів.
*Милуватися природою.
*Знищувати гнізда птахів.
*Розпалювати багаття.
V. Повторення і аналіз основних фактів.
Вчитель: Ми з вами гарно працювали та не помітили, як до тітоньки Сови потрапили!
Релакс відеоролик «Осінній ліс»
https://www.youtube.com/watch?v=w0szAwgybZs
VІ. Творче перенесення знань та навичок учнів в нові ситуації.
Вчитель: Подякуємо лісовій вчительці та поспішаймо до класу.
Гра «Домалюй промінчики»
Вчитель: Скільки потрібно домалювати промінчиків, щоб їх стало 8?
(2 промінчика)
Практична робота.
Виконання практичної роботи в техніці «відривання».
Вчитель: А зараз ми виконаємо практичну роботу. Діти, погляньте на дерево на дошці та дерево за вікном. Скажіть, чим вони відрізняються? (Наше дерево на дошці без листочків.)
Спробуємо виготовити їх у техніці «відривання». Працювати будемо разом, виконуючи такі дії:
• У вас на партах кольорові аркуші паперу.
• Оберіть колір, який вам сподобався.
• Зігніть аркуш навпіл.
• Використовуючи техніку «відривання» створіть осінній листочок та розташуйте його на дереві, яке висить на дошці.
Яке гарне осіннє дерево у нас з вами вийшло!
VІІ. Узагальнення та систематизація основних ідей та наукових теорій, предметів, що є складовими інтегрованого уроку.
Вчитель: Спробуйте за допомогою мнемотаблиць скласти речення.
О |
|
|
(Восени сонце ховається за хмари.)
О |
|
|
(Восени з хмарок часто падає дощ і люди ховаються під парасольку.)
О |
|
|
(Восени з дерев облітає листя.)
Рефлексія
Вчитель: У вас на партах є 3 цеглинки LEGO (жовта, червона, зелена).
Якщо вам все зрозуміло і сподобався урок – оберіть зелену цеглинку.
Якщо не все зрозуміло – жовту цеглинку.
Якщо не сподобалось – червону цеглинку.
Підніміть вгору цеглинку того кольору, який ви обрали.
А тепер, діти, давайте побудуємо 3 башточки і подивимося, який колір переважає.
Дорогі діти, я вам вдячна за плідну роботу та бажаю вам успіхів та гарного настрою.