Розробка ранкових зустрічей з прив'язкою до тематичного тижня 1 класі. Тиждень 21

Про матеріал
Практичний матеріал дозволить урізноманітнити форми роботи під час проведення ранкових зустрічей. Щоденні вітання, цікаве подання матеріалу, групова робота, ігри, розвивальні вправи допоможуть учителеві згуртувати учнівський колектив та сприяти розвиткові кожного учня.
Перегляд файлу

 

Розробка ранкових зустрічей

відповідно змісту тематичного

тижня у 1 класі

 

                                                              Тиждень 21

 

Мої улюблені книжечки

38493425_1793144314100282_5885265274776584192_o 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета тижня:

  • Допомогти учням визначити власні вподобання у світі дитячої літератури. 
  •  Визначити учнівські запити щодо літератури, яку б хотілося читати. 
  •  Ознайомити з короткою історією виникнення книжки, роллю книжки в житті людини (здобути інформацію, розважатися). 
  •  Формувати позитивне та бережливе ставлення до книжки. 
  • Розвивати інтерес до читання дитячої літератури різних жанрів. 
  •  Вчити розповідати про власні почуття та емоції від прослуханого та побаченого. 
  •  Розвивати вміння фантазувати, придумувати, вигадувати на основі прочитаного та почутого.

 

Рекомендована тематика:

  • Звідки до нас прийшла книга?
  • Чого навчає книга?
  • Чи існує лікарня для книг?
  • Де живуть книжки?
  • Яка моя улюблена книжка?

  Орієнтовні / проблемні запитання:

  • Чому варто читати книжки?
  • Як народилася книжка?
  • Як продовжити життя книжки? Для чого потрібна книжкова майстерня?
  • Де живуть книжки? Яка найбільша домівка книжок?
  • Як вибрати улюблену книжку?

Очікувані результати тижня:

Наприкінці тижня учні знатимуть:

 ● що книжка – це доступне та цікаве джерело знань;
● різновиди дитячої літератури;  правила поводження з книжкою;

 та вмітимуть: 
● обирати для читання літературу відповідно до мети читання (для насолоди, для здобуття інформації тощо);
● читати різними способами (малюнками, складами, словами, з передбаченням та ін.);

 ● уважно слухати інших та обґрунтовувати свою позицію;
● розповідати про власні захоплення і вподобання;
● зацікавлювати інших власним вибором/ прикладом;

● добирати матеріали для здійснення дрібного ремонту книжок;
● орієнтуватися в порядку нумерування сторінок книжки;
● емоційно сприймати твори літератури. 

 

 

 

 

 

Мета :  розкрити значення книги в житті людини; ознайомити учнів з історією появи книги; розвивати інтерес до книги, читання; стимулювати допитливість, вибірковість у виборі книг.

  1. Вітання. Гра  «Сонечко»

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Час

1.Привітання вчителя

  • До нашої класної кімнати завітало сонечко. Воно хоче з кожним із вас особисто привітатися і поділитися своїм гарним теплим настроєм. А ви раді його бачити? Поділіться своїм настроєм із сонечком.
  1. Активізація дітей

( Перед початком дня вчитель готує книжкові полиці, кладе в різних місцях класної кімнати дитячу літературу, заздалегідь взяту в бібліотеці чи принесену напередодні.)

Міркування

  • Уважно погляньте навколо. Що змінилося в класі?
  •  Чи з’явилось щось, чого вчора ще не було?
  •  Звідки могли взятись усі ці книжки, журнали?
  • Чому сьогодні в класі так багато книжок?
  • Чим вони вас приваблюють?
  • Чи є такі, які хотілося б погортати відразу?
  1. Слухання вірша Н.Красоткіної

Ми заходимо в школу раненько,

Лиш встає світанкова зоря.

 І беремось до книжки хутенько,

Щоб відкрити річки і моря,

 Зрозуміти природу й людину,

Пізнавати наш світ спішимо.

 Крок за кроком вчимося невпинно.

 Ми до знань, ми до знань летимо.

 (Н. Красоткіна)

Питання для дітей: 

  • Про що віршик і чи люблять вони читати.
  •  Попросіть дітей висловити свою думку про те, що дає їм книжка.

Учасники гри стають у коло.

 Передають «сонечко», посміхаються, говорять про свій настрій.

image_58838298b1761.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Изображение 024.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1'

2.Обмін інформацією. Тема дня: «Звідки до нас прийшла книжка?»

Тематична бесіда. Перегляд фрагмента телепередачі.

 

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Час

  1. Ознайомлення з  історією виникнення книги.

Бесіда «Які були книжки раніше»

Питання до учнів : Чи відомо вам, як виникли книжки і який вони мали вигляд кілька тисячоліть чи сторіч тому?

• Запропонуйте подивитися фрагмент телепередачі (https://goo.gl/dVvrhp), у якій розповідається про історію книжки.

 

 

Фотофакти для демонстрації:

Kamennye-plity.jpg                   

 

 

 

 

«Кам’яна» книжка - найперша

Перші люди залишали інформацію у вигляді написів на каменях і стінах печер.

papyrus-0611007.jpg

 

 

 

 

Папірус.  Древні єгиптяни робили записи на папірусі, виготовленому з рослини, яка росла на берегах річки Ніл. Книга з папірусу мала вигляд згортка і зберігалась у шкіряному футлярі.

1-Pictograma.jpg

 

 

Воскові і глиняні таблички. Коли глиняна табличка була ще сирою, напис можна було стерти й почати писати заново. Такі таблички зберігались у спеціальних коробках. Книжка, яка складалася із глиняних табличок, була досить важкою. Уявіть, яким важким був би ранець, якби ми жили в той час.

246223_berestyanoe-pismo.jpg 

 

 

 

 

Береста У Київській Русі як книжку використовували бересту. Виготовляли бересту із верхньої частини кори берези. Потім її випарювали в окропі, завдяки чому вона ставала гнучкою і м’якою.

slide-13.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Пергамент.  Пергамент – це спеціальним чином оброблена шкіра худоби. Пергамент зберігали рулонами, але з часом почали згинати у декілька разів, і утворювалися своєрідні зошити.

 

4'

 

3.Групова робота. Вправи: «Мозаїка» та «Ознайомся з книжкою»

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Час

  1. Вправа «Мозаїка» та

 «Ознайомся з книжкою»

(Практичне ознайомлення з книжкою)

 

Діти  отримують  по фрагменту мозаїки (зображення обкладинки однієї з книжок, розміщених в класі). Зібравши мозаїку діти об'єднуються у групи.

 

Кожна група отримує книжку і дізнається із першої сторінки: її назву; хто автор; прізвище художника; де й коли видано книжку.

 

 

 

4'

4.Щоденні новини. Теми для щоденника вражень. Гра «Про що книга»»

             Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Час

А) Щоденні новини.

1) Визначення дати (дані позначаються на дошці)

2) Назва місяця

3) День тижня

4)Тема нашого тижня «Мої улюблені книги».

5) Тема дня: «Звідки до нас прийшла книга?»

Б)  Гра «Про щ о книга»

  • По обкладинці спробуйте визначити про що ця книжка.

Підсумок: Щодня ми маємо справу з книгою у школі і дома. Вона відкриває перед нами великий непізнаний світ. Треба тільки навчитися його відкривати.

 

В) Обговорення теми для щоденника вражень:

  • Мені сьогодні сподобалось…
  • Книги з класної бібліотеки.
  • Мої перші книги.

 

5428645_2.jpg 

 

 

 

 

 

7ad83e076a0929dff0dccbaf074136f7.png16577_0.jpg 

 

 

 

 

 

 

1'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета : Ознайомити дітей з  роллю книжки в житті людини (здобути інформацію, розважатися). 

 Формувати позитивне та бережливе ставлення до книжки. 

  1. Вітання.  Вірш Л. Глібова

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Час

1.Вітання у колі

Діти вітаються у колі рядками з вірша

Л. Глібова:

Бачить – не бачить,

Чути – не чує,

Мовчки говорить,

Добре мудрує.

Кривду соромить,

Правди навчає,

Часом жартує,

Смішки справляє,

 Люба розмова;

Дай, боже, діти,

З нею довіку

Знаться - дружити.

Хто ж то такая

В світі щаслива,

Мудра, правдива

І жартовлива?

Як не вгадали,

Стану в пригоді,

Річ коротенька:

       Книжка, та й годі.

Чи відразу ви здогадалися, що це вірш про книжку? Що їм підказало про це?

 

Учасники гри стають у коло.

 

 

38471381_1793143840766996_6664232880387915776_n 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1'

2.Обмін інформацією. Тема дня: «Чого навчає книга?»

Гра «Відкритий мікрофон». Слухання та колективне міркування за змістом пісеньки

С. Михалкова .

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Час

  • Сила книг безмежна. Без неї людина сліпа. Книга відкриває перед людьми великий світ. Протягом усього життя ми звертаємося до книжки.
  1. Гра «Відкритий мікрофон»
  • Чи любите ви книги? Чому?
  • Про що можна дізнатися з книг?
  • Чи є вас улюблені книги? Розкажіть про них.
  1. Слухання та міркування за змістом:

 

«Пісенька маленьких читачів” С.Михалков

В кожнім домі, в кожній хаті -

 У містах і на селі,

 Хто навчився вже читати,

 Має книжку на столі.

Дружба з книгою – це свято,

Не було б його у нас,

Ми не знали так багато

Про новий і давній час.

Все ми в книзі знайдемо.

Кращої не знаємо,

 Доброї і вірної

Подруги малят!

Книгу зрозумілую,

Чесну, добру, сміливу

І дівчатка, й хлопчики –

 Хочуть всі читать! 

І найменшенька дитина,

Що не вміє ще читать,

Ледь колисочку покине –

Просить книжку показать.

В день народження до друга

Доведеться тобі йти,

Гайдара прекрасну книгу

Принеси в дарунок ти!

Все ми в книзі знайдемо.

Кращої не знаємо,

Доброї і вірної

 Подруги малят!

Книгу зрозумілу,

 Чесну, добру, сміливу

І дівчатка, й хлопчаки –

Хочуть всі читать!

Книги дружать з дітворою,

 Полюби їх у житті –

 І улюблені герої

Будуть друзями в путі.

Сторінки книжок завітних

Всіх нас доброму навчать –

 Працювати, і учитись,

 Й Батьківщину шанувать!

Джерело: https://dovidka.biz.ua/virshi-pro-knigi/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua

Міркування:

  • Що можна побачити у кожнім домі, в кожній хаті?
  • Яку інформацію несе нам книга?
  • Якими ознаками поет наділяє книгу?
  • З ким вона дружить?

До чого закликає нас поет?

Підсумок: Книга – джерело різноманітної корисної  інформації , гарний вчитель. Хто з нею дружить, багато знає та вміє.

 

 

 

 

 

 

Діти приймають участь у  грі.

 

 

 

 

 

 

 

kristall_book_9789669367662_images_3764522248.jpg 

4'

3.Групова робота. Гра «Чарівний мішечок»». Інформаційна довідка для учнів

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Час

  1. Гра «Чарівний мішечок» (скринька)

 Опис гри:

  1. Інформаційна довідка.

(відеододаток «Книга в різних форматах»,режим доступу:

 https://goo.gl/h2e5cz)

 

Діти об’єднуються у групи. Представники кожної групи по черзі витягують із мішечка книжку, розглядають її у групі та презентують, чим вона їм сподобалася. За потреби вчитель уточнює назву різновиду книжки та знайомить з іншими видами книжок.

 

4'

4.Щоденні новини. Теми для щоденника вражень. Гра «Про що книга»»

             Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Час

А) Щоденні новини.

1) Визначення дати (дані позначаються на дошці)

2) Назва місяця

3) День тижня

4)Тема нашого тижня «Мої улюблені книги».

5) Тема дня: «Чого навчає книга?»

Б)  Гра «Допоможіть розселити книги»

  • У нашому куточку читання живуть різні книги. На першій полиці – казки, на другій  - книжки про тварин, на третій – дитячі енциклопедії, а на четвертій – дитячі журнали.
  • Допоможіть їх розставити на потрібні полиці.

Підсумок:  Книга запрошує нас у цікавий, неповторний світ.

 

В) Обговорення теми для щоденника вражень:

  • Яка книга сьогодні привернула мою увагу?
  • Коли я читаю, я мрію …
  • Хочу прочитати…

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти вибирають книжку і пояснюють, де б вони хотіли її розмістити.

 

 

 

вектор-чтения-иллюстрации-мальчика-книги-9771991.jpg 

1'

 

 

 

 

 

 

Мета: Формувати позитивне та бережливе ставлення до книжки. Познайомити учнів з правилами поводження з книжкою.

  1. Вітання . Вправа «Сьогодні я пишаюсь»

Міркування за змістом вірша Марії Пригари «Про книжку».

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Час

1.Вітання у колі. Вправа  «Сьогодні я пишаюсь»

Коментар учителя: Пишатися можна

 будь – яким хорошими рисами, справами.

  1. Активізація учнів:
  • Запропонуйте дітям відгадати, яку проблему розглядатимуть вони сьогодні. Для підказки запропонуйте послухати вірш Марії Пригари.

Про книжку

Книжка скаржилась Мар’яні:

– Я у тебе не в пошані.

Звідкіля це на мені

Плями сині та масні?

Подивися, от сторінка:

Намальована хатинка,

Під хатинкою – маля,

І написано: «Це я».

А за дві сторінки далі –

Різні звірі небувалі:

Сині, жовті та рябі,

Що й не снилися тобі.

Люди скажуть: – Ой, чия ти?!

Як тебе тепер читати?

Скільки ми читали книг,

А не бачили таких!

                                               Марія Пригара

Міркування:

  • Чи добре жилося книжці у цієї дівчинки?
  • Чому ви так думаєте?
  • Що ви порадите дівчинці?
  • А серед вас є діти, схожі на дівчинку Марянку?

Підсумок:

  • Книжки – як люди: народжуються, живуть, старіють і навіть помирають. Для хворих є поліклініки, лікарні, санаторії. Для хворих книг є спеціальні лікарні. Тільки називаються вони інакше: палітурними і реставраційними майстернями. У нашій шкільній бібліотеці теж працює «Книжчина лікарня» . У ній лікують хворі книжки. Однак всі лікарі стверджують: будь – яку хворобу легше попередити, ніж вилікувати. І радять берегти здоровя, зокрема, позбутися поганих звичок.

 

Учасники гри стають у коло.

 

 

 

 

 

иллюстрация.png 

 

 

1'

2.Обмін інформацією. Тема дня: «Чи існує лікарня для книг?»

Вправа «Чарівна скринька». Слухання фрагментарного читання оповідання Остапа Вишні  «Любіть книгу!»

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Час

  1. Вправа «Чарівна скринька».

Зустріч з Книжечкою  Сумулькою

У «скриньці із секретом» міститься пошарпана книжка, із сумним «виразом обличчя».

Учні  за  допомогою  запитань  з’ясовують,  що  знаходиться в  чарівній  скриньці.  Коли

вони відгадали, вчитель дістає книжку зі скриньки і проводить бесіду:

-  Що, на вашу думку, могло трапитися з цією книжкою?

-  Як ви думаєте, як її звати насправді?

-  Це – книжечка Сумулька. Чому вона має таке ім’я?

-  Хто міг повпливати на настрій Сумульки? Як?

2. Слухання фрагментарного читання оповідання Остапа Вишні  «Любіть книгу!»

ЛЮБІТЬ КНИГУ!

Оповідання

(1-й фрагмент)Не дуже любив книгу Василько. І не дуже чемно з нею поводивсь.

От  одного  вечора  ліг  спати  та  й  узяв  книжку  перед  сном  почитати.  А  Василько

знав:  якщо  книжку  читаєш  лежачи,–  псується  зір  і  псується  книжка.  Лежить

Василько, читав і задрімав.

А книжка – бух! – на підлогу.

(2-й  фрагмент)  Аркуші  в  книжці  й  пожмакалися.  Добре  заснув  Василько,  так міцно, що й од «бух!» не прокинувся.

І сниться Василькові, що він – книжка.

От  бере  його,  книжку-Василька,  Оленка,  що  теж  не  дуже  поважає  книжку,  бере, читає  й  водночас  обідає.  Борщ  із  ложки     кап!     та на  Василька-книжку.  Йому пече, йому неприємно, що на нього борщ капає, та нічого не вдіє Василько, бо він –книжка.

А потім ухопили Василька-книжку Мишко і Вова й давай  на ньому різні дурниці

писати: «Читав Вова», «Цікава книжка», «Колька – дурень» – отаке понаписували.

Так ніби хтось у грязюку перо вмочив та й бруднить,бруднить Василька-книжку!

Далі ще гірше!

Оленка  почала  Василька-книжку  ножицями  різати     малюнки  вирізати.  Болить Василькові, аж «рятуйте!» хоче крикнути...

Тільки-но Оленка ножиці прийняла, як хтось гарячу праску поставив на Василька-книжку. Дим із нього йде! Пече йому!

Уже  Василько  не  книжка,  а  шмаття...  так  гірко  та  боляче  зробилося,

що він аж прокинувся.

(3-й фрагмент) Ой, що зі мною зробили?

А потім, здогадавшись, що то був тільки сон, зітхнув легше. А зітхнувши, подумав

та й гасло про книжку склав: «Бережи книжку – це твій друг!»

І ніколи вже не псує Василько книг, та й товаришів соромить, коли хтось із них не

береже книжку.

                                        Остап Вишня

Міркування:

  • Прочитайте перший фрагмент і запитайте учнів: «Як вигадаєте, що було далі?».
  • Запропонуйте перевірити прогноз учнів з авторським баченням: чи збігся він, чи ні. Так само прочитайте й інші фрагменти.
  • Запитайте:

-  Що можна було б змінити Васькові, щоб сон приснився інший?

  • Розкажіть  стисло,  що  Остап  Вишня    відомий  український  письменник,  який писав гумористичні (жартівливі) твори.
  • Запитайте, чи весело дітям було слухати оповідання Остапа Вишні? Що викликало сміх?

Підсумок:

Книги слід берегти. Існують певні правила поводження з книжками і їх слід дотримуватись.

 

Розгляд книжки. Поділ думками.

beregiknigubig_mid.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11-1-638.jpg02labk9cd1304542791.jpg 

4'

3.Групова робота. Гра «Книжка скаржиться, або книжка дякує»

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Час

  1. Гра «Книжка скаржиться, або книжка дякує»

smajlik_kniga.jpg(Дітям пропонують скласти пазли 4 картинок із зображенням 2 – х веселих книжечок та  2 – х сумних. Склавши зображення, діти об'єднуються у 4 команди. За 3 хв кожна команда має скласти повідомлення: «Книжка скаржиться, коли …» та «Книжка дякує, коли…»

Підсумок: Давайте зробимо так, щоб у наших дітей книги завжди були веселими і не відвідували лікарню для книжок.

 

0_e9ccb_8dd25998_orig.pngb50ab69cec9fd0b7c289953f1ab82dce.jpgbezymyannyj_210_210.jpg 

3'

4.Щоденні новини. Теми для щоденника вражень. Гра « Треба чи не треба»»

             Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Час

А) Щоденні новини.

hello_html_m652c9c65.png1) Визначення дати (дані позначаються на дошці)

2) Назва місяця

3) День тижня

4)Тема нашого тижня «Мої улюблені книги».

5) Тема дня: «Чи існує лікарня для книг?»»

Б)  Гра «Треба чи не треба»

(вправа на закінчення речення)

  • Запропонуйте  дітям  закінчити  подані  речення,  обравши  один  із  варіантів:  «не можна» або «треба».
  • Нижче подано зразки речень для гри:

              

 

Підсумок:  Книга віддячить вам за належне поводження з нею.

 

В) Обговорення теми для щоденника вражень:

  • Як би я був (була) книгою, я б хотів (хотіла)?
  • У мене  веселі ( сумні) книги.
  • Що буду робити, коли моя книжка «захворіє»?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перед тим як брати книжку до рук, їх помити ... (треба)!

Гортати книжку брудними руками ... (не можна)!

Читати в непровітреній кімнаті, де задуха ... (не треба)!

Користуватися закладкою під час читання ... (треба)!

Загинати сторінки у книжках ... (не треба)!

Малювати в книжці ... (не треба)!

Утримувати пряму поставу під час читання ... (треба)!

Виривати із книжки сторінки ... (не треба)!

Робити перерви під час читання ... (треба)!

Ставитися дбайливо та бережливо до книжок ... (треба)

 

2'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: Знайомство учнів з бібліотекою та різновидами дитячої літератури.  Вчити орієнтуватися у світі книг. Формувати уявлення учнів про тематичне розміщення книжок у бібліотеці.

  1. Вітання . Міркування за змістом вірша Ірини Савицької (4 клас, м. Млинів) «Загадкова країна»».

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Час

1.Вітання у колі. Побажання всім вдалого дня.

2. Міркування за змістом вірша Ірини Савицької (4 клас, м. Млинів) «Загадкова країна»».

 

Загадкова країна

В нас така країна є,
Там цікаве все живе.
Добрі люди там працюють,
Що нас люблять і шанують.
Ця країна загадкова
Нас прийняти всіх готова.
Бо її не забуваєм,
Ми бібліотеку знаєм.
На полицях там уряд
Гарні книжечки стоять,
Для дорослих і малят
Можна вибрать, почитать.
Там і вірші, і казки,
І поеми чарівні
Про Вкраїну рідну нашу,
Щось дізнатись теж не важко.
Я сюди завжди ходжу,
Бо читати я люблю.
Хочу знати я багато,
Хочу всім допомагати.
Якщо любиш ти читати,
Хочеш все на світі знати,
Книга тут всього навчить,
Як на світі треба жить.
Тільки книгу ти люби,
Гарно її бережи.
І доріжку до країни
Ти ніколи не згуби.

                             Ірина Савицька

Міркування:

  • Про яку загадкову країну йшла мова у вірші?
  • Хто з вас був у бібліотеці?
  • Що ви там бачили?
  • Як у бібліотеці  розміщено книги?

Підсумок: Сьогодні на нас чекає неймовірна подорож до цієї загадкової країни. Ви дізнаєтесь, як ця країна виглядає із середини. Хто там працює? І чому діти туди йдуть з великою радістю?

 

Учасники гри стають у коло.

Усміхніться всім навколо:

небу, квітам, людям.

І тоді обов'язково

день тобі веселим буде.

 

 

 

ec88b3240ab8db6fb98893031f3f7aef.jpg 

 

 

 

 

 

1'

2.Обмін інформацією. Тема дня: «Де живуть книжки?»

Віртуальна подорож до бібліотеки.

Тематична бесіда : «Найвідоміші у світі бібліотеки»

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Час

  1. Інформаційна довідка: Що таке «бібліотека»?
  • Бібліотеку часто називають будинком , в якому живуть книги. Дійсно тут багато книг і кожна стоїть на полиці і чекає, коли її візьмуть і прочитають.
  1. А зараз ми здійснимо віртуальну подорож: https://www.youtube.com/watch?v=DqUXSr8Z-Eg
  2. Тематична бесіда: «Історія бібліотеки»
  • Слово «бібліотека» грецького походження. Перекладається воно так: «бібліо» - книга. «тека» - зберігання. Отже, бібліотека – це місце для зберігання книг.

 

  • Перша державна бібліотека на Русі створена у Києві і XІ столітті князем Ярославом Мудрим. Він дорожив книгами, наказував збирати й оберігати їх.
  • Бібліотеки відомі давно, ще з глибокої давнини. Найбільшою самою знаменитою із античних бібліотек була Олександрійська В Єгипті, проіснувавши на протязі 10 століть.
  • У світі існує дуже багато бібліотек, і всі вони різні. Але їх можна об'єднати у декілька груп. Є бібліотеки, до яких ходять Діти з усього міста чи району. Вони називаються дитячими. Існують також бібліотеки для дорослих
  • Одна  з  найбільших  бібліотек  світу розташована  у  США,  в  місті Вашингтон. Вона заснована майже 2 століття  тому.  Це  домівка  для сорока мільйонів книжок.
  • Найбільша  бібліотека  в  Україні 

Наукова  бібліотека  ім. Вернадського.  Це  домівка  для п’ятнадцяти мільйонів книжок.

Міркування:

  • Що вам найбільше запам’яталося із прослуханого? А вразило?
  • Хотіли б ви побувати у такій великій бібліотеці?

Підсумок:

Бібліотека – це той храм, де завжди народжується і зберігається духовність. Пам’ятаймо, що у давнину бібліотеку називали «дім життя», «притулок мудрості», «аптека для душі».

В. Сухомлинський

Джерело: https://dovidka.biz.ua/vislovi-pro-biblioteku/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21984864.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

765-399_13703323069116.jpg 

 

 

 

 

 

0036-052-.jpg 

4'

3.Групова робота. Гра «Маршрутизатор»

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Час

  1. Гра «Маршрутизатор»

(Учні об'єднуються в групи після жеребкування.  Дітям слід таємного мішечка витягти жетончик з номером команди)

  • Куди потрапить хлопчик, якщо пройде:

1)2 клітинки вперед і 4 – ліворуч?

2) 1 клітинку вперед і 1 – ліворуч?

3) 2 клітинки вперед, 3 – ліворуч і 2вперед?

4) Який маршрут потрібно пройти, щоб потрапити до видавництва?

5)Який маршрут потрібно пройти, щоб потрапити до бібліотеки?

Міркування:

  • Який шлях був найдовший?
  • Яким маршрутом можна дістатися школи?

Маршрутний листок

 

 

Школа

 

 

Дру-

карня

de00b417c4fe.png 

 

 

 

Ба-

сейн

 

 

Дім

 

 

Бібліо-

тека

 

 

Кни-

гарня

 

 

Кафе

 

 

 

 

 

Парк

3'

4.Щоденні новини. Теми для щоденника вражень. Крісло автора «Для чого існують бібліотеки?»

             Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Час

А) Щоденні новини.

1) Визначення дати (дані позначаються на дошці)

2) Назва місяця

3) День тижня

4)Тема нашого тижня «Мої улюблені книги».

5) Тема дня: «Де живуть книжки?»»

Б)  Крісло автора «Для чого існують бібліотеки?»

  • Запропонуйте охочим  учням зайняти «крісло автора» й поділитися враженнями

про  те,  для  чого  потрібні  бібліотеки.

 

В) Обговорення теми для щоденника вражень:

  • Враження від віртуальної подорожі до бібліотеки.
  • Чому в бібліотеці цікаво?
  •   Книжка з бібліотеки помандрувала …

 

throne-clipart-1.jpg 

 

 

 

 

 

2'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:Прищеплювати любов до читання . Виховувати інтерес до книги. Формувати вміння уживати відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня),лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо).

  1. Вітання. Ігровий тренінг «Банк емоцій».

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Час

1.Вітання у колі.

Утворимо разом коло!

Скільки друзів – глянь навколо!

Руку дружби простягну,

З другом сварку не почну.

Будемо всі дружно грати,

Правил гри не забувати.

  1. Ігровий тренінг «Банк емоцій»
  • Пропоную обрати той смайлик, який відповідає вашому настрою, та вкинути його у «Банк емоцій».
  • У кого настрій гарний, то сподіваюсь, що він таким і залишиться. А у кого настрій невеселий, той його покращить, бо сьогодні на вас чекає зустріч у вашими улюбленими книжками.

 

Учасники гри стають у коло.

93086951.png 

 

 

 

 

 

hello_html_m24313f60.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

1'

2.Обмін інформацією. Тема дня: «Яка моя улюблена книга?»

Вправа «Обмін враженнями».

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Час

  1. Вправа «Обмін враженнями».
  • Діти, до нас сьогодні завітав один з казкових персонажів.  Впізнайте його.

Загадка: Якось у школу із книжкою Прямував дерев’яний хлопчись 

І потрапив якось сам

В полотняний балаган.

Як називається ця книжка?

 А як зветься сам хлопчисько?

От підказка, друзі, вам:

 Його дівчинка Мальвіна Називала… (Буратіно)

Джерело: https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-kazkovih-geroyiv/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua

 

  • Кому відомий цей казковий персонаж?
  • А про кого  ще ви  любите читати?

Підсумок: Наш друг – книга знайомить нас з новими героями, розкриває світ надзвичайних

пригод.

 

 

 

 

2.Слухання та обговорення змісту казки Василя  Олександровича Сухомлинського «Білка і Добра Людина»

 

  • Діти, розгляньте ілюстрацію до казки В.О.Сухомлинського.
  • Спробуйте визначити головних персонажів казки.
  • Як ви гадаєте, про що буде розповідатися у цій казці?

 

 

 

Слухання казки:

507060270_5 price.jpgМіркування:

  • Чи правильно ми визначили головних персонажів казки?
  • Який персонаж на вашу думку має незвичайне ім'я?
  •  Як ви думаєте чому людину автор назвав саме доброю?
  • Чому вчить нас ця казка?

Підсумок: Книга вчить нас добру  та  милосердю.

 

 

buratino_8_05204701.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

kotygoroshko.pngДіти по колу називають своїх улюблених літературних персонажів.

 

cukhoml_3.gifkrasnaya-shapochka-3god.jpg 

 

 

 

1021217590.jpg 

 

 

 

 

 

ditjachi_knigi_sukhomlinskij_maljukam_cikavi_illjustrovani_opovidannja_klassika_literaturi_kniga_4.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Діти пробують передбачити сюжет казки)

4'

3.Групова робота. Гра «У пошуках казки»

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Час

Гра «У пошуках казки»

  • Ви знаєте багато казок, бо вам їх читають ваші рідні, а дехто вже читає самостійно. 
  • Зараз пограємо у гру «Пошуковець»
  • Хлопчики шукатимуть, приховані у класній кімнаті,  ілюстрації до 10 казок, дівчатка – таблички з назвами до цих 10 казок.
  • А потім ми поєднаємо ілюстрацію до казки з її назвою.

Підсумок: Молодці! Кожна казка з'єдналася зі своєю назвою. А ви показали себе чудовими знавцями казок.

 

 

f553f2a6414333d8c631877c91b0168e9d5b445a3f38118b4c68f30d8774f8c5_facebook.jpghello_html_m4259ea51.jpg0_10914a_bd3acb6_orig.jpgskazka_4.jpgs1200.jpgs1200 (1).jpgimg11.jpgimage.jpgfda70449e04743bf47e8cf70f093cd357caf3c61.jpegdyujmovochka.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3'

4.Щоденні новини. Теми для щоденника вражень. Вправа «Закінчи речення»

             Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Час

А) Щоденні новини.

1) Визначення дати (дані позначаються на дошці)

2) Назва місяця

3) День тижня

4)Тема нашого тижня «Мої улюблені книги».

5) Тема дня: «Яка моя улюблена книжка?»»

Б)   Вправа «Закінчи речення».

  • Казка, в якій головний герой кіт – це… (Кіт у чоботях).
  • Казка, де далеко в морі жила принцеса називається… (Русалонька).
  • Герої, які тягнули Ріпку – це… (дід, баба, онука, Жучка, кішка, мишка).
  • Першим, до кого покотився Колобок був… (заєць).
  • У казці Лисичка-сестричка і вовк ловили… (рибу).

В) Обговорення теми для щоденника вражень:

  • «Мій улюблений казковий персонаж…»
  • «Моя улюблена книжка…»
  • «Читати – це цікаво, тому що …»
  • «Мені б дуже хотілось мати книжку про…»
  • Наступну  тему нехай запропонують самі учні, а вчитель запише тему на фліпчарті

 

03lab1vkh1226127317.jpg1018765564.jpgthumb_l_2346.jpgimg9.jpg6-7_viz.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використані джерела:

  1. Модельна навчальна програма для першого класу та навчально-методичні матеріали // авторський колектив Під керівництвом Шияна Р. Б. – 2017 р.
  2. Посібник для вчителя з інтегрованого курсу для 1 класу закладів середньої освіти (у 2 – х частинах). Я досліджує світ. Частина 1. Київ, видавництво «Алатон», 2018 р.,с. 93
  3. Тематичні дні у 1-му класі. I семестр. / авт.-упоряд. Н. А. Жиганюк, О. В. Кирилова, І. В. Кодола, О. В. Стеценко, О. П. Чорнобай, А. С. Яковенко, — Х. : Вид. група «Основа», 2018.— 142, [2] с. — (Серія «Нова українська школа»).
  4. З бібліотеки «На урок».Тема: Цифровий кейс 3 тиждень «Мої друзі»

Автор: Савченко Тетяна Володимирівна

  1. https://www.youtube.com/watch?v=PYUSwcaQO_8
  2. https://www.youtube.com/watch?v=7kY_BIAFIGU
  3. http://autta.org.ua/ua/materials/material/-Ruhanka--CHerepaha-Aha-/
  4. http://autta.org.ua/ua/materials/material/Zaberi-menya-domoy/
  5. http://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-kota/

    Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua

  1. http://autta.org.ua/ua/materials/material/Korisn--p-dkazki-2--Hlopts--chi-d-vchata/
  2. http://autta.org.ua/ua/materials/material/Korisn--p-dkazki--YAkshcho-z-toboyune-druzhat

 

  1. https://multiurok.ru/files/igri-dlia-rankovikh-zustrichei.html

 

  1. https://naurok.com.ua/rankova-zustrich-do-tizhnya-mo-ulyubleni-knigi-38125.html

 

  1. Бойко Олена https://naurok.com.ua/rankova-zustrich-u-1-klasi-mo-ulyubleni-knizhki-37139.html

 

  1. Переволока Вікторія https://naurok.com.ua/rankova-zustrich-mo-ulyubleni-knizhki-30359.html

 

 

docx
Додано
17 липня
Переглядів
85
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку