Сідельникова Світлана Василівна
вчитель початкових класів
Комунального закладу «Водянська
загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1
ім. Ф.О.Окатенка»
старший учитель
Урок – екскурсія «Я досліджую світ»
2019 р.
Тема : Жива і нежива природа. Що в природі створила людина?
Мета :
─ навчальна : вчити розрізняти об’єкти природи (жива/нежива) і рукотворні тіла; ознайомити з істотними ознаками живої та неживої природи, вчити класифікувати об’єкти живої і неживої природи та рукотворних тіл за їх істотними ознаками; розширити знання учнів про групи рослин та вчити об’єднувати їх в групи за істотними ознаками;
─ розвиваюча : розвивати вміння аналізувати, порівнювати об’єкти живої і неживої природи та рукотворні тіла; робити висновки; доводити власну думку; розвивати вміння працювати за інструкцією; застосовувати знання в нових ситуаціях; співпрацювати з іншими учасниками навчального процесу; співпрацювати в групі;
─ виховна : формувати позитивне ставлення до однокласників; вміння з повагою слухати думки учасників своєї групи та учасників інших груп; виховувати бережливе ставлення до оточуючого довкілля, а також об’єктів, створених людиною; бережливе ставлення до праці інших.
Задачі : відпрацювання вмінь роботи в групах, пізнавати об’єкти навколишнього середовища (природні та рукотворні), розуміти спільні та відмінні ознаки живої та неживої природи, застосовувати набуті знання при виконанні практичних завдань.
Тип : комбінований
Вид : екскурсія
Обладнання : фотографії, ІК, кольорові кружечки, аркуші А5, ручки, кольорові олівці, фліпчарт.
І. Організація класу.
Інструктаж учнів з правил безпеки під час проведення екскурсії.
ІІ. Загальна мотивація. Постановка мети та завдань уроку.
Горішок знань міцний – це знає кожен,
Та ми не звикли відступати.
Його нам розколоти допоможе
Бажання все на світі знати.
Краса природи — справжнє диво.
Все неповторне і живе.
Де не поглянь, скрізь так красиво:
По небу сонечко пливе,
Навколо височіють гори,
Між горами дзюрчить вода.
А ліс зелений, наче море,
І всюди казка ожива!
ІІІ. Актуалізація знань і чуттєвого досвіду учнів.
Вправа «Знайди зайве»
IV. Діяльнісно-пошуковий етап.
1. Складання карти пам’яті.
- Зараз ми відправимось досліджувати наше шкільне подвір’я. А щоб наше дослідження було ретельним і ми нічого не пропустили, нам допоможе карта пам’яті.
2. Робота в групах.
Групи формуються шляхом жеребкування за допомогою кружечків:
І група – сині; ІІ група – фіолетові; ІІІ група – зелені; ІV – жовті.
Завдання 1
І група : позначити об’єкти неживої природи синіми кружечками, порахувати їх.
ІІ група : позначити рукотворні тіла фіолетовими кружечками, порахувати їх.
ІІІ група : порахувати, скільки дерев на подвір’ї перед фасадом школи.
ІV група : намалювати, які ще рослини є на подвір’ї.
Перевірка виконаної роботи.
Кожна група доповідає про результати своєї діяльності.
При необхідності вчитель допомагає визначитись з назвами рослин.
Завдання 2
Кожна група отримує фотографію куточка шкільного подвір’я, знаходить його і визначає, які природні об’єкти та рукотворні тілі знаходяться там.
V. Підсумок.