Сучасний інтегрований урок (природознавства,грамоти та образотворчого мистецтва) для учнів 1 класу,який порушує глобальну проблему людства-економія прісної води та її забруднення.
Конспект інтегрованого уроку
(природознавство,навчання грамоти)
для учнів 1 класу
Тема:Вода в природі та житті людини. Як економно використовувати воду вдома .
Мета:формувати в учнів уявлення про значення води в природі та житті людини, емоційно-оціночного ставлення до води; вчити спостерігати, робити висновки; розвивати спостережливість, уяву, допитливість; виховувати бережливість, любов до природи.
Закріплювати знання вивчених букв, їх написання; вправляти у списуванні з друкованого тексту, удосконалювати навички читання, вчити підбирати слова-ознаки.Розвивати зв’язне мовлення , навички словотворення, фонематичні процеси; збагачувати словниковий запас.
Обладнання:комп’ютер, мультимедійна презентація до уроку, аудіо записи,.глобус,пакетики з гуашшю,хмаринки,сигнальні картки,індивідуальні картки із завданнями.
Хід уроку
І.Організація класу
Дзвонить дзвіночок: «Дзелень! Дзелень!»
Сміється сонце, збудився день.
Кличе дзвіночок: «Бім-бам! Бім-бам!»
Урок розпочати час школярам.
ІІ.Мотивація навчальної діяльності.
Актуалізація знань
Хвилинка фенологічних спостережень
–Яка зараз пора року?
–Який день і місяць?
–Сьогодні тепло чи холодно?
–Яке небо?
–Чи були сьогодні опади? Вітер?
Дидактична гра «Що правильно, а що - ні»
- Я читатиму речення. Ви уважно слухаєте і, якщо твердження правильне, показуєте зелену сигнальну картку, якщо ні – червону. Хто помилився, вибуває з гри.
– Пригадайте, що ви вже знаєте про воду?
(Вода не має запаху, текуча, прозора,може бути в твердому,рідкому,газоподібному станах)
ІІІ. Повідомлення теми уроку
–Сьогодні мій друг допоможе нам зрозуміти, яке місце займає вода в
природі та житті людини.
ІІ. Основна частина.
1. Вступна бесіда
- Діти, а чи любите ви подорожувати?
- Як ви думаєте, на чому ми сьогодні будемо мандрувати по світу?
(Відео “Казка про хмаринку”)
- Так. Наша подорож відбуватиметься на хмаринках, а хто запросив нас в подорож ви зараз дізнаєтесь.
(пісня Капітошки)
- Уявляємо себе краплинками і разом з Капітошкою піднімемось в небо . А щоб не впасти з хмаринок, треба опустити ніжки, покласти руки, нікуди не відволікатись. Отож вирушаємо. Але ми не просто будемо подорожувати, а виконувати роботу краплинок.
- А що роблять краплинки?
Гра “Я краплинка – ти краплинка”
Один з учнів називається краплинкою і говорить про свою користь у природі. Називає іншого учня з другої групи і діти разом говорять, яку користь може дати природі їх краплинка.
2. Робота біля дошки та на індивідуальних картках .
-Діти, а звідки взявся Капітошка? ( з хмаринки).
А ким він є спробуємо зараз з ‘ясувати, виконавши таке завдання:
-Я буду називати вам слова і в кожному слові буду просити вас записувати лише одну букву, яку я скажу.
СНІГОВИК , ВІТЕР , ЗИМА , ПОДАРУНКИ , ЛІД , МОРОЗИ , НЕБО , ЗІРКА.
Учні по черзі виходять до дошки і записують відповідну букву на дошці.
-Прочитайте слово яке утворилося. КРАПЛИНА.
-Отже, ким є Капітошка? ( краплиною).Як лагідно можна назвати краплину?
(КРАПЛИНКА, КРАПЛИНОЧКА, КРАПЕЛЬКА).
Запишіть на листочку для індивідуальних завдань друкованими буквами слово КРАПЛИНА
( Кожна дитина отримує хмаринку)
V.Формування знань, уміньі навичок.
1.Вода в природі
.
Вчитель показує глобус.
Словникова робота: глобус
–Що це? (Глобус).
Так
. Це зменшена у багато-багато разів модель Землі.
–Який колір переважає?
(Синій, блакитний.)
–Що ми малюємо блакитним кольором?
(Воду.)
Що це означає?
(Що на Землі більше води, ніж суші.)
–Де ж зустрічається
вода в природі?
2. Відгадайте загадки Капі
тошки.
Хтось відкрив на небі душ,
Повно на землі калюж.
І на нас водиця ллється.
Як це явище зоветься? (Дощ)
Поділіть слово на склади,визначте наголошений склад.
Біле покривало весь світ обійняло. (Сніг)
Під вікном моїм калюжа
Уночі замерзла дуже.
Узялася склом твердим,
–Добре ковзатись на нім. (Лід)
Пухнаста вата летить крилата.
Чим вата нижче, тим дощик ближче. (Хмара)
Біжить–біжить –не вибіжить,
Тече–тече –не витече (Річка)
–Де ще можна побачити воду в природі?
(Відповіді дітей.)
Проблемна ситуація
–Як ви використовуєте воду у своєму житті?
(На основі відповідей учнів
учитель будує асоціативний кущ «Значення води».
Робота в парах
.
–Розгляньте малюнки. Що на них
зображено?
–Розкажіть, яке значення має вода в природі.
3. Обговорення уявної ситуації
–Заплющіть очі та уявіть, що було
б, якби на Землі не стало води. (мал..пустеля)
Висновок: без води нема життя
Фізкультхвилинка.
Діти танцюють під пісеньку “Кап – кап”
4. Використання води людиною
Розгляньте малюнки і розкажіть, для яких потреб люди використовують воду. (Відповіді дітей.)
–І хоч на нашій планеті дуже багато води
–це, в переважній більшості, дуже солона вода (така, як в морі). А прісної, придатної для використання, дуже мало. Тому воду потрібно використовувати економно.
–Як ви гадаєте, що означає
–економити воду?
Капітошка зараз вам розповість, як
потрібно економити воду вдома.
Щільно закривай кран після того, як помиєш руки.
Коли чистиш зу
би, набери у склянку потрібну кількість води. А кран хай
буде закритим.
Щільно закривай кран після того, як помиєш руки.
Якщо з крана капає вода, скажи про це дорослим.
Практична робота:
діти миють руки та закріплюють на практиці одержані
знання
про еконо
мне ставлення до води.
Підсумок уроку.
Рефлексія
–Про що йшла мова на уроці?
–Чому вода –найцінніше багатство на Землі?
–Чому потрібно економити воду?
–Як ви вдома будете економити воду?
–Капітошці вже потрібно повертатися до своєї мами–хмаринки. Що ви
хочете сказати йому на прощання?
Якщо вам сподобався урок то розфарбуйте хмаринку в синій колір. Якщо ні – то в чорний колір.
Чи знаєте Ви, що на щоденний п'ятихвилинний душ витрачається стільки ж води, скільки середня людина в країнах витрачає за добу? Кожну хвилину витікає 18,93 - 26,5 літрів питної води. Про прийом ванни і говорити не варто - це менш гігієнічно, але дуже дорого! Крім того, варто задуматися про установку економічного розсіювача для душу: він економить 30-50% води.
Якщо мити посуд у раковині, води йде у чотири - п'ять разів менше. Якщо є можливість, користуйтеся посудомийною машиною, так зекономите близько 8 тисяч літрів води на рік.
Памятаймо, що водні ресурси не безмежні і у справі їх збереження важливим є внесок кожної людини!