Тема тижня. Я – підприємець.
Тема дня : Як отримати добрий результат. Доброчинний осінній ярмарок
Цілі навчання:
Діти
-
Знатимуть, кого називають підприємцем;
-
Умітимуть вступати в діалог, підтримувати його та починати; генерувати і відстоювати власні ідеї в загальній дискусії класу або групі; висловлювати пропозиції щодо спільних дій на основі ідей; приймати в групі спільне рішення; планувати свій час у процесі спільної праці;
-
Матимуть уявлення про необхідність праці в житті кожної людини; про бізнес, якість товару, брак;
-
Братимуть участь у сюжетно-рольових іграх;
-
Умітимуть ввічливо звертатися як до вчителя, так і один до одного;
-
Умітимуть співпрацювати в групах для досягнення мети.
Навчальні матеріали:
-
Маски для інсценізації фрагменту із мультфільму «Канікули у Простоквашино»;
-
Мультфільм « Як старий корову продавав»;
-
Пісня «Український ярмарок»;
-
Грошові купюри, товар для продажу;
-
Шаблони осінніх листочків, краплинки.
Тип: інтегрований урок з курсу «Я досліджую світ»
Хід заняття
I.Ранкова зустріч
1. Вітання «Ранкове коло»
-
Колом сонечко іде, за собою день веде.
Станьмо разом, станьмо в колі-
Станем сонечком у школі!
Прийшов час ранкової зустрічі, займіть свої місця у колі друзів
-
Знайомство починається з вітання
Потисніть руки ви, як давні друзі
-
Тепер з товаришем ти привітайся
І легким помахом пізнай його.
-
Згадай вітання у країнах Сходу,
Вклонися гостю із повагою ти :
Асалам Алейкум!
-
Піднімемо ми настрій одне одному
І привітаймося оплесками рук.
(Під час вітання учні обмінюються партнерами)
II. Актуалізація знань. Мотивація навчальної діяльності.
-
Прогноз погоди
-
Розпочався день цікаво, світить сонечко ласкаве. Який же день чекає нас? Синоптикам надати слово час. Сьогодні черговий синоптик – Дмитро. Прошу до календаря природи. Яке сьогодні число?
-
Правильно, 17. Вимовимо разом: сімнадцяте. А вчора яке було число? (16) Давайте разом його назвемо …
-
Який сьогодні день тижня? (Четвер) А вчора який був? А тепер поглянь у віконечко. Яка сьогодні погода?
-
Я дякую нашому синоптику і запрошую його на місце.
Син Четвер теж не ледачий,
Дуже спритний, роботящий
З молотком він у дворі
Від зорі і до зорі.
-
Обмін інформацією «Скажи свою думку»
-
Діти, а хто такий підприємець?
Гра «Спіймай слово» (учні плескають у долоні, якщо ця риса притаманна підприємцю)
Творча, хитра, рішуча, працелюбна, упевнена, наполеглива, зацікавлена, надійна, обережна, старанна людина.
III. Вивчення нового матеріалу
-
Вправа «Чарівна скринька»
-
Сьогодні я принесла вам чарівну скриньку. Із неї кожен зможе витягти те, що він захоче. Тільки речі в скриньці невидимі, тому ви маєте розказати нам, що ви дістали.
-
Що нам потрібно, щоб купити необхідні речі? (Гроші)
-
Що таке гроші? (Гроші – це те, чим ми розраховуємося за товари чи послуги)
-
Інсценізація уривка з мультфільму «Простоквашино»
А зараз я пропоную всім переглянути невеличку інсценізацію про те, де можна взяти гроші, щоб купити необхідний товар.
( Герої – кіт Матроскін, дядя Федір та Шарик – п’ють чай і ведуть бесіду)
Матроскін. Що це ми все без молока і без молока ? Потрібно корову купити.
Дядя Федір. А де ж ми грошей візьмемо?
Шарик. Можна позичити в сусідів.
Матроскін. А чим віддавати будемо?
Шарик. А віддаватимемо молоком.
Матроскін. Якщо молоком віддавати, навіщо тоді корова?
Шарик. Ну тоді слід що-небуть продати. Що не-буть непотрібне.
Дядя Федір. Щоб продати що не-буть не потрібне, потрібно придбати щось непотрібне. А у нас грошей бракує.
Матроскін. Нумо, Шарику, тебе продамо.
Дядя Федір. Нікого ми продавати не будемо.
-
Діти, то що вдіяти нашим героям? Де взяти кошти, щоб купити потрібний товар – корову? Вони мабуть, не знають, як правильно зробити. Допоможемо їм?
-
Що потрібно для того, аби купити щось або розпочати свою справу? (Гроші)
-
Де їх узяти?
-
Можна знайти скарб. Але, на жаль, це не завжди можливо.
-
Потрібно заробити. А де можна у селі заробити? (Піти до фермера і найнятися на роботу)
-
А можна взяти кредит у банку.
-
Що таке кредит?
-
Словник.
Кредит – сума грошей, що видає банк у вигляді позики. Крім суми грошей, що позичить банк, необхідно буде заплатити відсотки. Шкода віддавати зайві гроші!
-
Фізкультхвилинка «Зарядка»
-
Можна пошукати допомогу в друга. Він дасть потрібну суму за умови, що певну частину молока продаватимуть і віддаватимуть йому. Спочатку герої повернуть борг, а згодом стануть партнерами у бізнесі та отримуватимуть прибуток.
-
Отже, гроші знайдено. Справу розпочато. Час на ярмарок! Саме на ярмарку можуть по-справжньому оцінити і вашу майстерність, і ваш характер підприємця. Тут можна себе показати, на когось оком кинути. Саме тут люди вчаться спілкуватися, торгувати, економити; тут дізнаються про новини, знайомляться, товаришують, пізнають основи бізнесу.
-
Перегляд мультфільму «Як старий корову продавав»
-
Чому старий не міг продати корову? Що потрібно робити, щоб краще купували товар?
-
Правильно, слід пропонувати покупцям свій товар, тобто робити рекламу.
IV. Закріплення вивченого на уроці.
-
Групове завдання «Міні – вистава «Веселий ярмарок» ( звучить пісня «Український ярмарок)
-
Увага! Увага! Спішіть, поспішайте,
Господарі й гості – глядіть, не минайте!
На ярмарок прошу, гуртом, поодинці,
Чекають на вас тут чудові гостинці
-
Учні об’єднуються в групи. Кожна група отримує товар, який потрібно прорекламувати, щоб вигідно і швидко продати ( Сонечко, Хмаринка, Осінь, саморобні вироби)
2.Обговорення. «Крісло автора»
1-ша група «Хмаринка»
Дощик накрапає, ти крапельки збирай.
Щоб умився й звеселився
Український рідний край.
2-га група «Сонечко»
Сонечко привітне
Світить в вишині.
Землю нашу зігріває
Сади соком наливає.
3-тя група «Дівчинка- Осінь»
Осінь щедра і багата
Заглядає в кожну хату.
Заглядає в кожен дім
Та несе дарунки всім.
4-та «Сувенір»
-
Увага! Акція! Останній день у продажу!
Хто сувенір для дому не придбав?
Купуйте листя золотаве,
Яке танцює вальсом в тишині.
-
Рефлексія
Інтерактивна вправа «Кольорові капелюхи»
-
У кожного з вас на столиках є кольорові капелюхи: синій, червоний і жовтий.
Жовтий – це факти про знання та вміння, які ви здобули сьогодні;
Червоний – ваш настрій та емоції, які ви переживаєте;
Жовтий – важлива інформація, яку отримали протягом дня. Оберіть той капелюх, який є для вас найважливішим.