ТЕМА ТИЖНЯ "Світ гри". 1 КЛАС.Конспект уроку з інтегрованого курсу "Я досліджую світ" на тему: "Чому потрібні правила для гри" з поєднанням уроків математики, образотворчого митецтва.
Тема. Чому потрібні правила для гри?
Мета: навчальна -- учити правил безпечної поведінки з небезпечними предметами;пояснити чому важливо у грі дотримувати правил.4вивчати правила рухливої гри «Веселка»;повторити властивості геометричних фігур;учити будувати геометричні фігури із сірників;закріпити навички додавання та віднімання в межах 10; учити зображувати веселку фарбами.
розвивальна – розвивати логічне мовлення, закріпити вміння дітити слова на склади, визначити кількість звуків у словах; зв’язне мовлення учнів, естетичний смак;
виховна – виховувати бережливе ставлення до іграшок, любов до природи.
Обладнання: зошит з друкованою основою; улюблені іграшки; ґудзики, цвяхи, намистинки, сірники; ватяні палички, альбом для малювання, відеофільм «Про біду, що може статися від маленького сірника, відео-казки «Як народилася веселка», мультфільм « Кольори веселки», малюнок хлопчика із сірником, малюнок дітей з іграми, картки з предметами для гри, ігрове поле для гри «Бінго».
Хід уроку
І. Ранкова зустріч
1)Руханка -забавлянка «Ми йдемо шукати друга»
Зі словами «Ми йдемо шукати друга, ми йдемо шукати друга, ми йдемо шукати друга» діти рухаються по колу. Говорячи куплет забавлянки, зупиняються й через одного повертаються лицем до сусіда:
Зупинились – подивились.
І далі виконують команду:
«Долоньки – до долоньок»
Продовжують рух в інший бік, повторюючи слова і команди:
Ми йдемо шукати друга (3 рази).
Зупинились - подивились. Долоньки до долоньок
Ми йдемо шукати друга (3 рази). Зупинились - подивились.
Плече до плеча
Ми йдемо шукати друга (3 рази). Зупинились – подивились.
П’ятки до п’яток
Ми йдемо шукати друга (3 рази). Зупинились – подивились.
Вушко до вушка.
Ми йдемо шукати друга (3 рази). Зупинились – подивились.
Носик до носика.
2. Заповнення галявини настрою
Учні обирають пір’їнку і заповнюють «Галявину настрою» (прикріплюють до сови,відповідно який у них настрій). Після заповнення аналізують якого настрою більше.
2.Заповнення щоденних новин
-Визначення дати
--Відгадайте віршовані загадки, додайте першу відповідь до другої – і ви дізнаєтесь,яке сьогодні число.
Загадка
На лугу пасуться гуси,
Їх пасе мала Маруся.
П’ять гусей ще біля броду.
Двоє вже ввійшли у воду.
Ми попросимо дітей
Полічити всіх гусей. ( 5+2=7)
-- Сьогодні – 7 число.
Назвіть число,яке передує числу 7.
-- Назвіть наступне число після 7.
-- Яка зараз пора року?
--Назвіть осінні місяці. (Вересень,жовтень, листопад)
-- Який зараз місяць?
--Чому місяць листопад має таку назву?
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку
-- Сьогодні на уроці ми дослідимо,чому важливо дотримувати правил гри, до чого може призвести їхнє недотримання.
ІІІ. Ознайомлення з новим матеріалом
1. Вправа «Розкажи і покажи»
Сьогодні на урок до нас завітав казковий герой Незнайко. Він хоче подивитися,як ви вчитесь і граєте.
-- А ви любите гратися?
-- Кожен із вас приніс свою улюблену іграшку. Я пропоную вам розповісти про неї.
(план: як називається, з чого виготовлена,як з нею гратися).
2.Вправа «Чарівний мішечок»
--Діти, ви гарно розповіли про свою улюблену іграшку. Незнайко теж із собою ігршки, з яким він любить гратися. Подивімося на них. ( кнопки, цвяхи, сірники, ґудзики, намистинки).
-Хіба можна гратися цими предметами?
-Ігри з такими предметами можуть призвести до лиха. Нумо розповімо Незнайкові, чому ці предмети небезпечні та чому гратися з ними небезпечно.
3.Робота зі змістом прислів’я і малюнка.
--Погляньте на малюнок.
--Кого ви бачите?
--Що хлопчик тримає у руках?
--Що може трапитися від маленького сірника?
- Яку пораду дасте хлопчиків?
--У народі кажуть: «Сірник маленький, а біда велика».
--Як ви вражаєте, чому так говорять?
4.Перегляд відео про біду, що може статися від маленького сірника.
5.Складання геометричних фігур із математичних паличок
(квадрат, трикутник, чотирикутник, ромб)
6.Робота в зошиті
7. Розглядання малюнків для вивчення можливостей наслідків недотримання правил рухливої гри
--Як називається гра?
-- що може бути небезпечним у цій групі, якщо не дотримуватися правил?
8. Індивідуальна робота на картках
Завдання: (обведіть предмети гри, в яку ви колись гралися)
--Для якої спортивної гри потрібні ці предмети?
(Теніс, бадмінтон, боулінг, футбол, волейбол, більярд)
Назвіть ігри, у назвах яких 2 склади (теніс, футбол, більярд); 3 склади (боулінг, бадмінтон, волейбол).
- Чи слід дотримуватися правил,граючи в ці ігри? Чому?
8. Математична гра «Бінго»
Кожна пара дітей отримує ігрове поле й набір фішок. Учитель показує арифметичний приклад (наприклад, 4 + 2), діти на ігровому полі закривають фішкою відповідний результат. Гра триває доти, поки одна пара дітей не викладе на ігровому полі горизонталь / вертикаль / діагональ. Переможці вигукують слово «Бінґо».
9.Рухлива гра «Веселка»
Мета: удосконалювати навички бігу, повторити кольори веселки; виховувати витримку, кмітливість.
Хід гри
За допомогою лічилки обирається «Веселка», який повертається обличчям до гравців, піднімає руки в сторони (протягом усієї гри «Веселка» залишається на своєму місці). «Веселка» називає який-небудь колір. Гравці знаходять цей колір у себе в одязі або у кого-небудь із сусідів (можна триматися за одяг інших) і, торкаючись цього кольору, спокійно проходять під «Веселкою» (під його руками).
Якщо у гравця відсутній потрібний колір і немає можливості торкнутися названого кольору, він повинен швидко пробігти під «Веселкою». Якщо «Веселка» квацнув гравця, то він стає новим «Веселкою» і гра продовжується.
10.Перегляд відеофільму «Веселка»
Бесіда «Що таке веселка»?
11. Перегляд казки «Як народилась веселка»
«Вивчення кольорів веселки»
12.Перегляд мультфільму «Кольори веселки»
13.Малювання веселки фарбами та ватяними паличками.
14.Презентація робіт учнів.
15. Підбиття підсумків
- Який у вас настрій?
- Про що дізналися?