Урок "Я люблю Україну"

Про матеріал
Мета: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; формувати національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси учнів, увагу, мислення, уміння працювати з картою; виховувати любов до України, повагу до її минулого і сучасного, шанобливе ставлення до символів держави.
Перегляд файлу

Я люблю Україну

Мета: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; формувати національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси учнів, увагу, мислення, уміння працювати з картою; виховувати любов до України, повагу до її минулого і сучасного, шанобливе ставлення до символів держави.

Обладнання: карта України, вислови про Україну, державні символи України, таблиця «Народні символи та обереги», фотоколаж «Це наше, і  це моє», пазли «Батьківщина – це…», кросворд, сердечки, повітряна кулька, торбинка, клубочок ниток.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Добрий день, мої любі діти!

Ви підросли й змужніли у нас.

 Будемо вчитись, дружити, радіти

Й називатися вже 3 клас.

Я сьогодні вас щиро вітаю

В нашій школі, у дружній сім‘ї

 І міцного здоров‘я бажаю

Щастя й радості, любі мої.

 

Діти, поверніться один до одного й усміхніться, а тепер візьміть свої усмішки в долоньки та подаруйте їх своїм товаришам. Отже, з усмішками, гарним настроєм ми розпочинаємо сьогоднішній урок.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.Інтерактивна вправа «Вузлик».

 Розсипались «слова-камінчики» з торбинки. Складіть девіз уроку із розсипаних слів: навчати, Добре, знати. хто, хоче, все, того 

(Добре того навчати, хто хоче все знати.)

А ви хочете все знати?

Я рада, що в мене так багато розумників, які хочуть все знати.

Сьогодні у нас незвичайний урок, Сьогодні ми зробимо ще один крок,

 В країну прекрасну, в країну чудову, Що нас так чекає й збагачує мову.

 

 ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

1. Завдання: розгадати кросворд

«Україна»

1) Дерево – символ мужності, сили на Україні (дуб).

2) Український воїн у минулому (козак).

3) Один із символів нашої держави (прапор)

4) Збірка віршів Т.Г.Шевченка (Кобзар).

5) Столиця України (Київ).

6) Квітка-символ України (Барвінок).

7) Гори України – (Карпати)

 

1

У

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

Р

 

 

4

 

 

 

А

 

 

 

5

 

Ї

 

6

 

 

 

 

Н

 

 

 

 

7

 

 

 

А
 

 

 

 

 

 

 

ІV. Вивчення матеріалу.

 

     1.   Інтерактивна вправа «Додай словечко» (Ваше завдання: підібрати слова до кожної букви слова Україна):

У – уславлена, урожайна;

К – квітуча, калинова, колискова;

Р – рідна, радісна, родинна;

А – активна;

І ініціативна;

Н – наймиліша, найрідніша, незалежна;

А – артистична.

 

2. Колективна гра з кулькою «Я знаю  Україну»

Учитель. А зараз я пропоную перевірити ваші знання про Україну.

Вікторина «Моя Україна»

( діти по черзі передають кульку до якої прикріплені аркуші із завданнями; діти читають завдання і дають відповіді)

- Яке місто є столицею нашої держави? (Київ)

- Назвіть державні символи України? (Герб, Гімн, Прапор)

- Який кущ вважають народним символом України? (Калина)

- Урочиста пісня нашої держави – це... (Гімн України)

- Якого кольору Державний Прапор України? (Синьо-жовтого)

        - Що означають кольори в українському прапорі?

            (Блакитний – небо, жовтий – пшеничне поле.)

- На честь кого було названо місто Київ? (На честь брата Кия)

- Як називається Основний Закон нашої держави? (Конституція)

- Яка мова в Україні є державною? (Українська)

- Яка найбільша річка в Україні? (Річка Дніпро)

- Державний Герб України – це... (Тризуб)

- Найвищі гори в Україні – це... (Карпати)

- Кого в родині називають берегинею? (Матусю)

- Що матері дарують своїм дітям на щастя, на долю, виряджаючи в   дорогу?    (Вишитий рушник)

- З чим українці зустрічають гостей? (З хлібом-сіллю)

- Без чого не обходиться жодне свято Великодня? (Без Паски і крашанок)

- Як називається символ, який українки одягають на голову? (Вінок)

- Яка улюблена страва українців? (Сало, борщ, вареники)

 

3. Гра у колі. «Я люблю Україну..» (павутинка)

Вчитель. А тепер у нашому колі дружби ми розкажемо, за що любимо Україну. (діти передають один одном клубочок ниток,  розпочинаючи свою розповідь зі слів – «Я люблю Україну за……»)

 

          4. Гра « Відгадай-ка»

- Відгадайте загадки:


Знак держави головний –

всяк його повинен знати.

Воля, слава, сила в нім. –

То ж попробуй відгадати.     (Герб)

 

Коли звучить він – всі встають

до серця руку прикладають,

і вголос, й подумки співають,

і Україну прославляють.  (Гімн)


 


Синьо – жовте полотнище

 гордо майорить.

 Це – ознака сили й слави

Української держави. (Прапор)

 

     5.Робота з таблицею.

Кожна країна, в якій живуть люди, має свої візитні картки. Вони неповторні, по них впізнають країну. Це – символи.

Відшукайте та розфарбуйте слова в таблиці, що є назвами рослинних символів та оберегів. – Що ви знаєте про них?

(Презентація національних символів)

 

К

П

В

І

Н

О

К

Я

С

Т

В

Е

Р

Б

А

Н

В

І

К

А

Л

И

Н

А

Е

С

О

Л

О

В

Е

Й

Р

У

Ш

Н

И

К

М

Е

Б

А

Р

В

І

Н

О

К

А

С

Ж

И

Т

О

Я

Л

 

Кожна країна, в якій живуть люди, має свої візитні картки. Вони неповторні, по них впізнають країну. Це – символи.

 


  1. Фізкультхвилинка

Ми мандруєм, ми мандруєм, Україною крокуєм.

Ось побачили Карпати:

Як вершину нам дістати?

Заглядаємо в озерця –

Не торкнутися нам денця!

Так ми довго-довго йшли.

 Врешті до морів дійшли.

Трохи відпочили:

Поплавали, пострибали

Й дружно всі запрацювали.

 

6. Робота в групах. (Доповнити прислів‘я і пояснити їх зміст.)

Батьківщина – мати, … (умій за неї постояти.)

Людина без Вітчизни, … (як соловей без пісні.)

Добре тому, … (хто в своєму домі.)

Що країна, … (то родина.)

За рідний край … (життя віддай.)

Всюди добре, … (а вдома найкраще.)

Кожному мила … (рідна сторона.)

 

7. Колективна робота  «Слово до вірша».

Учитель пропонує учням продовжити рядки вірша про Україну.

Сьогодні про нашу Батьківщину говорять  в усіх містах і селах. Зараз ви станете на хвилинку поетами, ми колективно складемо вірш. Я буду читати початок, а ви продовжіть рядок:

На землі великій є одна країна:

Гарна, неповторна, мила … (Україна).

І живуть тут люди добрі, працьовиті,

І скажу, до речі, ще й … (талановиті).

Землю засівають і пісні співають,

На бандурі грають і вірші … (складають).

Щоб жила й раділа кожная родина,

Щоб була щаслива наша … (Батьківщина)!

Молодці, ви справилися із завданням!

Напевне, усі ви зрозуміли, що ми живемо на унікальній землі. Ми маємо чим пишатися і чим гордитися

8. Робота з картою.

Сердечка залишилось  нам прикріпити

І оберіг для України утворити.

Давайте щиро зробим це завдання

І висловимо для країни побажання.

Сердечка із конвертів ви візьміть,

На карту по черзі прикріпіть.

Складання оберегу із побажань для України.(«Що я можу зробити, щоб Україна стала кращою?»)

(Діти виходять по двоє і, прикріплюючи сердечка на карту, говорять слова)

               9. Гра «Сонечко добра»

          (Діти отримують «сонечко добра», називають , яке добре діло кожен може виконати, щоб жити в Україні стало краще)

V.Заключна частина

   1. Гра із сигнальними картками «Так чи ні» 

 Що нового дізналися?Що найбільше запам’яталося? Підведемо підсумок грою «Так чи ні» за допомогою сигнальних карток. ( правильна відповідь – зелений колір картки, невірна – червоний).

  • Столиця України – Варшава.
  • Найбільша річка України – Дніпро.
  • Наша Батьківщина називається Китай.
  • Прапор України червоного кольору.
  • День незалежності 8 березня .
  • Засновники Києва – Щек, Хорив, Либідь.
  • Головна вулиця Києва –  Харківська.
  • Державні символи України - герб, прапор, гімн.

 

2. Заключне слово вчителя.

 Що зазвичай бажають люди одне одному, вітаючи зі святами?  

       (Щастя, благополуччя, добра, миру).

 Так, про це мріє кожен. Але щоб зберегти мир на нашій планеті, в нашій країні, примножити добро і домогтися добробуту для всіх, потрібно навчитися розуміти один одного, приймати один одного такими, якими ми є, поважати культуру і внутрішній світ інших.

Україна багатонаціональна, багатомовна, але Україна єдина. Пам’ятаємо, не забуваємо і цінуємо нашу Батьківщину. Збережемо наш патріотизм, віру та силу духу для наступних поколінь.

                                    Лунає пісня Тіни Кароль «Україна – це ми» з презентацією.)

І наостанок батькам цукерка, де можна прочитати, що чекає їх в цьому навчальному році:

169 разів зранку посміхнутись своїй дитині і побажати гарного дня у школі

169 разів зустріти посмішкою дитину зі школи

169 разів лагідно запитати дитину як пройшов день у школі

169 разів приготувати смачний і корисний перекус у школу

Терпляче сім днів на тиждень почитати з дитиною та з цікавістю запитати про що вона прочитала

Повторити таблицю множення і ділення числа п’ять та охоче вивчити її разом з дитиною

П’ять разів на тиждень з цікавістю розгорнути щоденник, щоб дізнатися про успіхи дитини в школі

З задоволенням відвідувати батьківські збори, на які запросить вчитель

З цікавістю спілкуватися з вчителем стосовно успіхів дитини в школі

Охоче брати участь у проведенні масових шкільних заходах

З посмішкою перевірити виконання домашніх завдань дитиною (навіть якщо пізно приїхали з роботи)

Охоче допомогти у виконанні домашніх завдань, які не під силу справитись дитині самій

З посмішкою 169 разів цікавитись,що дитина робила сьогодні в школі

З ніжністю обговорити з дитиною про досягнення та труднощі в школі

Лагідно запитати яких речей(папір, клей і т.д.) не вистачає дитині у школі

Цікавитись відносинами дитини з однокласниками в школі, дати пораду

 

Добре      того

 

   навчати,    хто

 

хоче      все 

 

  знати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Яке місто є столицею нашої держави?

 

- Назвіть державні символи України? 

 

- Який кущ вважають народним символом України? 

 

 - Урочиста пісня нашої держави – це...

 

- Якого кольору Державний Прапор України? 

 

        - Що означають кольори в українському прапорі?

 

- На честь кого було названо місто Київ?

 

 - Як називається Основний Закон нашої держави? 

 

 - Яка мова в Україні є державною? 

 

- Яка найбільша річка в Україні? 

 

 - Державний Герб України – це... 

 

 - Найвищі гори в Україні – це

 

- З чим українці зустрічають гостей? 

 

 - Без чого не обходиться жодне свято Великодня? 

 

 - Як називається символ, який українки одягають

    на голову?

 

 - Яка улюблена страва українців? 

 

 

169 разів зранку посміхнутись своїй дитині і побажати гарного дня у школі

 

169 разів зустріти посмішкою дитину зі школи

 

169 разів лагідно запитати дитину як пройшов день у школі

 

169 разів приготувати смачний і корисний перекус у школу

 

Терпляче сім днів на тиждень почитати з дитиною та з цікавістю запитати про що вона прочитала

 

Повторити таблицю множення і ділення або охоче вивчити її разом з дитиною

 

П’ять разів на тиждень з цікавістю розгорнути щоденник, щоб дізнатися про успіхи дитини в школі

 

З задоволенням відвідувати батьківські збори, на які запросить вчитель

 

З цікавістю спілкуватися з вчителем стосовно успіхів дитини в школі

 

Охоче брати участь у проведенні масових шкільних заходах

З посмішкою перевірити виконання домашніх завдань дитиною (навіть якщо пізно приїхали з роботи)

 

Охоче допомогти у виконанні домашніх завдань, які не під силу справитись дитині самій

 

З посмішкою 169 разів цікавитись,що дитина робила сьогодні в школі

 

З ніжністю обговорити з дитиною про досягнення та труднощі в школі

 

Цікавитись відносинами дитини з однокласниками в школі, дати пораду

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Я у світі, Розробки уроків
Додано
8 листопада
Переглядів
19
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку