Конспект інтегрованого уроку з астрономії та інформатики з елементами медіаграмотності «Чи є життя на Марсі?»
Мета уроку: систематизація та поглиблення знань учнів з вивченої теми, формування наукового світогляду, розвиток у учнів дослідницьких навичок, пізнавального інтересу до наукових досліджень; формування в учнів критичного мислення ,умінь аналізувати і декодувати медіамеседжі із мережі Інтернет; розвиток умінь працювати в команді; розвиток умінь створювати власні медіаповідомлення.
Урок з астрономії на тему «Чи є життя на Марсі?»
Мета уроку: систематизація та поглиблення знань учнів з вивченої теми, формування наукового світогляду, розвиток у учнів дослідницьких навичок, пізнавального інтересу до наукових досліджень; формування в учнів критичного мислення ,умінь аналізувати і декодувати медіамеседжі із мережі Інтернет; розвиток умінь працювати в команді; розвиток умінь створювати власні медіаповідомлення.
Формування компетентностей:
Тип уроку: захист навчальних проектів.
Обладнання та наочність: інтерактивна дошка, комп’ютерні презентації, відеопрезентації, відеофільми.
Хід уроку.
І. Організаційний етап.
1. Вітання, перевірка присутніх.
2. Повідомлення плану роботи на уроці.
Повідомлення теми проектів та учасників захисту проектів (на сторінці 1 в SMART Notebook).
Учні заздалегідь отримали тему проекту та рекомендації до виконання. Тема проекту, який захищають учні, може відрізнятися від запропонованої вчителем. Учні можуть коригувати назву теми в процесі підготовки проекту.
Рекомендовані варіанти виконання проекту:
Пропоновані ресурси для виконання проекту:
http://www.astrosvit.in.ua/statti/zhyttia-u-vsesviti/poshuky-zhyttia-v-nashii-soniachnii-systemi
https://www.bbc.com/ukrainian/features-44402734
https://www.nasa.gov/audience/forstudents/postsecondary/features/mars_life_feature_1015.html
https://mars.nasa.gov/programmissions/science/goal1/
https://www.youtube.com/channel/UCy0YQ1meDg7R5SKFMXeXySg
https://www.youtube.com/watch?v=-I1WA-aPu58
https://www.youtube.com/watch?v=VyElgPqXcWM
https://www.youtube.com/watch?v=BQMty5eEvVM
https://www.youtube.com/watch?v=FzlOY0Uv3z8
Учні також мають право використовувати самостійно обрані ресурси.
Вчитель повинен обов’язково звернути увагу учнів на дотримання принципів інформаційної безпеки під час пошуку інформації в мережі Інтернет.
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь.
Посилання на презентацію, створену засобом MS Sway https://sway.office.com/SmS3BXi60NfnRjua?ref=Link
Цю презентацію створила я. Після перегляду називаю ресурси, з яких була використана інформація: Вікіпедія, сайт НАСА, Ютуб. З учнями обговорюємо питання надійності та достовірності вищеназваних джерел інформації, звертаю увагу на те, що під час пошуку інформації на різних сайтах потрібно уміти відрізняти наукові факти від суджень, припущень та непідтвердженої інформації.
ІІІ. Захист проектів.
Запитання |
Відповідь |
|
1. |
Тема проекту |
|
2. |
Форма подання матеріалу (відеофільм, презентація, буклет, модель тощо) |
|
3. |
Основні тези проекту |
|
4. |
Які висновки можна зробити з проекту |
|
5. |
Оцінювання проекту за критеріями: |
Позначити + або - |
|
|
|
|
|
|
6. |
Запитання до доповідачів |
|
ІV. Самоаналіз проектів учнями.
Учні, що виконували проект, після захисту виконують самоаналіз проекту в таблиці (слайд 3 в середовищі Гугл-презентації). Після виконання самоаналізу вчитель демонструє таблиці на екрані.
V. Спільне обговорення з учнями виконаних проектів за схемою:
Окремо акцентується увага ще раз на пункті «Достовірність інформації та надійність джерел інформації», наголошуючи на розумінні учнів важливості цього критерію.
В таблиці аналізу зробити відмітки маркером під час обговорення ( додати + чи -).
VI. Підбиття підсумків уроку. Домашнє завдання.
Виставити учням оцінки, аргументувавши їх. Запропонувати учням підготувати матеріал на сайт навчального закладу.
Виконати тест за посиланням https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=DQSIkWdsW0yxEjajBLZtrQAAAAAAAAAAAAO__RAONEtUQUM0TFZLUlFNVFVDSU9BV0tKRjFWREFKOC4u
Для виконання тесту учнями в дистанційному режимі є можливість задати часові рамки - початок і кінець тестування. Обговорення результатів - на наступному уроці.