19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Інтегрований урок з астрономії та інформатики на тему «Чи є життя на Марсі?»

Про матеріал

Конспект інтегрованого уроку з астрономії та інформатики з елементами медіаграмотності «Чи є життя на Марсі?»

Мета уроку: систематизація та поглиблення знань учнів з вивченої теми, формування наукового світогляду, розвиток у учнів дослідницьких навичок, пізнавального інтересу до наукових досліджень; формування в учнів критичного мислення ,умінь аналізувати і декодувати медіамеседжі із мережі Інтернет; розвиток умінь працювати в команді; розвиток умінь створювати власні медіаповідомлення.

Перегляд файлу

Урок з астрономії на тему «Чи є життя на Марсі?»

Мета уроку: систематизація та поглиблення знань учнів з вивченої теми, формування наукового світогляду, розвиток у учнів дослідницьких навичок, пізнавального інтересу до наукових досліджень; формування в учнів критичного мислення ,умінь аналізувати і декодувати медіамеседжі із мережі Інтернет; розвиток умінь працювати в команді; розвиток умінь створювати власні медіаповідомлення.

Формування компетентностей:

  • інформаційно-технологічна компетентність;
  • природнича та математична  компетентність;
  • мовна компетентність;
  • медіаграмотність;
  • комунікативна компетентність.

Тип уроку: захист навчальних проектів.

Обладнання та наочність: інтерактивна дошка, комп’ютерні презентації, відеопрезентації, відеофільми.

                                  Хід уроку.

 І. Організаційний етап.

      1. Вітання, перевірка присутніх.

      2. Повідомлення плану роботи на уроці.

     Повідомлення теми проектів та учасників захисту проектів (на сторінці 1 в  SMART Notebook).

 

           Учні заздалегідь отримали тему проекту та рекомендації до виконання. Тема проекту, який захищають учні, може відрізнятися від запропонованої вчителем. Учні можуть коригувати назву теми в процесі підготовки проекту.

Рекомендовані варіанти виконання проекту:

  • презентація;
  • відеопрезентація;
  • відеофільм , створений спеціальними засобами для створення відеофільмів;
  • комбінований варіант .

Пропоновані ресурси для виконання проекту:

 

http://www.astrosvit.in.ua/statti/zhyttia-u-vsesviti/poshuky-zhyttia-v-nashii-soniachnii-systemi

 

https://www.bbc.com/ukrainian/features-44402734

https://www.nasa.gov/

https://www.nasa.gov/audience/forstudents/postsecondary/features/mars_life_feature_1015.html

https://mars.nasa.gov/programmissions/science/goal1/

https://www.youtube.com/channel/UCy0YQ1meDg7R5SKFMXeXySg

https://www.youtube.com/watch?v=-I1WA-aPu58   

https://www.youtube.com/watch?v=VyElgPqXcWM 

https://www.youtube.com/watch?v=BQMty5eEvVM                          

https://www.youtube.com/watch?v=FzlOY0Uv3z8                               

 

Учні також мають право використовувати  самостійно обрані ресурси.

Вчитель повинен обов’язково звернути увагу учнів на дотримання  принципів інформаційної безпеки під час пошуку інформації в мережі Інтернет.

 

 

ІІ.  Актуалізація опорних знань та вмінь.

  1.  Демонстрація презентації  «Загадковий Марс!» за допомогою інтерактивної дошки.

    Посилання на презентацію, створену засобом MS Sway     https://sway.office.com/SmS3BXi60NfnRjua?ref=Link

Цю презентацію створила я. Після перегляду називаю ресурси, з яких була використана інформація: Вікіпедія,    сайт НАСА,  Ютуб. З учнями обговорюємо питання надійності та достовірності вищеназваних джерел інформації, звертаю увагу на те, що під час пошуку інформації на різних сайтах потрібно уміти  відрізняти наукові факти  від суджень, припущень та непідтвердженої інформації.

 

 

  1. Вправа «Мозковий штурм».  На інтерактивній дошці на сторінці файлу програми SMART Notebook розмістити написи з принципами роботи в мережі Інтернет, розділивши їх на дві категорії: безпечний Інтернет, небезпечний Інтернет . Після виконання вправи пропонується перевірити її правильність , відкривши затінення екрану на наступній сторінці файлу, де розміщений правильний варіант відповіді (сторінки 2,3).

      

 

 

ІІІ. Захист проектів.

  1. Нагадування учням вимог до оформлення проекту за допомогою таблиці, створеної в SMART Notebook ( сторінка 5)

№ з/п

Запитання

Відповідь

1.

Тема проекту

 

2.

Форма подання матеріалу (відеофільм, презентація, буклет, модель тощо)

 

3.

Основні  тези проекту

 

4.

Які висновки можна зробити з проекту

 

5.

Оцінювання проекту за критеріями:

Позначити     + або -

  • досягнення мети проекту ( розкриття теми)
  • науковість
  • оригінальність подачі
  • зрозумілість 
  • достовірність, надійність джерел інформації 
  • аргументація власної  думки                 

 

 

  • слабка наочність
  • мало джерел  інформації
  • недостовірність інформації    
  • сумнівність джерел інформації

 

6.

Запитання до доповідачів

 

  1. Повторення алгоритму аналізу проектів, які будуть демонструвати   учні на уроці (сторінка 4 в SMART Notebook).

       

 

  1. Вчитель демонструє таблицю, створену  за допомогою сервісу Гугл-документи , на яку надається доступ учням – слухачам  захисту проектів. В цій таблиці вони повинні будуть виконати аналіз проектів. Кількість таблиць повинна дорівнювати кількості проектів, які будуть представлені на уроці. Саму таблицю можна створити в  текстовому документі або в Гугл-презентаціях.  Під час виконання аналізу вчитель повинен демонструвати на інтерактивній дошці таблиці, щоб результати аналізу бачили всі учні в режимі он-лайн  ( навички такої роботи учні отримали при вивченні теми «Створення колективного проекту»  на уроках інформатики).
  2. Посилання https://docs.google.com/presentation/d/1LVohvLuU0LWtzgvgTWn0UeV8EwSFhm4WzNOCL1h7cfI/edit?usp=sharing

 

ІV. Самоаналіз проектів учнями.

   Учні, що виконували проект, після захисту виконують самоаналіз проекту  в таблиці (слайд 3 в середовищі Гугл-презентації).  Після виконання самоаналізу вчитель демонструє таблиці на екрані.  

 

 

V. Спільне обговорення з учнями виконаних проектів за схемою:

  • Чіткість формулювання теми та мети проекту;
  • Послідовність, логічність, зрозумілість викладення основної частини;
  • Наочність демонстрацій;
  • Достовірність інформації та надійність джерел інформації;
  • Дизайн, естетичні якості проекту;
  • Формулювання висновку;
  • Орієнтація в часі;
  • Вклад учасників при виконанні та захисті проекту;
  • Сподобався чи ні проект.

Окремо акцентується увага ще раз на пункті «Достовірність інформації та надійність джерел інформації», наголошуючи на розумінні учнів важливості цього критерію.

В таблиці аналізу зробити відмітки маркером під час обговорення ( додати + чи -).

VI. Підбиття підсумків уроку. Домашнє завдання.

         Виставити учням оцінки, аргументувавши їх. Запропонувати учням підготувати матеріал на сайт навчального закладу.

Виконати тест за посиланням https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=DQSIkWdsW0yxEjajBLZtrQAAAAAAAAAAAAO__RAONEtUQUM0TFZLUlFNVFVDSU9BV0tKRjFWREFKOC4u

Для виконання тесту учнями в дистанційному режимі є можливість задати часові рамки - початок і кінець тестування. Обговорення результатів - на наступному уроці.

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Астрономія (рівень стандарту) 11 клас (Головко М.В., Коваль В.С., Крячко І.П.)
Додано
21 травня
Переглядів
147
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку