Інтегрований урок з елементами Steam - освіти, для учнів з особливими освітніми потребами. Природознавство, 6 клас: "Значення повітря на Землі та його охорона"

Про матеріал

STEM ­ освіта порівняно з традиційною має декілька переваг: інтегроване навчання, розвиток навичок критичного мислення та вміння розв'язувати проблемні питання, застосування науково – практичних знань у реальному житті. Для учнів з особливими потребами, STEM ­ освіта - це таке навчальне середовище, яке сприяло б формуванню мотивації на пізнання, включення учнів у самостійну навчально-пізнавальну діяльність. Урок складено за програмою спеціальної школи для учнів 6 класу.

Перегляд файлу

Маріупольська спеціальна загальноосвітня школа – інтернат №37

 Донецької обласної ради

 

 

 

 

 

 

 

Інтегрований урок з природознавства  з елементами STEM – освіти:

 «Значення повітря на Землі  та його охорона».

Підготувала  вчитель – дефектолог

Лісова Інна Федорівна

 

Анотація до уроку:  STEM ­ освіта порівняно з традиційною має декілька переваг: інтегроване навчання,  розвиток  навичок критичного мислення та вміння розв’язувати  проблемні  питання, застосування науково – практичних знань у реальному житті. Для учнів з особливими потребами,   STEM ­ освіта -  це  таке навчальне середовище, яке сприяло б формуванню мотивації на пізнання, включення учнів у самостійну навчально-пізнавальну діяльність. Урок  складено за програмою спеціальної школи для учнів 6 класу.

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема:  Значення повітря на Землі  та його охорона.

Задачі:

  • Формувати поняття про відповідальність за майбутнє нашої планети.
  • Формувати поняття про значення повітря  на Землі.
  • Формувати поняття про забруднене повітря та способи його охорони.
  • Вчити учнів висловлювати власні ідеї щодо можливих заходів охорони повітря.
  • Вчити учнів створювати за допомогою підручних засобів зволожувачі та ароматизатори повітря.
  • Сприяти розвитку вмінь: роботи узагальнення та висновки під час проведення   дослідів, знаходити відповіді на проблемні  питання.
  • Розвивати вміння під час усної відповіді використовувати слова – назви та терміни.
  • Виховувати прагнення оберігати природу, зокрема повітря.
  • Виховувати оцінне ставлення до своєї роботи на уроці.

Обладнання: матеріали для зволожувача (склянка, декоративне каміння, декоративні квіти),

матеріали для ароматизатора (апельсин, бутончики гвоздики);

навчальне відео для інтерактивної вправи,  інтерактивна дошка, паперовий човник для досліду, ємкість з водою.

Базові поняття та терміни: повітря, охорона, зволожувач, ароматизатор, кисень, забруднення, Глобальні Цілі Сталого Розвитку.

Тип уроку: комбінований (змішаний)

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Вчитель:

  • Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними.

Завдання наші такі:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

 

I.I Календар спостережень:

  • Який сьогодні день неділі?
  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць року?
  • Яка сьогодні погода?
  • Чи спостерігаємо ми сьогодні одне із явищ природи? (сніг, дощ, сильний вітер, туман, іній і т. д. )
  • Що ми одягнемо сьогодні, але не одягнемо в іншу пору року?

 

  1.   Актуалізація опорних знань

 

  Вчитель:

  • Діти, відгадайте будь ласка загадку.

Ти без нього не зможеш жити,  ні їсти, ні пити, ні говорити. (Повітря)

Так це повітря. Давайте згадаємо, що нам відомо про повітря.

 

(додаток 1. 1.1 Інтерактивна вправа, посилання)

 

  • Які асоціації викликає в нас слово повітря?
  • Яке воно?

 (додаток 2. Слайд № 2 «Асоціативний кущ»)

 

  1. Вивчення нового матеріалу

Вчитель:

  • Сьогодні на уроці ми визначимо, для чого потрібне повітря на Землі, і чому  треба його охороняти.

Природознавство та екологія

  • Повітря – це суміш газів, серед яких кисень, який потрібен для дихання рослин, тварин, людини.

Для того, щоб переконатися в цьому, пропоную провести досліди

 

(Мета: продемонструвати потребу у повітрі людей, тварин.

Умови: звичайне приміщення.

Хід досліду №1: Запропонувати дітям на короткий час затулити носа й рота рукою, а потім глибоко вдихнути повітря та відчути, як це приємно. Покласти руки на груди й відчути, як вони ритмічно рухаються під час дихання.

 

 Мета: продемонструвати наявність повітря навколо нас.

Умови: звичайне приміщення.

Хід досліду №2: Склавши трубочкою губи, з силою втягнути повітря. Повітряний потік "звучить" і відчувається на губах.

(Після проведення досліду учні роблять висновки)

 

  • Повітря – це середовище існування живих істот, воно допомагає  літати багатьом тваринам, а рослинам розповсюджувати насіння.
  • Повітря – це вітер, який  змінює погоду та є джерелом енергії.

(Мета: продемонструвати, що вітер – це повітря.

Умови: звичайне приміщення, ємкість з водою, паперовий човник

Хід досліду № 3: Подмухати на паперовий човник. Чому він рухається?)

 (додаток 2. Слайд № 3)

  • Молодь нашої країни висловила відданість та підтримку у досягненні Глобальних цілей, в основі яких відповідальність за позитивну роль у формуванні майбутнього нашої планети. Ви також можете бути корисними! Будьте креативними та розвивайте свої власні ідеї щодо можливих заходів. Робіть маленькі щоденні кроки та будьте наполегливими заради кращого світу для всіх!

(додаток 2. Слайд № 4)

 

  • Людина в результаті своєї господарської діяльності порушує стан повітря, і сама собі створює велику кількість екологічних проблем. (додаток 2. Слайд № 5)
  • Спробуємо визначити основні причини та наслідки цієї екологічної проблеми.

 

 (Додаток 1. 1.2 Інтерактивна вправа, посилання)

Математика та екологія

Вчитель:

  • Діти, ми з вами визначили, що одним із чинників забрудненого повітря є автомобільний транспорт. Кожна автівка викидає в атмосферу в три рази більше шкідливих речовин порівняно зі своєю масою.

Задача:

  • Скільки шкідливих газів викидає в повітря вантажівка, якщо її маса 3 тони?

(додаток 2. Слайд № 6)

III.I  Фізкультхвилина

Українська мова та література

Вчитель:

  • В українській мові є багато приказок та прислів’їв про повітря.

(Завдання: скласти деформоване прислів’я чи приказку, пояснити зміст)

(додаток 2. Слайд № 7)

 

Трудове навчання та екологія

Вчитель:

  • Дихати свіжим повітрям потрібно не тільки на вулиці, а й в приміщенні. Робота електроприладів, побутовий пил, опалення зменшує вологість повітря, що може призвести до захворювань органів дихання, алергії. Для вирішення цієї проблеми використовують зволожувачі повітря. (додаток 2. Слайд № 8)
  • Ми спробуємо створити  прості та доступні зволожувачі  повітря для приміщень  своїми руками.

Нам потрібні склянка,  або ваза, декоративні квіти,  камінці і звичайна вода

(додаток 2. Слайд № 9)

  •  Всі люди  хочуть, щоб в їхньому  будинку приємно пахло – це додає житлу затишок, що особливо важливо для вітальні, ванної кімнати та кухні, адже додому ми приходимо, щоб розслабитися або зібратися всією родиною.

Натуральні ароматизатори повітря дуже просто зробити вдома своїми руками з природніх інгредієнтів: вони відмінно працюють і, на відміну від своїх штучних аналогів, не завдадуть шкоди твоєму здоров’ю і навколишньому середовищу. (додаток 2. Слайд № 10)

  • Для створення екологічно чистого ароматизатора нам потрібні:  сухий апельсин, чи інші цитрусові  фрукти (за бажанням),  бутончики гвоздики.

(виконання роботи в групах) (додаток. Слайд № 11)

 

  1. Узагальнення та систематизація знань

Вчитель:

  •  Діти, на вашу думку, яких заходів треба вживати, щоб зберегти наше повітря чистим і зменшити в ньому кількість шкідливих речовин.

Вправа «Коло ідей» . (додаток 2. Слайд № 12)

 

  • (додаток1.  1.3 Інтерактивна вправа, посилання) 

 

  1.        Підсумок уроку
  • Вправа «Рефлексія»

(додаток 2. Слайд № 13)

 

 

 

 

 

 

 

 

Використані джерела інформації:

 

https://naurok.com.ua/prezentaciya-chomu-potribno-ohoronyati-povitrya-vid-zabrudnennya-59277.html

 

https://www.google.com/search?q

 

https://learningapps.org/display?v=p9c91tu0320

 

https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/profesijna-skarbnichka/doslidi-ta-eksperimenti-z-ditmi

 

https://pidruchniki.com/19521027/pedagogika/tipi_struktura_urokiv

 

https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-povitrya-na-ukrayinskiy-movi/

 

http://krasnosv.at.ua/publ/14-1-0-107

 

«Путівник молодої людини. Як змінити світ» Цілі сталого розвитку

 

Додаток 1

 

  1. https://learningapps.org/display?v=pn4628mqk20
  2. https://learningapps.org/display?v=pp2rthphn20
  3. https://learningapps.org/display?v=p9c91tu0320

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2 Презентація

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 лютого 2020
Переглядів
2713
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку