STEM освіта порівняно з традиційною має декілька переваг: інтегроване навчання, розвиток навичок критичного мислення та вміння розв'язувати проблемні питання, застосування науково – практичних знань у реальному житті. Для учнів з особливими потребами, STEM освіта - це таке навчальне середовище, яке сприяло б формуванню мотивації на пізнання, включення учнів у самостійну навчально-пізнавальну діяльність. Урок складено за програмою спеціальної школи для учнів 6 класу.
Маріупольська спеціальна загальноосвітня школа – інтернат №37
Донецької обласної ради
Інтегрований урок з природознавства з елементами STEM – освіти:
«Значення повітря на Землі та його охорона».
Підготувала вчитель – дефектолог
Лісова Інна Федорівна
Анотація до уроку: STEM освіта порівняно з традиційною має декілька переваг: інтегроване навчання, розвиток навичок критичного мислення та вміння розв’язувати проблемні питання, застосування науково – практичних знань у реальному житті. Для учнів з особливими потребами, STEM освіта - це таке навчальне середовище, яке сприяло б формуванню мотивації на пізнання, включення учнів у самостійну навчально-пізнавальну діяльність. Урок складено за програмою спеціальної школи для учнів 6 класу.
Тема: Значення повітря на Землі та його охорона.
Задачі:
Обладнання: матеріали для зволожувача (склянка, декоративне каміння, декоративні квіти),
матеріали для ароматизатора (апельсин, бутончики гвоздики);
навчальне відео для інтерактивної вправи, інтерактивна дошка, паперовий човник для досліду, ємкість з водою.
Базові поняття та терміни: повітря, охорона, зволожувач, ароматизатор, кисень, забруднення, Глобальні Цілі Сталого Розвитку.
Тип уроку: комбінований (змішаний)
Хід уроку
Вчитель:
Завдання наші такі:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
I.I Календар спостережень:
Вчитель:
Ти без нього не зможеш жити, ні їсти, ні пити, ні говорити. (Повітря)
Так це повітря. Давайте згадаємо, що нам відомо про повітря.
(додаток 1. 1.1 Інтерактивна вправа, посилання)
(додаток 2. Слайд № 2 «Асоціативний кущ»)
Вчитель:
Природознавство та екологія
Для того, щоб переконатися в цьому, пропоную провести досліди
(Мета: продемонструвати потребу у повітрі людей, тварин.
Умови: звичайне приміщення.
Хід досліду №1: Запропонувати дітям на короткий час затулити носа й рота рукою, а потім глибоко вдихнути повітря та відчути, як це приємно. Покласти руки на груди й відчути, як вони ритмічно рухаються під час дихання.
Мета: продемонструвати наявність повітря навколо нас.
Умови: звичайне приміщення.
Хід досліду №2: Склавши трубочкою губи, з силою втягнути повітря. Повітряний потік "звучить" і відчувається на губах.
(Після проведення досліду учні роблять висновки)
(Мета: продемонструвати, що вітер – це повітря.
Умови: звичайне приміщення, ємкість з водою, паперовий човник
Хід досліду № 3: Подмухати на паперовий човник. Чому він рухається?)
(додаток 2. Слайд № 3)
(додаток 2. Слайд № 4)
(Додаток 1. 1.2 Інтерактивна вправа, посилання)
Математика та екологія
Вчитель:
Задача:
(додаток 2. Слайд № 6)
III.I Фізкультхвилина
Українська мова та література
Вчитель:
(Завдання: скласти деформоване прислів’я чи приказку, пояснити зміст)
(додаток 2. Слайд № 7)
Трудове навчання та екологія
Вчитель:
Нам потрібні склянка, або ваза, декоративні квіти, камінці і звичайна вода
(додаток 2. Слайд № 9)
Натуральні ароматизатори повітря дуже просто зробити вдома своїми руками з природніх інгредієнтів: вони відмінно працюють і, на відміну від своїх штучних аналогів, не завдадуть шкоди твоєму здоров’ю і навколишньому середовищу. (додаток 2. Слайд № 10)
(виконання роботи в групах) (додаток. Слайд № 11)
Вчитель:
Вправа «Коло ідей» . (додаток 2. Слайд № 12)
(додаток 2. Слайд № 13)
Використані джерела інформації:
https://naurok.com.ua/prezentaciya-chomu-potribno-ohoronyati-povitrya-vid-zabrudnennya-59277.html
https://www.google.com/search?q
https://learningapps.org/display?v=p9c91tu0320
https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/profesijna-skarbnichka/doslidi-ta-eksperimenti-z-ditmi
https://pidruchniki.com/19521027/pedagogika/tipi_struktura_urokiv
https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-povitrya-na-ukrayinskiy-movi/
http://krasnosv.at.ua/publ/14-1-0-107
«Путівник молодої людини. Як змінити світ» Цілі сталого розвитку
Додаток 1
Додаток 2 Презентація