Інтегрований урок з хімії та біології на тему: "Вода як розчинник та середовище життя живих організмів"

Про матеріал
Інтегрований урок з хімії та біології на тему: "Вода як розчинник та середовище життя живих організмів" Проведений у 6-7 класах на єдиному дні з усіх предметів, присвяченому воді
Перегляд файлу

                          Інтегрований урок з хімії та біології на тему:

        "Вода як розчинник та середовище життя живих організмів"

Проведений  у 6-7 класах.

Мета: сформувати уявлення про воду, її властивості як розчинника, значення в житті живих організмів.

Задачі:

Розширення знань про воду как середовище життя,  її екологічне значення, ввести поняття «розчин», «розчинник», «суміш», «очищення води».                 

Формування інтегрованої якості мислення учнів, вміння робити висновки, узагальнювати, аналізувати, порівнювати, використовувати знання на практиці на стику наук та переносити раніше засвоєні знання для усвідомлення нових фактів та явищ.

Розвивати уміння логічно мислити та робити висновки та узагальнення, розвиток інтересу до навчання, знанням і підвищенню їхньої пізнавальної активності.

Виховання екологічної відповідальності до вивчення біології.

Ключові компетентності:екологічна грамотність- вміння ефективно співпраювати  з іншими над реалізацією екологічних задач, розв’язувати проблеми довкілля.

Кінцева мета уроку- педагогіка партнерства, спілкування з дітьми.

Тип уроку: узагальнення, систематизації та інтеграції  знань.
Форма уроку: синтетичний.

Методи, форми, прийоми навчання:
1. Інформаційно- рецептивний
а) словесний: розповідь-пояснення, бесіда.
б) наочний: демонстрація, ТЗН, демонстрація досліду-макету явища.
   Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання нових знань.
2. Репродуктивний. 
Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.
3. Проблемно- пошуковий: постановка проблемного питання, робота в групах.
Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних запитань, активізація уваги та мислення.
4. Візуальний: складання схем.
5. Релаксопедичний: фізкультхвилинка, психологічне розвантаження.

Міжпредметні зв ́язки: географія, хімія, фізика.
Матеріали та обладнання: таблиці, малюнки, презентації, матеріали для досліду.
Основні поняття і терміни: 

Обладнання: комп’ютер, обладнання для досліду, таблиці «Водорості», малюнок Лайнера, канцприладдя

для технології «Леп-бук».

 

                                                              Хід уроку

                                                                                              Епіграф:

                                                                                                                       Воді дана чарівна влада

                                                                                                                       Стати соком життя на Землі.

                                                                                                                                                  Леонардо да Вінчі

 

Учитель: Діти, ознайомтесь з темою нашого уроку.

Урок буде проходити у вигляді подорожі в країну «Гідроландію».

 - Як ви гадаєте, від якого слова походить ця назва?

 Вірно: від слова «гідрос»-вода. Протягом нашої подорожі ми будемо робити зупинки на великих станціях та основі ваших знань про рослини та тварини дамо уявлення про воду як розчинник та її значення для живих організмів.

 

Наш лайнер робить зупинку на станції «Ботанічна».

 

 

 

                               Станція «Ботанічна»

Ми з вами в курсі ботаніки вивчали тему «Водорості». Давайте дещо згадаємо.

 

Запитання:

  • Як ви гадаєте, де зародилось життя на Землі?
  • Які були перші рослини на планеті?
  • Які умови необхідні для життя водоростей?
  • Які ви знаєте екологічні групи водоростей?
  • Назвіть якими рисами відрізняються водорості від квіткових рослин?
  • Які ви знаєте одноклітинні водорості?

 

В наших водоймах живуть в основному зелені водорості, тому ми зараз прослухаємо повідомлення про зелену водорость, яку в народі звуть “Зеленушкою”.

Учень. Зеленушка – супутник космонавтів.

Ми стоїмо у озера. У воді ніяких рослин не видно. Але вода озера зеленувата. Це озеро в народі назвали Зеленим. Якщо візмеш воду в долоню- вона прозора. Тільки в глибокій воді надають зеленого кольору міліарди рослин-невидимок. Це теж рослини- зеленушки. Наукова назва-хлорела.

Вона може жити не тільки в воді. Тільки- но піде дощ або підніметься туман-на чорній корі дерев з’явиться зелений наліт. Такий наліт можна побачити і на вологому ґрунті. На деревах-це теж хлорела у вигляді шариків.

Не дивлячись на дуже малі розміри. Хлорела привернула увагу сучасних вчених, і не тільки ботаніків, а й конструкторів космічних кораблів і самих космонавтів. В кабіні космонавта повинен бути кругообіг речовин. Хлорелу розміщують в судині з водою в якій розчинені необхідні солі. Судини освічують сонцем або електричним світлом. Хлорела засвоює вуглекислий газ та виділяє кисень, тим самим забезпечуючи дихання людини.

В залежності від кількості солей змінюється склад хлорели. Вона накопичує від 8 до 88% білків, від 4 до 85% жирів та від 5 до 37% вуглеводів (крохмалю або цукру).

Врожай хлорели- 70 г сухої речовини з  1 м2 площі, або 700 кг з 1 га.

Хлорела використовує 25 – 30% сонячної енергії, тоді як квіткові рослини- тільки  7 – 13 %.

В Японії хлорелу розводять в басейнах, на кришах будинків. В США, Франції та інших країнах організовані цілі заводи з виробництва хлорели.

Суха хлорела в Японії йде в їжу людям і на корм птахамм, скоту і рибам, яких розводять. Але найбільш цінний препарат, який з неї виробляють, містить вітамін В-12, який допомагає при захворюванні на білокрів’я.

Хлорелу розводять тепер і в стічних водах, в басейнах заводів. Хлорела разом з бактеріями робить воду чистою, її потім спускають в річки. Так хлорела сприяє охороні природи.

 

 

Учитель: Діти, так де ж живуть водорості? (Узагальнення)

 

                                            Вода в житті рослин                                           

Ставлення рослин до вологи.        (Демонстрація презентації «Екологічні групи рослин)

 

За ставленням до вологи виділяють такі групи вищих рослин: вища водяна рослинність, вологолюбні та посухостійкі.

Вища водяна рослинність — це рослини, які повністю або частково ростуть у воді (елодея, ряска, латаття) і поза водним середовищем існувати не можуть.

Вологолюбні рослини існують в умовах підвищеної вологості на болотах, вологих ґрунтах тінистих лісів тощо (росичка, зозулин льон, бальзамін).

Посухостійкі рослини населяють посушливі місця і здатні переживати сухі періоди (ковила, типчак, кактуси).

 

 

 У вищих рослин посушливих місцезростань коренева система або здатна проникати на значну глибину (сосна звичайна, верблюжа колючка), що дає змогу використовувати підґрунтові води, або ж добре розгалужена у поверхневих шарах ґрунту (кактуси), що забезпечує ефективне вбирання вологи зі значної площі під час короткочасних дощів. У них зменшується площа листкових пластинок, потовщується кутикула, зменшується кількість продихів, часто листки видозмінюються на голки, лусочки тощо, а функцію фотосинтезу бере на себе зелене стебло (кактуси, верблюжа колючка). Деякі багаторічні рослини здатні накопичувати вологу в листках (алое, молодило) або стеблах (кактуси) і потім її економно витрачати (є кактуси, здатні запасати до 3 т води).

Багаторічні трав’яні рослини переживають посушливий період у вигляді підземних видозмінених пагонів (кореневищ, цибулин), тоді як їхня надземна частина відмирає. Дерева і кущі зменшують випаровування в посушливий період, скидаючи листя.

Посуховитривалі. Проміжне положення між вологолюбними та посухостійкими належить рослинам, які зростають в умовах достатньої, але не надлишкової зволоженості ґрунтів і можуть витримувати нетривалу посуху: ясен, клен, дуб тощо.

 

Завдання 1 (див. Додаток 1)

Знайдіть рослини, опираючись на знання про їхнє пристосування до води. Читати можна у різних напрямках.

 

 

В

О

Д

В

Р

И

П

А

Л

І

О

І

Н

І

Т

Р

О

X

О

С

Л

О

В

Н

І

С

С

У

Х

Т

О

Л

Ю

Б

Н

Е

В

П

О

І

Г

О

И

Р

Т

Й

І

Т

С

Й

Н

С

В

І

И

К

Ю

Б

І

К

X

О

А

О

В

І

С

Т

І

Й

И

Т

Л

І

О

Х

У

С

О

П

 

 

 

В

О

Д

В

Р

И

П

А

Л

І

О

І

Н

І

Т

Р

О

X

О

С

Л

О

В

Н

І

С

С

У

Х

Т

О

Л

Ю

Б

Н

Е

В

П

О

І

Г

О

И

Р

Т

Й

І

Т

С

Й

Н

С

В

І

И

К

Ю

Б

І

К

X

О

А

О

В

І

С

Т

І

Й

И

Т

Л

І

О

Х

У

С

О

П

 

Тепер ми з вами під’їхали до станції «ЗООЛОГІЧНА»

                                        Станція «ЗООЛОГІЧНА»

Вода в житті тварин

Завдання 2   (Додаток 2)

 

 Виберіть тварин, які відносяться до різних груп за відношенням до води. За відношенням до води тварин  

   поділяють на:

- вологолюбних

- проміжна група (водно-наземна)

- по сухолюбні

 

Camelus%20bactrianus4

фото | Xsi | варан. комодераторский.                       тюлень                                                         

         А.Варан                                              Б.тюлень                                                       В.верблюд                                                                    

пингвин      C:\Users\Necrolish_pc\Desktop\загруженное (1).jpg    C:\Users\Necrolish_pc\Desktop\загруженное (2).jpg    C:\Users\Necrolish_pc\Desktop\загруженное.jpg

       Г.пінгвіни                    Д.жирафи                              Є.водосвинка                                Ж.бобер.

 

 

Завдання 3.                                              

Нестандартні запитання. Робота в групах. (Додаток 3)

Картка 1.

1. До яких наслідків може привести втрата води твариною?   Чи однакові рівні втрати води у різних організмів?

2. Яке значення має вода в житті тварин? 

 

Картка 2.

1. Якими шляхами вода потрапляє до тіла тварини, яка живе в  воді?

2. Как впливає солоність води на життя тварини?

 

Картка 3.

1. Якими шляхами вода потрапляє до тіла тварини, яка живе на суходолі?

2. Почему 85 %  маси тварин складає вода?

 

Картка 4.

1. Якими шляхами тварина втрачає воду? 

2. Яка роль води в тваринній клітині? 

 

Картка 5.

  1. Яким чином тварини зберігають воду?
  2. Наведіть приклади тварин, для  яких середовище існування – вода.  Які пристосування до  середовища існування для них характерні?

 

 

 

Картка 6.

  1. Наведіть приклади тварин, які переносять високий рівень солоності води. Які пристосування для цього вони мають?
  2. Як тварини пристосовуються до дефіциту води? 

Картка 7.

  1. Згадайте екологічні групи рослин за відношенням до води. На які  екологічні групи можна розділити тварин за відношенням до води?
  2. Поміркуйте та перелічить пристосування тварин, які відносяться до різних екологічних груп.

 

 

Учитель: Вода- необхідна умова для життя. Які її особливості як середовища  існування? Які фізичні та хімічні властивості? Для цього наш лайнер робить зупинку на станції «Хімічна».

 

                                   Станція «Хімічна»

                                     (Демонстрація Презентації «Вода»)

 

Учитель: Діти, яку інформацію несе формула Н2О ?

Назва

Проста речовина яи складна

Якісний склад

Кількісний склад

 

До якого класу речовин відноситься вода?

 

 

З води можна отримати прості речовини- кисень, водень.

Три стани води в природі (називають учні).

Найважливіша властивість води – розширення при нагрівання та зжимання при охолодженні.

Вода-найпоширеніша речовина на землі, в той же час ми можемо сказати, що на Землі нема чистої води.

Тому, що все те. що ми називаємо водою - розчини тих, чи інших речовин у воді.

 

 

УЧИТЕЛЬ: Розчини дозволять водоростям жити у воді, тоді як вуглекислий газ розчинений у воді і мінеральні солі розчинені у воді. При їх наявності відбувається процес фотосинтезу.

 

Запитання для бесіди, обговорення:

1.Що таке фотосинтез?

2. Чи можуть рослини, які живуть у воді, фотосинтезувати?

 

 

Учитель: Вода-один з найкращих розчинників (поняття розчин).

 Назвіть речовини, розчинні у воді.

 

Хімічно чиста вода- дистильована, її використовують в аптеках,  в акумуляторах. У воді розчиняються гази або тверді часточки з повітря, скло чи метал стінок судини, в якій вона знаходиться. Відомо, що у воді розчиняється даже срібло. Частинки його згубно діють на бактерії. Тому вода довгий час зберігає свої властивості, залишаясь свіжою.

 В народі говорять: «Вода камінь точить». Дійсно, ви знаєте, вона руйнує даже граніт.

-Як називається цей процес? (З курсу географії: Це називається- процес вивітрювання).

 Ви знаєте, що в живих організмах постійно рухаються розчини, сік рослин. Вони розносять необхідні речовини для життя по всьому тілу. Вона входить до складу всіх живих організмів. Всім відомо, що 2/3 людського тіла складає вода. Якщо людина важить 60 кг. То в його тілі приблизно 40 л води. Кров людини містить 83% води, мозок і серце біля 80%, навіть в кістках знаходиться 20 – 25% води.

 Є така заповідь: без їжі людина може прожити більше місяця, без води- не більше 3 днів. Даже така невибаглива тварина, як верблюд, не може прожити без води більше 8 днів.

Ні один процес в організмі не проходить без участі води. Рослинам вода необхідна для  прорастання насіння.

 

                                                     Вода як середовище існування.

 

 Для багатьох живих організмів вода-середовище існування. В ній живуть рослини, яких не зустрінеш на суходолі.  Умови життя в воді своєрідні.

 Вода менш прозора, ніж повітря. Освітленість в водоймах на різній глибині не однакова. Там, де багато світла, світ рослин більш різноманітний. На великих глибинах, особливо в морях та океанах- царство темряви. Тут практично немає рослин: живуть лише тварини, які харчуються іншими тваринами та органічними залишками. Вода містить велику кількість мінеральних та органічних речовин.  Водні рослини знаходяться в поживному розчині, вони з нього всмоктують необхідні речовини.

 

Згадайте, діти, як живляться водорості? Для водоростей велике значення має температура води. Від неї залежить ріст, живлення та розмноження.

 Ми з вами виявили, що вода-необхідна умова життя на Землі і наш лайнер зупиняється на станції «Природнича».

 

                                          Станція «Природнича»

УЧИТЕЛЬ:А на цій станції ми з вами трішки відпочинемо (Фізкультхвилинка).

 

Раз-два! Дружно встали,

Велитнями всі ми стали.

(Руки в гору.)

Руки в сторони, як крила,

(Змахи руками.)

І на пояс – три-чотири.

Вправо, вліво повернулись,

Нахилились і прогнулись.

Раз присіли, два присіли

І за парти дружно сіли.

 

                                                            Вода- «за» і «проти»

УЧИТЕЛЬ: Зараз ми послухаємо погляди учнів, які нам скажуть в захист води і проти.

 

1 учень: Вода на Землі- найрозповсюдженіша речовина. На глобусі добре видно, що тільки 1/3 нашої планети займає суходіл, іншу - 1/3 частку- вода. Космонавти, які вперше побачили Землю з космосу, говорили, що вона схожа зовсім не на земний шар, а скоріше на водяний шар. Але воду необхідно берегти. Уявіть собі, що вода зникла з нашої планети, з’явились страшні висохлі морські впадини, вкриті товстим шаром солі. 

 

2 учень: Як би не стало води, висохли б річки, замовкли родники. Гірські породи б стали руйнуватися.

Ні кустика, ні квіточки, ні одної живої істоти не залишилось на мертвій Землі.

 

3 учень: Як що всю воду розподілити рівним шаром по земній кулі, то такий «світовий» океан був би глибиною до 4 км, а якщо всю воду зібрати в одну краплю, то діаметр «краплі» дорівнював би 1500 км.

 

1 учень: Природна вода може бути і руйнівною. Це- сильні зливи, паводки річок, затоплення берегів морів та океанів. У 1737 році річка Ганг скинула штормову хвилю на Калькутту, миттєво було знищено 300 тис людей.

 

2 учень: В 523 році при переході через Лівійську пустелю в страшних муках віж спраги загинуло 50 тис військо шаха Камбиза. Це військо не міг перемогти ні один ворог. Вода- най унікальніша речовина на Землі.

 

3 учень: Ми знаємо про лікувальні властивості мінеральної води. Цілюща її властивість відома людині з давнини. За легендою, герой грецьких міфів Геракл перед боєм купався в богатирському джерелі на Кавказі. Дуже цінили мінеральні води римляни. Один з римських лікарів знаменитий Асклепіад     

(128-156 р. до н.е.) розробив цілу систему водолікування. Російському імператору Петру 1 належить заслуга організації 1 водолікувального курорта.

 

 

Учитель: Здається, води на планеті вдосталь. Але прісної води катастрофічно не вистачає. Діти, назвіть найбільш посушливі місця на нашій Землі.

 

 Основні запаси прісної води зосереджені в льодовиках Антарктиди, Гренландії. Всі вважають, що воду використовують в основному в побуті, але в дійсності, більша частина води використовується на промислових підприємствах і в сільськогосподарських цілях.  (Додаток 4)

 

 

                                           Станція “Екологічна”

 

Учитель: На кожному крупному підприємстві повинні бути місцеві очищувальні споруди, де знешкоджуються специфічні забруднення. Але не всі ці споруди не в змозі в повному обсязі вирішити проблему захисту водойм від забруднення.

 Ми з вами робимо зупинку на станції «Екологічна».

Учитель: Проблема захисту вод Світового океану повинна вирішуватись силами всіх країн і нородів, які населяють Землю.

В середині сторіччя один житель планети використовував лише 10-15 л води за добу. В 19 ст.-30-35 л.

В теперішній час на кожного жителя великого міста приходиться 300-500 л води. Дуже часто не звертають на те, що тече водопровідний кран, воду використовують неекономно.

У теперішній час різко зросло забруднення морських просторів нафтопродуктами. При аваріях танкерів нафта виливається, це загрожує не тільки морю, а також його жителям. Вона впливає на багато ланок природного комплекса, що викликає катастрофи за 1000 км від джерела забруднення.

 

Демонстрація досліду з водою:  показ забруднення води, кругообіг води в природі.

 

Учень: Вірш  Плотникова:

 

Океан седой гремит набажно

Он таит обиду в глубине,

Черные раскачивая пятна

На крутой, разгневанной волне.

Стали люди сильными, как боги.

И судьба Земли у них в руках,

Но темнеют страшные ожоги

У земного шара на боках.

Мы давно “освоили” планету,

Широко шагает новый век

На Земле уж белых пятен нету

Черные сотрешь ли, человек?

 

 

Учитель: На території нашого району протікає річка Бахмутка. В нашу річку потрапляють біологічні забруднюючі з ферм, розташованих на берегах, надлишки добрив з полів. Основне джерело забруднення- промислові підприємств міста. Ці забруднення не шкідливі, потрапляючи разом з промисловими стоками в закриті водойми, вони викликають загибель планктона та молюсків, які приймають участь в самоочищенні води (до 15 л води за добу пропускають через себе молюски).

 

 Сильне розмноження водоростей при потраплянні в воду азотних та фосфорних добрив може нанести шкоду господарській діяльності людини, так як водорості викликають «цвітіння» води. Вони присонять шкоду водоочисним спорудам, засмічують фільтруючі системи, які надають воді роганий смак та запах, також відбувається замор риби.

 Значний вміст мінеральних речовин, які затримуються в воді з-за повільної течії, викликають розростання синьо-зелених  водоростей. Коли вони розмножуються, то поглинають велику кількість кисню, тому вміст кисню, розчиненого у воді, зменшується. Водорості також виділяють отруйні речовини, концентрація яких збільшується при підвищенні температури.

 

УЧИТЕЛЬ: Оксиди сірки викликають захворювання дихальних шляхів та слизової оболонки рота, очей.

Викид оксидів сірки в атмосферу-одна з причин випадіння кислотних дощів.

 

УЧИТЕЛЬ: Діти, для закріплення наших знань, які ми отримали на уроці, ми з вами відповімо на запитання, які написані на зеленій водорості «Хара». За формою вона нагадує ялинку з гілочками та корінцями, але вони відрізняються від справжніх гілок та коренів, так як не мають механічної тканини для підтримання їхнього тіла.

  1. Які властивості має вода?
  2. Якими по відношенню до освітленості є рослини, які живуть в воді?
  3. Яка буває температура води?
  4. Якщо краплю води випарити, то залишиться білий наліт. Що це таке?
  5. До яких наслідків призводить викид в водойми стічних вод з промислових підприємств?
  6. Яка роль води в житті живих організмів?
  7. У чому причина заростання водойми-«цвітіння» води?

 

Вода – чудесный дар природный,

Живой, текучий и свободный,

Картины нашей жизни красит

В своих трех важных ипостасях

То ручейком, то речкой вьется,

То из стакана наземь льется.

То застывает тонкой льдинкой,

Красиво названной снежинкой.

То обретает легкость пара:

Была - и вдруг ее не стало.

Великий труженик водица,

Ну как же ей не восхититься!

Она плывет к нам облаками,

Поит снегами и дождями

И разрушает и наносит

И так заботы нашей просит.

 

УЧИТЕЛЬ: “Вода, у тебя нет ни вкуса, ни цвета, ни запаха, тебя невозможно описать, тобой наслаждаются, не ведая, что ты такое. Нельзя сказать, что ты необходима для жизни: ты – сама жизнь. Ты наполняешь нас радостью, которую не объяснишь нашими чувствами… Ты самое большое богатство на свете”.

Чи можна сказати про воду краще, ніж сказав Антуан де Сент – Экзюпері в своїй відомій казці «Маленький принц»

Висновки: вода відрізняється від повітря густиною, здатністю пропускати промені світла, відносно постійною температурою, є розчинником, в якому розчинені мінеральні солі, кисень та вуглекислий газ.

 

Любі друзі! Планета Земля сьогодні дійсно перебуває в небезпеці. І те, яким буде завтрашній день, залежить від усіх нас взагалі і від кожного зокрема. Кожен з нас повинен залишити після себе вагомий слід на землі. Завершити урок я хочу віршем Григорія Лютого «Залишайте себе на Землі».

ЗАЛИШАЙТЕ СЕБЕ НА ЗЕМЛІ

Залишайте себе на землі.

Вам безсмертя відкрила природа!

 Хай-завжди зігріва нагорода

 Нелегкі ваші дні й мозолі.

Залишайте себе.на землі!

Не беріть із собою в могили

Ні вогню, ні любові, ні сили,

Ні довірливих лагідних слів.

Залишайте себе на землі!

У надіях, у дітях, в онуках,

Щоб сліди не зітерла пилюка,

 Не розвіялись лиця в імлі.

Залишайте себе на землі,

 Роздавайте щомиті, даруйте,

 Жодну пісню в собі не змарнуйте,

Не затьміть жодній мислі політ!

 Це не ваше: з далеких століть

Вам передано людське батьками.

Будьте щедрими, будьте із нами!

Залишайте себе на землі!

Учитель:

У кожного у цім житті своя дорога.

Усе від Бога на Землі. Вода від Бога.

Плекає лагідно життя, красою вабить,

Вода – жива, вода – мудрець, і Бога славить.

 

Та не врятує, не спасе від спраги в полі

Вода з калюжі, що сміття ховає долі.

І сил не верне, відбере останні сили

Вода, що полум’я реактора гасила.

 

Не нарікай, а забувай, про ту нагоду:

Нашкодив, насмітив й « кінці у воду».

Вода жива і пам’ята усе, що чула.

Чи наградить? А покара всіх за минуле.

 

Дякую всім за роботу. 

Домашнє завдання: створити буклет про властивості та якості води.

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4                     Затрати води при виробництві деяких матеріалів

 

          Щоб отримати                                    Потрібно води

 

1 кг соняшника                                                             200 – 250 кг.

 

1 кг пшениці                                                                  15000 кг.

 

1 кг риса                                                                         7000 кг.

 

1 кг бавовни                                                                   10000 кг.

 

1 кг соди                                                                         10 кг.

 

1 кг бавовняних тканин                                                1100 кг.

 

1 кг синтетичних тканин                                              500 – 3000 кг.

 

1 кг паперу                                                                    400 кг.

 

1 кг вольфрама                                                             2500 кг

 

1 кг сталі                                                                       20 кг.

 

1 кг цукру                                                                     3 кг.

 

 

 

 

Додаток 4                     Затрати води при виробництві деяких матеріалів

 

          Щоб отримати                                    Потрібно води

 

1 кг соняшника                                                             200 – 250 кг.

 

1 кг пшениці                                                                  15000 кг.

 

1 кг риса                                                                         7000 кг.

 

1 кг бавовни                                                                   10000 кг.

 

1 кг соди                                                                         10 кг.

 

1 кг бавовняних тканин                                                1100 кг.

 

1 кг синтетичних тканин                                              500 – 3000 кг.

 

1 кг паперу                                                                    400 кг.

 

1 кг вольфрама                                                             2500 кг

 

1 кг сталі                                                                       20 кг.

 

1 кг цукру                                                                     3 кг.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
19 травня 2019
Переглядів
549
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку