Тема: Історичний розвиток: радіо, кіно, телебачення

Про матеріал
Тема: Історичний розвиток: радіо, кіно, телебачення Після цього уроку учень має знати історичний і хронологічний аспекти створення радіо, кіно та телебачення, зміст цих понять і термінів; уміти розріз няти їх за ознаками, розуміти специфіку жанрів, характеризувати етапи розвитку. Тип уроку: комбінований. Обладнання: мультимедійний проектор, завдання в тестовій формі, мультимедійна презентація «Мистецтво кіно. Народження нової музи», науковопопулярний фільм про винайдення радіо «Обыкновенная история. Радио».
Перегляд файлу

Урок № 2.

 

Тема: Історичний розвиток: радіо, кіно, телебачення

Після цього уроку учень має знати історичний і хронологічний аспекти створення радіо, кіно та телебачення, зміст цих понять і термінів; уміти розріз няти їх за ознаками, розуміти специфіку жанрів, характеризувати етапи розвитку.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: мультимедійний проектор, завдання в тестовій формі, мультимедійна презентація «Мистецтво кіно. Народження нової музи», науковопопулярний фільм про винайдення радіо «Обыкновенная история. Радио».

 

Хід уроку

 

І.Організаційний момент:

Привітання.

Перевірка готовності учнів до уроку.

Перевірка домашньої роботи

 

ІІ.Мотивація навчальної діяльності

Ми з вами познайомились з друкованими медіа, які передають інформацію за допомогою літер. Та текст не єдина форма інформації — звуки і зображення також містять різні повідомлення. З технічного боку, інформація — це послідовність аудіальних і візуальних символів.

Сьогодні на уроці  ми продовжимо знайомство з різновидами мас-медіа, які передають повідомлення в інших формах. І я пропоную вам відгадати декілька загадок, а відгадки записати до зошита.

1. Фільми, новини, рекламу, музичну програму, жарти, мультики, сюрп-

ризи нам покаже… (телевізор).

2. Кричить горлан через море-океан (радіо).

3. Не людина, а розмовляє (радіо).

4. За морем пташечка співає, а до нас пісня лунає (радіо).

5. Диво-ящик, є вікно, а у тім вікні кіно (телевізор).

6. Великий і німий (кіно)

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Звичайно, ви зрозуміли, про що ми будемо сьогодні вести розмову. Запишіть тему уроку до зошита. «Радіо. Кіно. Телебачення». Ось як це відбувалось у часі.

1838 — винахід телеграфу

6 січня 1838 року американський художник і винахідник Семюел Морзе випробував створену ним систему електричного телеграфу, який був здатний посилати повідомлення з одного міста в інше. До «телеграфу Морзе» були інші моделі, але ця була найзручніша і найдосконаліша розпочали передавати в Одесі, Києві й Харкові з 1932 року. Перші телевізійні передачі з використанням електронної системи з високою чіткістю зображення розпочала1951 року в Харкові група радіоаматорів під керівництвом В. Вовчанка.

 

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

1.Перегляд фільму про винайдення радіо, телевізору.

2.Бесіда

3.Запис термінів.

Ра́діо — область науки й техніки, пов'язана з передаванням на відстань електромагнітних коливань високої частоти  радіохвиль, з допомогою яких здійснюється зокрема радіомовлення — передача через радіо сигналів, мови, музики для необмеженої кількості слухачів.

Кінофі́льм, також фільм, кіно, кінострічка — аудіовізуальний твір кінематографії, що складається з епізодів, поєднаних між собою творчим задумом і зображувальними засобами, та який є результатом спільної діяльності його авторів, виконавців і виробників[1]. У технологічному плані фільм являє собою сукупність рухомих зображень (монтажних кадрів), пов'язаних єдиним сюжетом. Кожен монтажний кадр складається з послідовності фотографічних або цифрових нерухомих зображень, на яких зафіксовані окремі фази руху. Фільм, як правило, включає в себе звуковий супровід.

Область людської діяльності, пов'язана зі створенням і відтворенням кінофільмів, називається кінематографом.

 

 

V. Фізкультхвилинка.

 

VI.Закріплення вивченого матеріалу.

Завдання учням

За фільмом напишіть сенкан на тему «Радіо».

Інструкція до написання сенкану.

Сенкан — невеличкий вірш із п’яти рядків. Перший рядок складається з одного слова — іменника — назви поняття. У другому рядку подано опис, що складається з двох слів — прикметників. Третій рядок визначає дії і складається з трьох слів — дієслів. У четвертому рядку формулюється фраза, що

складається з чотирьох слів і показує ставлення автора до теми. П’ятий рядок

складається з одного слова — синоніма до теми, у якому відображено суть чи сформульовано висновок.

Наприклад:

Радіо

Всеохопне, зручне

Розважає, інформує, впливає

Корисне в будь-якому місці

«Газета без паперу»

По закінченні вчитель просить 3-4 учнів презентувати декілька творів.

Запитання учням

• Згадайте останню радіопрограму, яку ви чули?

• А телепрограму?

• А який фільм переглянули?

Зазвичай учні згадають фільм. Учитель пояснює, що радіо та телебачення

сьогодні можуть і не потребувати спеціально виділеного часу для їх спожи-

вання, тому що працюють і фоново, на відміну від кінофільму, який потребує

повної залученості до процесу.

 

VII. Підсумок уроку.

1.Бесіда

1.Що таке кіно?

2.Що таке телепрограма?

3.Що таке радіо?

4.Що нове дізналися на уроці?

2.Домашнє завдання.

3.Оцінювання учнів.

 

 

docx
Додано
26 березня
Переглядів
165
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку