інтегрований урок з літературного читання, української мови та курсу Я у світі

Про матеріал
Підсумковий урок по темі "Рідна домівка, рідна сім'я" для дітей з вадами слуху
Перегляд файлу

ТЕМА: Інтегрований урок з літературного читання , української мови та курсу Я у світі.

МЕТА: уточнити і розширити уявлення учнів про сім'ю, родину, її значення для людини, вчити читати віршові твори, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати навички читання, уміння міркувати; виховувати повагу до членів сім'ї, інтерес до вивчення історії свого роду, сім'ї; поглибити знання учнів про українське село, виховувати любов до рідного краю.                                                                                                                                                           ОБЛАДНАННЯ: малюнки хати, села, таблиця складів, картки зі словами сім'я, родина, рід, народ, наш, рідна, велика, дерево, родовідне, український.

 

     ХІД УРОКУ

  І.      Актуалізація опорних знань

1. Прочитай і посміхнись.

Чому я весела? Бо мама хвалила:

Я в хаті прибрала і посуд помила

Чому я весела? Хвалив мене тато,

Що вмію лічити, що вмію читати.

-Про що говориться у вірші?

-Як одним словом можна назвати маму, тата і дитину?

 2. Артикуляційні вправи.

1) Чистомовка.

Ат-ат-ат — мама, тато, брат.

Ра-ра-ра — я й мала сестра.

М'я-м'я-м'я — це моя сім'я.

Ся-ся-ся — а якщо бабуся

Усь-усь-усь — і старий дідусь,

Ки-ки-ки — дядьки і тітки,

На-на-на — то це родина.

2) «Розчитування».

Таблиця складів М. Зайцева. (Склади ма — ме ..., та — те ..., ра — ре ..., на — не ...)

II. Мотивація навчальної діяльності

1. Бесіда.

— Прочитайте назву розділу, який ми  вивчаємо..

— Як ви вважаєте, про що розповідають твори цього розділу?

— Розгляньте малюнок у підручнику. Що ви бачите?

2. Словникова робота.

На дошці записані тлумачення слів. Поруч виставлені картки зі словами сім'я, родина, рід, народ. Учні по черзі читають тлумачення, до кожного добирають картку з відповідним словом.

1) Група близьких родичів (чоловік, дружина, батько, мати, діти та ін.), що проживають разом (сім'я).

2) Група людей, що складаються з батьків, дітей, онуків і близьких родичів, які живуть разом (родина).

3) Ряд поколінь, що походять від одного предка (рід).

4) Населення, жителі однієї країни (народ).

  Гра «Блискавка».

Картки із словами для миттєвого розпізнавання: рід, сім'я, народ, наш, рідна, родина, велика, дерево, родовідне, український.

Розділити слова на 2 групи: перша група — назви предметів, друга група — ознаки, і утворити словосполучення.

 

ІІІ Фізкультхвилинка

ІV Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу

1 Робота над віршем Івана Гнатюка «Наша хата»

1) Читання вірша вчителем.

— З якою інтонацією слід читати вірш? (Спокійно, замріяно)

-Де знаходиться ця хата?

2) Словникова робота.

Ряденце — покривало із домотканого полотна.

Строкатий-різнокольоровий.

3) Читання вірша сильними учнями

— Від чийого імені ведеться розповідь у вірші?

— Як автор ставиться до своєї хати?

— Прочитайте опис хати.

— Як автор описує двір?

— Які слова — назви ознак вживає автор?

Стіни (які?) —

Віконце (яке?) —

Поріг (який?) —

Ряденця (які?) —

4)Робота в зошиті. (Доповнити рядки відповідними малюнками)

 

V ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

 1.Гра «Моя сім’я»  (ствердна відповідь- діти плескають у долоні)

-Хто любить тата і маму?

-Хто допомагає батькам?

-Хто намагається не засмучувати батьків?

-Хто любить дідуся і бабусю?

-Хто говорить «Бабусю, я тебе люблю»?

-Хто допомагає дідусю і бабусі?

2.Пальчикова гра

Оцей пальчик – мій дідусь,

Оцей пальчик – баба,

Оцей пальчик – наш татусь,

Оцей пальчик – мама.

А цей пальчик – то це я!

От і вся моя сім’я.

 

VI Підсумок уроку

-Про що ми сьогодні говорили?

-Що означають слова «наша хата»?

-Хто живе в домівці?

-Д.З. Вивчити перші чотири рядка вірша

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Кіпоть Людмила
Додано
18 січня 2020
Переглядів
489
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку