Інтегрований урок з математики

Про матеріал

Вправляти учнів у знаходженні значень виразів на сумісні дії з багатоцифровими числами. Удосконалювати вміння учнів розв'язувати задачі на зведення до одиниці. Вчити розв'язувати складні рівняння. Формувати знання про перелітних птахів.

Виховувати бережливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

 

Тема: Знаходження значень виразів на сумісні дії з багатоцифровими числами. Розширені задачі на зведення до одиниці. Дії з іменованими числами. Птахи в рідному краї.

Мета. Вправляти учнів у знаходженні значень виразів на сумісні дії з багатоцифровими числами. Удосконалювати вміння учнів розв'язувати задачі на зведення до одиниці. Вчити розв'язувати складні рівняння. Формувати знання про перелітних птахів.

Виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: Весняний пейзаж (великого формату); білий папір (великого формату), малюнки перелітних птахів, грамзапис співу пташок, конверти із завданнями.

 

Хід уроку

 

Подивіться у вікно. Яка зараз пора року? (Весна). Які ознаки весни ви зараз бачите? На нашу землю прилетіли із теплих країв  перші пташки.  Послухайте їх радісний спів (грамзапис).Зараз наші пернаті друзі допоможуть нам провести урок і познайомлять нас з частинкою рідного краю, куди вони так спішили прилетіти. Отож сядьте рівненько і послухайте під  яким девізом ми будемо сьогодні працювати.

Девіз:             Міркуємо – швидко!

Відповідаємо - точно!

Рахуємо – правильно !

Пишемо - гарно!

Усний рахунок: (На окремих листах приклади) Обчислити зручним способом.

4 х 560 х 25  (56000)

15 х 120 х 2    (3600)

500 х 179 х 2   ( 179000)

- А зараз запишіть сьогоднішнє число, класна робота.

- Звертаю вашу увага на правильність написання цифр (на дошці каліграфічно написані цифри).

- Пропоную дібрати з кожного рядка по три  доданки так, щоб їх сума дорівнювала виділеному числу - 8600 і записати  цифри каліграфічно.

    200, 560, 8000, 400, 610 ;

  1200, 5000, 2300, 2400, 7600;

- Підкреслити скільки сотень в кожному числі.

( Робота в парах) –Повторити ділення на 10; 100; 1000;

- Дописати  каліграфічно ряд, поділивши кожне число на 100.

 ( 200, 8000, 400; 1200, 5000, 2400; 2, 80,4, 12, 50, 24,)

- Всього на Землі живе  8600 видів птахів, з яких в Україні 360 видів. ( Включаю грамзапис із співом пташок який звучить весь урок, тільки змінюю)

І). А який це птах завітав до нас першим?

Учень:    Що за диво, що за птах

Наганяє жабам страх?

На одній нозі дрімає,

На димарі хатку має. (Лелека)

- Першим із птахів на Україну прилітає лелека. Він  залетів до нас і приніс конверт. Що ж в цьому конверті? Тут ось яке завдання.

( Робота в парах) Потрібно розв'язати приклад на дошці і виконати самостійну роботу.

26 т 496 кг : 92 (288) - біля дошки

Самостійна робота: (карточки на партах  на 2 варіанти)

         Ів.

3кг 400г + 2кг 100г =(5кг 500г) - лелека

2кг 90г – 2кг20г = (70г) - шпак

1кг 665г : 37 = (45г) - жайвір

         ІІв.

2кг 395г -2кг370г = ( 25г) - соловей

6кг : 60 = (100г ) - зозуля

5кг : 100= ( 50г ) - ластівка

(перевірка фронтально, відповіді в прикладах є відповідна маса птахів, дані прикріпляю біля відповідної  перелітної  пташки на дошці )

- Ви  добре справились із завданням і лелека  дозволяє  нам відкрити частинку  місцевості куди він летить. (відкриваю першу частинку великого білого листа)

2). Після лелек з вирію повертаються шпаки.

 

(Учень)-  Його ми весною зустрічаємо.

                У нас він родився і ріс.

                Учора з далекого краю

                Нам пісню у дзьобі приніс.

- Шпак приніс нам  конверт із завданням.

Робота з підручником: №955

( один учень розв'язує біля дошки приклад, коментуючи)

- Другий  приклад – коментуючи з місця.

- Шпак відкриває нам другу частину білого листа.

3). До нашого класу влітає ще одна маленька сіренька пташка-жайвір.

  ( Учень)   Жайвір високо у небо літає

                   Жайвір найперший весну зустрічає.

                   В нього високий дзвінкий голосочок,

                   Ніби то срібний б'є  молоточок,

                   Ніби він тягне нитку сріблясту

                   З неба до лану, людям на щастя.

- Він в конверті приніс нам задачу № 957

(Проводимо  аналіз задачі. Розв'язування виконує біля дошки учень)

- Виконавши  третє завдання  ми можемо  відкрити третю частинку  білого паперу. Подивіться ще якась пташинка летить до нас.

- (Учень) Відгадайте загадку.

                 В мене є великий хвіст:

                 Я співаю як артист.

                 Спів мій радісний усюди

                 Дуже люблять слухать люди. (Соловей)

4).  З'являється малюнок солов'я і конверт з наступним завданням.

- Пташка пропонує  допомогти їй будувати для неї будиночок. Отож візьміть олівець і лінійку . Поставте допоміжну точку. Від неї вправо 3 клітинки і точку  А , вправо 6 клітинок – точку  В , вниз  8 клітинок – допоміжна точка, вліво 2 клітинки - точка С , вліво 7 клітинок – точка Д. З'єднайте ці точки, дайте характеристику цій геометричній фігурі і знайдіть її  периметр .( Один учень коментує роботу з місця, а всі інші виконують.)

- Робота в групах:  Накреслені геометричні фігури потрібно розділити на декілька  геометричних фігур.

- Виконавши це завдання, ми відкриваємо  ще одну частинку листа.

- ФІЗХВИЛИНКА

- Ось  іде до нас весна,

- Все навколо ожива:

- Підсніжники  прокидаються,

- Проліски посміхаються,

- Діти вибігають,

- На луках стрибають, Птахи прилітають.

5). ( Учень) А можна я загадаю вам ще одну загадку? Я ц ю пташку дуже люблю. Вона влітку живе у нас під дахом.

                            Швидко скрізь цей птах літає,

                            Безліч мошок поїдає,

                            За вікном гніздо будує,

                            Тільки в нас він не зимує. ( Ластівка)

- В її конверті дуже цікаве завдання. Ластівки живуть біля ваших будинків і нагадують вам , що ви скоро перейдете до 5 класу і повинні вміти розв'язувати складні рівняння.

- ( Рівняння вивішую на дошці)

( 134 + х ) – 583 = 426

- В парах: повторити знаходження компонентів при відніманні і додаванні.

(Рівняння розв'язує учень на дошці, коментуючи. Справившись із завданням учень відкриває ще одну частинку білого листа.)

- А що це за пташка давайте відгадаємо.

( Учень) Хто гнізда свого не має,

              Яйця іншим підкладає

              Та у лісі в холодку

              Все кує „ КУ-КУ, КУ-КУ! ( Зозуля)

- І конверт у цієї пташки незвичайний. Що ж там?

6). ЗУСТРІЧАЙТЕ  ВЕСНУ!

 (Виходить дівчинка вбрана у весну, відкриває останній білий листок, і розповідає вірш.)

         Всі ви добре працювали

         На уроці не дрімали,

         Гарно руки піднімали

         Й знань багато упіймали!

         Тож прийміть оці весняні квіти,

         Бо ви в класі - працьовиті діти!

(Учениця роздає всім квіти)

Домашнє завдання:

1) Виконати завдання № 960; № 961

2) Прикріпити годівнички для птахів і насипати в них зерна.

Підсумок уроку:

Ось перед нами весняний ліс. Він є домівкою для багатьох  тварин. Ми всі повинні берегти цю красу, любити й шанувати рідну природу. Які птахи прилітають до нас найпершими?

Які за масою найважчі? Які найменші? Чому вони до нас прилітають ?

Чи сподобався вам урок? Кому сподобався то поставте свої квіти у вазу біля картини весняної картини.

 

 

 

 

docx
Додано
2 березня 2018
Переглядів
1099
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку