Повторити і систематизувати прийоми письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел у межах мільйона; удосконалювати обчислювальні навички і вміння учнів розв'язувати вирази, рівняння та задачі;
-розвивати пізнавальні інтереси, пам'ять, увагу, логічне мислення, кмітливість;
-виховувати людяність, товариськість, готовність прийти на допомогу .
Урок математики 4 клас
Тема: Додавання і віднімання багатоцифрових чисел.
Мета: - Повторити і систематизувати прийоми письмового додавання і віднімання
багатоцифрових чисел у межах мільйона; удосконалювати обчислювальні навички і вміння учнів розв’язувати вирази, рівняння та задачі;
Обладнання: Мікрофон, картки, підручник, ноутбук, малюнки.
Тип уроку: Закріплення знань.
Методи: Робота в парах, робота в групі, технології «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Прес», «Ситуація успіху», «Коло ідей», творче завдання.
Структура.
І. Організація класу до уроку.
Психологічний настрій на діяльність
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення мети і завдань уроку.
Вправа «Мікрофон»
ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок учнів.
1. Перевірка домашнього завдання. Числовий лабіринт.
2. Усний рахунок. Технологія «Мікрофон»
Перша зупинка – станція «Швидких обчислень».
3. Хвилинка каліграфії.
Друга зупинка – станція «Каліграфічна»
4. Письмові обчислення.
Третя зупинка – станція «Хто швидше»
5. Робота над задачею. Творче завдання. Робота у групі.
Четверта зупинка – станція «Творча» .
6. Фізкультхвилинка (відео)
ІV. Застосування набутих знань.
1. Технологія «Незакінчене речення».
П’ята зупинка – станція «Кмітливість».
2. Самостійна робота. «Математичний марафон».
3. Розв’язання задачі. Метод « Прес».
Шоста зупинка – станція «Часова».
4. Геометричний матеріал. Робота в парах.
Сьома зупинка – станція «Геометрія».
5. Інтерактивне завдання (на ноутбуці) . Робота у групі.
Восьма зупинка – станція «Винахідливість».
6. Творче завдання. «Ситуація успіху»
Дев’ята зупинка – станція «Успішна».
7. Проблемне питання «Коло ідей»
Десята зупинка – станція «Загадкова».
V. Підсумок уроку.
Одинадцята зупинка – станція «Підсумкова».
1. Обговорення роботи на уроці. Вправа «Мікрофон»
VІ. Домашнє завдання.
Дванадцята зупинка – станція «Домашня».
Хід уроку
І. Організація класу.
Вчитель. Продзвенів уже дзвінок,
Всім пора нам на урок,
Встаньте всі рівненько,
Привітаємось гарненько:
«Добрий день».
Психологічний настрій на діяльність
- Дітки поверніться до гостей, що будуть присутніми на нашому уроці, подаруйте їм свої посмішки і сідайте, будь-ласка, за парти.
- Посміхнемося один одному, поділіться гарним настроєм з товаришами.
- Проведемо автотренінг і налаштуємося на урок. Сядьте зручно, схиліть голівки на руки, закрийте очі. Пошепки повторюйте за мною:
- Я в школі на уроці ...
- Зараз я почну вчитися ...
- Увага моя зростає ...
- Пам'ять моя міцна ...
- Я готовий до роботи ...
- Працюю!
- А тепер покажіть, який у вас настрій, використовуючи фігурки – символічні показники настрою (СМАЙЛИ ВЕСЕЛИЙ СУМНИЙ НІЯКИЙ)
ІІ. Повідомлення мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів
1. Вправа «Мікрофон»
- Подумайте і скажіть, яким має бути наш урок. (навчальним, корисним, позитивним, приємним, радісним…)
- А які ви повинні бути на уроці? ( уважними, зібраними, активними, працьовитими, кмітливими, розумними, старанними…)
- Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо цікавий, творчий, продуктивний урок. Сьогодні у нас з вами цікавий урок. Ми будемо повторювати прийоми письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел, а також удосконалювати обчислювальні навички і вміння розв’язувати приклади і задачі.
Оскільки, ми маємо необхідну базу знань, я запрошую вас здійснити подорож до країни Загадкових цифр, де живе і чекає нас в гості – королева Математика.
- Чи хочете ви подорожувати?
- Тож здійснимо уявну подорож на чарівному автобусі. Уявіть, що наш клас – комфортабельний автобус.
- А що це значить? Який цей автобус? (Дуже зручний і затишний).
- Кожен, хто бажає подорожувати, повинен виконувати правила:
–Так, щоб наша праця на уроці була успішною, слід дотримуватися певних правил.
Пригадаємо їх.
|
||
|
|
|
– Давайте скажемо девіз нашого уроку.
|
||
|
|
|
ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок учнів.
1. Перевірка домашнього завдання. Числовий лабіринт.
Вчитель. Але зайняти місця в автобусі має право тільки той, хто впорався з виконанням домашнього завдання.
№ 499 1) 1000 · 2 = 2000 (м.) – червоних
2) 2000 + 457 = 2457 (м.) – жовтих
- Яка відповідь задачі? Зачитайте.
№ 500 1) 521 777 2)48484
- Назвати результат обчислення першого виразу.
- Назвати результат обчислення другого виразу.
- Назвати геометричні фігури автобуса.
(Хто допущений до уроку даю автобус)
- Молодці! Тож рушаємо в путь!
2. Усний рахунок. Технологія «Мікрофон»
Перша зупинка – станція «Швидких обчислень».
- Швидко порахуйте, діти!
Діти запитують один в одного
№ 501 (другий варіант)
10 · 100 600 : 60 300 : 1 200 : 2
Молодці, 4 клас!
- Давайте напишемо дату нашої подорожі.
3. Хвилинка каліграфії.
Друга зупинка – станція «Каліграфічна»
- Розташуй літери у порядку зростання і прочитай слово.
С О Ч И Л
113 001 1 000 000 3 301 13 301 999 999
- Пишіть красиво , охайно і правильно! Королева математики за вами спостерігає!
- Яке найменше число?
- Яке найбільше число?
- Які числа ми вивчаємо зараз? (натуральні)
- Яке число не є натуральним? (0)
- Які ви знаєте ще числа крім натуральних? (дроби)
4. Письмові обчислення.
Третя зупинка – станція «Швидка» № 502
- Королева хоче перевірити, хто ж із вас найспритніший.
- Виконай дії в числових колонах на звороті автобуса (диференційовано)
(на дошці у формі сумки зображені колони, тобто багажу, і з перевіркою відкриваю на дошці)
465281 944524 856921 542
496326 638421 457801 126
961607 306103 399120 668
342154 289 96532
619453 305814 495652
154172 638710 361269
465281 944524 856921
5. Робота над задачею. Творче завдання. Робота у групі. № 503
Четверта зупинка – станція «Творча»
- Королева запрошує вас за стіл переговорів (міністри економіки) і кожному доручає завдання:
План
Розв’язок
Відповідь: ціна книги становить 10грн 10 к.
Фізкультхвилинка (відео)
IV. Застосування набутих знань.
1. «Незакінчене речення».
П’ята зупинка – станція «Кмітливість».
2. Самостійна робота. «Математичний марафон». № 504
- Королева математики хоче перевірити, як ви вмієте самостійно працювати.
І в – перший стовпчик
846 252 – 100 969 = 745 283
429 125 + 989 = 430 114
ІІ в – другий стовпчик
845 426 – 8888 = 836 538
198 198 + 198 = 198 396
- Зачитайте свої відповіді.
3. Розв’язання задачі. Метод « Прес».
Шоста зупинка – станція «Часова».
- Королева надіслала вам природничу задачу. Вона хоче побачити як ви вмієте розв’язувати задачі, у якій потрібно виконати дії з іменованими числами.
Учні обговорюють ситуацію побудовану на реальних подіях, що вимагає від них проведення аналізу і прийняття рішень( знаходження розв’язку).
Я вважаю,
Тому що
Отже.
Розв’язання.
Умова: Одного літнього дня сонце зійшло о 5 год 17 хв, а зайшло о 9 год 6 хв вечора. Скільки часу світило сонце?
Розв’язання:
9год 17 хв ( вечора) = 21 год 17 хв
1)21 год 17 хв – 5 год 06 хв =16 год 11 хв
Відповідь: сонце світило 16 год 11 хв.
4. Геометричний матеріал. Робота в парах.
Сьома зупинка – станція «Геометрія».
Порахувати трикутники.
5. Інтерактивне завдання (на ноутбуці) . Робота у групі.
Восьма зупинка – станція «Винахідливість». № 508
- Поясніть своє рішення.
6. Творче завдання. «Ситуація успіху»
Дев’ята зупинка – станція «Успішна».
- Королева хоче знати, чи вмієте ви розгадувати ребуси.
- Давайте доведемо, що ми кмітливі!
р1а – родина; 40’ чка – сорочка;
Ак 3 са – актриса; ро 7”а – роса.
7. Проблемне питання «Коло ідей»
Десята зупинка – станція «Загадкова».
- Яке найбільший клас ми вивчали? (мільйон)
- Як записується 1 мільйон? (1 і шість нулів)
- Який іде наступний клас? (мільярди)
- А за ним? (трильйони)
- Як називається клас найбільших чисел? (Ґуголи)
- Як записується 1 ґуґол? (1 і сто нулів)
- Королева математики передала лист. Давайте його відкриємо і зачитаємо, що ж вона запитує у нас.
«Чи існує найбільше число?»
V. Підсумок уроку. Підсумкова рефлексія.
Одинадцята зупинка – станція «Підсумкова».
- Королева із великим задоволенням спостерігала за вашою плідною роботою. Завдяки розуму, винахідливості, дружбі, увазі, пам’яті, кмітливості, творчій самостійності ви подолали ряд труднощів і впорались із нелегкими завданнями. Тому королева Математика дуже рада за вас і дозволяє перейти до вивчення наступної теми.
Вона цікавиться:
1. Обговорення роботи на уроці. Вправа «Мікрофон»
- Чи сподобалась вам екскурсія?
- Чого навчились?
– Що на уроці вам сподобалося?
– Коли вам було важко працювати?
– Що було найцікавішим?
– Яку користь приносять нам математика?
– На вашу думку, що нам не зовсім вдалося? Чому?
VІ. Домашнє завдання. Диференційовано
Дванадцята зупинка – станція «Домашня».
1в. №510, 511.
2в. №511.
- Який у вас настрій у кінці уроку? Покажіть смайлами.
|
Додатковий матеріал
Рівняння. «Мозковий штурм»
№ 507
Робота з іменованими числами. (у парах) Метод «Ти – мені, я- тобі»
Порівняй
529 км 418 м __ 529 км 481 м 6 дм 1 см __ 6 дм 2 мм
2 кг 002 г __ 2 кг 020 г 7 т 030 кг __ 7 т 3 ц
1