Інтегрований урок з математики і читання "Склад числа 10. Властивості води." 1 клас
Тема: Склад числа 10. Властивості води.
Мета:
Матеріали для уроку: запис «Пісні Капітошки», зображення Капітошки, аркуші з завданнями, зображення краплинок з властивостями води, мікрофон, пластикові склянки, вода .
Хід уроку:
І. Підготовча частина.
1.Організаційний момент:
Ось і все! Дзвенить дзвінок,
В гості йде до нас урок.
Сядьте зручно! Усміхніться
І на мене подивіться!
2. Вправа «Очікування»:
Діти, цікаво, а що кожен з вас чекає від цього уроку?
Продовжіть речення:
Я хочу, щоб урок був…
На цьому уроці я хочу….
ІІ. Основна частина.
1.Звучить уривок «Пісні Капітошки».
-Діти, чия це пісенька? Звідки ви його знаєте?
На дошці – зображення Капітошки.
-Який Капітошка? ( веселий, радісний, смішний, любить гратися , пустувати, має багато друзів….)
2.Робота з геометричним матеріалом.
-Погляньте на зображення Капітошки і скажіть з яких фігур він складається?
(з кругів та овалів)
3.Робота в зошитах.
-Порахуйте круги, запишіть їх кількість в зошити.
-Порахуйте овали, запишіть їх кількість в зошити , пропускаючи одну клітинку вправо.
-Чого менше? (овалів)
-Чого більше ? (кругів).Поставте між числами відповідний знак (< > =)
Скільки всього геометричних фігур у зображенні Капітошки? Як ми можемо дізнатися про це? (порахувати фігури) .Як можна це зробити за допомогою приклада ?( треба до кількості кругів додати кількісь овалів – до 4 кругів додати 5 овалів). Запишіть цей приклад у зошити і розв’яжіть його.
Яке число отримали в результаті? (10) .Отже, всього 10 фігур або всього 10 кругів та овалів.
Запишіть приклад
4. Усний рахунок
- Капітошка загубив краплинки, давайте порахуємо їх.
5. Фізкультхвилинка.
-Раз! Два! Всі присіли.
Потім вгору підлетіли.
Три! Чотири! Нахилились,
Із струмочка гарно вмились.
П'ять! Шість! Усі веселі.
Летимо на каруселі.
Сім! Вісім! В поїзд сіли
Ніжками затупотіли.
Дев'ять! Десять! Відпочили
І за парти дружно сіли.
6. Бесіда про воду.
-Отже, Капітошка краплинка ….води.
– До якої природи належить вода – живої чи неживої? (до неживої)
– А які властивості має вода?
7. Робота з підручником
- Послухайте казку , яку розповів Карасик Золотенко.
(робота з підручником ст. 42-43)
7. Проведення дослідів.
– Який висновок можна зробити про колір води? ( Вода безбарвна)
– То яку властивість має вода, крім того, що вона безбарвна? (Вода текуча.)
– То має вода певну форму? (вода без форми)
– Отже, ми дослідили три властивості води: безбарвна, текуча, без форми.
– Що ви можете сказати про воду, яка вона? (вода прозора).
– Отже, давайте ще раз назвемо всі властивості води: безбарвна, текуча, без форми, прозора, без запаху, без смаку.
8. Про воду у природі.
– Діти, а де ми можемо побачити воду у природі? (у річці, у озері, у морі…).
-У якому вигляді іще в природі ми можемо побачити воду. (У вигляді дощу, роси , граду, снігу, льоду, пари).
9. Значення води.
Без води не можуть жити
Люди ні одної днини.
І водичку люблять пити
Всі рослини і тварини.
Без води не може мама
Готувати вам обід.
Без води не можна також
Личко вимити як слід.
Без води не можуть жити
Риби в морі, звірі в лісі,
Без води не можуть жити
І горобчики у стрісі.
Без води життя немає,
Переконані ми в тім.
І тому водичку, діти,
Берегти потрібно всім.
-Отже, яке значення має вода?
10. Веселі лічба
УАндрія 6 крапинок
А в павла 4 .
Скільки краплинок разом
Ви вже полічили?
9 капітошок пісок копають,
Та на сонці загоряють
Ще одне сидить в траві
Скільки всіх скажіть мені?
У живім куточку в школі
Є три рибки у воді .
Ще сім рибок дасть Миколка.
Скільки буде риб тоді.
ІІІ. Заключна частина.
1. Підсумки .
-Чи справдилися ваші сподівання стосовно нашого уроку?
-Яким був урок?
Продовжіть речення:
Урок був ……
На цьому уроці я ….
2. Оцініть свою роботу на уроці і свої враженя за допомогою смайлика.