Інтегрований урок з математики і природознавства 3 клас "Ділення на 100. Задачі на подвійне зведення до одиниці. Птахи"

Про матеріал
Інтегрований урок з математики і природознавства дасть можливість учням за допомогою математичних дій дізнатися багато цікавого про птахів.
Перегляд файлу

Математика                3 клас                          Урок №11                       Дата 31.01

Тема. Ділення на 100. Задачі на подвійне зведення до одиниці. Птахи

Мета:  вчити учнів застосовувати під час обчислень правило ділення числа  на 100, розв'язувати задачі на подвійне зведення до одиниці; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати кмітливість, увагу, логічне мислення; збагачувати словниковий запас, виховувати любов до природи.

Вчити  визначати істотні ознаки птахів, розширювати знання про живлення птахів; виховувати бажання піклуватися про птахів.

Хід уроку

І. Нервово - психологічна підготовка учнів до уроку.

1. Привітання.

2. Учні повільно піднімають вгору руки і рахують сотнями від 100 до 1000 (100, 200, 300, 400, 500, 600, 700, 800, 900, 1000);

опускають руки рахують від 1000 до 100 ( 1000, 900, 800, 700, 600, 500, 400, 300, 200,100) потім сідають за парти.

3. Пальчикова гімнастика.

C:\Users\Серега\Desktop\image094.png/Files/images/psiholog/palchikova_gmnastika/37г.jpgПТАШЕНЯТА В ГНІЗДІ

Полетіла пташка-мати

Малюкам жуків шукати. -

А малятка не літають –

Із гніздечка виглядають.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Зошит швидко відкривайте

Ручку правильно тримайте

За поставою слідкуйте

І уважно всі працюйте.

 1.Каліграфічна хвилинка з логічним продовженням.

 0  100  200  300  400  500 600

2. Математичний диктант.

• Перший множник 12, другий множник 1. Знайдіть добуток.

• Ділене 0, дільник 45. Знайдіть частку.

• У скільки разів число 50 більше від 1?

• Знайдіть частку чисел 70 і 70.

• Знайдіть добуток найменшого двоцифрового числа  і 10.

Відповіді: 12; 0; 50; 1; 100.

                  п    т   а    х   и

0

1

5

8

12

36

43

50

77

100

т

х

в

н

п

о

р

а

д

и

 Характеристика числа 100

  • трицифрове
  • парне
  • кругле
  • сусіди 99 і 101

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

  • Сьогодні ми поєднаємо 2 уроки математику і природознавство. Навчимося ділити на 100, розв’яжемо задачі на подвійне зведення до одиниці та за допомогою математичних дій дізнаємося багато цікавого про птахів (характерні ознаки, особливості будови, живлення та ін..)

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  • Повторимо правило множення числа на 100.

Щоб помножити число на 100, потрібно до нього справа приписати два нулі.

5 ∙ 100 = 500

Щоб поділити на 100 число, яке закінчується нулями, потрібно справа в ньому відкинути два нулі.

500:100 = 5

D:\АЛЬОНА\2018\відкритий урок 2019\3317_html_1b2ebc32.jpg1. Усний рахунок. Обчисливши приклади учні отримують першу ознаку - пір’їну.

900

700

200

500

: 100

600

800

400

300

100

1000

  • Ви отримали першу ознаку, яка відрізняє птахів від інших тварин – це пір’я. Воно дозволяє зберігати тепло, витримувати морози.

2. Кругові приклади. Кожен учень отримує приклад, який написаний на аркуші паперу у вигляді яйця.  Учень розв’язує приклад, називає відповідь. Інші уважно слухають, перевіряють чи правильно розв’язаний. Наступний буде той у кого відповідь є початком прикладу  (завдання на увагу, не пропустити свій приклад)..

D:\АЛЬОНА\2018\відкритий урок 2019\depositphotos_2855184-stock-illustration-egg.jpgD:\АЛЬОНА\2018\відкритий урок 2019\depositphotos_2855184-stock-illustration-egg.jpgD:\АЛЬОНА\2018\відкритий урок 2019\depositphotos_2855184-stock-illustration-egg.jpgD:\АЛЬОНА\2018\відкритий урок 2019\depositphotos_2855184-stock-illustration-egg.jpgD:\АЛЬОНА\2018\відкритий урок 2019\depositphotos_2855184-stock-illustration-egg.jpg 

 

        8∙5             40:10               4∙5            20∙10        200:100       

 

D:\АЛЬОНА\2018\відкритий урок 2019\depositphotos_2855184-stock-illustration-egg.jpgD:\АЛЬОНА\2018\відкритий урок 2019\depositphotos_2855184-stock-illustration-egg.jpgD:\АЛЬОНА\2018\відкритий урок 2019\depositphotos_2855184-stock-illustration-egg.jpgD:\АЛЬОНА\2018\відкритий урок 2019\depositphotos_2855184-stock-illustration-egg.jpg 

D:\АЛЬОНА\2018\відкритий урок 2019\depositphotos_2855184-stock-illustration-egg.jpg 

   2∙9           18∙0           0+54         54:9          6+2                        

 

D:\АЛЬОНА\2018\відкритий урок 2019\depositphotos_8699217-stock-photo-birds-nest-with-eggs.jpgЗа правильне розв’язання учні отримують наступну ознаку – гніздо з яйцями.

3.Розв’язання рівнянь.

Щоб дізнатися відповідь на питання слід розв’язати наступні рівняння.

D:\АЛЬОНА\2018\відкритий урок 2019\Новая папка\270px-ApusApusKlausRoggel05.jpgНайшвидше літає чорний стриж. Яка його швидкість?

Х : 11 = 10Серпокрилець чорний

 

Найбільший птах планети – африканський страус. Яка його маса?

D:\АЛЬОНА\2018\відкритий урок 2019\Новая папка\images (6).jpg1 ∙ х = 150

 

Найдовше живуть яструби, орли, беркути. Скільки років вони можуть прожити?

D:\АЛЬОНА\2018\відкритий урок 2019\Новая папка\images (2).jpg280 - х = 200

 Фізкультхвилинка.

Наші птахи посварились і по класі розлетілись. Допоможіть птахів помирити і на гілки посадити. (Під музику усні збирають картинки – зображення птахів. Один ряд  жовті листочки  - перелітні птахи, інший блакитні – зимуючі. Діти прикріплюють зображення на фліпчарти, складають з літер слова: перелітні»)

п

е

р

е

D:\АЛЬОНА\наочність\птахи\sta2.jpg

D:\АЛЬОНА\Наталія Іванівна\птахи\Aist1.jpg

D:\АЛЬОНА\наочність\птахи\Kukushka1.jpg

D:\АЛЬОНА\Наталія Іванівна\птахи\Solovej1.jpg

л

і

т

н

і

D:\АЛЬОНА\2018\відкритий урок 2019\Новая папка\images.jpg

D:\АЛЬОНА\2018\відкритий урок 2019\gusi.jpg

D:\АЛЬОНА\2018\відкритий урок 2019\images (2).jpg

D:\АЛЬОНА\2018\відкритий урок 2019\images (3).jpg

D:\АЛЬОНА\2018\відкритий урок 2019\Новая папка\Без названия.jpg

 

з

и

м

у

ю

ч

і

D:\АЛЬОНА\наочність\птахи\a-463.png

D:\АЛЬОНА\Наталія Іванівна\птахи\Golub1.jpg

C:\Users\Серега\Desktop\Новая папка\Без названия (2).jpg

D:\АЛЬОНА\2018\відкритий урок 2019\images.jpg

D:\АЛЬОНА\2018\відкритий урок 2019\Sojka1.jpg

D:\АЛЬОНА\2018\відкритий урок 2019\Без названия (1).jpg

D:\АЛЬОНА\2018\відкритий урок 2019\150px-BirdBeaksA_uk.svg.pngЧому птахи відлітають в теплі краї? У них є пір’я, яке захищає від морозів. (Вони бояться голоду)

V. Розвиток математичних знань.

  1. Розв’язання задачі

За 3 дні 4 страуси з’їдають 24 кілограми корму.

Скільки кілограмів корму з’їдає 1 страус за 1 день?

                 За 3дн. 4стр.- 24 кг

                 За 1 д. 1 стр. - ? кг

Розв’язання

1.) 24:3=8(кг)- корму з’їдають 4 страуси за 1 день;

2.) 8:4=2(кг) – корму  з’їдає 1 страус за 1 день.

Відповідь: 2 кілограми корму з’їдає 1 страус за 1 день.

ІІ спосіб

1.) 24:4=6(кг) - корму з’їдає 1 страус за 3 дні;

2.) 8:4=2(кг) – корму  з’їдає 1 страус за 1 день.

Відповідь: 2 кілограми корму з’їдає 1 страус за 1 день.

Форма дзьоба залежить від того чим харчується птах.

 

 

 

 

  1. Робота з геометричним матеріалом.

D:\АЛЬОНА\2018\відкритий урок 2019\Без названия (1).pngПтахи самі будують гнізда, але деяким птахам люди допомагають. Наприклад гніздо журавля має діаметр 2 метри і важить до 500 кг. Щоб воно втрималося, люди прилаштовують колеса. А для шпаків роблять шпаківні.

 Ми теж спробуємо побудувати шпаківню, але з геометричних фігур.

Візьміть трикутник жовтого кольору;

квадрат із стороною 8 см;

круг, діаметр якого 4см;

прямокутник, ширина якого у 3 рази менша, ніж довжина(2см, 6 см)

VІ.  Підсумок уроку.

  • Як поділити число на 100?
  • Які ознаки відрізняють птахів від інших тварин?
  • Що цікавого вам запам’яталося?

VІІ. Домашнє завдання.

Розв’язати вирази  с.96 № 607, і підготувати  розповідь про птаха, який вам найбільше сподобався.

 

docx
Додав(-ла)
Руденко Олена
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
11 лютого 2019
Переглядів
1184
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку