УроПовторення таблиць множення числа 9 і ділення на 9. Розвʾязування задач.

Про матеріал
Пропоную вашій увазі урок-подорож до математичного магазину "АТБ-маркет" з мультимедійною підтримкою. Урок застосування знань, умінь і навичок .
Перегляд файлу

 

«Повторення таблиць  множення числа 9 і ділення на 9. Розвʾязування задач.

 Тип уроку. Урок застосування знань, умінь і навичок (з використанням

                    інтерактивних методів навчання)

Мета.

           Навчальна – закріпити навички табличного множення числа 9 і

                                  ділення на 9; формувати вміння використовувати

                                  вивчений матеріал під час розвʾязування задач і

                                  прикладів;

формувати вміння використовувати прийоми  обчислень для розвитку навичок швидкої лічби ;

удосконалювати обчислювальні навички;

           розвиваючарозвивати логічне мислення, математичне мовлення,

                                 увагу;  кмітливість, вміння застосовувати знання таблиці

                                 множення у житті;

          виховнавиховувати любов до рідного краю, патріотизм,

                             працьовитість, самостійність, ініціативність.

Методично-дидактичне забезпечення уроку:

  •  «Математика»: підручник для 3 кл. загальноосвітн. навч. закл.

М.В. Богданович, Г.П.Лишенко. – К.: Генеза, 2014.

  • презентація уроку «Урок - гра»
  • відеозапис-пісня «Таблиця множення числа 9»
  • дидактичний і розвиваючий матеріал
  • схеми задач та їх аналізу
  • завдання для роботи у парах
  • карточки для індивідуальної роботи
  • імітовані дисконтні картки
  • предметні малюнки
  • мікрофон.

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку.

1.Самовизначення до діяльності.(Звучить спокійна музика.)

Доторкніться один до одного долоньками. Подаруйте почуття впевненості в тому, що сьогодні у нас все вдасться. Підтримайте та посміхніться один одному перед роботою.

Повернімось до гостей,                                                                                                                 Привітаймось: «Добрий день!»

Хай сьогодні кожне серце

В наш урок додасть тепла.

Посміхнемося всім  дружно

Й побажаємо добра!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Увага « Бліц опитування»

- Як часто ви відвідуєте з батьками магазин?

-Чи подобається вам ходити з батьками за покупками? Чому?

- Чи відпускають вас батьки самостійно до магазину робити покупки?

- Що необхідно для того , щоб щось купити?

- Які грошові одиниці України  ви знаєте?

- Скільки копійок в 1 гривні?

- Які необхідно вміння людині, яка йде за покупками? (вміння рахувати гроші)

-Як називається дуже великий  магазин з продажу повного асортименту продуктів харчування , напоїв та безліч інших господарських товарів ? (Супермаркет.)

 

Сьогодні в нас урок незвичний

А супермаркет математичний.

Свої знання ти продавай ,

Речі корисні для здоров’я придбай.

Сьогодні на уроці я буду продавцем, а ви покупцями. Для того, щоб придбати певний товар вам потрібно виконати завдання. Товар продається лише у випадку повністю правильного  його виконаня. За кожну правильну відповідь ви отримаєте певний товар, який корисний для вашого здоров'я.

  1. Психоформула.

 Налаштуємося й відчуємо себе добрим покупцем і скажімо собі:

  • Я прийшов на урок для чого?(Учитися)
  • Треба бути яким?(Спокійним, ввічливим)
  • Зі мною хто?(Мої друзі)

     -   Я готовий до чого?...(До успішної роботи)

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. «Ланцюжок»

Розв’яжіть «ланцюжок», який я буду читати: число 20 зменшити в 5 разів  і зменшити на 3 .

20: 5 - 3 =  1

  • Ви отримали число, яке позначає,  який сьогодні день. Отже, відкриваємо зошити і запишемо дату:

                                                    1  листопада

Класна робота

Сьогодні на уроці   перевіримо  наскільки ви добре навчились рахувати, чи дійсно вас можна відпускати до магазину і довіряти гроші.

А дізнатися , з якими діями і таблицями нам доведеться працювати ,  допоможе вітрина з лимонами .

До речі, лимони використовують для лікування ангіни, грипу, виведення каміння із печінки .

Щоб придбати цей товар , вам потрібно виконати  каліграфічну хвилинку «Математичний вузлик»

2. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА

-  Розмістіть ці числа, що ви бачите на дошці, у порядку зростання.    36   81   63   9   18   45   27   54   90  72

 Каліграфічно запишіть їх 9, 18, 27, 36,45, 54, 63, 72, 81, 90.

Перевірка за вправою «Два – чотири – всі разом»    

- Визначте який між ними зв'язок .(Кожна відповідь збільшується на 9, це відповіді таблиці множення числа 9)

3. Передбачення.

  - Як ви вважаєте,  які таблиці ми повторимо на уроці?

-   Що за запис отримали? ( Перегортаю картки, діти читають « Множення і ділення на 9» )

36   81   63   9   18   45   27   54   90  72

Я    М   Н  Ж  Е   Н    О   Н    І     

І      Л   Д  Н   Е   Я     Н    А   Н     9 

За правильне виконання отримують лимони

ІV. Оголошення теми і мети уроку

- Сьогодні ми продовжимо працювати з дією множення та ділення. Повторимо таблиці множення числа 9 та ділення на 9  й розвязуватимемо задачі.

Девіз нашого уроку:

Працюй наполегливо, швидко, старанно, щоб жодна хвилинка не втратилась марно.

  • Отож  за покупками далі  рушаємо. 

Продукти корисні для здоров'я    придбаємо!

Наступний товар - морква

В медицині морква застосовується при  авітамінозах, для покращення зору 

 V. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. «Марафон знань» ( метод «Кубування»)

– Щоб купити моркву. Давайте повторимо таблиці множення і ділення , які ми вже знаємо. А допоможе нам чарівний КУБ. Я вам буду показувати грані куба із завданням , а ви працюватимете  наполегливо, швидко, старанно, щоб жодна хвилинка не втратилась марно. Увага!

● множники 9 і 5, знайдіть добуток;

● ділене 63, дільник 9, знайти частку;

● знайти добуток чисел 7 і 4;

невідоме число зменшили в 8 разів й отримали 3.Знайти невідоме число.

● 16 зменшити в 4 рази;

● у скільки разів 48 більше від 6

- Які знання допомогли вам дати відповіді на запитання КУБа? ……..

(З куба знімається листок а там слово МОЛОДЦІ!) морква

  1. Усний рахунок.  Гра «Акційний товар»

Гарно відповідали й за це отримали Від магазину «АТБ»- несподіванку . Вам передали кошик з акційними товарами. Придбаємо його!

 Проведему гру  «Акційний товар»

Від магазину «АТБ»- несподіванка . Вам передали кошик з акційними товарами.

1. Соки «Джаффа (3х3)  (18грн)

2. «Снікерс», «Баунті», «Мілки Вей»   81:9+5 (14 грн)

3. Олія соняшникова 27+ 27 :9 (30 грн)

4.  Цукерки «Корівка» 39+49:7 (46 грн)

5. Йогурти (100- 55):9  (5грн)

  • Які знання допомогли вам розв’язати вирази? (Метод «Прес»)
  • Ці знання та вміння мислити нам будуть необхідні протягом уроку
  1.  Хвилинка здоров’я

В «АТБ» ми всі ходили,

1-присіли, 2-присіли.

Там багато накупили ,

1-присіли, 2-присіли.

Виноград, банан і ківі

Ми придбали в магазині,

1-присіли, 2-присіли.

Соки «Джаффа», сир, ковбаски,

Свіжі йогурти, закваски.

1-присіли, 2-присіли.

«Снікерс», «Баунті», «Мілки Вей»

Смакували б кожен день ,

1-присіли, 2-присіли.

А кефір, сир, молоко

Любимо ми вже давно.

1-присіли, 2-присіли.

Вітамінів повний кошик з «АТБ» додому носим.

Годі вже нам розмовляти ,

Час за парти вже сідати.

VІ . Розвиток математичних умінь та навичок                                       

 1.Самостійна робота за варіантами  з подальшою перевіркою: (№ 301 рівняння)

Наближаємось до вітрини з цибулею. Цибуля поліпшує травлення,  збуджує апетит, лікує розлад шлунка.

 І в. -  Х * 9=7                                                                 

ІІ в. -  Х : 3=9

Інструктаж до виконання

1 крок – уважно прочитайте завдання, обдумайте , як ви будете записувати цей вираз;

2 крок – зясуйте як знайти невідомий компонент, виконайте необхідні обчислення

3 крок – зробіть перевірку.

  • Як називається вираз , який ви склали? (рівняння)
  • Назвіть корінь вашого рівняння.(1 вар , 2 вар.)
  • Як називається невідомий компонент в 1 в. ? в 2 в.?

І в. -  Х * 9=7                                                                 

  • Як знайти невідомий множник?

ІІ в. -  Х : 3=9

  • Як знайти ділене?
  • Прочитайте перевірку.

 (За правильне виконання отримують  цибулю.)

2.Музикотерапія.  Пісня про таблицю множення на 9.

3.Робота над задачами в парах.

А)  Уточнення понять «гроші» «ціна» ( з використанням методу «Мозковий штурм» ).

  • Частину товару ми вже придбали. Але, щоб бути успішним покупцем, необхідно добре орієнтуватися в числах , тобто в цінниках, вміти швидко рахувати.
  • А для чого потрібні цінники на товарах? (щоб дізнатися ціну предмета)

Подивіться уважно на вітрину магазину.

Наступний товар, який ви придбаєте – мед. Це дуже корисний продукт . Щоб його купити , треба попрацювати в парах й  скласти прості задачі із трійкою взаємоповязаних величин: ціна, кількість, вартість. Працюємо рядами .

1 ряд---яблука

2 ряд—сирок в глазурі

3 ряд--горішки

C:\Users\Иришка\Desktop\viber image.jpg

5. Диференційована робота задачею № 300

- Наближаємось до вітрини з бананами

І група.

 

Учні, у яких на парті зелений квадратик настрою. Розвязують задачу самостійно за поданою умовою.

  • Яке інакше поставити питання до задачі, щоб змінилася остання дія?

…………………………………

Індичок - ?, 8 шт. по 9 кг

Гусей    – ?, 3 шт. по 6 кг

         ………………………………

ІІ група настрою . Прочитайте задачу  та розв’яжіть за планом й по схемах- діях.

 

 

  1. Яка маса 8 індичок?

  1. Яка маса 3 гусей ?

     

     3.Яка загальна маса птиці?

              +  

 ІІІ група настрою .  Прочитайте задачу, роз’яжіть за схемою- виразом.

C:\Users\Иришка\Desktop\30_main.jpeg

C:\Users\Иришка\Desktop\viber image1.jpg                                               

VІІ. Підсумок уроку

1.  Вправи на виконання дій з іменованими числами

- Скільки видів продуктів придбали? Підходимо до каси. У нашому гаманці , діти, 120 грн. Чи вистачить нам грошей?

  • Підрахуємо, яка вартість нашої покупки, якщо ціна придбаних продуктів така:  лимони - 20грн. 50 коп.  за кілограм, морква – 10 грн.50 коп,  цибуля – 9 грн., банани -24 грн., баночка меду – 35 грн.
  • Яку дію використаємо щоб дізнатися  вартість покупки?
  • - А чи вистачило коштів на покупку ?Так 99 грн та 1 грн на пакет то 100 грн
  • Якщо так, то яка решта?
  • Що робити у разі нестачі коштів? (Прийом «Що було б, якби...?) – відповіді дітей.

( Діти подивіться чи залишилися  гроші   у вас у гаманцях. Щоб ви за них могли купити? Це для вас дуже важлива покупка? А в нашій країні є багато дітей, які хворіють і для їхнього лікування потрібні гроші, то гроші можна передати комусь з хворих дітей, ви згодні? На  «благодійність»)

2. Рефлексія. Визначення покупця дня (Самий активний учень)

- Увага! Наш супермаркет зачиняється. Ви отримали корисні для вашого здоров´я продукти. Усім відомо, що чим більше товару ми придбали, тим більшою може бути скидка надана магазином. Сьогодні на уроці ви отримаєте дисконтні картки, на яких вказано число, яке відповідає відсотку скидки наданої магазином. Також це число буде вашою сьогоднішньою оцінкою. Обрахуйте. За кожен пункт ви будете собі ставити бали 0-2, як ви вважаєте.

Картка самооцінювання

1) Чи брали ви активну участь у роботі класу?  ___

2) Чи добре знаєте таблиці множення та ділення ? ___

3) Чи правильно розвязали рівняння ? ___

4) Чи вдало ви працювали над задачею ? ___

5) Чи вмієте використовувати знання як знайти величини : ціна, вартість, кількість? __

6) Чи правильно та охайно записували  в зошиті? ___

- На скільки балів ви оцінили себе, стільки ви отримаєте скидки на вашу дисконтну картку для наступного походу до супермаркету.

3. Вправа «Мікрофон».

  • Чи досягли ви особисто очікуваних результатів?...

 4 . Завдання додому «  Право вибору»

  • Ви сьогодні молодці! Вмієте рахувати гроші і вас можна пускати в магазин за покупками.

-  Щоб могли придбати товар наступного разу слід виконати вдома завдання. Оберіть для себе  домашнє завдання. № 303,304 ( №  303,302)

5. Прощання.

-- У нас багато ще цікавих справ сьогодні. І я бажаю вам гарного настрою та успіхів на весь сьогоднішній день.

-- Давайте і гостям ми висловимо свої побажання.  (З імітацією рухів)

-- Побажаємо, щоб були сильними. Якими?

-- Ось такими!

-- І веселими. Якими?

-- Ось такими!

-- І красивими. Якими?

-- Ось такими!

І грайливими Якими?

-- Ось такими!

-- І настрій у всіх був який?      

 --Ось такий!

Дякую всім, хто працював , і

В зошитах правильно писав,

На всі запитання відповідав ,

Задачі і приклади розв’язав,

Та тим, хто в гості завітав.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 лютого 2019
Переглядів
2149
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку