Інтегрований урок з математики НУШ. Тема тижня "Ігри". Урок розроблений для 1 класу за програмою Р. Шияна. на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.
Дата ____________ № _________ Математика 1 клас
Тема тижня Ігри
Тема уроку: Склад числа 6. Шестикутник.
Мета тематичного дня: ознайомити учнів зі складом числа 6, шестикутником,
формувати вміння обчислювати вирази на основі лічби предметів; розвивати просторову уяву; виховувати повагу до старших.
Предметні компетентності:
-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;
-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;
-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.
Очікувані результати:
Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу (розташовані послідовно, хаотично)
Співвідносить кількість елементів у групі з відповідним числом і навпаки
Утворює рівності на основі складу чисел 2–6
Порівнює об’єкти навколишнього світу за однією ознакою
Класифікує об’єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками
Читає і записує числа (1–6) – словами і цифрами
Утворює числа 2–6 прилічуванням одиниці до попереднього і відлічуванням одиниці від наступного до нього числа
Порівнює числа в межах 6, використовуючи знаки >, <, =
Співвідносить кількість елементів у групі об’єктів навколишнього середовища з відповідним числом і навпаки
Співвідносить цифру з її зображенням
Утворює рівності на основі знання про склад чисел 2–6
Розпізнає геометричні фігури – чотирикутник, трикутник, квадрат, п’ятикутник
Конструює об’єкт із запропонованих геометричних фігур
Обладнання: підручники, папір А4, ручки, кольорові олівці та фломастери, набори
«Лего», ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Метод «Геометричний настрій»
Покажіть з-за допомогою геометричних фігур свій настрій
ІІ. Етап цілепокладання
Сьогодні у нас розпродаж ягід. Розгляньте ягоди і назвіть їх.
Погляньте ось на цю ягоду, на яку цифру вона схожа?
Сьогодні наш урок про склад числа 6 і про ягоди.
ІІІ. Етап цілереалізації
Склад числа 6.
— Як утворюється число шість? (5 + 1)
— Отже, шість складається з одного і п’яти. А з яких ще двох чисел може складатися число 6? (За допомогою паличок діти називають різні складові числа 6.)
Заповніть таблицю
Виконання завдання
Що ви бачите?
Робота в зошиті
Гра «Ягідний склад числа». Робота в парах
Учні отримують набори ягід. Наприклад, один учень отримує 10 зображень смородини, а інший 10 ягід малини. Завдання для пари скласти всі можливі варіанти складу числа 6 зі своїх ягід.
Робота з картками
Виконання завдання підручника.
Фізкультхвилинка «Ягідна»
https://www.youtube.com/watch?v=COrsLGevJG0
Уведення поняття про шестикутник.
Розкажу вам казку я
Про трикутника дитя.
Він не слухав свою маму
І послухайте, що стало…
Маленький Трикутник завжди був не посидючим. Не хотів читати та писати. Одного разу мама відкрила його зошит і побачила не гарні, дуже брудні сторінки з не зрозумілими значками.
Довго писав Трикутник і нарешті рядок гарних цифр в нього вийшов.
На наступний день він пішов до школи і його похвалила вчителька, але за кілька днів Трикутник знову розлінився і цифри виходили все гіршими і гіршими.
Пам’ятаючи мами урок Трикутник вирішив вночі відрізати собі вушка, щоб мамі не було за що його смикати. Взяв ножиці та відрізав.
Трикутник радісний ліг спати. А зранку, коли мама прийшла будити свого синочка, вона страшно закричала:
Марно Трикутник казав мамі, що це він. Мама гірко плакала, і так його і не впізнала.
Діти як ви думаєте чому мама не впізнала свого синочка Трикутника?
Так, все вірно. Адже таким чином вийшла інша геометрична фігура. Полічіть, скільки в цієї фігури кутів. (Шість.) Це — шестикутник. Тепер неслухняний синок мав аж шість «вушок»! Отож, треба слухати маму, а не бешкетувати.
Складіть шестикутник із шести паличок. Шестикутник — один із многокутників. Многокутниками називають геометричні фігури, утворені замкненою ламаною лінією, яка утворює більше чотирьох кутів. Це добре видно на складеному вами з паличок шестикутнику.
Шестикутник в природі
в розрізі
Гра «Впізнай геометричну фігуру»
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
Робота з лего
Спробуйте з цеглинок скласти ягідки.
— Що вивчили сьогодні на уроці?
Список використаних джерел