Урок з математики "Зустрічаймо Весняночку. Письмова нумерація чисел від 11 до 20"

Про матеріал

мета даного уроку продовжувати вчити числа другого десятка та з'ясовувати

принципи місцевого значення цифр; закріплювати вміння

порівнювати числа; повторити назви геометричних фігур;

розвивати мислення, пам'ять, увагу, кмітливість, зв'язне мовлення;

прищеплювати інтерес до казки, любов до природи.

Перегляд файлу

МАТЕМАТИКА

Тема: Зустрічаймо Весняночку. Письмова нумерація чисел від 11 до 20

Мета: Продовжувати вчити числа другого десятка та з'ясовувати            принципи місцевого значення цифр; закріплювати вміння               порівнювати числа; повторити назви геометричних фігур;                               розвивати мислення, пам'ять, увагу, кмітливість, зв’язне мовлення; прищеплювати інтерес до казки, любов до природи.

Обладнання: Абаки, перфокарти, картки,малюнок Веснянки,галявина, квіти,                              казкові герої, геометричний матеріал, віяла.                              

Вчитель: Бондарьова О.С.

Хід уроку Психологічна підготовка класу.

Встаньте, дітки, всі рівненько, Посміхніться всі гарненько. Посміхніться всі до мене, Посміхніться і до себе.

Привітайтесь: Добрий день!

Хай гарно розпочнеться новий день!

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляйтесь не шуміти,

Руки гарно піднімати,

Чітко влад відповідати, На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

Щоб не було у нас мороки.

Всі готові до уроку? Тож гаразд, часу не гаєм І урок розпочинаєм.

Контроль, корекція і закріплення знань.

1.     Усна лічба.

-         Полічити від 11 до 20.

-         Полічити від 20 до 9.

-         Назвати «сусідів» числа 14.

-         Назвати попереднє число до числа 18. - Назвати наступне число до числа 15.

2.     Лічба предметів.

 

Фігури розміщені на дошці.

-         Скільки всього фігур? Яка фігура стоїть першою? Перелічіть фігури по порядку? Яка фігура стоїть останньою? Яка фігура стоїть між квадратом і трикутником? Назвіть «сусідів» ромба. Яка фігура стоїть першою, якщо лічити зліва направо? А якщо лічити справа наліво? Яка фігура не має кутів?

3.     Гра «Мовчанка» (Робота з віялами)

-         3 збільшити на 6;

-         Наступне число до числа 11;

-         Попереднє число до числа 14;

-         Перший доданок 3, другий 7, знайти суму.

 Повідомлення теми і мети уроку.

-         Чи любите ви казки?

Ось і зараз ми з вами помандруємо у казку. Ця казка незвичайна – поетично – математична.

1) Щоб назву героїв прочитати, слід числа всі правильно назвати.

( З протилежного боку цифр – букви для розшифровки ).

11 (В), 12 (Е), 13 (С), 14 (Н), 15, (Я), 16 (Н), 17 (К), 18 (А).

-         Так до нас на урок завітала Весняночка.

Весняночка: Я – Весна , завітала до вас сьогодні на урок. І завдання вам цікаві принесла з героями ваших улюблених казок – попрацювати хочу з вами і запрошую на чарівну галявину. Ця галявина незвичайна, а чарівна. Якщо ви уважно розглянули її, то звернули увагу, що на галявині не має жодної квітки. І для того, щоб вона заквітчала, ми маємо з вами виконати цікаві завдання, які нам принесли герої наших казок.

1. Завдання від Попелюшки  Робота з абаками.

Викласти числа: 12, 14, 16, 18, 11, 13, 15, 17, 19,20. (За кожне правильно виконане завдання діти  кріплять на галявину квітку).

 Робота над новим матеріалом.

-         11, 13, 15, 17….

-         Число, в  якому 1 дес. 2 од., 1 дес. 9 од., 2 дес., 1 дес. 6 одн.

-         Попереднє від 17, 13, 11.

-         Наступне від 17, 12, 13,15.

-         Число, сусіди якого 16 і 18; 12 і 14.

Весняночка: Весна війнула вже крилом,

                        Пташки співають голосно.

                        І на узліссі за селом                         З’явились перші квіточки. Робота з перфокартами.

-         Хто правильно запише сусідів чисел, той своєю квіточкою прикрасить лісову галявину.

Весняночка: А ось і Червона шапочка спішить до нас з наступним завданням. Нам  дітки, потрібно порівняти числа.

 

 

Фізкультхвилинка

Засиділися в царстві казки.

Встали дружно.

Всі підняли руки – раз

Став навшпиньки увесь клас.

Два – присіли, руки вниз. 

На сусіда не дивись. Раз! – і вгору,

Два! – і вниз.

Будь уважним, не крутись. Будем дружно присідати, Щоб ногам роботу дати. Раз! – піднялись, Два! – присіли.

Всі веселі? От чудово!

І за парти сіли знову.

Весняночка: По всіх усюдах пісня лине,

                        Усе пробуджується від сну,

                        І всі рослини, всі комашки                         Вітають дівчинку – весну.

- А ось Кіт в чоботях приніс нам задачу.  

                                Задача

Мама купила у магазині 3 яблука і 7 груш. 

Скільки всього фруктів купила мама?

Яб. – 3 ?

Г. - 7 

3 + 7 = 10 ( ф. )

Відповідь: всього мама купила 10 фруктів.

Вчитель: - А зараз ми дізнаємося, чи сподобалося  нашій гості Весняночці, як ви працювали сьогодні на уроці.

Розмістити картки так, щоб суми чисел, записані на них, зростали.

Прочитайте слово.

4+4;  3+3;  2+1;  3+2;  2+2; 4+3;  5+4

   Ц       О       М       Л О     Д       І

Розв'язок:

2+1;  2+2;  3+2;  3+3;  4+3; 4+4;  5+4

  М        О       Л       О Д       Ц      І

Вчитель: Отже, Весняночці було дуже приємно побувати у вас на уроці. І вона вважає що ви сьогодні гарно попрацювали на уроці.

-А зараз глянемо, яка красива і чарівна вийшла у нас галявина вся у квітах.

Кожна квіточка – нам радість, Кожна рослинка – для вашого добра,

Кожна травинка – для вашого здоров'я.

І ніколи не знищуйте, не ламайте, не марнуйте того, що вам так щедро вділила земля.

Вмійте природу любити 

Вам у походи ходити І мандрувать, любі діти. Вмійте ж природу любити, Кожній стеблинці радіти. В полі, у лісі над яром –

Квіти, дерева і трави…

 

Цвіту не рви задаром, Гілки не втни для забави!

Оберігайте повсюди

Шлях і стежиночку в гаї,

Все те окрасою буде.

П.Сиченко

 

Слухання дитячих пісень про весну.

-                     На уроці звучали вірші про весну.

-                     А тепер давайте трішки відпочинемо і послухаємо пісні про весну Підсумок уроку.

-                     Що робили на уроці?

-                     Що на уроці сподобалося найбільше?

-                     Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?

 

 

pdf
Додано
26 листопада 2018
Переглядів
1330
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку