Інтегрований урок з математики та дизайну і технологій 1 клас

Про матеріал
Тема. Вправи на знаходження пропущених чисел. Складання та розв'язування задач на знаходження остачі. Виготовлення кораблика способом оригамі. Мета: закріплювати знання письмової та усної нумерації чисел від 1 до 20; формувати обчислювальні навички; вправляти учнів у розв'язуванні прик-ладів на додавання та віднімання і в знаходженні невідомих компонентів цих дій; удосконалювати вміння розв'язувати задачі на знаходження остачі; розвивати логічне мислення.
Перегляд файлу

      Інтегрований урок з математики та дизайну і технологій

                                                  1 клас

Тема. Вправи на знаходження пропущених чисел. Складання та розв'язування задач на знаходження остачі.

Виготовлення кораблика способом оригамі.

Мета: закріплювати знання письмової та усної нумерації чисел від 1 до 20; формувати обчислювальні навички; вправляти учнів у розв'язуванні прик-ладів на додавання та віднімання і в знаходженні невідомих компонентів цих дій; удосконалювати вміння розв'язувати задачі на знаходження остачі; розвивати логічне мислення.

Продовжити знайомити учнів з оригамі як видом мистецтва; вчити дітей виготовляти кораблики способом згинання і складання паперу; удоско-налювати вміння працювати за технологічною карткою; виховувати стара-нність,охайність, бажання допомагати іншим.

Обладнання: макет корабля з геометричних фігур; Додавайко, Віднімайко, Геометрик; набір геометричних фігур; картки з прикладами та числами; технологічна картка; зразок виробу.

                                               Хід уроку

І. Організаційна частина.

   1. Перевірка готовності учнів до уроку.

   2.Привітання.

                        От і знову дзвінок лунає,

                        Мелодійно і срібно звучить.

                        Він до класу дітей закликає,

                        Математику час нам вже вчить.

  • Діти, сьогодні до нас на урок завітали гості. Поверніться до них, привітайтеся.
  • А тепер посміхніться один одному. Бажаю вам гарного настрою. Спочатку сідають дівчатка – краса нашого класу, а потім хлопчики – його сила і мужність.

ІІ. Оголошення теми та завдань уроку.

  • Діти, сьогодні  у нас з вами незвичайний урок. Сьогодні у нас урок-гра. Дуже цікава, але й дуже серйозна гра. Налаштовуємося  працювати швидко, правильно і якнайкраще. Отож, розпочинаймо!
  • Настала весна. Скресли льоди. Почала пробуджуватися природа. І вирішили наші давні знайомі Додавайко і Віднімайко (вивішую героїв на дошку) вирушити в подорож річкою. Який же вид транспорту вибрали друзі? Ми можемо з вами дізнатися, розшифрувавши слово.

 

  1. Гра «Шифрувальник».
  • Перед вами зашифроване слово. Давайте поставимо букви на місця і прочитаємо його.

                                РАБЕЛЬКО  

  • Так, це – корабель. Саме цим видом транспорту вирішили подорожувати Додавайко та Віднімайко. Проте, друзі зіткнулись з великою проблемою. Якою? З чого побудувати корабель? Недовго думаючи, звернулися вони за допомогою до свого друга Геометрика.
  • Геометрик погодився допомагати Додавайку та Віднімайку лише за однієї умови: потрібно виконати його завдання. Друзі дуже розхвилювалися. Чи справляться вони з завданнями? Давайте їм допоможемо. Згодні?
  • Геометрик просить разташувати геометричні фігури так, щоб вони не повторювались. Спробуємо?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

( Учні  по черзі разташовують фігури у кожному рядку на дошці).

  • Молодці, ви чудово справились з цим завданням. Геометрик приніс матеріал для будівництва корабля. Це такі самі фігури, тільки більшого розміру. Давайте їх назвемо.(Діти називають фігури, вчитель вивішує їх на дошку)

 

  • Але Геометрик зачарував фігури.  На кожній з них написане завдання. Тільки виконавши його, можна будувати корабель. І тут Додавайко та Віднімайко засумували ще більше. Чи не погодитесь ви допомогти друзям ще раз? Згодні? Отож, приступаємо до роботи!

 

ІІІ. Закріплення знань, умінь та навичок.

  • Перед вами на дошці 5 фігур. Виберіть фігуру. Що буде основою корабля. Це…(чотирикутник)
  • Яке ж завдання підготував нам Геометрик?
  1. Гра « Засели будиночки»
  • Геометрик хоче перевірити чи знаєте ви склад числа 5. Він просить заселити будиночки числами, які в сумі дають 5.

                              Картинки по запросу склад числа 5

( Діти вставляють в будиночки, що висять на дошці, пропущені числа.Один учень заселяє перший будиночок, а інший – другий.)

                        Молодці, завдання розв'язали,

                        Першу частину корабля побудували.

  • Ось ми і заклали основу корабля. Працюємо далі. Буремо наступну фігуру. Це…(трикутник).
  • Яке ж друге завдання приготував нам Геометрик?
  1. Каліграфічна хвилинка.
  • Геометрик хоче перевірити чи вміємо ми прописувати трикутники. Покажемо йому?
  • Відкриваємо зошити. Знаходимо початок нового рядка і за моїм зразком зобразимо цю частину корабля. Лінії проводимо рівні, щоб фігури були якнайкращі.
  • Молодці, дуе добре справились  з завданням.

                       Гарні трикутники прописали

                      Другу частину корабля побудували.

  • Ось і друга деталь зайняла своє місце. Якою ж буду наступна? Що ще за завдання приготував нам Геометрик? Хочеться якнайшвидше дізнатися. Беремо трктю фігуру. Це…(прямокутник).
  1. Математичний диктант.
  • Геометрик хоче перевірити як ви вмієтте швидко і правильно рахувати.Для цього він підготував нам математичний диктант.
  • Знаходимо новий рядок і починаємо працювати.(Один учень працює біля дошки) Записуємо відповіді через кому.

а)запишіть число в якому: 1дес.5од., 1дес.2од., 2дес., 1дес.8од., 1дес.1од.;

б)подивіться на число і збільшіть його на 1.

- Що це означає? Додавайко підказує нам правило. Давайте його згадаємо.

ПРАВИЛО: ОДИНИЦЮ ДОДАЮ, СУСІДА ЗВЕРХУ ВПІЗНАЮ.

  • З нового рядка записуємо відповіді через кому. Уважно дивіться на число і думайте.

Демонструю числа: 12.15,19,10,13.

в) подивіться на число і зменшіть його на 1.

- Що це означає? Віднімайко підказує ще одне правило. Давайте згадаємо.

ПРАВИЛО:ОДИНИЦЮ ВІДНІМАЮ, СУСІДА  ЗНИЗУ ЗУСТРІЧАЮ.

  • З нового рядка записуємо відповіді через кому. Уважно дивіться на число і думайте.

Демонструю числа: 9, 11, 19, 20,17.

  • Всі дописали? Давайте перевіримо. Зараз кожен з вас побуває в ролі вчителя і перевірить чи правильно записані відповіді в сусіда по парті. Поміняйтесь зошитами.А я перевірю роботу на дошці. Правильні відповіді: а)15,12,20,18,11;б)13,16,20,11,12;в)8,10,18,19,16.
  • Поверніть зошити один одному. Підніміть рукуті, хто не допустив одної помилки. Які ви молодці!

                            Ось і диктант написали,

                            Третю частину корабля побудували.

  • От і наступна деталь зайняла своє місце. Геометрик вами дуже задоволений.
  •  Стомилися? Давайте відпочинемо, а потім продовжимо будувати корабель.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

                           У роботі всі стомились,

                           Адже добре потрудились.

                           Тож давайте для розрядки

                           Зробим кілька вправ зарядки.

                           Раз! - підняли руки вгору!

                           Два! – нагнулися додолу;

                           Три! – повернулись вправо, вліво;

                           На «чотири» - всі присіли.

                           Похитали головою,

                           Встали і притупнули ногою.

                           Пальчиками повертіли

                           І за парти тихо сіли.

  • Яке ж наступне завдання нам приготував Геометрик? Ви не здогадуєтесь? Давайте візьмемо наступну фігуру і перевіримо.
  • А наступна фігура -  це…(п'ятикутник).Читаємо завдання.Так, це задача.
  1. Задача.
  • Давайте пригадаємо з яких частин складається задача.
  • А зараз зосередьтесь і послухайте задачу.

У ПОРТУ СТОЯЛО 13 КОРАБЛІВ. ( Виставляю на дошці)

5   З НИХ ВИРУШИЛИ В РЕЙС.  ( Відсовую)

  • Чи можливо розв'язати задачу? Чому? Так, у задачі немає запитання.
  • Послухайте умову ще раз і подумайте, яке питання ми можемо поставити? Якою дією розв'язується задача? Чому? Що означає число 13; 5? Яким буде розв'язання?
  • Записуємо розв'язання. Що потрібно записати в дужках?
  • Хто дасть повну відповідь? Хто коротку? Записуємо коротку відповідь.(Один учень пише на дошці)
  • Молодці, ви чудово розв'язали задачу. Геометрик просто вражений вашою роботою.

                         Ось і задачу розв'язали,

                        Четверту частину корабля побудували.

  • Ще одна деталь зайняла своє місце. Але вам не здається, що чогось не вистачає. Подивіться, у нас залишилася ще одна фігура. Це…(круг). Чим він може бути на нашому кораблі? Так, це ілюмінатор. Що ж за завдання приготував нам Геометрик, щоб розчарувати кружечок? Коли ми його виконаємо, то на нашому кораблику з'явиться «віконечко».
  1. Гра «Хто вигляне з віконечка?»
  • Це завдання потрібно виконати самостійно. Геометрик хоче перевірити, чи вмієте ви це робити. Перед вами на картках приклади з пропущеними числами. Потрібно знайти і вставити ці числа. Зосередьтесь і приступайте до роботи.
  • Давайте перевіримо чи правильно ви виконали завдання. Перед вами на дошці ці самі приклади. Які числа пропущені в прикладах? Поясніть, як ви його знайшли.

         5 + О = 11                     7             11 – О = 5

         5 + О = 12                       6           12 – О = 6

         5 + О = 13                 8                 13 – О = 7

         5 + О = 14                       9           14 – О = 8

                 Правильно приклади всі розв'язали,

                 П'яту частину корабля побудували.

  •  Нарешті ми виконали всі завдання Геометрика. Подивіться, який чудовий корабель у нас вийшов. Давайте його назвемо. Пропоную подарувати йому назву нашого класу: БАЙБАРИКИ. Додавайко та Віднімайко наші друзі, отже, теж Байбарики. Давайте згадаємо наш танець. Танцюємо?( Діти танцюють під пісню «Байбарики»)

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

  • От і відпочили перед довгою дорогою. Додавайко і Віднімайко дуже дякують вам за допомогу і сумують, що не всі можуть приєднатися до них, бо на одному кораблі всім не вистачить місця. Для цього нам знадобиться ціла флотилія. А тому потрібно зробити багато корабликів. Ви хочете подорожувати з Додавайком і Віднімайком? Отож, приступаємо до роботи.

ІV. Виготовлення човника способом оригамі.

  1. Демонстрація виробу.
  • Зараз ми виготовимо кораблик способом оригамі. Що це за спосіб? Правильно – це мистецтво  згинання паперу.
  • У кожного з вас на парті лежить аркуш паперу прямокутної форми. Уважно слідкуйте за мною і технологічною карткою і у вас вийде ось такий чудовий кораблик.(демонструю)
  1. Виготовлення виробу.

а) Згинаємо аркуш навпіл. Одержуємо менший прямокутник.

б) Згинаємо цей прямокутник навпіл і відразу розгинаємо.

в) Загинаємо верхні куточки до лінії посередині «хустинкою». Утворився п'ятикутник.

г) Загинаємо нижню частину п'ятикутника з обох боків до трикутничків.

ґ ) Ховаємо куточки так, щоб вийшов трикутник.

д) Утворюємо ромб.

е) Загинаємо нижню частину ромба з обох боків до верху. Утворився трикутник.

є) Знову утворюємо ромб.

ж) Бокові сторони ромба розтягуємо в різні боки.

з) Отримуємо кораблик.

- У кожного з вас вийшов чудовий кораблик. Нарешті ви зможете приєднатися до Додавайка та Віднімайка. Вони вас вже зачекалися. Запрошуйте всіх бажаючих і вирушаємо в подорож.( Діти прикріплюють свої кораблики навколо великого корабля).

- Чудово! Вийшла велика флотилія. Ми можемо вирушати в путь, але вже на іншому уроці. Нажаль, час нинішнього уроку вже сплинув.

V. Підсумок уроку.

- Чи сподобався вам урок? Чи приємно було допомагати друзям? Що найбільше вам запам'яталось?

- Молоді. Ви сьогодні дуже гарно працювали. Не сумуйте, Додавайко та Віднімайко почекають вас до наступнго уроку.

- Дякую всім за чудовий урок!

 

 

                   

 

 

 

 

docx
Додано
4 лютого 2020
Переглядів
575
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку