Урок математики "Закріплення переставного закону додавання"

Про матеріал
Закріпити вміння учнів застосовувати переставний закон додавання ,порівнювати вирази і числа, розв’язувати задачі на знаходження суми і різниці за скороченим записом умови, встановлювати істинні і хибні висловлювання, розрізняти геометричні фігури,розвивати логічне мислення учнів, пам'ять , увагу,виховувати уважність, охайність,любов до навколишнього світу.
Перегляд файлу

Тема:Закріплення переставного закону додавання.

Мета:закріпити  вміння учнів  застосовувати переставний закон додавання ,порівнювати вирази і числа, розв’язувати задачі на знаходження суми і різниці за скороченим записом умови, встановлювати істинні і хибні висловлювання, розрізняти геометричні фігури,розвивати логічне мислення учнів, пам'ять , увагу,виховувати уважність, охайність,любов до навколишнього світу.

Обладнання:сигнальні картки,таблиці, картки для групової роботи, скорочений запис задачі,ілюстрації, сніжки та кошики для гри,картки-сніжинки,геометричний матеріал, віночок

Хід уроку

І Організація учнів до уроку.

 Сьогодні , діти, у нас незвичайний урок. До нас завітали гості. Тож давайте привітаємо один одного та наших гостей.(Гра «Повторялочка»)

Сонце прокидається…

Зиче щастя й радості..

Людям на Землі…

Ми вас теж вітаємо…

Здоров'я вам бажаємо…

На довгії літа, на довгі роки…

Учитель. Тож поверніться і подаруйте посмішку своєму товаришеві, нашим гостям.

  • Я  вам теж бажаю гарного настрою та успіхів.

ІІ Актуалізація опорних знань.

Учитель . Ви любите загадки?

Я загадаю вам загадку, а ви спробуйте відгадати,що це за цариця до нас завітала?

1.   Загадка.

Чудо-сани прилетіли.

Скакуни в тих санях білі.

В санях тих сидить цариця-

Білокоса,білолиця.

Рукавом махає-

Сріблом все вкриває.

Що це за цариця?(Зима)

2.Прихід  сніговичка - листоноші.

 -А хто це до нас прийшов? Листоноша, чому ти до нас завітав?

-Я приніс  для вас листа.

-А чи можеш нам його прочитати?

«Здрастуйте, любі діти!

Я знаю, що ви довго чекали на мене. Але я не забарилася, я прийшла з подарунками. На кожного, хто буде гарно працювати й відповідати, чекає мій подарунок.

Господиня Зима».

-А ще у конверті на нас чекає сюрприз, а який – дізнаєтеся пізніше.

-А ви любите зиму?А за що? У які ігри можна гратися взимку?

3.Опитування.

-Математика-серйозна наука дуже любить порядок, особливо дотримання законів. А ми вже декілька законів знаємо. Давайте повторимо їх.(«Мозкова атака»)

-Як називаються числа при додаванні?

-Скільки може бути доданків?

-Чи можна доданки міняти місцями?

-Чи зміниться від цього сума?

- Як називається такий закон?

-Сформулюйте нам цей закон.

4.Робота з дошкою.

-Подивіться на дошку. До якого прикладу можна використати переставний закон додавання?

2+6=8     3+4=7     2+2=4

ІІІ Оголошення теми й мети уроку.

-Хоч математика і серйозна наука, але полюбляє, коли діти на уроках не нудьгують, а граються і розважаються. Тож сьогодні на уроці ми будемо грати, розв’язувати задачі  й приклади, відпочивати, працювати з геометричним матеріалом і не забудемо про переставний закон додавання.

  • Усний рахунок

1.Від 1 до 10, від 10 до 1.

2.Від 3 до 8, від 9 до 5.

3.Назвати сусідів  числа 6,3,4.

4.Назвати попереднє число до 4, 8.

5.-Яке число стоїть між числами 5,…,.7 , 8, ….,9.

  • Гра «Мовчанка»

Діти показують відповіді за допомогою карток із числами.

3                                                            5                                                                    10

 

2                                                             1                                                                                    

 

4                                                             3                                            7 6

 

 9

  • Гра «Заблукало число»

1,3,8,4,5,6,7,9,10,2

-Розгляньте ряд чисел, назвіть «зайве число». Чому воно «зайве»?

  • Каліграфічна хвилинка (за карткою)

Яку цифру нагадують лебеді? Потренуйся малювати шию лебедя і цифру 2 по клітинках.

  • Гра «На санчата».

-Чи любите ви кататися на санчатах? Покажіть, як ви вмієте спускатися з гірки і передавати санчата один одному.

5+4=            8-3=            3+2=

4+5=            7-1=            1+5=

6-1=             2+3=           5+1=

Хай висока круча-

З курсу не зіб’ємось.

В очі сніг колючий,

Але ми сміємось.

  • Перевіримо, чи ніхто не випав із санок.
  • Чи зустрівся нам тут переставний закон додавання?
  • Загадка

Білий пух летів, летів.

Чорну землю всю накрив.

Як перинна, рівно ліг

На поля біленький…(сніг)

  • Гра у сніжки. Робота в групах.
  • А чи любите ви грати у сніжки? Пограємо? Поділимо клас на 2 команди. Ось вам два кошики. Один під номером 7, а інший під номером 10.На парті є сніжки. Але не прості, а з прикладом.

Завдання:покласти у кошики сніжку з відповіддю, вказаною на кошику. Хто зробить це правильно й швидко, той переміг.

9+1=1+9                             8+2=2+8

6+1=1+6                             5+2=2+5

7+3=3+7                             4+3=3+4

Перевіримо, чи правильно і швидко поклали сніжки.

  • Що ви помітили?
  • Номер першого кошика-10, а другого-7.Назвіть суму цих чисел.
  • Робота в парах. Порівняння виразів і чисел (с 86,впр.1)

Учні обмінюються зошитами і перевіряють правильність виконання завдання одне в одного.

Фізкультхвилинка

Працювали ви старанно,

Лічили, писали охайно.

Стомилися очки і рученята,

Спочиньте трохи, мої малята.

(Під музику «Морозець» співаємо і виконуємо рухи)

  • Гра «Зліпи сніговика»(с.85, впр.1)

-А кого ви любите ліпити зі снігу?

- З чого починаємо ліпити?

- Давайте спробуємо зліпити математичного сніговичка, починаючи  з нижньої кулі, потім середньої і голови.

Завдання:вставити пропущені числа, записати утворені рівності і зробити висновок.

Висновок:у другий стовпчик ми записали приклади, застосовуючи переставний закон додавання.

  • Загадка

Полетіли раптом з неба,

Білі-білі пушинки.

Що це? Вам вгадати треба

Бо не пух це, а …(сніжинки).

-Що нам про сніжинки розкаже Довідкове бюро?

Один професор виявив, що за один день під час снігопаду випадає від 8 до 30 різноманітних форм сніжинок. Є у природі сніжинки –  крихітки, вони випадають у Антарктиді, де найсильніші морози. Трапляються сніжинки-велетні, розміром з долоню. Та це велика рідкість. У переважній більшості сніжинки невеличкі.

  • Робота в групах
  • Ось вам  дається можливість вибрати собі сніжинку(велику, середню,крихітку). Як ви побачили, під ними різне завдання. На крихітці-найпростіше-порівняти числа, на середній вам треба поставити замість сніжинки знак +,-, а на великій-знаки +, - ,щоб отримати правильну відповідь.

8*2*1=5                      4*4=8                       6*3

2*4*1=5                      10*2=8                     7*9

3*1*1=5                      5*3=8                       5*5

  • Робота над задачами(с 86,задачі 4,5)-з коротким записом і доцільним використанням переставного закону.
  • Загадка.
  • Хто допомагає Дідові Морозу у новорічне свято?(Снігуронька)
  • Що нам про Снігуроньку розкаже Довідкове бюро?

Снігуронька символізує молодість, радість,доброту, кмітливість і дотепність. Але вона сумує, тому, що ніколи не бачила краси літа. Давайте покажемо, які є кольори літа.

Пригадайте, як ми на уроці трудового навчання плели віночок. Тож давайте подаруємо його Снігуронці.             

  • Снігуронько, ми даруємо тобі ці квіти літа.
  • Діти, вона бачить і втішається нашим подарунком.
  • Робота з геометричним матеріалом
  1. (с..86, впр.7)
  2. Скласти ялинку з геометричних фігур.

      –З яких геометричних фігур ви склали  ялинку?

ІУ Підсумок уроку

1.-Чи сподобався вам урок?

- Що найбільше вам сподобалося?

- Який закон ми закріпили на уроці?

2.Які висловлення істинні , а які хибні?

  • Влітку йде сніг?(Ні)
  • Всі птахи літають?(Ні, страус-птах, але не літає).
  • Одеса - столиця України.(Ні)
  • Дніпро - це річка.(Так).

Учитель.

 Сьогодні ви-молодці,

З роботою впоралися усі.

Ви показали, що вмієте розв’язувати приклади і задачі, а головне -дружити. Допомагайте одне одному так, як ви це робили на уроці.

Господиня Зима теж задоволена вами і дарує кожному з вас на згадку про урок  чарівну сніжинку і Ангела-охоронця.

 

docx
Додано
5 лютого 2020
Переглядів
577
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку