Тема:Закріплення переставного закону додавання.
Мета:закріпити вміння учнів застосовувати переставний закон додавання ,порівнювати вирази і числа, розв’язувати задачі на знаходження суми і різниці за скороченим записом умови, встановлювати істинні і хибні висловлювання, розрізняти геометричні фігури,розвивати логічне мислення учнів, пам'ять , увагу,виховувати уважність, охайність,любов до навколишнього світу.
Обладнання:сигнальні картки,таблиці, картки для групової роботи, скорочений запис задачі,ілюстрації, сніжки та кошики для гри,картки-сніжинки,геометричний матеріал, віночок
Хід уроку
І Організація учнів до уроку.
Сьогодні , діти, у нас незвичайний урок. До нас завітали гості. Тож давайте привітаємо один одного та наших гостей.(Гра «Повторялочка»)
Сонце прокидається…
Зиче щастя й радості..
Людям на Землі…
Ми вас теж вітаємо…
Здоров'я вам бажаємо…
На довгії літа, на довгі роки…
Учитель. Тож поверніться і подаруйте посмішку своєму товаришеві, нашим гостям.
ІІ Актуалізація опорних знань.
Учитель . Ви любите загадки?
Я загадаю вам загадку, а ви спробуйте відгадати,що це за цариця до нас завітала?
1. Загадка.
Чудо-сани прилетіли.
Скакуни в тих санях білі.
В санях тих сидить цариця-
Білокоса,білолиця.
Рукавом махає-
Сріблом все вкриває.
Що це за цариця?(Зима)
2.Прихід сніговичка - листоноші.
-А хто це до нас прийшов? Листоноша, чому ти до нас завітав?
-Я приніс для вас листа.
-А чи можеш нам його прочитати?
«Здрастуйте, любі діти!
Я знаю, що ви довго чекали на мене. Але я не забарилася, я прийшла з подарунками. На кожного, хто буде гарно працювати й відповідати, чекає мій подарунок.
Господиня Зима».
-А ще у конверті на нас чекає сюрприз, а який – дізнаєтеся пізніше.
-А ви любите зиму?А за що? У які ігри можна гратися взимку?
3.Опитування.
-Математика-серйозна наука дуже любить порядок, особливо дотримання законів. А ми вже декілька законів знаємо. Давайте повторимо їх.(«Мозкова атака»)
-Як називаються числа при додаванні?
-Скільки може бути доданків?
-Чи можна доданки міняти місцями?
-Чи зміниться від цього сума?
- Як називається такий закон?
-Сформулюйте нам цей закон.
4.Робота з дошкою.
-Подивіться на дошку. До якого прикладу можна використати переставний закон додавання?
2+6=8 3+4=7 2+2=4
ІІІ Оголошення теми й мети уроку.
-Хоч математика і серйозна наука, але полюбляє, коли діти на уроках не нудьгують, а граються і розважаються. Тож сьогодні на уроці ми будемо грати, розв’язувати задачі й приклади, відпочивати, працювати з геометричним матеріалом і не забудемо про переставний закон додавання.
1.Від 1 до 10, від 10 до 1.
2.Від 3 до 8, від 9 до 5.
3.Назвати сусідів числа 6,3,4.
4.Назвати попереднє число до 4, 8.
5.-Яке число стоїть між числами 5,…,.7 , 8, ….,9.
Діти показують відповіді за допомогою карток із числами.
3 5 10
2 1
4 3 7 6
9
1,3,8,4,5,6,7,9,10,2
-Розгляньте ряд чисел, назвіть «зайве число». Чому воно «зайве»?
Яку цифру нагадують лебеді? Потренуйся малювати шию лебедя і цифру 2 по клітинках.
-Чи любите ви кататися на санчатах? Покажіть, як ви вмієте спускатися з гірки і передавати санчата один одному.
5+4= 8-3= 3+2=
4+5= 7-1= 1+5=
6-1= 2+3= 5+1=
Хай висока круча-
З курсу не зіб’ємось.
В очі сніг колючий,
Але ми сміємось.
Білий пух летів, летів.
Чорну землю всю накрив.
Як перинна, рівно ліг
На поля біленький…(сніг)
Завдання:покласти у кошики сніжку з відповіддю, вказаною на кошику. Хто зробить це правильно й швидко, той переміг.
9+1=1+9 8+2=2+8
6+1=1+6 5+2=2+5
7+3=3+7 4+3=3+4
Перевіримо, чи правильно і швидко поклали сніжки.
Учні обмінюються зошитами і перевіряють правильність виконання завдання одне в одного.
Фізкультхвилинка
Працювали ви старанно,
Лічили, писали охайно.
Стомилися очки і рученята,
Спочиньте трохи, мої малята.
(Під музику «Морозець» співаємо і виконуємо рухи)
-А кого ви любите ліпити зі снігу?
- З чого починаємо ліпити?
- Давайте спробуємо зліпити математичного сніговичка, починаючи з нижньої кулі, потім середньої і голови.
Завдання:вставити пропущені числа, записати утворені рівності і зробити висновок.
Висновок:у другий стовпчик ми записали приклади, застосовуючи переставний закон додавання.
Полетіли раптом з неба,
Білі-білі пушинки.
Що це? Вам вгадати треба
Бо не пух це, а …(сніжинки).
-Що нам про сніжинки розкаже Довідкове бюро?
Один професор виявив, що за один день під час снігопаду випадає від 8 до 30 різноманітних форм сніжинок. Є у природі сніжинки – крихітки, вони випадають у Антарктиді, де найсильніші морози. Трапляються сніжинки-велетні, розміром з долоню. Та це велика рідкість. У переважній більшості сніжинки невеличкі.
8*2*1=5 4*4=8 6*3
2*4*1=5 10*2=8 7*9
3*1*1=5 5*3=8 5*5
Снігуронька символізує молодість, радість,доброту, кмітливість і дотепність. Але вона сумує, тому, що ніколи не бачила краси літа. Давайте покажемо, які є кольори літа.
Пригадайте, як ми на уроці трудового навчання плели віночок. Тож давайте подаруємо його Снігуронці.
–З яких геометричних фігур ви склали ялинку?
ІУ Підсумок уроку
1.-Чи сподобався вам урок?
- Що найбільше вам сподобалося?
- Який закон ми закріпили на уроці?
2.Які висловлення істинні , а які хибні?
Учитель.
Сьогодні ви-молодці,
З роботою впоралися усі.
Ви показали, що вмієте розв’язувати приклади і задачі, а головне -дружити. Допомагайте одне одному так, як ви це робили на уроці.
Господиня Зима теж задоволена вами і дарує кожному з вас на згадку про урок чарівну сніжинку і Ангела-охоронця.