Інтегрований урок з математики та дизайну і технологій Тема. Математика. Одержуємо половину. Дизайн і технології. Виготовляємо аплікацію з половинок кругів.

Про матеріал
Урок проведений за підручником "Математика Скворцова С. О., Онопрієнко О. В."
Перегляд файлу

 «____»___________20___ року


 

Інтегрований урок з математики та дизайну і технологій.

Математика: Одержуємо половину

Дизайн і технології: Виготовляємо аплікації з половинок кругів

Мета:  формувати поняття про дріб; вдосконалювати обчислювальні навички табличного множення та ділення; актуалізувати розуміння конкретного змісту ділення на рівні частини; ознайомити учнів із  практичним утворенням половини, половиною як однією із двох рівних частин цілого, кількістю половин у цілому; вчити записувати половини двома цифрами. Навчитися виготовляти аплікації з половинок кругів.

 Обладнання:  мультимедійний комплект.

Хід уроку

І. Емоційне налаштування та мотивація навчальної діяльності.

1. Вправа «Дерево очікувань». (Слайд 2)

- А чи очікували ви, що сьогодні на уроці ви всі потрапите до…Я хочу, щоб ви самі відгадали, куди. Для цього розташуйте числа в порядку зростання. Тепер переверніть аркуші зворотною стороною. Прочитайте. (Супермаркет). Чи всі ви знаєте, що таке супермаркет? Які бувають відділи в супермаркеті? (Слайд 3)

     Ми з вами на уроці теж зможемо відвідати декілька відділів, де будемо виконувати різні завдання. При цьому ознайомимося з новою темою, повторимо табличне множення та ділення, і навіть виготовимо аплікації. (Слайд 4)

ІІ. Актуалізація опорних знань, робота з математичними матеріалами.

Робота в парах. Повторення таблиць множення і ділення. (Слайд 5)

Зараз ми вирушаємо до першого ювелірного відділу. Щоб виготовити ювелірні прикраси, необхідна надзвичайна точність. Ось і ви повинні правильно, без помилок порахувати.

     Одна пара вибирає правильні відповіді на інтерактивній дошці. (learningapps.org). Дві інших пари змагаються, хто швидше викладе на дощечках цеглинки з відповідями до таблиць множення на 6 та 7.

ІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Проблемне запитання. (Слайд 6)

Подивимося, що нас чекає в наступному відділі – «Кондитерські вироби».

Ой, подивіться, здається, тут сталася якась прикрість. Ви не здогадуєтесь, яка? Зараз дізнаємося. Учні пропонують свої варіанти вирішення проблеми.

Бесіда про натуральні числа. (Слайд 7-8)

Пропоную зараз скласти декілька запитань, на які потрібно буде в кінці уроку дати відповідь. Запропонуйте декілька запитань. (Слайд 9)

  • Чи з усього можна одержати половину?
  •  Що треба зробити з предметом, щоб вийшла половина?
  •  Скільки половинок потрібно, щоб одержати ціле?
  •  Скільки буде, якщо 1:2
  1. Бесіда. Підготовка до вивчення нового матеріалу.

Завдання 1. (Слайд 10). І так як це відділ кондитерських виробів, то і завдання-дослідження у вас буде пов'язане з солодощами. Об'єднайтеся у 2 групи. Кожна група отримає цукерки. Порахуйте їх. Подумайте, як їх можна поділити порівну. Які вирази в зв’язку з цим ми можемо отримати? (12:2=6, 12: 6=2, 12:3=4, 12:4=3) Запишіть ці вирази у себе на аркуші. А тепер давайте запишемо їх в зошит. (Учитель на дошці).

    Завдання 2 (Слайд 11). Зістав задачі. До кожної задачі запиши вираз, що є її розв’язанням. Значення якого виразу ти можеш знайти? Обчисли. Яке число одержали в результаті? Що ти знаєш про це число? Чи можна за допомогою натурального числа записати результат іншого виразу? А скільки ж там буде?

 Дайте відповіді на запитання:

  • Яку дію виконували? (ділили порівну)
  • Чи будь-яке число можна розділити порівну? (лише парні числа)
  • Яке число потрібно поділити дітям в кондитерському відділі? (1)
  • Скільки ж вийде, якщо 1 поділити на 2?
  1. Фізкультхвилинка. (Слайд 12). А ще чи знаєте ви, що в супермаркеті може бути ігрова кімната для дітей. Саме туди я вас і запрошую. Я розкидала по всьому класу цеглинки ЛЕГО. Вам потрібно буде їх зібрати. Ви ж пам’ятаєте, всі цеглинки різного кольору. Скільки цеглинок потрібно зібрати кожному? Час – 3 хвилини.(Слайд 12).
  2. Робота з геометричним матеріалом. (Слайд 13)

А ми з вами вирушаємо до наступного відділу, який називається «Меблі». У кожного з вас на партах конверт, відкрийте і скажіть, як називається множина, що знаходиться в конверті? Знайдіть серед фігур білий круг, що із меблів може бути схоже на круг? Зігніть його так, щоб краї збіглися. На скільки частин ви розділили круг? Як можна назвати одну з двох однакових частин? Зафарбуйте половину круга будь-яким кольором. Яку частину круга ви зафарбували? Що можете сказати про другу частину? (це теж половина.) Скільки половин в одному крузі?

А тепер знайдіть три прямокутники однакового розміру, але різного кольору. З якими меблями асоціюються у вас прямокутники? За допомогою олівця і лінійки розділіть ваші прямокутники на 2 рівні частини різними способами. Підведемо підсумок. (Слайд 14).

ІІІ. Закріплення нового матеріалу.

А ми відправляємося до наступного відділу супермаркету, який називається – Гастрономія. В класі ми зробили подібний відділ, який ви зможете відвідати. Для цього об'єднайтеся в пари. Давайте подумаємо, що вам потрібно, щоб зробити покупки в цьому відділі? (Гроші, кошик….).Давайте подивимось на завдання, яке буде перед вами в цьому відділі. (Слайд 15).

Молодці, ви справилися і з цим завданням. Давайте звернемо увагу на запитання, які стояли перед вами на початку уроку. Чи на всі ми маємо відповідь? На останнє ми не можемо відповісти.

Попросимо п’ятикласницю Наталку допомогти. (Слайд 16-17).

ІV. Виготовлення аплікації з половинок.

     Тож ми змогли відповісти на всі запитання уроку, але, якщо ви звернули увагу, у нас залишився ще один відділ – «Іграшки». І зараз ми виконаємо останнє завдання уроку. (Слайд 18).

     Зверніть увагу на ці аплікації. Яке відношення наша тема уроку має до цих аплікацій? З чого зроблені аплікації?

V. Рефлексія

Чи сподобався вам урок? А що найбільше сподобалося робити? Що нового дізналися? Як цей урок може вам знадобитися у житті?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Оленич Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
10 січня 2021
Переглядів
1233
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку