Конспект інтегрованого уроку з математики та інформаційних технологій: «Алгоритмізація розв’язання задач».
Мета уроку:
Математика: Навчальна: Формування знань учнів про складання алгоритмів знаходження відсотка від числа; знаходити відсоток числа в заданому. Розвивальна: розвивати мислення, математичне мовлення, вміння зрозуміло виразити свою думку, робити висновки; Виховна: виховувати інтерес до знань, самостійність, взаємоповагу, культуру математичних записів.
Інформаційні технології: Навчальна: Формування знань учнів про призначення електронних таблиць, відпрацювати практичні навики роботи в електронних таблицях Microsoft Office Excel. Розвивальна: розвивати уяву, творчу пізнавальну активність, координацію і точність рухів, логічне мислення. Виховна: розвиток пізнавального інтересу; виховувати активність при вивченні нового матеріалу; вміння самостійно працювати; інформаційну культуру.
Тип уроку: комбінований.
Вид уроку: інтегрований урок математики з інформційними технологіями.
Обладнання: ПК, програмне забезпечення Microsoft Оffice, проектор, презентації, роздатковий матеріал.
План урок:
І. Організаційна частина./1хв./
ІІ. Повідомлення теми і мети і завдань уроку. Мотивація навчальної
діяльності./3 хв./
III. Актуалізація опорних знань.5 хв.
IV. Осмислення, узагальнення і систематизація знань. /30хв./
V.Підведення підсумків уроку(Оцінювання діяльності учнів на уроці)/5хв./
VI. Домашнє завдання./1хв.
Хід уроку
Учитель математики: Діти, сьогодні у нас незвичайний урок математики. На цьому уроці ми поєднаємо математику з інформаційні т. Отже, наш урок – інтегрований.
Учитель інформатики: Нас об’єднує любов до математики, бажання працювати на комп’ютері. Приязно подивимось один одному в очі, побажаємо натхнення в роботі.
Провести усне фронтальне опитування.
1) Про що говорить знаменник та чисельник числового дробу?
2) Що, за визначенням, є процент (відсоток)?
4. Осмислення, узагальнення і систематизація знань
Доповнення знань учнів. Формування вмінь, скласти алгоритми розв’язання задач.
Задача 1.
Працівникові нарахована місячна зарплатня 12345 грн. Податок з доходів фізичних осіб 18%. Який розмір податку?
18% – 18∕100 , тому податок буде 12145*18∕100=2222,1 (грн).
Алгоритм розв’язання задачі а/100*n
а – сума грошей. n – відсоток.
Наприклад:
а) Нарахована сума – 15436, відсоток 18%.
Отже: 15436/100∙18 = 2778,48 грн.
б) Нарахована сума – 15436
В фонд «Червоного хреста» 0,35%.
Отже 15436/100∙0,35=54,02 грн.
Задача 2.
В групі 1- КС 21 учень. Серед них достатній рівень знань має 8 учнів, Який відсоток учнів має достатній рівень знань.
Розв’язання
21 учень – це 100%, тоді 1 учень це 100%/21.
Отже 8 учнів це 100%/21∙8
Алгоритм 100%/а∙n
а – число. n – число яке визначити в відсотках
Учитель інформаційних технолoгій: Сьогодні ми узагальнимо наші знання по даній темі.
(Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації та виконання практичного завдання в програмі Excel.)
Виконання практичного завдання.
На цьому уроці ми маємо повторити, більш глибоко усвідомити навчальний матеріал з теми, узагальнити його і систематизувати. Тестування в програмі My Test за рівнем критеріїв оцінювання учнів.
Математика – Опрацювати параграф § підручника 7 стор. 40-41 № 442
Інформатика – Скласти завдання із використанням функції для опрацювання засобами Microsoft Excel.