Розробка уроку до теми :" Складання таблиці множення числа 6. Одиниці виміру часу - доба,хвилина,секунда.Визначення часу за годинником."

Про матеріал
Тема : Складання таблиці множення числа 6.Одиниці виміру часу- доба,хвилина ,секунда.Визначення часу за годинником . Мета: ознайомити учнів з таблицею множення числа 6 та її практичним застосуванням; формувати вміння розв’язувати приклади і задачі, застосовуючи знання таблиці множення; вивчити співвідношенням між одиницями часу; навчати визначати час за годинником; розвивати обчислювальні навички, математичне мовлення;виховувати уважність ; вчити берегти час.
Перегляд файлу

Тема : Складання таблиці множення числа 6.Одиниці виміру часу- доба,хвилина ,секунда.Визначення часу за годинником .
Мета: ознайомити учнів з таблицею множення числа 6 та її практичним застосуванням; формувати вміння розв’язувати приклади і задачі, застосовуючи знання таблиці множення; вивчити співвідношенням між одиницями часу; навчати визначати час за годинником; розвивати обчислювальні навички, математичне мовлення;виховувати уважність ; вчити берегти час.
Обладнання: підручник ,додаткова наочність( Лісова школа,звірята,годинники ,таблиця )
Тип уроку:комбінований
Клас: 2

                                                      План уроку

1.Організація класу до уроку та створення ситуації психологічного комфорту.

    1.1 Привітання з учнями та представлення .

    1.2. Перевірка готовності робочих місць до уроку.

    1.3. Створення ситуації психологічного комфорту та емоційного   настрою.

     1.3.1. Введення девізу заняття. 

     1.3.2 Знайомство із « Лісовою школою» та її учнями

2.Контроль корекція , закріплення знань , умінь та навичок учнів.

     2.1.Фронтальне опитування учнів

    2.2.Усні обчислення. Гра «Збери яблучка»

    2.3.Каліграфічна хвилинка .

3.Вивчення нового матеріалу
     3.1 Підготовча робота .

    3.2 . Оголошення теми ,мети  уроку та мотивація навчальної

           діяльності учнів.

    3.3.Вивчення нового матеріалу.

        3.3.1 Хвилинка –  цікавинка .

    3.4 Первинне закріплення матеріалу .

       3.4.1 . Вправа на засвоєння таблиці множення числа 6  , № 774 .


4.Закріплення і узагальнення знань учнів ,формування навичок та вмінь

    4.1 Усне розв’язування задачі №775

*  Фізкультхвилинка
    4.2 Письмове розв’язання
задачі 776

    4.3 Ознайомлення учнів із добою ,годиною ,хвилиною,секундою.

       4.3.1 . Робота із завданням №777.

       4.3.2 Вправа на визначення часу №778 .

     4.4 Робота над ілюстрацією .

        4.4.1 Робота над № 779.

       4.4.2 Робота  в парах з годинниками .

5.Підсумок уроку та задання домашнього завдання.

     5.1 Підсумкова бесіда.

    5.2 Інструктаж до виконання домашнього завдання.

    5.3 Оцінювання учнів.

    5.4 Прощання з класом .
                                    
                                                        Хід уроку
1.Організація класу до уроку та створення ситуації психологічного комфорту.(до 4 хв.)
1.1 Привітання з учнями та представлення .
- Доброго дня ,діти.. Сподіваюсь протягом уроку ви будете уважними , слухняними та працьовитими, тоді наш урок пройде цікаво і ми отримаємо від нього задоволення.

1.2. Перевірка готовності робочих місць до уроку.
- Діти перевірте чи є у вас все необхідне для уроку .У вас на партах повинні бути: підручник,зошит і пенал .

1.3. Створення ситуації психологічного комфорту та емоційного настрою.
Введення девізу .
- Перед тим як розпочати ми спробуємо себе налаштувати на працю.Подивіться уважно на дошку. Сьогодні ми з вами будемо працювати під таким девізом. Давайте прочитаємо його разом:

              Думати – швидко,
              Відповідати – чітко,
              Працювати – дружно,
              Запам’ятовувати – міцно.
1.4 Знайомство із « Лісовою школою»
- На сьогоднішньому уроці ми завітаємо у гості до Лісової школи .Наше завдання допомогти звіряткам потрапити до школи . Разом із нами хочуть завітати до школи Лисичка ,Зайчик ,Ведмедик і Вовк. Виконуючи кожне завдання ми допоможемо нашим друзям до неї потрапити .Тому будьте уважними  і сміливими .
або 


2.Контроль корекція ,закріплення знань ,умінь та навичок учнів.
2.1.Фронтальне опитування учнів .
- Діти зараз , ми перевіримо чи ви готові до мандрівки . Я розпочинаю речення , а вам потрібно його продовжити .

Число, яке дістають при множенні, називають…( добутком).
Числа, які множать, називають…(множниками).
Назвіть компоненти дії множення (1 множник ,2 множник ,добуток)
Назвіть у прикладі 3*4=12 , 1 множник (3) ,2 множник (4),добуток (12).
Як називаються компоненти дії ділення?(ділене ,дільник ,частка)
Назвіть у прикладі 24:4= 6 ,ділене(24) ,дільник(4) і частку(6) .
Назвіть добуток чисел 5 і 4 (20)
-Молодці ,отже ми повторили компоненти дії множення і ділення ,і можемо вирушати у мандрівку .
2.2.Усні обчислення.Гра «Збери яблучка»
-Діти, до Лісової школи разом із нами хоче завітати Лисичка ,але вона не знає з якого дерева упало яблучко .Для того, щоб дізнатись їй потрібно розв’язати приклади  ,давайте допоможемо їй.
Хто піде до дошки розв’язати перший приклад ,ми будемо усно обчислювати і стрілочкою позначати звідки яблуко упало .

-Отже ,перший приклад 90 -50 = 40  ,з якого дерева упало яблучко .?
Правильно ,з 4 дерева ,ведемо стрілку від яблука до дерева .
-Наступний приклад ,9 + 9 =18 ,--- 2 дерево .
10+22= 32 ---- 3 дерево
25 – 5 = 20 ---- 1 дерево
35 - 15=20 ----1 дерево
14+6 = 20 ---1 дерево
48 - 8 = 40---- 4 дерево
12+ 6 = 18 ---- 2 дерево
48 – 16 = 32 ---3 дерево
і останній приклад 20 – 2 = 18 ,до якого дерева віднесемо це яблуко -до 2 дерева

-Отже ,ми допомогли Лисичці розв’язали усі приклади і дізнатись  із якого дерева упало яблучко .Лисичка вам дуже вдячна і вирушає з нами до школи .
(Прикріплюю Лисичку коло школи )

2.3.Каліграфічна хвилинка .
Зараз ми з вами виконаємо каліграфічну хвилинку. Відкрийте свої зошити ми запишемо число і класна робота.
-Діти ,а яке сьогодні число ?(9 березня )
- Правильно , а що ви знаєте про цю дату?(народився Т.Г.Шевченко )
- Саме так, 9 березня народився Т.Г.Шевченко –відомий поет ,письменник і художник ,великий Син українського народу.
Записуємо 9 березня .Класна робота.
А зараз уважно погляньте на дошку тут записані числа, вам потрібно виписати ті числа ,які можна поділити на 5.

12; 25; 33; 45; 56: 20; 77; 82; 50;  88; 10; 33;5;47;35.

( Відповідь:25,45,20,50,10,5,35.)
-Всі виписали ?
- Отже ,по порядку називайте ті числа ,які виписали .(ланцюжком називають числа )
-Молодці.Ви гарно справились із завданням .

3.Вивчення нового матеріалу (до 20 хв).
3.1 Підготовча робота .
-Діти ,нам прийшов лист від зайчика і вовка ,їм потрібна ваша допомога .
Послухайте лист .
Доброго дня учні 2-В класу.Вам пишуть зайчик і вовчик нам потрібна ваша допомога .Ми розв’язували задачу ,але розв’язали її по різному . Допоможіть нам дізнатись ,хто розв’язав правильно її .
-Діти ,послухайте задачу .

Лісник посадив 7 рядів по 6 ялинок в кожному. Скільки ялинок посадив лісник?
- Погляньте на дошку зайчик розв’язував задачу ось так .
(6+6+6+6+6+6+6=42)
- А Вовк так,  (6 *7=42)
- Діти як ви думаєте ,хто розв’язав правильно ?
- Саме так , і заєць і вовк розв’язали правильно .Але вовк  виявився  хитрішим,і щоб не розписувати багато  , він  використав таблицю множення числа 6 .
- Хто здогадався, яка тема нашого уроку?

3.2 . Оголошення теми ,мети  уроку та мотивація навчальної діяльності учнів.
- Сьогоднішня тема уроку «Таблиця множення числа 6».Одиниці виміру часу .
Ми складемо  таблицю множення числа  6 і будемо її застосовувати під час розв’язування виразів та задач.А також ми дізнаємось багато цікавого  про час .

3.3.Вивчення нового матеріалу.
- Діти ,ви вже вивчили табличку множення чисел 2,3,4 і 5.На сьогоднішньому уроці ми будемо вчити табличку множення числа 6.
- Відкрийте підручники на сторінці 125 .


 

-Щоб скласти таблицю множення числа  6 ,ми будемо користуватись таблицею додавання числа 6.Давайте зачитаємо таблицю додавання числа 6 .(читають ланцюжком .
-Щоб число шість помножити на два ,потрібно два рази взяти по шість ,
тобто 6+6, це те саме що 6* 2=12 .
6+6+6 =18,те саме що 6*3 =18
-А зараз ,зачитаємо таблицю множення числа 6 .(читають ланцюжком)
3.3.1 Хвилинка – цікавинка.
- Діти ,прочитавши таблицю ,можливо ви помітили щось цікаве?
Погляньте на дошку .
 

При множенні 6 на парне число, добуток закінчується тією ж цифрою, на яку множили.Тобто ,6*2 = 12 , другий множник  2 і добуток закінчується цифрою 2.
Зачитайте наступні приклади .

6*4 = 24 ,шість ми множимо на чотири  і добуток закінчується цифрою чотири .
-Отже ,ми познайомились із  таблицею  множення числа 6 ,і дізнались цікаву інформацію .

3.4 Первинне закріплення матеріалу . Розв’язання № 774 .
-Діти ,а зараз ,давайте допоможемо зайчикові закріпити таблицю множення  числа 6 , для того щоб потрапити до школи .
Запишіть у зошитах по середині приклади 774.
- Хто зачитає умову завдання.?
-Отже ,нам потрібно обчислити вирази.
(По черзі підходять до дошки пишуть вираз ).
-  1 вираз запишеш ти ,виходь  до дошки ,а всі решта записують у зошит .
6* 2+12 = 24 ,або 6 *2+12= 12+12= 24
6*4-6= 18
6*9 – 34= 20
6*3+18= 36
6*5-15= 15
6*7+58 = 100
6*6+36= 72
6*8- 24=24
Молодці ,отже ми розв’язали всі вирази ,і допомогли зайчикові прийти до школи .
(Прикріплюю зайчика на школу .)

4.Закріплення і узагальнення знань учнів ,формування навичок та вмінь .
4.1 Розв’язування задач .№775,№776.
- Діти ,до школи також хоче потрапити Вовчик ,але він не вміє розв’язувати задачі давайте допоможемо йому . Зараз ми розв’яжемо задачу .№775
Пекар розклав випечені хлібини на 4 блюда по 6 на кожне . Скільки всього хлібин випік пекар ?
1)Ознайомлення зі змістом задачі.
- Уважно послухайте і скажіть про що йдеться в задачі .?(Читання вчителем .)!
- То про що йдеться в задачі ?( про хлібини )
- Читає учень задачу .Повторіть ,яке питання поставили до умови задачі .? (Скільки всього хлібин випік пекар ?)
2)Аналіз тексту задачі .(аналітичний спосіб)
- Про що запитується в умові задачі? (Скільки всього хлібин випік пекар ?)
- Чи можна про це дізнатись відразу ?(ТАК)
- Що потрібно зробити ? ( хлібини 6 помножити на блюда 4,(6*4).)
- За допомогою якої дії ми дізнаємось ,скільки всього хліби випік пекар ?(*)
3)Пошук шляхів розв’язування задач.
-Складемо скорочений запис до задачі .
Хлібин – по 6 шт .
Блюда – 4 шт .
Всього - ?хл.
4)Реалізація плану розв’язування задачі .
- Якою арифметичною дію відповімо на запитання ?(*)
- Що будемо множити на що ?( 6 на 4 )
- Скільки буде ? (24)
- 24 чого ?(хлібини )

5)Запис розв’язання і відповідь .
-Записуємо у зошиті посередині Задача 775.

              Задача 775
1). 6*4 = 24 (хл.)
     Відповідь: всього 24 хлібини.
- Молодці ,отже  всього пекар випік 24 хлібини .

№776
- Отже ,одну задачу ми уже розв’язали  . Потрібно розв’язати ще одну для того, щоб Вовчик потрапив до школи .

Садівник посадив тюльпани по 6 штук у 6 рядів .Ще у нього залишилося 14 тюльпанів .Скільки всього тюльпанів має садівник ?

1)Ознайомлення зі змістом задачі.
- Уважно послухайте і скажіть про що йдеться в задачі .?(Читання вчителем .)!
- То про що йдеться в задачі ?( про тюльпани )
- Читає учень задачу .Повторіть ,яке питання поставили до умови задачі .? (Скільки всього тюльпанів має садівник?)
2)Аналіз тексту задачі .(аналітичний спосіб)
- Про що запитується в умові задачі? (Скільки всього тюльпанів має садівник ?)
- Чи можна про це дізнатись відразу ?(ні)
-Чому?(тому що потрібно дізнатись скільки всього він посадив )
- На скільки дій задача ?( дві)
- Що ми дізнаємось із 1 дії ?( скільки всього посадив )
- Як її знайти ?( треба 6* 6 )
- Про що дізнаємось із другої дії ?( скільки всього тюльпанів)
- Що потрібно зробити ? (потрібно додати ті тюльпани які посадили і які залишились )
- За допомогою якої дії ми дізнаємось про це ?(+)
3)Пошук шляхів розв’язування задач.
-Складемо скорочений запис до задачі .
Посадили – 6 по 6 т.
Залишилось – 14 т.
Всього - ?т.
4)Реалізація плану розв’язування задачі .
- Якою арифметичною дію відповімо на 1 запитання ?(*)
- Що будемо множити на що ?( 6 на 6 )
- Скільки буде ? (36)
- 36 чого ?(тюльпанів посадив садівник )
- Якою дією відповімо на 2 запитання?( +)
- Що будемо додавати ?( 36+14, тобто тюльпани ті що посадили і ті що залишились )
5)Запис розв’язання і відповідь .
-Записуємо у зошиті посередині Задача 776.

              Задача 776
1). 6*6 = 36 (т.) – посадив садівник
2). 36+14= 50 (т.)
     Відповідь: всього 50 тюльпанів мав садівник
Отже ,ми дізнались скільки всього тюльпанів мав садівник .
- Діти ,Вовчик дякує вам за допомогу  ,завдяки вам він  навчився розв’язувати задачі і завітав до школи.

4.2 Ознайомлення учнів із добою ,годиною ,хвилиною,секундою.
   4.2.1 .Робота із завданням №777
- Діти ,а ви знаєте що таке доба?(ранок,вечір,день і ніч )
- Так ,ранок ,день , вечір і ніч разом становлять добу .Доба триває 24 години .
-А хто може сказати скільки триває одна година?(60 хв)
- Скільки триває 1 хвилина ?( 60 с)
-Саме так .Подивіться у підручнику №777 .Хто може зачитати .?
- Отже ,1 доба = 24 год ,1 година = 60 хв ,1 хв = 60 с,
4.2.2 Розв’язування  №778
- Оскільки ми уже знаємо, скільки триває доба,година ,хвилина .Давайте допоможемо Ведмедикові розв’язати приклади ,щоб потрапити до школи .
Запишіть у свої зошитах № 778
- Хто піде до дошки розв’язати 1 приклад ?
3 доби – 28 годин = 1 доба 48 год – 28 год = 1доба20 хв.
15 год + 9 год = 24 год,або 1 доба
83 хв – 1год = 1 год 23хв – 1 год= 23 хв
27 хв + 33 хв= 60 хв ,або 1 год
56с + 4с =60 с ,або 1 хв
92с- 1 хв = 1 в 32с – 1хв = 32 с.
-Отже ,скільки триває доба (24год),година(60 хв) і хвилина (60с)
- Молодці ,ви розв’язали всі приклади і допомогли Ведмедикові .


4.3 Робота над ілюстрацією
4.3.1 Робота над № 779.
- Діти ,знає за допомогою чого ми визначаємо час ?(годинником )
Погляньте на годинник .Коротка стрілка вказує на години ,довга на хвилини.

- На нашому годинникові коротка стрілка вказує на яку годину ?( 2)
- А довга на скільки хвилин ?( 50хв)
- Тобто на годинникові за  10 хв 2 година .
- Хто знає скільки обертів по циферблату робить годинна стрілка за добу ?(2 )
- Скільки обертів по циферблату робить хвилинна стрілка за 1 год ?.( 1)
-Подивіться у підручник і скажіть ,скільки часу показує кожний годинник?
1 годинник показує 3 год 55хв  або 15 год 55хв ,або за 5 хвилин четверта .
2 годинник-5 год 10 хв або 17 год 10хв .,10 хв по 5 .
3 годинник 9год 0 хв ,21 год. ,або рівно 9 година
4.3.2 Робота з годинниками
- Діти, а зараз я вам роздам годинники .Вам потрібно сказати в кого яка година показує на годинникові .

- Молодці ,ви гарно справились із завданням .

5.Підсумок уроку та задання домашнього завдання.(до 3хв)
5.1 Підсумкова бесіда
- Яка тема уроку?
- Якого числа ми вчили таблицю множення?(6)

- Скільки буде 6*6?(36)
- Що таке доба? День ранок ніч вечір
- Скільки триває доба ?24год
Скільки триває година ? 60 хв
- Скільки триває хвилина ? 60с

5.2 Інструктаж до виконання домашнього завдання.
- На домашнє завдання вам потрібно виконати №780 і №781
- Погляньте на №780 Вам потрібно обчислити вирази ,користуючись таблицею множення числа 6.Подивіться на перший приклад 24+6*3,спочатку ми 6 *3 , потім додаємо два числа ,24 + 6*3= 24+18 =42.Якщо є дужки то спочатку виконуємо дію у дужках ,а потім множимо .(26- 19)*6= 7*6= 42
Наступний номер781 .Вам потрібно визначити час за годинником і записати у зошит . На приклад на першому годинникові 11год  40 хв .
5.3 Оцінювання учнів
- На сьогоднішньому уроці всі молодці ,але варто відмітити таких учнів .
5.4 Прощання з класом .

- Я дякую вам за урок ,мені було дуже приємно з вами співпрацювати . Також хочуть подякувати вам і звірятка ,за те що допомогли їм потрапити до Лісової школи і засвоїти новий матеріал . Гарного вам дня .До побачення.





docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
25 січня 2019
Переглядів
2356
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку