Інтегрований урок з математики та курсу "Я досліджую світ" для 1 класу Нової української школи

Про матеріал
Інтегрований урок розроблено у вигляді захопливої подорожі по Країнах Математики, Дорожних знаків і Особистої Безпеки. Першокласники пригадують види геометричних фігур, порівнюють їх, рахують усно, записують прикади на склад числа 6, вправляються правильно писати цифру 6 і розв'язувати задачі, вчаться знаходити геометричні фігури у довкіллі, використовувати свої знання для розвитку самоконтролю і особистої безпеки. Діти розширюють свої знання про Сонце-джерело тепла, світла і життя на Землі
Перегляд файлу

 Інтегрований урок з природознавства та математики для 1 класу

Тема: Круг. Розв'язування  прикладів на додавання та віднімання. Сонце та його значення для життя на Землі. Безпечна поведінка на вулиці

Мета: формувати математичну компетентність:

розпізнавати геометричні фігури - коло, круг, співвідносити реальні об'єкти з моделями та зображеннями геометричних фігур;

комунікативну компетентність:

уміти формувати власні думки в усній формі, чути і розуміти інших, учитися працювати в парі, групі і оцінювати себе та товариша, формулювати власну думку та позицію, вміти висловлювати власне судження, оцінювати правильність виконання власної роботи,

компетентність в галузі природничих наук: формувати уявлення про Сонце, залежність існування живої природи від сонячного світла і тепла; учити встановлювати зв’язки людини і природи;

розвивати критичне мислення, бажання виконувати правила дорожнього руху;

виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до навколишнього світу, обережність. 

Обладнання: презентація до уроку «Круг. Коло», гра «Машини», предметні малюнки, набір геометричних фігур. 
Тип уроку: засвоєння нових знань

За структурою: урок розвитку критичного мислення

                                                            Хід уроку

І. Організаційний момент. Емоційна настройка

Ось дзвіночок дав сигнал, працювати час настав.

Тож ми часу не гаймо, подорож розпочинаймо

ІІ Вступ - входження у тему

 Відгадайте на чому ми поїдемо?

Що за диво – їде дім!

 Пасажирів багато в нім.

 Носить взуття  із гуми він.

 Любить пити бензин він (автобус).

- Розташуйте по порядку ніжки сороконіжки від 1 до 9

- Якої цифри нема у сороканіжки? Що вона нагадує?( колесо)

*Пісня «Автобус»

Слайд 2

 Сьогодні у нас незвичайний урок

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну чудову Геометрії край.

Її ти всякчас навкруги пізнавай!

Слайд 3

Гра «Чий силует?»

- Усе, що нас оточує має свій силует. Які геометричні фігури нагадують сонце, тарілка, монета, ґудзик?(круг)

Слайд 4

Інтерактивна вправа «Гронування»

- Відгадайте: «Із неба диво золоте і світить нам, і гріє.

Ніщо без нього не росте, і всяк йому радіє.» ( Сонце)

 

 У нас сонечко гарно всміхається                           

До себе у гроно зібрать намагається,

Всіх тих, хто без нього не може прожити,

То може йому допоможемо діти?

                                                                           рослини  тварини       люди

- Сонце – джерело життя. Дає тепло і світло, енергію для живих організмів - рослин, тварин, людини.

Сонце – зоря, величезна розпечена куля. Воно знаходиться дуже далеко від нас. На літаку ми б летіли 10 років, на ракеті – півроку. Сонце виробляє дуже багато енергії, але до нас доходить лише часточка. І цього вистачає,щоб існувало життя на Землі. Земля обертається навколо Сонця й освітлюється ним по-різному. Так відбувається зміна пір року. Влітку – Сонечко піднімається вище і зігріває краще. Будьте обережні користуючись їм влітку!

 А взимку промені падають косо, тому ми отримуємо мало тепла.

 Без сонячного проміння стане холодно і темно. У рослин не будуть зеленими листочки і не відбуватиметься фотосинтез, завдяки якому виробляється кисень. Рослини ростуть, цвітуть, дають плоди у теплу погоду. Ще за допомогою сонця виробляється вітамін Д. Він потрібен особливо дітям, бо допомагає вам рости. І тваринам потрібне сонечко. Сонячні промені допомагають виробляти в тілі тварини корисні речовини – вітаміни. Отже, у природі все починається з Сонця.

*Пісня «Сонечко»

Пальчикова гімнастика – утвори із пальчиків контур фігури

ІІ. Основна частина – вивчення нового матеріалу

Слайд 5

Мозговий штурм «Геометричні фігури»

- Які геометричні фігури ви знаєте?Чим круг відрізняється від трикутника? Як з трикутника зробити круг?( обрізати по колу кути)

- Станемо «чаклунами», перетворимо многокутники у круги…

Сайд 6-7

- Що ж таке круг? А що таке коло?(геометрична фігура, яка має площу, коло – це  межа круга) Розрізняйте їх! Не плутайте ці дві фігури!

Обведіть у зошиті с. 33 №1 коло. Скільки їх? 2 Перетворіть одне коло на круг. Що для цього треба зробити? (Зафарбувати площину)

Сайд 8

Гра «Де коло, а де круг?»

- Назвіть, який предмет нагадує коло, а який-круг? Чому?

Фізхвилинка «Сонечко»

Слайд 9

- Відгадайте: «Залізне диво три ока має, дорожнім рухом керує»(світлофор)

- Для чого світлофор? Яка послідовність кольорів?Покажіть на «цеглинках.»

- Що вони позначають?

*Гра-руханка з «цеглинками» «Не помились!»

- Піднімаю червону стоїмо, не рухаємося,

жовта – руки на пояс,

 зелена – крокуємо на місці.

- Які помічники є у водіїв та пішоходів?(дорожні знаки)

- Якої форми їхні силуети?

Слайд 10

Вправа «Закінчи речення»

- Тут безпечно, тому що …

- Пропоную самостійно закінчити речення

Слайд 11

- Перевіряємо свою пам'ять і уважність.

- Які круглі знаки дозволяють рух? А які – ні?

Слайд 12

- Скільки покришок використав Копатич для клумби?(10)

- Якщо 4 відніс Крошу, скільки залишилося?(6)

- Який предмет вам нагадує 6?

- Як її писати?

Слайд 13

Написання 6

Слайд 14-15

Гра «Поверни колеса»

- Кожна машина має такі колеса, сума чисел на яких дорівнює шести.

Слайд 16 – робота у зошиті – завдання 3, с 33

Гра з Нюшею «Скільки кругів та кіл?»(кіл – 9, кругів – 6)

Слайд 17- Задача про піцу від Кроша

Було – 6 п.

З'їли – 3п.

Залишилося - ?

ІІІ. Рефлексія

Слайд 18 –Бі-бі запрошує у космічну подорож

- Сьогодні закінчувати пора пригоду,

Мандрівку у «Світ Геометрії та природи».

- Виправте, якщо не так:

Коли малюємо контур сонечка це – коло,

а якщо його зафарбувати - вийде круг.

Свої ви долоньки простягніть і коло із пальчиків утворіть.

сходинка кличе нас гарненько,

- Все живе зможе без сонечка жити?

- Для чого нам сонечко?

Гра «Так чи Ні» ( діти показують цеглинками)

Сонце потрібно усьому живому. (+) 

Воно дає нам кисень. (-) 

Земля більша ніж Сонце. (- ) 

Сонце – це зоря, величезна розпечена куля. (+) 

Воно дає нам світло. (+) 

Це об’єкт неживої природи. (+) 

Сонце має форму овалу. (-) 

Це планета. (-) 

Без сонечка не буде життя. (+) 

5. Рефлексія

Вам Сонце дякує за працю на уроках,

За вас воно раділо тут щокроку.

Йому вже час додому повертатись,

А вам бажає старанно навчатись.

Ось і пролунав дзвінок —

закінчився наш урок.

За роботу — по заслузі!

Щиро дякую вам, друзі!

C:\Users\Admin\Desktop\без колемс.png

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
7 січня 2020
Переглядів
1970
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку