Урок математики у 1 класі: "Вправи на засвоєння таблиці додавання і віднімання".

Про матеріал
Урок математики у 1 класі на тему: "Лічба предметів. Побудова відрізка за даною текстовою умовою. Вправи на засвоєння таблиці додавання і віднімання. Додавання і віднімання числа частинами." побудовано у вигляді мандрівки по країні Математиці. Використано ігрові методи.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 в країну Математики

урок у 1 класі

 

 

 

Тема: Лічба предметів. Побудова відрізка за даною текстовою умовою.           Вправи на засвоєння таблиці додавання і віднімання. Додавання і віднімання числа частинами.

Обладнання: каса цифр; малюнки лебедя, їжака, корови, бджоли, автобуса;     ножиці, смужки паперу, олівці.

ХІД УРОКУ

  1. Організація класу.
  •                   Діти, сьогодні на уроці ми з вами поїдемо на екскурсію. Оскільки урок математики, то подорожуватимемо по країні Математиці. Екскурсоводом буде знайомий вам друг Точки-чомучки. Відгадайте хто. Про нього ця потішка.

Каже Коля: «Мій дружок!

Має безліч голочок.

І навіщо так багато?!

Може, вмієш вишивати?

Може, шиєш одяг часто?

То чому ж він весь дірчастий?

  • На колючу спинку

Спробуй одягти свитинку,-

Цей дружок відповідає.

  • Ох і клопоту він має! (Їжачок)

 

  • Так, діти, це він. Разом з Їжачком подорожуватиме прекрасний і величний птах Лебідь. Їжачок пообіцяв показати йому чарівне математичне озеро, до якого ми подорожуватимемо.

 

  • Щоб ми не заблукали, ознайомимось з маршрутом (запис на дошці):

 

1-а зупинка – «Усний рахунок»,

2-а зупинка – «Каліграфічна»,

3-я зупинка – «Склад числа»,

4-а зупинка – «Фізкультхвилинка»

5-а зупинка – «Кругові приклади»,

6-а зупинка -  «Геометрична»,

7-а зупинка – «Задачі»,

8-а зупинка – «Чарівне озеро».

 

  • Як ви гадаєте, яким видом транспорту ми можемо скористатися? Визначити на чому ми поїдемо нам допоможе приклад. Знайдіть правильну відповідь.

 

 

 

 

 

 

      1          2           3

  • Ми вирушаємо в дорогу. Швидше дістанемось до першої зупинки, якщо дружно порахуємо від 1 до 20. (Діти разом рахують).

 

2. Вивчення нового матеріалу.

 

1-а зупинка «Усний рахунок»

  1. Обчисліть суму, а потім різницю чисел 5 і 3, 9 і 1, 4 і 2.
  2. Гра «Зберіть листя». Допоможіть Їжачкові зібрати листочки для нори. (Пропоную позбирати листя, на яких приклади на додавання і віднімання в межах 10.)
  3. Полічіть скільки квадратів зображено. Якого вони кольору?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Цікаві задачі.

Вгорі кружляло шість сорок,

З них три на явір сіли.

Уважно лічить їжачок –

А скільки ж полетіло?(6 – 3 = 3)

                 Три мишівки біля нірки,

                 А чотири скачуть з гірки,

                 Не шкодують ніг.

                 Скільки в полі їх? (3 + 4 = 7)

П’ятеро шпаків опівдні

На березі гомоніло.

Став один біля шпаківні.

Скільки на галузки сіло? (5 – 1 = 4)

                Два сіреньких кажани

                Сплять в печері до весни.

               Шість забралися на кручу.

               Скільки вуханів летючих?(2 + 6 = 8)

 

  • На цій зупинці гарно попрацювали. Рушаємо далі. Щоб приготуватися до наступної зупинки, пригадайте як утворилося число 11. (10 + 1 = 11)
  • Як із числа 11 утворити наступне число? (Додати 1)
  • Яке число утворилося? (12)
  •  

 

2-а зупинка «Каліграфічна»

  • Продовжіть числовий ряд: 10, 11, …
  • Яке число пишеться після 11?

(Діти пишуть 2 рядки числа 12)

  • Попрацювали. Продовжуємо мандрівку.

 

3-я зупинка «Склад числа»

1. На цій зупинці розглянемо склад числа 12. Нам допоможуть Їжачок та Лебідь. А ви попрацюєте в парах. Виберіть собі друга по кольору волосся. Якщо у вас темний колір волосся, то виберіть собі друга з світлішим волоссям і навпаки. Як Їжачок – темний, а Лебідь – світлий.

  • На дошці Їжачок і Лебідь ділять 12 квіточок. А діти у парах повторюють за ними цеглинками Lego.

 

 

                            

  1. Практична робота в парах з цеглинками Lego.
  • З яких двох чисел складається число 4?
  • Розгляньте малюнок і поясніть як до 5 додали 4.

 

++

  • Повторіть цю дію з цеглинками.
  • Як від 7 відняли 4? (7 – 2 – 2)

 

  • Повторіть цю дію з цеглинками.

 

4-а зупинка «Фізкультхвилинка»

Фізкультхвилинка з Їжачком: https://www.youtube.com/watch?v=Hh0r2DUl7-M

C:\Users\User\Desktop\hqdefault.jpg

5-а зупинка «Кругові приклади»

              Дітям роздаються приклади на картках. Вони стають у коло. Першим починає той, кому учитель дає цеглинку. Вголос вирахувавши, учень передає цеглинку тому, у кого приклад починається на результат його обчислень. Рахують, доки цеглинка не потрапить до рук ведучого.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6-а зупинка «Геометрична»

  1. Накресліть один відрізок довжиною 6 см, а другий коротший на 3 см.
  2. Розгляньте малюнок.
  • Хто на ньому зображений?
  • Полічіть трикутники.
  • Скільки використали чотирикутників?
  • Як називається гра, коли потрібно скласти предмет з геометричних фігур? (Танграм)

  1. Гімнастика для очей.
  • Зупинка швидко закінчилася. Рушаємо далі. А по дорозі дамо відпочити очам. Сядьте зручно, закрийте очі і уявіть чудове синє озеро. Сонячні промінці виблискують в його хвилях. При березі просвічуються камінці. (Відкрити очі, опустити додолу). Вода чиста і лагідна. Небо над ним голубе і безмежне. (Очі підняти вгору). Приємно спостерігати таку картину. А їхати ще далеко? (Очима знайти найдальшу точку класу). Ось ми і наблизились до наступної зупинки.

 

7-а зупинка «Задачі»

  1. Йдуть корови бережком,

Тут чотири, а там – шість.

Скільки всіх корів разом?

Хто з вас, діти, відповість?(6 + 4 =10)

  1. Ось родина їжаків –

Мама й вісім малюків.

Скільки з мамою малих?

Порахуй скоріш усіх! (1 + 8 = 9)

  1. На галяві біля ставу

Сім лебедів паслось.

Троє стрибнули у воду,

А скільки зосталось? (7 – 3 = 4)

  1. По дорозі їжак біг

Ніс шість яблук на пиріг.

Два упало, покотилось.

Скільки яблук залишилось? (6 – 2 = 4)

 

8-а зупинка «Чарівне озеро»

  • Ось і наша кінцева зупинка. Але ви бачите озеро просте, а не чарівне. Зараз ви з допомогою кольорових олівців перетворите його, і воно зачарує всіх дивною красою.

 

  • Складіть за малюнком задачу.

 

3.Рефлексія уроку.

- Які враження у вас залишились після подорожі? Покажіть смайлик.

docx
Додано
8 січня 2020
Переглядів
753
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку