Інтегрований урок з математики, основ здоров’я
Тема. Складання задач за поданим виразом. Вітаміни . Вибір продуктів харчування.
Мета : формувати вміння складати, розв’язувати задачі двома способами, закріпити знання таблиці
множення й ділення, удосконалювати навички усної лічби; ознайомити учнів з основними видами вітамінів (А, В, С,D); формувати знання про користь вживання продуктів харчування, які містять ці вітаміни; розповісти, як вживання їжі, багатої на вітаміни, впливає на організм людини; розвивати пізнавальний інтерес, увагу , логічне мислення, мовлення дітей; виховувати культуру споживання їжі.
Обладнання: презентація, малюнки, фрукти,овочі.
Хід уроку
І. Організаційний момент ( Слайд 1)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності ( Слайд 2) На електронну нашого класу від працівників супермаркетів надійшло повідомлення: ( Слайд 2)
« З усіх магазинів нашого міста зникли овочі та фрукти. Допоможіть їх повернути до магазинів.
( Слайд 3)
Будемо допомагати повернути овочі та фрукти до магазинів?
А навіщо це робити? ( Відповіді дітей)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, чим корисні для людини овочі та фрукти, навчитеся складати задачі за поданим виразом і розв’язувати їх двома способами, повторимо таблицю множення , ділення чисел , дізнаєтесь , яка їжа корисна, як правильно вибирати продукти харчування, що треба робити, щоб бути здоровими.
ІV. Актуалізація опорних знань
Чим же корисні овочі, фрукти? ( В них більше за усіх продуктів харчування знаходиться вітамінів та мікроелементів)
Що таке вітаміни?
Вітаміни – це такі корисні речовини, які потрібні для того, щоб людина була здорова. Вони містяться саме в овочах, фруктах, молоці, сиру, м’ясі та інших продуктах харчування. Дають їх нам рослини і тварини. А ще існують штучні вітаміни в пігулках, драже. ( Слайд 4)
Усний рахунок
1. Гра « Веселий м’ячик» ( Таблиця множення, ділення)
Розв’язати рівняння (( Індивідуальна робота у дошки)
5 •Х =15 Х +10 = 25
2. Гра « Наповніть кошик яблуками»
64 35 72 80 40
8 . 5 . 8 . 8 . 5 .
3 Гра « Вилучи зайве число»
8, 16, 24, 32, 38,40, 48, 56, 64, 72, 80. ( 38) ( Це таблиця множення числа 8.
Числа 38 там немає)
4. Записати відповіді, пояснюючи як знайшли результат.
. Мама приготувала на зиму приготувала 12 літрів томатного соку.
Скільки їй потрібно двох літрових банок, трьох літрових? (6 б; 4 б.)
. Бабуся на зиму закрила 3 трьох літрові банку яблучного соку. Скільки літрів соку приготувала на зиму бабуся? ( 9)
Перевірка рівнянь
ІV. Вивчення нового матеріалу
- Діти, які ви знаєте продукти харчування? (овочі, фрукти, м’ясо, молочні продукти, риба, яйця)
- Усі ці продукти харчування містять природні вітаміни , мікроелементи. Хоча жоден продукт сам по собі не може повністю задовольнити потреби організму. Тому необхідно вживати різноманітну їжу.
А що їли ви вчора в школі?( Відповіді дітей). Різноманітна була ваша їжа?
Це дійсно так. Саме вживання такої їжі дає вам енергію, яка дає змогу добре навчатися, займатися спортом, бути здоровими. медична сестра складає меню аж на 2 тижні,її затверджує санепідемстанція.
- Уважно прочитаємо хором слово «Вітаміни» .
Слово “vita”в перекладі з латинської мови означає “життя”
Якщо в організмі не вистачає певного вітаміну, то людина починає хворіти, погано вчитися і погано працювати. Навіть настрій від нестачі вітамінів може погіршитися.
- Отже, вітаміни – це надзвичайно важливі речовини, без яких неможливе здорове життя у будь-якому віці .
( Слайд5)
- Діти, розгляньте ці малюнки. Що на них зображено? (будинки)
- Опишіть перший будинок. (гарний, добре і правильно побудований)
- Опишіть другий будинок (кривий, неправильно побудований)
- Діти, щоб побудувати гарний та надійний будинок необхідні якісні будівельні матеріали. Так само і дитині, щоб вирости здоровою, розумною і сильною також необхідні якісні речовини. Здогадалися, як називаються ці речовини?
- Правильно, вітаміни.( Слайд 7)
- У світі відомо близько 30 вітамінів. Вітаміни позначаються великими латинськими літерами A, B, C,D .
- А зараз ми з вами пограємо у продавців вітамінів. Уявимо, що нам необхідно продати один із запропонованих вітамінів. А що допомагає найкраще продавати будь-який товар ? (реклама)
- Наведу такий приклад. Одній людині необхідно було на ринку продати апельсини. Але продавців з апельсинами на ринку було багато. Поки стояв цей продавець мовчки, у нього ніхто нічого не купляв. А коли він почав голосно і виразно промовляти: «Кому апельсини? Кому вітаміни? У нього одразу розкупили товар.
- Отже, розпочинаємо.
(Діти об’єднуються в пари за назвами вітамінів A, B, C, D. Кожна пара отримує муляжі продуктів харчування,корони із літерами A ,B ,C ,D; картки із написаними ключовими словами: зір, пам’ять, кістки, гарна шкіра і волосся, здорові зуби, розум, сила тощо)
Завдання – розрекламувати зазначений вітамін.
(Презентація пар)
Вітамін А. Мене називають вітаміном краси
Якщо ви хочете гарно рости, добре бачити, мати міцні зуби, вам потрібен Я – Вітамін А .
Мене можна знайти в апельсинах, гарбузі, яблуках, помідорах, молоці.
( Ключові слова – вітамін росту, гарний зір, міцні зуби)
Вітамін В .Я - вітамін В, даю силу,апетит, гарний настрій.
Мене можна знайти в гороху , картоплі, квасолі, в яйцях, рибі, м’ясі.
( Ключові слова – сила, апетит, гарний настрій)
Вітамін С
Вітамін С захищає від застуди, корисний для крові, зубів.
Знайти мене можна в лимонах , цибулі, солодкому перцю.
Ключові слова.( Захищає від застуди, корисний для крові, зубів Якщо не будеш вітамін С вживати , слабким будеш, зуби будуть випадати.)
Вітамін Д
Вітамін Д зміцнює кістки, запобігає такій хворобі, як рахіт.
Його можна знайти в яєчному жовтку, ікрі , рибі, печінці.
Вітамін D дає нам сонечко. Він утворюється під впливом сонячного проміння. Тому треба обов’язково гуляти.
( Ключові слова – зміцнює кістки, запобігає рахиту) ( Його можна знайти)
Чемпіоном по кількості вітамінів в овочах ( особливо вітаміна С) – є такий овоч… Дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку, яку склав учень нашого класу:
Зелена , як трава.
Її ріжуть і січуть,
І в борщ кладуть. ( Капуста)
Цей овоч корисний і не тільки в свіжому виді.
Зараз ми з вами відпочинемо і поділимось рецептом квашеної капусти.
Фізкультхвилинка ( для рук)
КВАСИМО КАПУСТУ
Руками імітуємо відповідні рухи:
— Ми капусту шаткували!
(двічі) – прямими, напруженими долонями імітуємо рухи сокири: уверх-униз.
— Солі в неї ми поклали!
(двічі) – пальці зібрані “щіпкою”, “солимо капусту”.
— Ми капусту м’яли, дерли!
(двічі) – енергійно стискаємо пальці в кулачки, то одночасно на двох руках, то по черзі.
— Смачну моркву туди терли!
(двічі) – пальці однієї руки зжаті в кулак і здійснюють ритмічні рухи уверх-униз по долоні другої руки. Після цього міняємо руки.
V Робота за підручником ( Слайд 12)
- Відкрили підручники на с.51 № 326 – САМОСТІЙНА РОБОТА
1 варіант - верхній рядок 2 вирази
28 – 8 •2 = 12
32 : ( 12:3) =8
ІІ варіант - нижній рядок 2 вирази
8 + 8 +8 = 24
21 : (11 – 8) = 7
Як по - іншому можна обчислити 1 вираз? ( Замінити множенням додаванням)
Фізкультхвилинка « Вітамінка» ( Слайд 9)
УВАГА НА ЕКРАН. Що ви бачите? ( числовий вираз) ( Слайд10)
100 – 35 – 42 = 23
Складіть задачу за даним виразом. Якщо ми весь урок говоримо про овочі та фрукти, магазини, то і задачу складемо про них.
(У дошки працює учень)
100 -( 35 +42) =23
(У дошки працює учень) ( Слайд 11)
Ще на що треба звернути увагу,коли купуєш продукти? На термін зберігання, на зовнішній вигляд. Наприклад , пачка йогурту. Верхній рядочок - дата виготовлення - нижній до якого числа можна вживати. ( Визначити терміни використання йогуртів)
Гра « Покупці і ревізори) ( Слайд 13) ( Робота в групах)
Хто такі « покупці» ви знаєте.
А хто ж такі ревізори? Ревізор - особа, яка здійснює перевірку -ревізію , щоб з’ясувати, чи виконують, наприклад правила зберігання.
Зараз ми перевіримо , чи зможете ви вибрати корисні продукти харчування. Будете працювати в групах .
1 група – покупці. З пропонованих продуктів вам треба взяти тільки картки з корисними продуктами і наклеїти на кошик.
Ревізори – вилучите шкідливі продукти. Картки з їх зображенням наклеїте на урну.
Які продукти придбали покупці? ( Відповіді учнів. Вся група виходить до дошки і називають куплені продукти.)
Які продукти вилучили ревізори? (Відповіді учнів. Вся група виходить і називають продукти, які вони вилучили.)
VІ . Підсумок уроку
Робота за малюнком ».( Слайд 14)
Якщо людина здорова , в неї гарний настрій ,вона добре працює, тим самим приносить користь своїй сім’ї, суспільству.
З давніх-давен український народ найголовнішою цінністю у житті вважав здоров'я. Навіть вітаючись і прощаючись, люди бажали один одному здоров'я : «Здоровенькі були!». «Дай, Боже, здоров'я!». «Доброго вам здоров'я!». «Здрастуйте!». «Бувайте здорові!».
Великої уваги здоров'ю людини надають і нині.
Побажайте здоров ‘я один одному, скажіть: « Будь здоров,( здорова),
Побажаємо здоров’я нашим гостям: « Будьте здорові».
Наш урок добігає кінця.
Нам знову надійшло відео від працівників супермаркетів. Погляньте на полиці супермаркетів. Скільки там овочів та фруктів! Робітники супермаркетів дякують вам за вашу роботу на уроці, за старанність. ( Слайд 15)
Оцінки за урок. Домашнє завдання : скласти задачу, яку можна розв’язати двома способами, повторити таблицю множення, ділення. З основ здоров’я – опрацювати стат’ю підручника с.38 -41.
За вашу гарну роботу вам приз.( Кошик з яблуками)