Урок математики в 3 класі
Тема: Ділення круглого числа на кругле 90: 30; 600 : 30 ; 800 : 200 ;
180 : 60 ; 420 : 20 . Розв’язування простих і складених задач.
Мета: ознайомити учнів з двома способами ділення круглих чисел, вправляти учнів у розв’язуванні задач з буквеними даними ;
розвивати в учнів вміння аналізувати, робити висновки, узагальнювати,
логічне мислення, обчислювальні навички, включити кожного учня в активну діяльність ;
виховувати цілеспрямованість , організованість, позитивне ставлення до навчання, любов до природи.
Обладнання : квитки в цирк, ( на І ряд синього кольору, на ІІ - зеленого, на третій - рожевого кольору). Відповідь прикладу є місцем глядача - учня) На спинках стільців приклеєні номери. Картинки : ведмедя, тюленя, слона, мавпа, м’ячики, геометричні фігури, кульки з паперу (Використання інтерактивної дошки),підручник
Хід уроку
І. Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності
Вчитель: Ми запрошені сьогодні на циркову виставу. Дивлячись циркову виставу будемо вчитися виконувати математичні трюки. А щоб все у нас вийшло,будемо розуміти причину ускладнення і спробуємо подолати її.
ІІ. Актуалізація знань. Повторення вивченого
2. Ланцюжок 64 - збільшити число в 10 разів(каліграфічна хвилинка)
Говорять клишоногий ведмідь, а як може ведмідь педалями вертіть! Допоможіть йому проїхати по лабіринту. Лабіринт складається з яких фігур? ( квадрат,прямокутників та кругів)Долаючи першу пастку , ви дізнаєтесь вагу самого найбільшого гіганта – ведмедя(1000кг)
Долаючи другу пастку , ви дізнаєтесь скільки народжується ведмежат у білої ведмедиці перший раз? (1)
Третя пастка вкаже скільки найбільше може прожити ведмідь?(40 років)
Наступна пастка вкаже з якою швидкістю може бігати ведмідь? (50 км за годину)
П’ята пастка розкаже вам , скільки кожного дня на їжу тратить часу панда, яка відноситься до ведмежих та не залягає в сплячку(12 годин)
Шоста пастка повідомить вам про те ,скільки місяців ведмідь знаходиться в сплячці? (6 м)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Пояснення нового матеріалу за вправою 788
Учні вказують найзручніший спосіб
Вчитель :Молодці, діти! Ви правильно розв’язали приклади , і тепер у вас є новий друг - добре, смішне слоненя.
ЗАДАЧА № 721,№ 792
- Діти! Скажіть , будь ласка , буде наша, мавпа їсти такий суп? А який суп вона з’їла б з задоволенням ? ( Мавпи їдять трави, бамбук та комах .)
Вчитель маг: А ось на арені тюлень-жонглер. Він вважає себе самим спритним та чи це скромно? Дійсно чи він такий ловкий ? Де живуть тюлені? Як ви думаєте, легко тюленю виконувати трюки? Які вміння треба мати , щоб виконувати ті трюки, які виконує тюлень? Перевіримо , впораєтесь чи ви? Для початку спробуємо жонглювати м’ячиками. Що для цього необхідно? А зараз я перевірю вашу спритність. Я буду кидати на вибір м’яч із завданням, ви повинні відповісти правильно обчислений приклад ,наприклад , назви правильну відповідь .
300+400= 100:10= 300 : 20= 400:40= 800: 40=
Вчитель-маг: А чи спритний тюлень? Скільки раз він пропускав м’яча? Хто буде спритнішим – він чи ви? А це скромно? Скромність, діти , прикрашає людину.
Клоун: А ось і я! Вгадайте, скільки мені років,( показує картинку) тільки без останнього знака ( діти відповідають - сорок) моя собачка, коли стоїть на двох лапах, важить три кілограми, а якщо вона стоїть на чотирьох лапах, яка буде її вага ?
А зараз логічні задачки.( № 794)
ІV. Підсумок уроку
Учитель: Молодці, діти! А тепер завдання : перерахуйте свої кульки , котрі отримали за урок помножте це число на 100 та поділіть на 10.
Домашнє завдання : № 795, 796
1) Вага африканського слона складає 8 тон
2) Бивні слона можуть досягати 220 кг.
3) За один день слон з’їдає 140 кг рослинної їжі.
4) Хоботом слони не тільки зривають листя з дерев, але и витягують родичів з ям, якщо таке трапляється , а також прекрасно відчувають запахи.