Таблиця множення числа 4

Про матеріал
Тема: Закріплення таблиці множення числа 4. Задачі на дві дії, що містять табличні випадки множення числа 4. Мета уроку: повторити, систематизувати та поглибити знання, вміння знаходити значення виразів на вивчені випадки множення. Розвивати вміння розв’язувати задачі на 2 дії, що містять табличні випадки множення числа 4. Розвивати пам’ять, логічне мислення, математичне мовлення. Виховувати інтерес до математики, прагнення до пізнання.
Перегляд файлу

Тема: Закріплення таблиці множення числа 4.  Задачі на дві дії, що містять  табличні випадки  множення числа 4.

Мета уроку: повторити, систематизувати та поглибити знання, вміння знаходити значення виразів на вивчені випадки множення. Розвивати вміння розв’язувати задачі на 2 дії, що містять табличні випадки множення числа 4. Розвивати пам’ять, логічне мислення, математичне мовлення.

Виховувати інтерес до математики, прагнення до пізнання.

Тип уроку: закріплення вмінь і навичок.

Методи і прийоми: евристична бесіда, показ, вправляння, ігри, робота з підручником.

Обладнання: таблиці, геометричні фігури, слайди, зразок написання цифри 4.

.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

 

  • Любі діти, у наш клас
  • Завітали люди щирі.
  • Привітайте в добрий час
  • Гостей посмішкою й миром.
  • Посміхніться, подаруйте чарівну посмішку один одному. Бачите, дітки, скільки вам теж у відповідь подарували усмішок, радості. І від цього нам усім стало добре, теп­ло, приємно, радісно. От з таким настроєм ми й будемо працювати упродовж усього уроку.
  • Діти! А які асоціації у вас викли­кає слово «урок».
  •    У — успіх, увага.

Р — радість, робота.

О — обдарованість, організованість.

К — кмітливість, колективізм.

Сподіваюсь, що сьогодні на уроці  на нас чекає і успіх, і радість; ви  зможете продемонструвати свою обдарованість і кмітливість. Будь­те уважні, наполегливі й завзяті. Думайте, запитуйте, пропонуйте, бо шляхом до істини нам з вами йти разом.

 

ІІ. Повідомлення теми, мети та очікуваних результатів уроку, мотивація навчальної діяльності.

 

  • Я знаю, що ви дуже любите складати і розгадувати кросворди. Тому пропоную вам розгадати математичний кросворд.  Від­повідаючи  правильно  на  мої запитання, ви не тільки повторите теоретичний матеріал, а й дізнаєтесь тему сьогоднішнього  уроку.

 

 

 

 

 

 

 

Кросворд

1. Знаків у математиці

М

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Н

 

 

 

О

 

 

 

 

 

 

 

Ж

 

 

 

Е

 

 

 

 

 

 

 

 

Н

 

 

Н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Я

     Різних є багато,

     Учні старших класів їх повинні знати.

     Вчать тангенс там і синус,

     А у нас є плюс і... (Мінус)

 

2.У навчанні допомагає,

   Про числа він багато знає.

   Відрізки, формули, кути,       

   Його нам треба берегти,

   Повинен знати кожен учень

   Наш друг і помічник — ... (Підручник)

 

3.  Результат дії множення? (добуток)

4. Нам вони допомагають,

    Дій порядок визначають.

    А якщо про них забудеш,

    Вийде зовсім навпаки.

    Пам'ятай же про ...  (дужки)

5. Найменше двоцифрове число. (десять)  

6. Число, на яке ми ділимо. (дільник).

7.  Зі мною мук щоб не було,-

Пишіть мене, як букву О.

Впізнать мене нема проблем,

Я називаюся … (нулем)

8. Від числа число відняти -

    Можна результат дістати.

    Зовсім це не таємниця,

    Зветься результат...(різниця)

-  Діти, прочитайте, яке у нас з’явилося  слово у вертикальному стовпчику.

- Множення якого числа ми вчили на попередньому уроці? Правильно. Отже, тема сьогоднішнього уроку «Закріплення таблиці множення числа 4.  Задачі на дві дії, що містять  табличні випадки  множення числа 4»

Наше завдання: закріпити знання таблиці множення числа 4, бо міцні обчислювальні навички нам потрібні в повсякденному житті. Отже, на каліграфічній хвилинці ми також напишемо цифру 4.

ІІІ. Контроль, корекція та закріплення  знань учнів.

  1. Каліграфічна хвилинка.

- Відкрийте зошити, запишіть дату, класна робота. Напишіть рядок цифри чотири.

- Мені сподобалося, як написав цифру 4 _____________

- А кожний із вас виберіть у своєму рядочку найкращу цифру 4 – «королеву». І надалі старайтеся писати цифри так, щоб кожна цифра була королевою.

 

2. Усна лічба.

1) Повторення таблиці множення числа 4.

  • Діти, підніміть руку, хто із вас любить подорожувати. Сьогодні я пропоную вам здійснити подорож. Дуже давно мореплавці від­кривали нові землі. Ми теж попливемо відкривати нову землю, перед нами карта нашої подорожі.

 

  • Ось корабель, на якому ми по­пливемо. Але що це? Хмарки закрили сонце, налетів вітер, певно починається шторм. Щоб подолати природні перешкоди, нам потрібно розігнати хмарки, а для цього потрібно знайти значення виразів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинка 6 из 114043

- Отже, ми справилися із завданням, сонечко виглянуло і ми можемо без перешкод подорожувати.

- А проводжають нас в дорогу дельфіни – грайливі, доброзичливі й довірливі істоти. Вони полюбляють пустувати в хвилях і часто супроводжують кораблі. У дельфіна понад 70 зубів і всі вони дуже гострі – щоб утримувати слизьку рибу. Уявляєте, який це клопіт – щодня чистити стільки зубів!

- Дельфіни хочуть переконатися чи можете ви назвати приклад множення числа 4 за заданим добутком. І пропонують закінчити речення.

 

2) Гра «Впіймай  м’яч».

- 36 - це добуток чисел 4 і …

-12 - це добуток чисел 4 і …

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Дельфіни задоволені, що ви так швидко і правильно виконали це завдання.  Молодці! Ви гарно вивчили таблицю множення числа 4.

- Далі наш шлях веде до берегів Африки.

 

 

  • Там водяться найбільші в світі тварини, зокрема, африканські слони. Вони пропонують вам розв’язати задачу.

 

3) Творча робота над задачею.

  • За годину слоненя може з’їсти 4 кілограми зелені. Скільки кілограмів зелені можуть з’їсти 5 слоненят за 1 годину?

 

Діти, я побачив, що ви гарно виконуєте усно не тільки приклади, а й задачі.

  • Отже, скільки кілограмів зелені можуть з’їсти 5 слоненят?
  • А ще яке можна поставити запитання?
  • Як саме дізнаємося?
  • Отже, на скільки більше?
  • Розв’язання цієї задачі запишіть в зошит. Запишіть слово – Задача, запишіть умову і  розвязання.

- А ще яке запитання ми можемо поставити до задачі?

- Як про це дізнаємося?

- Чому різні запитання, а відповідь однакова?

  •  Як же порівняти два числа?
  • Відповідь: на 16 кг більше.

 

  • Слони задоволені вашою кмітливістю, ви успішно справилися з цими задачами.

 

- А ми продовжуємо нашу подорож і пливемо де берегів Австралії, де можна зустріти  багато унікальних тварин.

 

 

- Австралія – батьківщина кенгуру, окремі з яких досягають зросту 2 м, і маси – 85 кг. Там водиться другий за розмірами птах у світі – страус Ему. Його зріст більше 2 м, тобто, якщо б він став навшпиньки, то дістав би головою до стелі! І ще страус найважчий птах. Пташеня страуса може мати масу 25 кг. Страус пропонує виконати самостійну роботу.

 

 4) Самостійна робота.

-  Перший варіант, відкрийте підручники на сторінці 135, знайдіть завдання №813. Прочитайте його. Що потрібно виконати в даному завданні? Отже, діти, зараз самостійно знайдіть  приклади із відповіддю 25 і випишіть їх в зошит.

-2 варіант, розв’яжіть приклади, які лежать в конвертах. Якщо ви правильно їх розв’яжете, то за допомогою ключика відгадаєте назву тварини, мешканця Австралії, яка дуже схожа на кумедного ведмедика. На виконання цього завдання 2 хв. І так, запишіть слово «Приклади». Приступайте до самостійної роботи.

(5+4) •4 = -а-20

(13-6)•4 = о- 28

4•6 – 4 = 36-к

4 •5 +20= 40-л

4•3 +8=

 5) Перевірка самостійної роботи.

- Перевіримо самостійну роботу. Зачитай приклади, які ти виписав. Підніміть руку ті, хто виписав такі ж приклади?  Хто виписав інші приклади? Отже, у №813 прикладів із відповіддю 25 є 3.

2 варіант,назвіть тварину, яка мешкає в Австралії!

- Що ви про неї знаєте?

- Ви добре справилися з цим завданням. Молодці!

- Ми  підпливаємо до берегів Антарктиди.

 

  • Весь  материк Антарктида – це величезна снігова пустеля, де не буває дощу і зовсім обмаль сонця. Це найхолодніший і найвітряніший район планети. Імператорський пінгвін – єдина тварина Антарктиди, яка зимує на суші. Як ви думаєте: там більше людей чи пінгвінів?

Пінгвін пропонує вам відпочити. (Звучить музика пісні «Пінгвіни»-1 хв.)

 

  • Наш маршрут лежить до берегів Південної Америки. 

 

 

У Південній Америці живе багато різних видів мавп, а також найбільший представник котячих – ягуар.

 

 

 

 

 

Улюблений метод полювання ягуара — це засідка у високій траві або на дереві.

Він пропонує вам розв’язати задачу.

Задача.

  • Щоб вполювати здобич ягуару потрібно зробити 3 стрибки по 4 м кожний і пробігти ще 8 м. Яка відстань від ягуара до здобичі?
  • Діти, подивіться на креслення, повторимо зміст задачі.

 

Зображення 26 з 1391

 

 

 

 

  • Про кого йде мова в задачі?
  • Скільки стрибків зробив ягуар?  По скільки метрів кожен стрибок?
  • Скільки ще метрів треба пробігти ягуару, щоб вполювати здобич?
  • Про що запитується в задачі?
  • Знаючи, що ягуар зробив 3 стрибки по 4 м кожен, про що ми можемо дізнатися?
  • Як про це дізнатися?
  • Дізнавшись яку відстань він подолав стрибками і знаючи що йому ще треба пробігти 8 м, що за цими даними ми можемо дізнатися?
  • Як саме?
  • Дали ми відповідь на запитання задачі?
  • Запишіть розв’язання задачі в зошиті.

 Задача.

Розв’язання.

  1. 4·3=12 (м) – подолав стрибками;
  2. 12+8=20 (м) – відстань від ягуара до здобичі.

Відповідь: 20 м – відстань від ягуара до здобичі.

  •             Наступний материк – Північна Америка.
  • Тут водиться багато диких тварин: лосі,  чорні ведмеді, а також найбільші сухопутні хижаки Землі – ведмеді гризлі. Від них вам завдання, пов’язане з геометричними фігурами. Пограємо в гру «Танграм».

Для того, щоб грати в цю гру, необхідно вирізати квадрат і розрізати його за лініями, як це показано на малюнку.

 

 

Із геометричних фігур, які утворяться внаслідок розрізу квадрата, можна складати різноманітні малюнки. При цьому частинки квадрата не повинні прикривати одна одну і всі  геометричні фігури  мають бути використані.  На кожній парті є конверт із геометричними  фігурами. З цих геометричних фігур складіть корабель, на якому ми подорожуємо

Один учень складає корабель на дошці, а решта - працюють в парах.

 

 

 

На виконання завдання вам 2 хв. А вдома ви потренуєтеся скласти інші предмети з цих геометричних фігур.

Подивіться, який красивий корабель утворився!

Які геометричні фігури ви використовували? Скільки трикутників? Скільки чотирикутників? Скільки квадратів?

Знайдіть усно периметр квадрата, якщо його сторона дорівнює 4 см.

  • Як знайти периметр квадрата?
  • Суму однакових доданків, кожен з яких 4, можна замінити дією множення. Як саме?
  • Отже, щоб знайти периметр квадрата ми також використали множення числа 4.
  • Діти, чи сподобалася вам подорожувати?
  • Але нам вже час повертатися додому, до берегів Євразії, щоб ви отримали домашнє завдання.

 

ІV. Інструктаж домашнього завдання.

  • Відкрийте щоденники і запишіть: вдома вам потрібно розв’язати задачу №817  або №818 на вибір.
  • Прочитайте ці задачі, вони такого типу, як ми сьогодні розв’язували на уроці.
  • Для сильних учнів – додаткове завдання: виберіть із конверта кілька цікавих задач на логічне мислення.

 

V. Підсумок уроку.

Гра «Мікрофон»

  • Яку тему ми вивчали на сьогоднішньому уроці?
  • Давайте пригадаємо які завдання ми розв’язували на уроці?
  • Подумайте і скажіть, яким був наш урок?
  • Якими ви були на уроці?
  • Чи виконали ми завдання уроку?
  • А як би ви оцінили свої здобутки на уроці? Покажіть смайлики.
  • Ми з вами довго подорожували, але нової землі так і не побачили. Подивіться на екран. Що це? Ось нова земля - земля ще незвіданих знань, які ви будете отримувати про­тягом кількох років. Бажаю вам вчитись добре, щоб ко­лись насправді стати добрими й мужніми творцями но­вого у світі.

1

 

doc
Додано
16 березня 2020
Переглядів
1697
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку