Тема: Закріплення таблиці множення числа 4. Задачі на дві дії, що містять табличні випадки множення числа 4.
Мета уроку: повторити, систематизувати та поглибити знання, вміння знаходити значення виразів на вивчені випадки множення. Розвивати вміння розв’язувати задачі на 2 дії, що містять табличні випадки множення числа 4. Розвивати пам’ять, логічне мислення, математичне мовлення.
Виховувати інтерес до математики, прагнення до пізнання.
Тип уроку: закріплення вмінь і навичок.
Методи і прийоми: евристична бесіда, показ, вправляння, ігри, робота з підручником.
Обладнання: таблиці, геометричні фігури, слайди, зразок написання цифри 4.
.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Р — радість, робота.
О — обдарованість, організованість.
К — кмітливість, колективізм.
Сподіваюсь, що сьогодні на уроці на нас чекає і успіх, і радість; ви зможете продемонструвати свою обдарованість і кмітливість. Будьте уважні, наполегливі й завзяті. Думайте, запитуйте, пропонуйте, бо шляхом до істини нам з вами йти разом.
ІІ. Повідомлення теми, мети та очікуваних результатів уроку, мотивація навчальної діяльності.
Кросворд
1. Знаків у математиці
М |
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
Н |
|
|
|||||
|
О |
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
Ж |
|
|
|||||||||
|
Е |
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
Н |
|
|
|||||||
Н |
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
Я |
|||||||
Різних є багато,
Учні старших класів їх повинні знати.
Вчать тангенс там і синус,
А у нас є плюс і... (Мінус)
2.У навчанні допомагає,
Про числа він багато знає.
Відрізки, формули, кути,
Його нам треба берегти,
Повинен знати кожен учень
Наш друг і помічник — ... (Підручник)
3. Результат дії множення? (добуток)
4. Нам вони допомагають,
Дій порядок визначають.
А якщо про них забудеш,
Вийде зовсім навпаки.
Пам'ятай же про ... (дужки)
5. Найменше двоцифрове число. (десять)
6. Число, на яке ми ділимо. (дільник).
7. Зі мною мук щоб не було,-
Пишіть мене, як букву О.
Впізнать мене нема проблем,
Я називаюся … (нулем)
8. Від числа число відняти -
Можна результат дістати.
Зовсім це не таємниця,
Зветься результат...(різниця)
- Діти, прочитайте, яке у нас з’явилося слово у вертикальному стовпчику.
- Множення якого числа ми вчили на попередньому уроці? Правильно. Отже, тема сьогоднішнього уроку «Закріплення таблиці множення числа 4. Задачі на дві дії, що містять табличні випадки множення числа 4»
Наше завдання: закріпити знання таблиці множення числа 4, бо міцні обчислювальні навички нам потрібні в повсякденному житті. Отже, на каліграфічній хвилинці ми також напишемо цифру 4.
ІІІ. Контроль, корекція та закріплення знань учнів.
- Відкрийте зошити, запишіть дату, класна робота. Напишіть рядок цифри чотири.
- Мені сподобалося, як написав цифру 4 _____________
- А кожний із вас виберіть у своєму рядочку найкращу цифру 4 – «королеву». І надалі старайтеся писати цифри так, щоб кожна цифра була королевою.
2. Усна лічба.
1) Повторення таблиці множення числа 4.
- Отже, ми справилися із завданням, сонечко виглянуло і ми можемо без перешкод подорожувати.
- А проводжають нас в дорогу дельфіни – грайливі, доброзичливі й довірливі істоти. Вони полюбляють пустувати в хвилях і часто супроводжують кораблі. У дельфіна понад 70 зубів і всі вони дуже гострі – щоб утримувати слизьку рибу. Уявляєте, який це клопіт – щодня чистити стільки зубів!
- Дельфіни хочуть переконатися чи можете ви назвати приклад множення числа 4 за заданим добутком. І пропонують закінчити речення.
2) Гра «Впіймай м’яч».
- 36 - це добуток чисел 4 і …
-12 - це добуток чисел 4 і …
- Дельфіни задоволені, що ви так швидко і правильно виконали це завдання. Молодці! Ви гарно вивчили таблицю множення числа 4.
- Далі наш шлях веде до берегів Африки.
3) Творча робота над задачею.
Діти, я побачив, що ви гарно виконуєте усно не тільки приклади, а й задачі.
- А ще яке запитання ми можемо поставити до задачі?
- Як про це дізнаємося?
- Чому різні запитання, а відповідь однакова?
- А ми продовжуємо нашу подорож і пливемо де берегів Австралії, де можна зустріти багато унікальних тварин.
- Австралія – батьківщина кенгуру, окремі з яких досягають зросту 2 м, і маси – 85 кг. Там водиться другий за розмірами птах у світі – страус Ему. Його зріст більше 2 м, тобто, якщо б він став навшпиньки, то дістав би головою до стелі! І ще страус найважчий птах. Пташеня страуса може мати масу 25 кг. Страус пропонує виконати самостійну роботу.
4) Самостійна робота.
- Перший варіант, відкрийте підручники на сторінці 135, знайдіть завдання №813. Прочитайте його. Що потрібно виконати в даному завданні? Отже, діти, зараз самостійно знайдіть приклади із відповіддю 25 і випишіть їх в зошит.
-2 варіант, розв’яжіть приклади, які лежать в конвертах. Якщо ви правильно їх розв’яжете, то за допомогою ключика відгадаєте назву тварини, мешканця Австралії, яка дуже схожа на кумедного ведмедика. На виконання цього завдання 2 хв. І так, запишіть слово «Приклади». Приступайте до самостійної роботи.
(5+4) •4 = -а-20
(13-6)•4 = о- 28
4•6 – 4 = 36-к
4 •5 +20= 40-л
4•3 +8=
5) Перевірка самостійної роботи.
- Перевіримо самостійну роботу. Зачитай приклади, які ти виписав. Підніміть руку ті, хто виписав такі ж приклади? Хто виписав інші приклади? Отже, у №813 прикладів із відповіддю 25 є 3.
2 варіант,назвіть тварину, яка мешкає в Австралії!
- Що ви про неї знаєте?
- Ви добре справилися з цим завданням. Молодці!
- Ми підпливаємо до берегів Антарктиди.
Пінгвін пропонує вам відпочити. (Звучить музика пісні «Пінгвіни»-1 хв.)
У Південній Америці живе багато різних видів мавп, а також найбільший представник котячих – ягуар.
Улюблений метод полювання ягуара — це засідка у високій траві або на дереві.
Він пропонує вам розв’язати задачу.
Задача.
Задача.
Розв’язання.
Відповідь: 20 м – відстань від ягуара до здобичі.
Для того, щоб грати в цю гру, необхідно вирізати квадрат і розрізати його за лініями, як це показано на малюнку.
Із геометричних фігур, які утворяться внаслідок розрізу квадрата, можна складати різноманітні малюнки. При цьому частинки квадрата не повинні прикривати одна одну і всі геометричні фігури мають бути використані. На кожній парті є конверт із геометричними фігурами. З цих геометричних фігур складіть корабель, на якому ми подорожуємо
Один учень складає корабель на дошці, а решта - працюють в парах.
На виконання завдання вам 2 хв. А вдома ви потренуєтеся скласти інші предмети з цих геометричних фігур.
Подивіться, який красивий корабель утворився!
Які геометричні фігури ви використовували? Скільки трикутників? Скільки чотирикутників? Скільки квадратів?
Знайдіть усно периметр квадрата, якщо його сторона дорівнює 4 см.
ІV. Інструктаж домашнього завдання.
V. Підсумок уроку.
Гра «Мікрофон»
1