Інтегрований урок з математики та природознавства (3 клас)

Про матеріал
Інтегрований урок з математики та природознавства (3 клас), в якому поєднано нові інтерактивні методи та традиційні.
Перегляд файлу

 

 

Інтегрований урок з математики

та природознавства (3 клас)

Тема: Письмове віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд. Задачі на знаходження периметра прямокутника. Комахи

Мета:  

 

Предметні компетентності:

 - познайомити учнів з алгоритмом віднімання трицифрових чисел без переходу через десяток,

  • закріплювати вміння розв’язувати задачі на знаходження периметра прямокутника;
  • розвивати мислення та математичне мовлення учнів; уміння оцінювати свою роботу; вміння працювати в групах.

 

Ключові компетентності:

  • уміння вчитися (уміння зосереджено слухати учителя, переключатися з одного виду діяльності на інший;
  • здоров’язбережувальну (формувати правильну поставу, підтримувати сприятливий емоційний настрій);
  •  соціальну (співпрацювати з однокласниками й учителем);
  • інформаційно-комунікативну (оперувати інформацією, отриманою на уроці);

 

 

 

 

 

 

 

Вид уроку: інтегрований

Обладнання: презентація, зображення тварин, роздатковий матеріал

 

 

Хід уроку

І. Організація класу

- Давайте, посміхнемося,

Давайте в очі глянемо,

Здоров'я побажаємо:

Будь, здоров!

і ти будь здоров!

Будьте здорові! СЛАЙД

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Каліграфічна хвилинка
  • Записати , яке сьогодні число,  місяць , рік     СЛАЙД

 (1 хв)

  •  Сьогодні у нас незвичайний урок математики, будемо виконувати багато цікавих завдань, дізнаємось багато нового , здійснимо подорож.  

СЛАЙД

  •  Як називають людину,  яка супроводжує      екскурсію? Так, це гід. А хто ж буде нашим гідом, дізнаємось, коли виконаємо обчислення.   

 (1 хв)

ІІІ. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і мети уроку

      1.  Усний рахунок

130 -70=60   

  • 60 + 230 =290
  • 290 – 140 = 150
  • 150 + 430 = 580

(Зображення лелеки, ластівки, бджоли, голуба)

  • Переверніть малюнки і поясніть , кого ви бачите. Хто , на вашу думку, зайвий у цьому ряді ? Чому?
  • Звісно, це маленька трудівниця бджілка, яка і допоможе нам здійснити захоплюючу подорож у світ математики та природознавства та в кінці  подорожі нас очікує приємний сюрприз.

 

 

(4 хв)

2. Кошик ідей

Кожна мандрівка має якусь ціль: відпочинок чи дослідження, спостереження чи пошук інформації.

 - Запишіть, і прикріпіть до кошика, що на вашу думку, ми будемо вивчати на уроці.

- Сьогодні на уроці ми продовжуємо вивчати тему письмове віднімання трицифрових чисел, а саме віднімання трицифрових чисел без переходу через десяток і відчинимо двері в цікавий  світ комах.

(3 хв)

ІV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

  1. Ознайомлення з природничим матеріалом

Комахи - найчисленніша група тварин, нараховує понад 1 мільйон видів.  До неї належать метелики, жуки, мурашки, бабки, коники, джмелі та багато інших комах. Вони стрибають, бігають, повзають, літають, плавають.

Шість ніг - це істотна ознака комах.

СЛАЙД

А що ми знаємо про бджолу?

  • Бджоли  — група літаючих комах , споріднена з осами і мурашками. Мають 3 пари ніг.     Існує близько 20 тисяч видів бджіл. Їх можна виявити на всіх континентах, окрім Антарктиди.

СЛАЙД

  • А ще вона дуже наполеглива і працьовита. Я бажаю, щоб ви були такими ж.

 

  1. Зупинка «Розрахункова»

Постановка проблеми.

  • Подивіться всі на вираз на дошці.

685 – 164 =

  • Спробуйте швидко знайти різницю цих чисел?
  • Хто вже готовий?
  • Чому виникли труднощі?
  • Як же бути ? Що зробити в цій ситуації?

Висновок: обчислення складне, потрібно запам’ятовувати багато проміжних результатів, а тому краще обчислювати письмово.

(2 хв) СЛАЙД

  Підготовча робота.

       Щоб навчитися  швидко та правильно письмово віднімати   трицифрові числа  ознайомимося з алгоритмом виконання письмового віднімання.

       Назвіть компоненти при відніманні. 

СЛАЙД   

Алгоритм виконання письмового віднімання

-  Запишіть від’ємник  під зменшуваним  так, щоб одиниці були записані під одиницями, десятки під десятками, сотні під сотнями.

-  Одиниці відніміть від одиниць і знайдений результат запишіть під одиницями.

- Десятки відніміть від десятків і знайдений результат запишіть під десятками.

- Сотні відніміть від сотень і знайдений результат запишіть під сотнями.

 _ 685

    164

    521

СЛАЙД

       Отже, давайте зробимо висновок:

При письмовому відніманні віднімати починаємо з розряду  одиниць. Результати віднімання записуємо під відповідними розрядами.

                   Давайте перевіремо наші дослідження з висновками науковців і прочитаємо правило на с.98.

  Зверніть увагу, це ми віднімали трицифрові числа.

 

Прийом «Незнайко»

   А якщо треба буде відняти від трицифрового двоцифрове, то як ми це запишемо?

685 – 64 =

 Скільки сотень в числі 64?

Отже, записувати від’ємник починаємо  під десятками.  Виправте помилку у обчисленні.

(5 хв)

 СЛАЙД

2. Первинне закріплення.

1) Виконати віднімання у стовпчик з коментуванням.

       Давайте застосуємо нові знання і обчислимо приклади  №634 на с.98.

( 3-4 приклади один учень  біля дошки ) (3 хв)

2) Робота в парах  (2 хв)

(1-біля закритої дошки, інші учні самостійно виконують завдання, обмінюються зошитами, перевіряють, обговорюють. )

Зупинка «Рухлива»

Руханка для очей

  1. хв)

3.Включення нових знань

Зупинка « Медова»

Живляться комахи різноманітною їжею. Жуки щелепами гризуть різні частини рослин. Попелиці – соком рослин. Капустянка гризе клубні рослин.  Серед комах також багато хижаків. Сонечка поїдають попелиць. А що ми знаємо про бджілку?  Вона як і багато видів комах, такі як жуки, мухи,  пристосувалася харчуватися нектаром і пилком, використовуючи нектар головним чином як джерело енергії, а пилок для отримання білків та інших живильних речовин.

 

  • Які рослини називають медоносами?
  • Давайте розвяжемо задачу, щоб допомогти бджілці зібрати якомога більше меду для подарунку?

Задача 635 (3)

  • Про що розповідають у задачі?
  • Яке запитання? Що сказано в задачі про клени?
  • Що потрібно знати, щоб відповісти на запитання задачі?
  • Розвяжіть задачу.

(5 хв)

Зупинка «Домашня»

  • А чи знаєте ви де живуть бджілки? Так, вони живуть у вуликах. Яку форму має будиночок бджоли?
  • Він має прямокутну форму. На партах у вас лежать зображення вуликів. Попрацюйте в групах. Обчисліть периметр фігури, яка на вашу думку, найбільш схожа на вулик. Молодці! Що ж , бджілка запрошує нас на гостину.(2 хв)

Відео про вулик (2 хв)

V. Підсумок уроку. Рефлексія (3 хв)

  • Сподобався вам урок? А що найбільше?
  • Чи справдилися наші очікування?
  • Що нового ми навчилися на уроці?( навчилися віднімати у стовпчик; дізналися багато нового з життя комах)
  • Де можуть вам знадобитися нові відомості? ( в подальшому на уроках математики та природознавства).
  • Молодці, ви гарно працювали на уроці, були активними та працьовитими, як ті бджілки, тому крім гарних оцінок, наша бджілка приготувала вам солодкий сюрприз. А як правильно розподілити цей подарунок? (порахувати і розділити на 4)

VІ. Повідомлення домашнього завдання( 1 хв)

С.99 №638, №639

docx
Додано
15 лютого 2019
Переглядів
903
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку