Інтегрований урок з математики
та природознавства (3 клас)
Тема: Письмове віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд. Задачі на знаходження периметра прямокутника. Комахи
Мета:
Предметні компетентності:
- познайомити учнів з алгоритмом віднімання трицифрових чисел без переходу через десяток,
Ключові компетентності:
Вид уроку: інтегрований
Обладнання: презентація, зображення тварин, роздатковий матеріал
Хід уроку
І. Організація класу
- Давайте, посміхнемося,
Давайте в очі глянемо,
Здоров'я побажаємо:
Будь, здоров!
і ти будь здоров!
Будьте здорові! СЛАЙД
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
(1 хв)
СЛАЙД
(1 хв)
ІІІ. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і мети уроку
1. Усний рахунок
130 -70=60
(Зображення лелеки, ластівки, бджоли, голуба)
(4 хв)
2. Кошик ідей
Кожна мандрівка має якусь ціль: відпочинок чи дослідження, спостереження чи пошук інформації.
- Запишіть, і прикріпіть до кошика, що на вашу думку, ми будемо вивчати на уроці.
- Сьогодні на уроці ми продовжуємо вивчати тему письмове віднімання трицифрових чисел, а саме віднімання трицифрових чисел без переходу через десяток і відчинимо двері в цікавий світ комах.
(3 хв)
ІV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Комахи - найчисленніша група тварин, нараховує понад 1 мільйон видів. До неї належать метелики, жуки, мурашки, бабки, коники, джмелі та багато інших комах. Вони стрибають, бігають, повзають, літають, плавають.
Шість ніг - це істотна ознака комах.
СЛАЙД
А що ми знаємо про бджолу?
СЛАЙД
Постановка проблеми.
685 – 164 =
Висновок: обчислення складне, потрібно запам’ятовувати багато проміжних результатів, а тому краще обчислювати письмово.
(2 хв) СЛАЙД
Підготовча робота.
– Щоб навчитися швидко та правильно письмово віднімати трицифрові числа ознайомимося з алгоритмом виконання письмового віднімання.
– Назвіть компоненти при відніманні.
СЛАЙД
Алгоритм виконання письмового віднімання
- Запишіть від’ємник під зменшуваним так, щоб одиниці були записані під одиницями, десятки під десятками, сотні під сотнями.
- Одиниці відніміть від одиниць і знайдений результат запишіть під одиницями.
- Десятки відніміть від десятків і знайдений результат запишіть під десятками.
- Сотні відніміть від сотень і знайдений результат запишіть під сотнями.
_ 685
164
521
СЛАЙД
– Отже, давайте зробимо висновок:
При письмовому відніманні віднімати починаємо з розряду одиниць. Результати віднімання записуємо під відповідними розрядами.
– Давайте перевіремо наші дослідження з висновками науковців і прочитаємо правило на с.98.
– Зверніть увагу, це ми віднімали трицифрові числа.
Прийом «Незнайко»
А якщо треба буде відняти від трицифрового двоцифрове, то як ми це запишемо?
685 – 64 =
Скільки сотень в числі 64?
Отже, записувати від’ємник починаємо під десятками. Виправте помилку у обчисленні.
(5 хв)
СЛАЙД
2. Первинне закріплення.
1) Виконати віднімання у стовпчик з коментуванням.
– Давайте застосуємо нові знання і обчислимо приклади №634 на с.98.
( 3-4 приклади один учень біля дошки ) (3 хв)
2) Робота в парах (2 хв)
(1-біля закритої дошки, інші учні самостійно виконують завдання, обмінюються зошитами, перевіряють, обговорюють. )
Зупинка «Рухлива»
Руханка для очей
3.Включення нових знань
Зупинка « Медова»
Живляться комахи різноманітною їжею. Жуки щелепами гризуть різні частини рослин. Попелиці – соком рослин. Капустянка гризе клубні рослин. Серед комах також багато хижаків. Сонечка поїдають попелиць. А що ми знаємо про бджілку? Вона як і багато видів комах, такі як жуки, мухи, пристосувалася харчуватися нектаром і пилком, використовуючи нектар головним чином як джерело енергії, а пилок для отримання білків та інших живильних речовин.
Задача 635 (3)
(5 хв)
Зупинка «Домашня»
Відео про вулик (2 хв)
V. Підсумок уроку. Рефлексія (3 хв)
VІ. Повідомлення домашнього завдання( 1 хв)
С.99 №638, №639