Розробка інтегрованого уроку з математики та природознавства допоможе вчителям других класів об'єднати такі теми: " Таблиця ділення на число 8. Вправи на застосування таблиці ділення на 8. Задача, що містить знаходження частини числа 8." та " Охорона природи".
Киливник Наталія Георгіївна,
вчитель початкових класів
ЗОШ І-ІІІ ст.№9 Покровської міської ради
Тема. Таблиця ділення на число 8. Вправи на застосування таблиці ділення на 8. Задача, що містить знаходження частини числа.
Мета. Формування предметних компетентностей : ознайомити учнів з таблицею ділення на число 8, актуалізувати знання учнів у процесі розв’язку практичних завдань, систематизувати вивчений матеріал, розвивати логічне мислення, удосконалювати вміння учнів знаходити частину від числа та розв’язувати задачі, які включають знаходження частини від числа.
Формування ключових компетентностей: формувати уміння вчитися, комунікативні уміння, інформаційні, здоров’язбережувальні та соціальні, загально – культурні компетентності.
Обладнання. Картки, музичний супровід, картинки та малюнки, підручник з математики М.В.Богданович 2 клас, відео «Музична таблиця множення».
Література: Вірші до орг. моменту. Інтернет – ресурси //books.google.com.ua/,
Музична таблиця множення ІІ частина, інтернет – ресурси //www.youtube.com/
Хід уроку
І. Організація класу.
Слово вчителя.
Дзвоник всім нам дав наказ –
До роботи швидше в клас.
Біля парти станем чемно –
Хай мине час недаремно.
Урок з математики починаємо з вами,
Ми займемось сьогодні серйозними ділами.
То ж часу не витрачаємо,
Роботу розпочинаємо.
-Подивіться на дошку та прочитайте девіз нашого уроку:
Діяти – оперативно,
Працювати – ефективно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім другім класі
Діти просто – молодці!
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1.Мотивація уроку
(починає звучати тиха музика звуків природи)
- Діти, що відбувається? Що саме ми чуємо? (Мелодійну музику)
-Як ви думаєте, яка це музика, жаліслива чи весела? ( Жаліслива).
- А хто так може скаржитися? ( Природа)
-Що ж таке природа? (Природа – це все, що нас оточує, але не зроблено рукою людини). Так, дійсно. Прослухавши музику можна зробити висновок, що мешканцям весняного лісу потрібна допомога. Нам обов’язково треба їм допомогти. Ви згодні? ( Так) Але нас будуть очікувати різні випробування, треба довести, що ви вмієте гарно рахувати, вміло розв’язувати задачі, уважно слухати, швидко працювати, допомагати та підтримувати один одного. Ви готові подолати різні види труднощів? ( Так) Ну, що ж, тоді вирушаємо у мандри.
Полюбляють мандрувати
і дівчата, і хлоп’ята.
Мабуть в кожному із нас
Вогник мандрів ще не згас.
Швидше в путь вирушай!
Уважним будь,
Другу завжди допомагай,
Знання та вміння використай!
2.Емоційне налаштування на роботу.
-Для того , щоб нам гарно попрацювати обов’язково треба налаштуватися на роботу, а для цього подивіться один на одного, посміхніться один одному, візьміть за руку один одного, обійміть один одного!
3. Вправа очікування.
-Що ж ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (висловлювання думок)
(вправа «Мікрофон»)
3.Усний рахунок.
-У нас сьогодні незвичайний урок, а урок – подорож. А щоб з’ясувати яким транспортом ми будемо подорожувати вам треба розв’язати приклади та замінити числові вирази відповідними буквами. (Робота в групах)
З * 8 – 4 69 – 6 * 6
64 – 5 * 9 (68 – 48) : 5
21 : 7 + 20
А |
Г |
Д |
Л |
О |
П |
Т |
Ч |
Я |
1 |
4 |
6 |
16 |
19 |
20 |
23 |
28 |
33 |
Відповідь: потяг.
-Дійсно, ми відправляємося у мандри на потязі. Кожен потяг зупиняється на своїй платформі яка має свій номер.
4.Каліграфічна хвилинка.
-Щоб дізнатися на яку платформу підійде поїзд нам треба розв’язати задачу про зайчиків, саме вони допоможуть нам знайти номер платформи..
Задача.Із – за куща стирчать 4 вушка. Там заховалиcя зайчики. Скільки лапок тремтять за кущиком?
Відповідь: 8
Якою цифрою позначається число 8? ( 8 ).
Напишіть каліграфічно число 8, яке позначається цифрою 8.
5.Розвиток математичних знань
(Робота в малих групах. Робота за картками.)
Щоб поїхати у потязі треба сісти у свій вагон. У нас є білети з номерами. Щоб знайти свій білет треба розв’язати приклади.
1 група. 2 група 3 група 4 група
3 * 8 – 22 5 * 7 – 32 7 * 7 – 45 6 * 8 – 43
12 : 6 21 : 7 16 : 4 35 : 7
20 - 2 * 9 21 – 3 * 6 19 – 5 * 3 21 – 4 * 4
14 : 7 15 : 5 16 : 4 25 : 5
5 група 6 група 7 група 8 група
4 * 9 – 30 8 * 7 – 49 7 * 9 – 55 6 * 9 – 45
36 : 6 35 : 5 32 : 4 54 : 6
20 – 2 * 7 39 – 4 * 8 20 – 3 * 4 29 – 5 * 4
42 : 7 42 : 6 40 : 5 63 : 7
Перевірка.
-У який вагон сядуть діти першої групи (другої, третьої тощо) ?
-Ось ми і знайшли кожен свій білет, можна сідати у поїзд та вирушати у мандрівку, щоб найшвидше допомогти лісовим мешканцям. А щоб нам було веселіше, ми проспіваємо пісню. Але вона незвичайна, математична. Ми проспіваємо таблицю множення з виконанням рухів колихання вагону.
6. Повторення таблиці множення
(музикальна таблиця множення)
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
-Ви гарно знаєте таблицю множення на 8, але цього не достатньо, тому сьогодні на уроці ми з вами познайомимося та вивчимо ще й таблицю ділення на 8.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Пояснення нового матеріалу
-Зверніть увагу, в нас несподівана зупинка. Що ж трапилось? Кого ви бачите? ( Мурашку). Так, дійсно, це мурахи, які тягнуть гілочки. Як ви думаєте, навіщо це їм потрібно? (Щоб відремонтувати мурашник). Чи потрібні мурашки у лісі, чому? Що ми з вами можемо зробити щоб не розоряли мурашники? Не зважаючи на те, що мураха може переносити вагу важчу у декілька разів за себе, нам все ж таки треба їм допомогти. На гілочках написані приклади на множення на 8, нам треба скласти з них приклади на ділення на 8. Таким чином ми прискоримо процес перенесення будівничого матеріалу. ( В процесі фронтальної роботи складається таблиця ділення на 8 та хором зачитується.)
2. Первинне закріплення матеріалу
Ось ми рушимо далі і щоб набрати швидкість нам необхідно розв’язати приклади № 894 ( письмове виконання завдання з опорою на таблицю ділення на 8)
1 – й стовпчик – колективне розв’язання;
2 - й, 3 – й, 4 – й стовпчики – за групами самостійно.
Ось ми і доїхали до лісу, а для того, щоб нам вийти з вагонів треба перевірити приклади. ( Взаємоперевірка прикладів)
V. Фізхвилинка
-Подивіться, як гарно навкруги! Але несподівано з’явилася хмарка та пішов перший весняний грозовий дощик.
(фізхвилинка « Австралійський дощ»)
-Що з’являється на небі після грозового дощу? ( веселка)
VІ. Узагальнення і систематизація знань
1.Розв’язок вправ на знаходження частини від числа
Різнокольорова веселка нам вказує дорогу до кінцевого пункту, але щоб її пройти треба виконати завдання № 896 (Учні вимірюють довжину смужок, знаходять довжину четвертої частини першої та шосту частину другої смужок. Перевіряють обчислення вимірюванням та знаходять різницю між четвертою і шостою частинами).
Відповідь: 1 см
Додаткове завдання.
Знайдіть шосту частину від довжини гілочки якщо вона дорівнює 30см, 42см, 54см.
Знайдіть четверту частину від довжини гілочки, якщо вона завдовжки 16см, 28см, 32см.
2.Створення проблемної ситуації
- Ось ми і на місці. Але подивіться навкруги! Скільки сміття!!! Що ж треба зробити?
( Прибрати) А чому це необхідно? (Щоб було чисто). Чому треба берегти природу? (Тому, що людина – частина природи. Вона бере від природи все необхідне для життя.)
3.Робота над задачами.
(Колективне розв’язування задачі)
Щоб нам швидко прибрати необхідно розв’язати задачу.
Задача.Навкруги розкидано 48 кг сміття. Скільки кілограмів сміття поміститься в один пакунок якщо нам всього видали 8 пакунків?
Відповідь: 6кг сміття
(звучить музика )
Послухайте як гарно заспівали пташки, подивіться як весело засяяло сонечко, до нас збіглися мешканці лісу, а на тому місці, де було сміття з’явилися гарні квіти.
VІІ. Підсумок уроку
-Давайте підсумуємо, чому ми навчилися на уроці? Що саме ми вивчили? Що дізналися нового? Які навички ми вдосконалили? А що все ж таки не вдалося? Чому? Що треба робити щоб цього уникнути?
VІІІ.Домашнє завдання.
-Для того, щоб закріпити вивчений матеріал вам необхідно вдома виконати №899, №900
ІX. Рефлексія.
-Подивіться, як радіє природа, як вона лікує та дякує вам за допомогу. І саме в цей час, вона подарувала вам яскравих метеликів. Візьміть, будь ласка, їх у руки, пригорніть до себе, пригадайте свої очікування та з’ясуйте, чи справдилися вони. .. Якщо так, то прикріпить метеликів на нашу галявину та висловіть оточуючим свої побажання.