формуванню математичної компетентності, здатністю знаходити відповідність між предметами та геометричними фігурами; розвитку логічного мислення, уваги, обґрунтування своїх дій.
План-конспект
2 клас
Автор: Шевченко Лариса Станіславівна
учитель початкових класів вищої категорії
КУ Сумської загальноосвітньої
щколи І-ІІІ ступенів №23, м.Суми, Сумської області
Тема. Співвідношення між фігурою і формою предметів. Попереднє і наступне числа. Задачі, що містять відношення «на більше» ( менше).
Мета: закріплювати знання нумерації чисел другого десятка; встановлювати співвідношення між геометричних фігур і формою предметів; формувати навички додавання і віднімання виду 11 ± 1, а також у випадках, пов’язаних із знанням десяткового складу чисел; удосконалювати навички табличного додавання і віднімання в межах 10; уміння розв’язувати задачі, що містять відношення «на більше, менше»; розвивати логічне мислення; виховувати самостійність.
І. Організаційний момент уроку
- Любі діти!
Всі за парти ми сідаємо,
Працювати починаємо. ( Під яким девізом будемо працювати?)
ІІ. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ Й ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
Зошит свій я відкриваю…
Дуже схожа вона на замок
Знизу кружечок, а зверху – гачок.
Сусідка у неї – п’ятірка завзята,
Вгадайте, як незнайомку цю звати? (2 учні,стислий аналіз)
(характеристика числа)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні на урок математики до нас прикотився казковий герой…Як ви думаєте, хто це? - Цей Колобок незвичайний, він протягом майже уроку буде зустрічатися зі звірами, які вам задаватиме різні завдання. Ми повинні допомогти Колобку, щоб його не з їли, а для цього слід потрудитися.
IV. Актуалізація опорних знань. (Презентація)
1.Сусіди до чисел.
2. Попереднє й наступне.
3.Збери грибочки
4.Усна лічба ( повторення компонентів)
5. Запис віршованих задач
6.Розв язування прикладів ( 6 шт.) – письмово.
Покотився наш Колобок стежкою-доріжко по лісу, а я вас запрошую на відпочинок)
Фізкультхвилинка ( на уважність).
Нам тут з вами затишно, хорошо, тому що ми разом, а Колобку погано одному . Давайте допоможемо знайти йому друзів.
Пильненько подивіться,визначте його форму….Які є пропозиції???
V. ОПРАЦЮВАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.Геометрична хвилинка .Презентація
( квадрат, прямокутник, трикутник).
Попрацюймо колективно
І уважно, і активно!
Це завдання — особливе,
Подарунок для кмітливих!
1.Виконання завдання 1 на с. 94 підручника.
Однією з властивостей навколишніх предметів є їх форма. Форма предметів отримала узагальнене відображення в геометричних фігурах. Користуючись якими людина визначає форму предметів та їх частин.
VI. РОЗВИТОК І ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
Запросити Незнайку, навчити розв я зувати задачі.
Як годиться, для порядку,
Все повторимо спочатку.
1.Складання задачі за малюнком.
Виконання завдання 3 на с. 94 підручника ( усно)
Фізкультхвилинка
2.Виконання завдання 4 на с. 94 підручника ( письмово).
Повторення про властивість маси ( кг).
3.Виконання завдання 5 на с. 94 підручника ( усно).
Висновок про Незнайку
VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ
Зробимо останній крок:
Підсумуємо урок.
— Якщо додати до числа одиницю, отримаємо наступне число. А якщо відняти одиницю? (іОтримаємо попереднє.)
– А що значить число збільшити на … ( зменшити)?
— Що ви вчилися робити на уроці?
— Що сподобалося найбільше?