Інтегрований урок з математики та природознавства у 6 класі з елементами гри на тему "Відсоткові розрахунки"
Мета уроку: Закріпити знання учнів про відсотки, навчити застосовувати їх для розв’язання задач з математики та природознавства, розвивати вміння аналізувати задачі та робити висновки. Розвивати логічне мислення, обчислювальні навички, вміння працювати в групі, використовувати набуті знання в нових ситуаціях. Формувати пізнавальний інтерес до предметів, виховувати відповідальність, товариськість, вміння працювати в команді.
Обладнання: Підручники з математики та природознавства. Зошити, ручки, олівц.і Картки із завданнями . Матеріали для гри (кубики, фішки, ігрове поле)
Хід уроку:
І. Організаційний момент (2 хв.)
ІІ. Актуалізація опорних знань (5 хв.)
1. У коробці 20 яблук. 25% з них зелені. Скільки зелених яблук у коробці?
2. Ціна книги була 100 гривень. Тепер вона зі знижкою 20%. Скільки коштує книга зараз?
3. У класі 30 учнів. 60% з них дівчата. Скільки хлопців у класі?
4. Петрик прочитав 50 сторінок книги, що становить 25% всієї книги. Скільки всього сторінок у книзі?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (3 хв.)
Значення води для людини: факти в цифрах
Вода – це життя! Адже наше тіло на 60-70% складається саме з води. Вона бере участь у всіх життєво важливих процесах:
Цікавий факт: Мозок людини на 75% складається з води! Тому достатнє споживання води – це запорука гарної пам'яті та концентрації.
Пам'ятай: Щоб бути здоровим, потрібно пити достатньо чистої води.
IV. Вивчення нового матеріалу (15 хв.)
Задачі з математики на знаходження відсотків від числа, числа за його відсотком та відсоткового відношення двох чисел.
1.У класі 32 учні. З них 75% займаються спортом. Скільки учнів не займаються спортом?
2.15% від маси кавуна становить 3 кг. Яка маса всього кавуна?
3. Ціна на хліб збільшилася з 10 гривень до 12 гривень. На скільки відсотків збільшилася ціна?
Задачі з природознавства, пов’язані з розрахунками відсоткового складу речовин, зміною маси тіл, швидкістю руху.
1.Повітря вдихаємо складається приблизно з 78% азоту та 21% кисню. Який об'єм кисню ми вдихаємо з 1 літра повітря?
2. При випаровуванні 100 г води з розчину солі маса розчину зменшилась на 5%. Яка була початкова маса розчину?
3. Після випаровування води з розчину солі її концентрація збільшилася з 10% до 15%. Яка частина води випарувалася?
V. Практична робота (15 хв.)
Ідея гри: Учні, поділені на команди, вирушають у захопливу подорож, під час якої їм потрібно розв’язувати задачі на відсотки, щоб отримати підказки та просуватися далі. Гра поєднує в собі елементи математики, природознавства та творчості, роблячи навчання цікавим і захопливим.
Створення ігрового поля: (Малюнок або схема: Створіть карту з різноманітними станціями, кожна з яких відповідає певній тематиці (математика, природознавство, творчість). Маршрут: Продумайте логічний маршрут переміщення між станціями, щоб ускладнювати завдання поступово. Завдання: Підготуйте різнорівневі завдання на відсотки для кожної станції.)
Приклади завдань для різних станцій:
Математична станція:
Природознавча станція:
Творча станція: Вигадати свою задачу:
(Ця гра не тільки допоможе учням закріпити знання з математики та природознавства, але й розвине їхню креативність, командний дух та вміння працювати з інформацією.)
Очікувані результати:
Переваги такого уроку:
Домашнє завдання: Провести експеримент: Ви забули закрити кран після чищення зубів і згадали про це через 5 хвилин. Підставте мірну склянку і через 5 хвилин виміряйте втрати води. Підрахуйте, яку суму вив тратите за місяць при такій неуважності, якщо 1 кубічний метр води коштує 17 грн?