Інтегрований урок з математики та природознавства у 6 класі з елементами гри на тему "Відсоткові розрахунки"

Про матеріал
Урок на визначення відсотків для 6 класу з елементами гри. Дозволить виробити практичні уміння і навички, застосовувати набуті знання у повсякденному житті.
Перегляд файлу

Інтегрований урок з математики та природознавства у 6 класі з елементами гри на тему "Відсоткові розрахунки"

   Мета уроку:  Закріпити знання учнів про відсотки, навчити застосовувати їх для розв’язання задач з математики та природознавства, розвивати вміння аналізувати задачі та робити висновки.  Розвивати логічне мислення, обчислювальні навички, вміння працювати в групі, використовувати набуті знання в нових ситуаціях. Формувати пізнавальний інтерес до предметів, виховувати відповідальність, товариськість, вміння працювати в команді.

Обладнання: Підручники з математики та природознавства. Зошити, ручки, олівц.і Картки із завданнями . Матеріали для гри (кубики, фішки, ігрове поле)

                                                          Хід уроку:

І. Організаційний момент (2 хв.)

  • Привітання учнів, перевірка готовності до уроку.
  • Повідомлення теми і мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань (5 хв.)

  • Фронтальне опитування:
  • Що таке відсоток? Як знайти відсоток від числа? Як знайти число за його відсотком?
  • Усне розв’язування простих задач на відсотки:

1.  У коробці 20 яблук. 25% з них зелені. Скільки зелених яблук у коробці?

2.  Ціна книги була 100 гривень. Тепер вона зі знижкою 20%. Скільки коштує книга зараз?

3.  У класі 30 учнів. 60% з них дівчата. Скільки хлопців у класі?

4. Петрик прочитав 50 сторінок книги, що становить 25% всієї книги. Скільки всього сторінок у книзі?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (3 хв.)

  • Повідомлення: Сьогодні ми поєднаємо наші знання з математики і природознавства, щоб розв’язати цікаві задачі на відсоткові розрахунки.

Значення води для людини: факти в цифрах

Вода – це життя! Адже наше тіло на 60-70% складається саме з води. Вона бере участь у всіх життєво важливих процесах:

  • Травлення: Вода допомагає розщеплювати їжу та засвоювати поживні речовини.
  • Терморегуляція: Завдяки воді наше тіло підтримує сталу температуру.
  • Транспорт речовин: Вода транспортує кисень, поживні речовини та відходи по всьому організму.
  • Очищення: Нирки, використовуючи воду, очищають організм від шкідливих речовин.

Цікавий факт: Мозок людини на 75% складається з води! Тому достатнє споживання води – це запорука гарної пам'яті та концентрації.

Пам'ятай: Щоб бути здоровим, потрібно пити достатньо чистої води.

  • Обговорення: Як ви вважаєте, чому відсотки так важливі? Де ще ми можемо зустріти відсотки у повсякденному житті?

IV. Вивчення нового матеріалу (15 хв.)

  • Розв’язання задач:

Задачі з математики на знаходження відсотків від числа, числа за його відсотком та відсоткового відношення двох чисел.

1.У класі 32 учні. З них 75% займаються спортом. Скільки учнів не займаються спортом?

2.15% від маси кавуна становить 3 кг. Яка маса всього кавуна?

3. Ціна на хліб збільшилася з 10 гривень до 12 гривень. На скільки відсотків збільшилася ціна?

Задачі з природознавства, пов’язані з розрахунками відсоткового складу речовин, зміною маси тіл, швидкістю руху.

1.Повітря вдихаємо складається приблизно з 78% азоту та 21% кисню. Який об'єм кисню ми вдихаємо з 1 літра повітря?

2. При випаровуванні 100 г води з розчину солі маса розчину зменшилась на 5%. Яка була початкова маса розчину?

3. Після випаровування води з розчину солі її концентрація збільшилася з 10% до 15%. Яка частина води випарувалася?

  • Обговорення: Аналіз розв’язання кожної задачі, звернення уваги на особливості задач з різних предметів.

V. Практична робота (15 хв.)

  • Робота в групах: Розподіл учнів на групи. Кожна група отримує комплект карток із завданнями різного рівня складності.
  • Гра "Подорож за відсотками": створюємо захопливу мандрівку світом математики!

Ідея гри: Учні, поділені на команди, вирушають у захопливу подорож, під час якої їм потрібно розв’язувати задачі на відсотки, щоб отримати підказки та просуватися далі. Гра поєднує в собі елементи математики, природознавства та творчості, роблячи навчання цікавим і захопливим.

Створення ігрового поля:  (Малюнок або схема: Створіть карту з різноманітними станціями, кожна з яких відповідає певній тематиці (математика, природознавство, творчість).  Маршрут: Продумайте логічний маршрут переміщення між станціями, щоб ускладнювати завдання поступово. Завдання: Підготуйте різнорівневі завдання на відсотки для кожної станції.)

Приклади завдань для різних станцій:

Математична станція:

  • Класичні задачі:
    • У коробці 20 яблук. 25% з них зелені. Скільки зелених яблук?
    • Ціна товару була 100 грн. Після знижки на 15% нова ціна склала... грн.
  • Задачі на логіку:
    • У класі 30 учнів. 60% з них дівчата. Скільки хлопців займаються спортом, якщо відомо, що 2/3 хлопців займаються спортом?
  • Задачі на швидкість:
    • Потяг проїхав 60% шляху за 2 години. За який час він подолає весь шлях, якщо рухатиметься з такою ж швидкістю?

Природознавча станція:

  • Задачі на відсотковий склад речовин:
    • Вода становить 70% маси людського тіла. Скільки кілограмів води міститься в тілі людини масою 50 кг?
  • Задачі на зміну маси тіл:
    • При випаровуванні 100 г води з розчину солі маса розчину зменшилась на 5%. Яка була початкова маса розчину?
  • Задачі на популяції:
    • Чисельність зайців у лісі за рік збільшилась на 20%. Якщо спочатку було 500 зайців, то скільки їх стало?

Творча станція:     Вигадати свою задачу:

  • Учні придумують власну задачу на відсотки і пропонують її розв’язати іншій команді.

(Ця гра не тільки допоможе учням закріпити знання з математики та природознавства, але й розвине їхню креативність, командний дух та вміння працювати з інформацією.)

Очікувані результати:

  • Учні закріплять знання про відсотки, навчаться застосовувати їх для розв’язання різноманітних задач.
  • Учні розвинуть вміння аналізувати задачі, робити висновки, працювати в команді.
  • Учні з цікавістю ставитимуться до вивчення математики та природознавства.

Переваги такого уроку:

  • Інтеграція знань з різних предметів.
  • Розвиток різноманітних умінь і навичок.
  • Збільшення мотивації до навчання.
  • Створення позитивної емоційної атмосфери на уроці.

Домашнє завдання: Провести експеримент: Ви забули закрити кран після чищення зубів і згадали про це через 5 хвилин. Підставте мірну склянку і через 5 хвилин виміряйте втрати води. Підрахуйте, яку суму вив тратите за місяць при такій неуважності, якщо 1 кубічний метр води коштує 17 грн?

 

docx
Додано
29 жовтня
Переглядів
271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку