Подорож країною "Веселі математики"

Про матеріал
Позакласний виховний захід з математики для 5-6 класів. Поглиблює знання учнів з математики у цікавій формі; розвиває логічне мислення, кмітливість, увагу; сприяє формуванню командного духу та вміння працювати в колективі
Перегляд файлу

Позакласний виховний захід з математики для 5-6 класів

Подорож країною "Веселі математики"

Мета: поглибити знання учнів з математики у цікавій формі; розвивати логічне мислення, кмітливість, увагу; сприяти формуванню командного духу та вмінню працювати в колективі.

Обладнання:

Дошка або екран для презентації.

Маркери або крейда.

Картки із завданнями.

Призи для переможців.

Хід заходу:

1. Вступне слово вчителя.

Математика – мова Всесвіту

Математика – це не просто сукупність формул і чисел, це мова, якою говорить Всесвіт. Від найпростіших побутових задач до складних наукових досліджень – математика присутня скрізь. Вона допомагає нам зрозуміти закони природи, будувати будинки, створювати комп’ютерні програми, навіть готувати улюблену страву. Математика розвиває логічне мислення, пам’ять, увагу і просторову уяву. Саме тому вивчення математики – це не просто шкільна програма, а необхідна навичка для успішного життя в сучасному світі.

Чому математика важлива?

  • Логічне мислення: Математика вчить нас аналізувати інформацію, робити висновки і приймати обґрунтовані рішення.
  • Розв’язання проблем: Завдяки математичним знанням ми можемо знаходити нестандартні підходи до вирішення різних задач.
  • Творчість: Математика – це не тільки точні науки, але й простір для творчості і фантазії.
  • Практичні навички: Математика необхідна в повсякденному житті: при покупках, під час ремонту, у фінансах.

Отже, математика – це не просто наука, це ключ до розуміння світу навколо нас.

  • Оголошення теми та мети заходу.
  • Розподіл учнів на команди.
  • Оголошення складу журі.

2. Зупинка 1: «Розминка».

  • Обчислити вирази.

 1/3 + 2/3 =

  5/6 - 1/6 =

  2/3 * 9 =

 10/5 : 2 =

Для ускладнення:

 (2 + 3) * 4

 -5 + 8

 2^3

 3 * 4 - 2^2

  • Відповісти на запитання про геометричні фігури.
  • Яка фігура має три сторони?
  • Скільки кутів у квадрата?
  • Яка фігура не має кутів?
  • Що спільного у трикутника і квадрата?
  • Чим відрізняється круг від овалу?
  • Які види трикутників ти знаєш?
  • Що таке діаметр кола?
  • Які чотирикутники ти знаєш?
  • Як знайти периметр прямокутника?
  • Розв'язати логічні задачки.

Задачки на кмітливість:

1. У бабусі 5 онуків. Кожен онук має по одному кошеняті. Скільки всього лапок у всіх кошенят?

2.Є три ящики: червоний, синій і зелений. У одному ящику лежать яблука, в іншому – груші, а в третьому – і яблука, і груші. Відомо, що в синьому ящику не яблука. У зеленому – не груші. Що лежить у червоному ящику?

3.У класі 25 учнів. З них 12 дівчаток. Скільки хлопчиків у класі?

Задачки на просторову уяву:

  • Скільки кутів у квадрата?
  • Скільки граней у куба?
  • Яка фігура має найбільшу кількість сторін: трикутник, квадрат, п'ятикутник?

Задачки на розв'язання:

  • У вазі лежали яблука і груші. Яблук було на 3 більше, ніж груш. Всього фруктів було 15. Скільки було яблук і скільки груш?
  • За три зошити заплатили 18 гривень. Скільки коштує один зошит?

3. Зупинка 2: «Вірю-не вірю».

Команди повинні визначити, чи це правда чи ні, піднявши відповідну картку.

За кожну правильну відповідь команда отримує бал.

Прості твердження:

  • Вірю-не вірю: Сума двох парних чисел завжди парна.
  • Вірю-не вірю: У трикутника може бути два прямих кути.
  • Вірю-не вірю: Квадрат числа завжди більший за саме число.
  • Вірю-не вірю: У колі всі діаметри рівні.
  • Вірю-не вірю: Якщо від числа відняти нуль, то отримаємо те саме число.

Твердження середнього рівня:

  • Вірю-не вірю: Добуток двох непарних чисел завжди непарний.
  • Вірю-не вірю: У прямокутного трикутника гіпотенуза є найдовшою стороною.
  • Вірю-не вірю: Площа квадрата дорівнює добутку довжин двох його сторін.
  • Вірю-не вірю: Якщо поділити будь-яке число на нуль, то отримаємо нуль.
  • Вірю-не вірю: У будь-якому трикутнику сума гострих кутів дорівнює 90 градусів.

Складніші твердження:

  • Вірю-не вірю: Якщо додати до будь-якого числа одиницю, то отримане число буде ділитися на 2.
  • Вірю-не вірю: Існує таке натуральне число, яке ділиться на всі інші натуральні числа.
  • Вірю-не вірю: Серед будь-яких п’яти натуральних чисел завжди можна знайти два числа, різниця яких ділиться на 4.
  • Вірю-не вірю: Якщо перемножити всі натуральні числа від 1 до 10, то в отриманому добутку буде більше нулів, ніж інших цифр.
  • Вірю-не вірю: Існує прямокутник, у якого всі сторони різної довжини.

4. Зупинка 3: Тест «Перевір себе».

Командам роздаються тести з різнорівневими завданнями. Завдання можуть бути на знання формул, розв'язання рівнянь, геометричні побудови тощо. На виконання тесту відводиться певний час. Після закінчення часу команди здають тести на перевірку.

Інструкція: Оберіть одну правильну відповідь.

Частина 1. Знання формул

  1. Яка формула використовується для обчислення периметра квадрата зі стороною а?
    • а) P = 4а
    • б) P = а²
    • в) P = 2а
    • г) P = а + а
    • д) P = а : 4
  2. Як обчислити площу прямокутника зі сторонами а і b?
    • а) S = а + b
    • б) S = а - b
    • в) S = а * b
    • г) S = а : b
    • д) S = 2а + 2b
  3. Яка формула використовується для обчислення об'єму куба з ребром а?
    • а) V = а
    • б) V = а²
    • в) V = а³
    • г) V = 6а²
    • д) V = 4а

Частина 2. Розв'язання рівнянь

  1. Розв’яжи рівняння: x + 5 = 12
    • а) x = 7
    • б) x = 17
    • в) x = 2
    • г) x = -7
    • д) x = 5
  2. Знайди значення x: 3x – 6 = 12
    • а) x = 2
    • б) x = 6
    • в) x = 9
    • г) x = 18
    • д) x = -2

Частина 3. Геометричні побудови

  1. Яка фігура має всі сторони рівні і всі кути прямі?
    • а) Трикутник
    • б) Квадрат
    • в) Прямокутник
    • г) Коло
    • д) Трапеція
  2. Як називається відрізок, що сполучає центр кола з будь-якою точкою кола?
    • а) Діаметр
    • б) Радіус
    • в) Хорда
    • г) Сегмент
    • д) Дуга

Частина 4. Задачі на логіку

  1. У вазі лежало 10 яблук. Діти з’їли половину. Скільки яблук залишилось?
    • а) 5
    • б) 10
    • в) 15
    • г) 20
    • д) 2
  2. Якщо сьогодні середа, то який день буде післязавтра?
    • а) Понеділок
    • б) Вівторок
    • в) Четвер
    • г) П’ятниця
    • д) Субота
  3. У Сашка було 5 цукерок, а у Маринки – 3. Скільки цукерок потрібно віддати Марїнці, щоб у дітей стало порівну?
  • а) 1
  • б) 2
  • в) 3
  • г) 4
  • д) 5

5. Зупинка 4: Математичні ребуси.

1.

Відповідь: Трикутник

Пояснення: Трикутник – це геометрична фігура, а буква "Т" всередині підкреслює це.

Відповідь: Квадрат.

Відповідь: Відрізок

Відповідь: Множник.

6. Зупинка 5: Заморочки з бочки.

Командам пропонуються нестандартні математичні задачі, які вимагають творчого підходу до розв'язання. За правильне розв'язання команди отримують додаткові бали.

Задачі на логіку та кмітливість:

  • Задача про монети: У кишені лежать 5 монет на загальну суму 50 копійок. Які це монети? (Можливі варіанти відповідей: 5 монет по 10 копійок, 1 монета по 20 копійок і 3 по 10 копійок тощо.)
  • Задача про цифри: Запиши число 100, використовуючи п’ять одиниць. (Можливий варіант: 111-11=100)
  • Задача про годинник: У скільки разів за добу годинна стрілка обгортає циферблат, а хвилинна? (Підказка: згадати, скільки хвилин у годині і скільки годин на добу)

Задача на просторову уяву:

  • Задача про кубик: Скільки різних прямокутників можна отримати, розрізавши кубик на дві частини площиною?

Задача на комбінаторику:

  • Задача про одяг: У дівчинки 3 блузки і 2 спідниці. Скільки різних образів вона може скласти?

Задача на здатність до аналізу:

  • Задача про фігури: Яку фігуру отримаємо, якщо з'єднаємо середини сторін квадрата?

Задача на нестандартне застосування знань:

  • Задача про торт: Круглий торт розрізали на 8 рівних частин. Скільки розрізів зробили?

7. Підведення підсумків.

  • Журі  перевіряє роботи команд і оголошує результати.
  • Нагородження переможців призами.

 

docx
Додано
29 жовтня
Переглядів
16
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку