Інтегрований урок з математики та трудового навчання у 1 класі Ми будуємо світлий дім

Про матеріал

Ідеї інтегрованого навчання сьогодні особливо актуальні, оскільки сприяють успішній реалізації нових освітніх завдань, визначених державними документами. Інтеграція навчання передбачає створення принципово нової навчальної інформації з відповідним змістом навчального матеріалу ,навчально-методичним забезпеченням , новими технологіями . А інтегрований урок - одна з форм організації навчання, що сприяє підвищенню інтересу до знань, науки самостійності пізнання, можливості співпраці вчителя й учнів на уроці, спосіб усунення формалізму в підході до нового навчального матеріалу, тобто сприяння підвищенню результативності навчання.

Період навчання дитини у 1 класі є особливо важливим на шляху досягнення поставленої мети. Важливо, щоб у цьому віці з ігрової діяльності дитини поступово формувалася навчальна діяльність школяра, яка вимагає від першокласників значного розумового напруження, більшої фізичної витривалості. Тому завдання вчителя - створити умови для усвідомлення дитиною життєвої необхідності навчання у школі. Як приклад пропоную інтегрований урок у 1 класі з предметів математика та трудове навчання.


Перегляд файлу

Інтегрований урок з математики та трудового навчання у 1 класі

Ми будуємо світлий дім

 

Тема. «Таблиці  додавання й віднімання числа 6. Задача на різницеве 

              порівняння. Обчислення значень виразів».

              ( Математика)

Тема.  «Аплікація з паперу. Конструктивний малюнок виробу. Послідовність

                дій під час створення аплікації. Практична робота: виготовлення

                сюжетних казкових композицій» ( Трудове навчання)

 

Мета.

Формувати в учнів ключові компетентності:

  • вміння вчитися – організовувати своє робоче місце; орієнтуватися у часі та берегти його; планувати свої дії; доводити  роботу до кінця;
  • загальнокультурну компетентність – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту;
  • здоров’язбережувальну компетентність – дбайливе ставлення до свого здоров’я; усвідомлювати здоров’я як вищу найвищу цінність;
  • соціальні компетентності - приймати соціальні правила і норми, знаходити правильні орієнтири для побудови своєї соціальної поведінки; гнучко поводитися з партнерами по спілкуванню; адекватно реагувати на їхні слова і дії; вміти вислуховувати, погоджуватися, відстоювати власну точку зору, домовлятися;

Формувати в учнів предметні компетентності:

  • навчальну:  ознайомити учнів з таблицями додавання й віднімання числа 6, формувати навички розв’язування задач на різницеве порівняння;  удосконалювати знання учнів про послідовність дій під час створення аплікацій ;
  • розвивальну: розвивати  математичне мовлення, логічне, аналітичне мислення, пам'ять, увагу,  творчу уяву, кмітливість;
  • виховну:  сприяти вихованню в учнів інформаційної культури, виховувати культуру оформлення письмових робіт, інтерес до навчання, охайність, старанність у роботі, прагнення допомогти іншим, культуру праці та доводити будь – яку справу до  кінця.

 

Обладнання: презентація, опорні таблиці, сюжетні малюнки, фрагменти будинку ( фундамент, стіни, вікна, двері, дах), картки із завданням.

 

Тип уроку: комбінований

 

 

Хід уроку

 

І Організація учнів до роботи на уроці

 

Пролунав дзвінок. Починається урок.

Поверніться до гостей, привітайтесь « Добрий день».

Кожен з вас  підготувався, на перерві постарався,

Зараз сядуть всі дівчатка, а за ними і хлоп’ятка.

Встало сонечко  давно, зазирнуло у вікно.

На урок час поспішати і нове мерщій вивчати.

  • Наше Сонечко – талісман спрямувало свої  промінчики і дарує тепло всім дівчаткам і хлопчикам 1 класу. Я теж дарую вам тепло своїх долонь. І вірю, що ми справимося з усіма завданнями, які на нас чекають на уроці.
  •  

ІІ Постановка пізнавального завдання, мотивація навчальної діяльності учнів.

 

  • Сьогодні у нас незвичайний урок, бо ми спробуємо побудувати дім. А як ви думаєте, чи легко будувати дім?
  • Так, важко. Щоб будинок збудувати, треба багато знати і вміти. ( Слайд з різними видами будинків у різні часи).
  •  А чи знаєте ви, як називають людей, які зводять будинки?
  • Так, будівельниками. А  як називають людей, які настеляють підлогу, роблять дах, вікна, двері? ( Теслярі, столярі). А ті, хто фарбує? ( Мулярі та малярі). Отож, ми бачимо, щоб будинок звести, треба добре працювати й математику вивчати. Дім будують на все життя, тому його і роблять так, щоб він був красивий і добротний, світлий і затишний.

 

Я такий
Збудую дім
В лісі під горбочком,
Щоб жили
У домі тім
Білочка з грибочком.

Ще один
Збудую дім
На листку ромашки,
Щоб жили
У домі тім
Павучки й комашки.

І такий
Збудую дім
На вершечку хвилі,
Щоб жили
У домі тім
Чайки білокрилі.

 

  • Ось і ми  сьогодні теж будемо будівельниками, бо споруджуватимемо будиночок для казкового героя Гнома.
  • Урок починаємо – слова промовляємо:

Ми будуєм світлий дім,

Затишно буде Гному у нім!

  • Чи можна обійтись на будівництві без такої науки, як математика? Чому?

ІІІ  Перевірка раніше засвоєних знань

 

  • Дім починається із фундаменту. Фундамент – з цеглинок, щоб зробити фундамент, треба виконати завдання.

 

  1. Математична розминка. Бліц – опитування.

 

  • Назвіть компоненти

            при додаванні;

            при відніманні

 

  • Яку арифметичну дію виконуємо при знаходженні                                 

          суми?    Різниці?

 

  •  Щоб дізнатися на скільки одне число більше або менше від  

  другого треба…

 

  • Які таблиці додавання й віднімання ми з вами вивчили?

 

  •  А навіщо нам знати таблиці додавання й віднімання?

 

  1. Допоможіть Гному знайти числа, які загубилися

1,…,3,  …, 5, …, 7, 8, …., 10

 

  1. Порівняти числа.
  • Он маленькі гноменята між числами сіли, здогадайтесь, які знаки собою закрили.

3…5                        8…8

7…4                       10…0

            8…9                        5…9

 

  1. Гра « Алгоритм

 

http://zubrila.com/wp-content/uploads/2015/05/842.jpg

 

 

 

 

 

 

  1.  
  2.  

 

  1. Гімнастика для розуму

 

Математичний диктант ( самоперевірка)

  • Запишіть число, наступне до числа 4.
  • Запишіть число, що стоїть перед числом 5.
  • Запишіть число, яке на 1 менше, ніж 3.
  • Яке число більше 2, але менше, ніж 4.
  • Запишіть сусідів числа 5

 

  • Молодці, діти! Ви добре справилися з цими завданнями. Отже, фундамент заклали.

( Діти працюють над створенням аплікації. Клеїмо фундамент будиночка).

 

ІV  Фізкультхвилинка.  Відпочивай – но!

V Засвоєння нових знань, умінь і навичок.

На фундамент цементовий

Та кладуть вінок дубовий,

Потім із сосни

Виганяють стіни.

  • Щоб вигнити стіни, треба виконати слідуючі завдання.
  1. Розв’яжіть задачу.

 

Лісом швидко Гномик біг, 
Ніс 7 яблук на пиріг. 
Одне впало, покотилось, 
Скільки яблук залишилось? 

 

  1. Каліграфічна хвилинка. Конкурс « красунь»( Взаємоперевірка)

Письмо цифри 6.

  • Підкресліть цифру, яка вам не подобається.
  • Виберіть  цифру – королеву. Намалюйте їй корону.

 

 

  1. Робота у групах
  • Покажемо Гномам, як можна разом у групах працювати.

« Склад числа 6» . Заповнити віконечка будиночків.

 

http://img0.liveinternet.ru/images/attach/c/9/106/414/106414292_4979214_img773.jpghttp://img0.liveinternet.ru/images/attach/c/9/106/414/106414292_4979214_img773.jpghttp://img0.liveinternet.ru/images/attach/c/9/106/414/106414292_4979214_img773.jpg

 

 

 

http://novprospekt.ru/images/38/original/post_38_6.pnghttp://novprospekt.ru/images/38/original/post_38_6.pnghttp://novprospekt.ru/images/38/original/post_38_6.png

 

 

 

 

  1. Складання таблиць додавання і віднімання числа 6.

( за числовим променем)

 

  • У нашого будиночка є гарні стіни. ( Діти приклеюють стіни до аплікації). А тепер будемо зводити дах. Для цього потрібно виконати такі завдання.
  1. Вправи для очей

VІ   Закріплення знань, умінь і способів діяльності, застосування їх у різних ситуаціях.

  1. Робота з підручником. Розв’язування прикладів з коментуванням.

Виріс дім на очах,

Сяє цинковий дах.

Виростає красень – дім,

Не злічити вікон в нім.

В кожнім світлі – світлі

Пречудові житла.

  • Щоб поставити двері, вікна – потрібно виконати такі завдання:

 

  1. Робота над задачею.
  2. Самостійна робота.

4 + 4 - 2                          6 – 6 + 0

6 = 1 +                            6 =      + 2

  • Завдання виконано. Клеїмо на наш будиночок двері та вікна.

( Виставка зроблених аплікацій)

  • З яких геометричних фігур збудували ми дім?
  • Доведіть, що форма даху будинку – це трикутник?
  • Ось він красень, наш будинок

Затишно і тепло в нім.

Посміхається нам Гном,

Бо житло тепер він має

І лиха зима його тепер зовсім не лякає.

  • А чи весело буде жити у будиночку Гному одному?
  • То ж поселимо у будинок і друзів Гнома, адже разом веселіше і тепліше!

 

VІ  Рефлексія

Повторення табличних випадків додавання і віднімання числа 6

(сайт  umniki.com.ua  Педагогічні ігри)

  • Що вивчили на уроці?
  • Що сподобалося?
  • З усіма завданнями впоралися?
  • У чому ви зазнали труднощів?
  • Оцініть свою роботу в зошиті сонечком.
  • Молодці, діти, ви допомогли Гному. Ви показали, що вмієте розв’язувати приклади і задачі, а головне дружити. Допомагайте один одному так, як ви це робили на уроці.

 

 

docx
Додано
4 квітня 2018
Переглядів
1223
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку