Урок насичений, багатогранний, у формі подорожі. Охоплює великий об"єм вивченого матеріалу з математики. Чудово розкриє рівень навченості учнів, якщо буде обраний як відкритий. Яскрава медійна презентація доповнить мобільність уроку.
Тут Ви зможете побачити розробку уроку, презентацію до нього, роздаткові матеріали, відео для рухливої паузи. А ще зацікавити своїх учнів цікавими місцями нашої України.
Урок математики 3 клас
(інтегрований)
Тема. Запис і читання трицифрових чисел. Порівняння чисел. Розв'язування задач на три дії. Сім чудес України
Мета. Вчити порівнювати сотні, додавати і віднімати сотнями, розв’язувати задачі на 2 – 3 дії різних типів; розвивати когнітивні компетентності учнів, креативне мислення, обчислювальні навички; виховувати старанність, працьовитість, почуття національної гідності.
Обладнання. Мультимедійна презентація, картки для індивідуальної роботи.
Хід уроку.
І. Організація учнів до уроку.
- Сьогодні на уроці я пропоную вам здійснити мандрівку мальовничими просторами нашої країни. Зверніть увагу на карту України. (Слайд 2)
- Але що це? Що трапилось з мапою? На ній з’явилися плями. Порахуйте. Їх сім. Саме стільки чудес має наша Батьківщина. Пропоную вам відкрити ці плями і дізнатися, які 7 чудес має Україна.
- А гаслом нашого уроку візьмемо слова нашої улюбленої української поетеси Ліни Костенко: «В дитинстві відкриваєш материк, котрий назветься потім – Батьківщиною».(Слайд 3)
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Робота з індивідуальними картками в парах.
- Для нашої подорожі потрібно обрати транспорт. А який? Ви скажете мені самі, якщо правильно розв’яжете наступне завдання.
- Перед вами картки з прикладами, які потрібно розв’язати, і результати нанести на іншу картку з числами, з’єднати їх і у вас вийде малюнок транспорту, на якому будемо пересуватися.
4 · 5 + 3 = 23 6 · 8 – 1 = 47
6 · 4= 24 8 · 8 = 64
604 – 600 = 4 4 · 10 + 4 = 44
3 · 10 – 3 = 27 6 · 7 = 42
528 – 500 = 28 231 – 200= 31
- Ми отримали літак. (Слайд 4)
2. Каліграфічна хвилинка.
- Нам потрібно зафіксувати дату нашої подорожі. Воно вказане у даті сьогоднішньої роботи ( 27 листопада)
- Україна має 7 чудес, тому я пропоную каліграфічно прописати цифру 7. (Слайд 5)
3. Гра « День і ніч». (Слайд 6)
- Отже, ми вирушаємо в мандрівку, щоб відкрити перше чудо України.
- Для цього нам потрібно розв’язати «ланцюжок» прикладів.
50 + 60 +30 – 70 + 90 – 60 = 100
Історична довідка. (Слайд 7)
Кам'яне́ць-Поді́льська форте́ця - фортеця у місті Кам'янець-Подільському (Хмельницької області України). Відома з XIV століття як частина оборонної системи міста Кам'янець, колишньої столиці Подільського князівства XIV–XV ст. Є складовою частиною Національного історико-архітектурного заповідника «Кам'янець». До складу фортеці входять 11 башт, кожна з яких має власну історію.
ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
Запис і читання трицифрових чисел. Порівняння чисел. Розв'язування задач на три дії. (Слайд 9)
Складання плану уроку.
ІV. Розвиток математичних знань.
805>599 509< 801
699<701 1000>110
770>707 400>380
93<309 680>608
( 2 учні записують біля дошки, інші – в зошиті).
Історична довідка.
Успе́нська Ки́єво-Пече́рська ла́вра — одна з найбільших православних святинь України, визначна пам'ятка історії та архітектури.
Від часу свого заснування як печерного монастиря у 1051 р., Києво-Печерська обитель була центром православ'я у Київській Русі; у 1688 року монастир отримав статус лаври. Успе́нська Ки́єво-Пече́рська ла́вра була внесена до переліку Світової спадщини ЮНЕСКО.
V. Фізкультхвилинка. (Слайд 12)
- Для того, щоб відкрити наступне диво України, нам потрібно відновити сили.
- 3 диво України – острів Хортиця. (Слайд 13)
Історична довідка.
Заповідник «Хортиця» є найбільшим островом на Дніпрі. На його території діє музей, в якому зібрано близько 30 тис. експонатів – свідків козацького минулого України. Є на Хортиці так звана Тарасова Стежка – маршрут, яким ходив улітку 29–річний Тарас Шевченко. Але, насамперед, острів Хортиця відомий своєю героїчною спадщиною, бо саме він був центром українського козацтва, що мав назву Запорізька Січ.
25, 34, 102, 198, 208, 248, 284, 303, 802, 981, 999, 1000.
(1учень записує біля дошки, інші у зошитах)
Ми відкрили 4 диво України – парк «Софіївка». (Слайд 15)
Історична довідка.
Дендрологічний парк «Софіївка» у м.Умань – це шедевр світового садово–паркового мистецтва кінця XVIII початку XIX ст. Заснував «Софіївку» граф Станіслав Потоцький. Цей диво–сад став подарунком його дружині Софії. Вона була гречанкою за походженням, тому і сам подарунок виглядає наче частина міфічної Грецької Еллади. Над створенням парку працювали як найвидатніші майстри того часу з інших країн, так і народні умільці України.
Диктує вчитель, учень біля дошки записує, учні у зошитах.
Ми відкрили 5 диво України – Софійський собор. (Слайд 16)
Історична довідка.
Софійський собор – пам’ятка української архітектури. Достеменно відомо, що розбудову храму почав Володимир Великий, а закінчив Ярослав Мудрий. У соборі відбувалися урочисті коронування київських князів на престол, церковні збори, прийоми послів та затвердження політичних угод.
VІ. Систематизація і закріплення знань учнів.
- Ми продовжуємо нашу мандрівку.
1. Робота над задачею 429 с.64 (Слайд 17)
- Ви усі їли смачну гречану кашу. Ось так росте рослина гречка. Це вусате жито, а це золота пшениця. Прочитайте, будь ласка, задачу №429 на ст.64.
Аналіз задачі
Складемо короткий запис задачі.
Пшениця – 30кг
Жито -?кг, у 5разів <
Гречка - ?кг, у 4р.<
План розв’язування задачі:
Ми відкрили з вами 6 диво України – Херсонес Таврійський. (Слайд 18)
Історична довідка.
«Херсонес Таврійський» - це український історичний заповідник на території колишнього грецького міста на Кримському узбережжі, а саме, у місті Севастополі. Був заснований наприкінці 6ст. до нашої ери. Про Херсонес існує безліч легенд. Найвідомішою є легенда про Гікію – жінку–воїна, яка врятувала місто, спаливши власний будинок із чоловіком, який перебував там. На сьогоднішній день відкрито лише третину міста.
2. Робота в групах. Завдання 428 с.64.(Слайд 19)
Продовжуємо нашу мандрівку. Для того, щоб відкрити наступне диво України, ми повинні попрацювати самостійно в групах. У вас на партах лежать картки. Вам потрібно подані числа записати у вигляді розрядних доданків.
1 група 2 група 3 група
473= 400+70+3 599=500+90+9 760=700+60
Представники груп презентують результати своїх робіт.
Ми відкрили 7 диво України – Хотинська фортеця. (Слайд 20)
Історична довідка.
Місто–фортеця Хотин було засновано князем Володимиром Великим на початку 11ст. для охорони кордонів Київської Русі. Спочатку захисна споруда була дерев’яною, але у 13ст. її почали перебудовувати на кам’яну. Хотинська фортеця й до нині зберігає величний, казковий та дещо суворий вигляд, саме тому на її території було знято багато художніх фільмів, таких як «Три мушкетери», «Робін Гуд» та інші.
VІІ. Підсумок уроку.
Підведемо підсумки уроку.
(Слайд 21) Наша мандрівка закінчилася. Зверніть увагу на карту України. Ми з вами відкрили всі «7 чудес України». Я думаю, вас, як і мене, переповнює гордість за те, що саме у нас в Україні є такі чудові місця. І хоча б в одному з них ми з вами обов’язково побуваємо.
Я вам дякую за гарну роботу на уроці.
VІІІ. Домашнє завдання. (Слайд 22)
Група А с.64 №432, №433
Група Б с.64 №431, №432
«В дитинстві материк, котрий
відкриваєш назветься потім
Ліна Костенко
Гасло уроку:
473 =
599 =
760 =