Інтегрований урок з математики та Я у світі "Запис та читання трицифрових чисел. Їх порівняння. Розв"язування задач на три дії. Сім чудес України"

Про матеріал

Урок насичений, багатогранний, у формі подорожі. Охоплює великий об"єм вивченого матеріалу з математики. Чудово розкриє рівень навченості учнів, якщо буде обраний як відкритий. Яскрава медійна презентація доповнить мобільність уроку.

Тут Ви зможете побачити розробку уроку, презентацію до нього, роздаткові матеріали, відео для рухливої паузи. А ще зацікавити своїх учнів цікавими місцями нашої України.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок математики3-А клас. Підготувала вчителька початкових класів. Мосійчук Т.Є.

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Гасло уроку :“В дитинстві відкриваєш материк, котрий потім назвеш ти– Батьківщиною.” Ліна Костенко

Номер слайду 4

Перевірка1819201716151413111228293027262524232122383940373635343331324849504746454443414258596057565554535152686970676665646361628910765431278798077767574737172

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Гра “ День і ніч”50+60+30-70+90- 60100

Номер слайду 7

Кам’янець–Подільськафортеця

Номер слайду 8

Знак дії додавання. Плюс. Назва першого числа натурального ряду. Один. Сума довжин всіх сторін прямокутнику – це…Периметр. Назвіть другий компонент дії віднімання. Від'ємник. Назвіть частину прямої, обмеженої двома точками. Відрізок. Одиниця вимірювання довжини. Сантиметр. Результат дії віднімання. Різниця. Найбільша одиниця маси. Тонна. Друга складова частина задачі. Запитання. ПОРІВНЯННЯ

Номер слайду 9

Тема уроку. Запис і читання трицифрових чисел. Порівняння чисел. Розв'язування задач на три дії.

Номер слайду 10

Вправа “Склади нерівності”

Номер слайду 11

Києво–Печерська лавра

Номер слайду 12

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Номер слайду 13

Острів Хортиця

Номер слайду 14

Робота з підручником. Завдання 426 с. 63198, 802, 208, 1000, 34, 303 999, 284, 248, 981, 102, 25.

Номер слайду 15

Парк «Софіївка»

Номер слайду 16

Софійський собор

Номер слайду 17

Робота над задачею 429

Номер слайду 18

Херсонес Таврійський

Номер слайду 19

Робота в групах. Завдання428 с.64

Номер слайду 20

Хотинська фортеця

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Домашнє завдання. Група А с.64 №432, №433 Група Б с.64 №431, №432

Перегляд файлу

Урок математики 3 клас

(інтегрований)

Тема. Запис і читання трицифрових чисел. Порівняння чисел. Розв'язування задач на три дії. Сім чудес України

Мета. Вчити порівнювати сотні, додавати і віднімати сотнями, розв’язувати задачі на 2 – 3 дії різних типів; розвивати когнітивні компетентності учнів, креативне мислення, обчислювальні навички; виховувати старанність, працьовитість, почуття національної гідності.

Обладнання. Мультимедійна презентація, картки для індивідуальної роботи.

Хід уроку.

І. Організація учнів до уроку.

- Сьогодні на уроці я пропоную вам здійснити мандрівку мальовничими просторами нашої країни. Зверніть увагу на карту України. (Слайд 2)

- Але що це? Що трапилось з мапою? На ній з’явилися плями. Порахуйте. Їх  сім. Саме стільки чудес має наша Батьківщина. Пропоную вам відкрити ці плями і дізнатися, які 7 чудес має Україна.

- А гаслом нашого уроку візьмемо слова нашої улюбленої української поетеси Ліни Костенко:  «В дитинстві відкриваєш материк, котрий назветься потім – Батьківщиною».(Слайд 3)

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Робота з індивідуальними картками в парах.

- Для нашої подорожі потрібно обрати транспорт. А який? Ви скажете мені самі, якщо правильно розв’яжете наступне завдання.

- Перед вами картки з прикладами, які потрібно розв’язати, і результати нанести на іншу картку з числами, зєднати їх і у вас вийде малюнок  транспорту, на якому будемо пересуватися.

5 · 6 – 29 = 1                    150 –100 = 50

4 · 5 + 3 = 23                    6 · 8 – 1 = 47

6 · 4= 24                           8 · 8 = 64

604 – 600 = 4                   4 · 10 + 4 = 44

3 · 10 – 3 = 27                  6 · 7 = 42

528 – 500 = 28                 231 – 200= 31

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Ми отримали літак. (Слайд 4)

2. Каліграфічна хвилинка.

- Нам потрібно зафіксувати дату нашої подорожі. Воно вказане у даті сьогоднішньої роботи ( 27 листопада)

- Україна має 7 чудес, тому я пропоную каліграфічно прописати цифру 7. (Слайд 5)

3. Гра « День і ніч». (Слайд 6)

- Отже, ми вирушаємо в мандрівку, щоб відкрити перше чудо України.

- Для цього нам потрібно розв’язати «ланцюжок» прикладів.

50 + 60 +30 – 70 + 90 – 60 = 100

  • І ми з вами відкрили перше чудо України – Камянець–Подільська фортеця.

Історична довідка. (Слайд 7)

Кам'яне́ць-Поді́льська форте́ця - фортеця у місті Кам'янець-Подільському (Хмельницької області України). Відома з XIV століття як частина оборонної системи міста Кам'янець, колишньої столиці Подільського князівства XIVXV ст. Є складовою частиною Національного історико-архітектурного заповідника «Кам'янець». До складу фортеці входять 11 башт, кожна з яких має власну історію.

ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

  1. «Мозковий штурм». (Слайд 8)
  • Щоб дізнатися тему нашого уроку, нам потрібно відповісти на  деякі запитання.
  • Знак дії додавання. (Плюс)
  • Назва першого числа натурального ряду. (Один)
  • Сума довжин всіх сторін прямокутнику – це… (Периметр)
  • Назвіть другий компонент дії віднімання. (Відємник)
  • Назвіть частину прямої, обмеженої двома точками. (Відрізок)
  • Одиниця вимірювання довжини. (Сантиметр)
  • Результат дії віднімання. (Різниця)
  • Найбільша одиниця маси. (Тонна)
  • Друга складова частина задачі. (Запитання)
  • Ми отримали слово порівняння.

 

  • Отже, тема нашого уроку

Запис і читання трицифрових чисел. Порівняння чисел. Розв'язування задач на три дії. (Слайд 9)

 

Складання плану уроку.

  • Які знання ви сподіваєтесь отримати на уроці?
  • Які завдання, на вашу думку, ми будемо виконувати?
  • Отже, ми продовжуємо знайомитись із трицифровими числами і будемо виконувати наступні завдання уроку:
  1. вчитися записувати і читати трицифрові числа;
  2. вправлятися у порівнянні чисел;
  3. розвивати вміння розв’язувати задачі на 3 дії.

 

ІV. Розвиток математичних знань.

  1. Вправа «Склади істинні нерівності». (Слайд 10) (на дошці)
  • Ми продовжуємо нашу подорож. Для того, щоб відкрилося наступне диво України, нам потрібно, використовуючи дані числа, скласти нерівності.

805>599         509< 801

699<701         1000>110

770>707         400>380

93<309           680>608   

(  2 учні записують біля дошки, інші – в зошиті).

 

  • Нам відкрилося 2 диво України – Києво–Печерська лавра. (Слайд 11)

Історична довідка.

Успе́нська Ки́єво-Пече́рська ла́вра  — одна з найбільших православних святинь України, визначна пам'ятка історії та архітектури.

Від часу свого заснування як печерного монастиря у 1051 р., Києво-Печерська обитель була центром православ'я у Київській Русі; у 1688 року монастир отримав статус лаври. Успе́нська Ки́єво-Пече́рська ла́вра  була внесена до переліку Світової спадщини ЮНЕСКО.

V. Фізкультхвилинка. (Слайд 12)

- Для того, щоб відкрити наступне диво України, нам потрібно відновити сили.

- 3 диво України – острів Хортиця. (Слайд 13)

Історична довідка.

Заповідник «Хортиця» є найбільшим островом на Дніпрі. На його території діє музей, в якому зібрано близько 30 тис. експонатів – свідків козацького минулого України. Є на Хортиці так звана Тарасова Стежка – маршрут, яким ходив улітку 29–річний Тарас Шевченко. Але, насамперед, острів Хортиця відомий своєю героїчною спадщиною, бо саме він був центром українського козацтва, що мав назву Запорізька Січ.

  1. Робота з підручником.
  •                  Ми рушаємо далі. Наступне завдання ми виконаємо з підручника. Завдання 426 с.63. (Слайд 14)
  •                  Нам потрібно записати числа в порядку зростання. Під час запису звертайте увагу на кількість цифр у числі, а, також, на цифри, які показують кількість сотень, десятків, одиниць

25, 34, 102, 198, 208, 248, 284, 303, 802, 981, 999, 1000.

(1учень записує біля дошки, інші у зошитах)

Ми відкрили 4 диво України – парк «Софіївка». (Слайд 15)

Історична довідка.

Дендрологічний парк «Софіївка» у м.Умань – це шедевр світового садово–паркового мистецтва кінця XVIII початку XIX ст. Заснував  «Софіївку» граф Станіслав Потоцький. Цей диво–сад став подарунком його дружині Софії. Вона була гречанкою за походженням, тому і сам подарунок виглядає наче частина міфічної Грецької Еллади. Над створенням парку працювали як найвидатніші майстри того часу з інших країн, так і народні умільці України.

  •      Наша мандрівка продовжується. Нам потрібно виконати завдання 427. А саме, потрібно записати цифрами числа.
  •      Скажіть, на що потрібно звертати увагу під час запису? (Чи є всі розряди. У випадку відсутності якогось розряду пишемо «нуль», крім останнього).

Диктує вчитель, учень біля дошки записує, учні у зошитах.

Ми відкрили 5 диво України – Софійський собор. (Слайд 16)

Історична довідка.

Софійський собор – пам’ятка української архітектури. Достеменно відомо, що розбудову храму почав Володимир Великий, а закінчив Ярослав Мудрий. У соборі відбувалися урочисті коронування  київських князів на престол, церковні збори, прийоми послів та затвердження політичних угод.

VІ. Систематизація і закріплення знань учнів.

- Ми продовжуємо нашу мандрівку.

1. Робота над задачею 429 с.64 (Слайд 17)

- Ви усі їли смачну гречану кашу. Ось так росте рослина гречка. Це вусате жито, а це золота пшениця. Прочитайте, будь ласка, задачу №429 на ст.64.

Аналіз задачі

  1. Про що йде мова в задачі?
  2. Що питається в задачі?
  3. Чи можемо ми зразу дати на це відповідь?
  4. Що нам відомо про гречку?
  5. Чи знаємо ми, скільки посіяли пшениці і жита разом?
  6. Чи можемо ми це знайти?
  7. Що відомо про жито?
  8. Скільки посіяли пшениці?

Складемо короткий запис задачі.

 

Пшениця – 30кг

Жито -?кг, у 5разів <

Гречка - ?кг, у 4р.<

План розв’язування задачі:   

  1. Скільки кілограмів жита посіяли на дослідній ділянці?
  2. Скільки кілограмів жита і пшениці посіяли разом?
  3. Скільки посіяли гречки?
  1. 30:5=6(кг) – жита посіяли;                  (на дошці)
  2. 30+6=36(кг) – пшениці і жита разом;
  3. 36:4=9(кг).

Ми відкрили з вами 6 диво України – Херсонес Таврійський. (Слайд 18)

Історична довідка.

«Херсонес Таврійський» - це український історичний заповідник на території колишнього грецького міста на Кримському узбережжі, а саме, у місті Севастополі. Був заснований наприкінці 6ст. до нашої ери. Про Херсонес існує безліч легенд. Найвідомішою є легенда про Гікію – жінку–воїна, яка врятувала місто, спаливши власний будинок із чоловіком, який перебував там. На сьогоднішній день відкрито лише третину міста.

 

2. Робота в групах. Завдання 428 с.64.(Слайд 19)

Продовжуємо нашу мандрівку. Для того, щоб відкрити наступне диво України, ми повинні попрацювати самостійно в групах. У вас на партах лежать картки. Вам потрібно подані числа записати у вигляді розрядних доданків.

1 група                            2 група                    3 група

473= 400+70+3          599=500+90+9          760=700+60

Представники груп презентують результати своїх робіт.

Ми відкрили 7 диво України – Хотинська фортеця. (Слайд 20)

Історична довідка.

Місто–фортеця Хотин було засновано князем Володимиром Великим на початку 11ст. для охорони кордонів Київської Русі. Спочатку захисна споруда була дерев’яною, але у 13ст. її почали перебудовувати на кам’яну. Хотинська фортеця й до нині зберігає величний, казковий та дещо суворий вигляд, саме тому на її території було знято багато художніх фільмів, таких як «Три мушкетери», «Робін Гуд» та інші.

VІІ. Підсумок уроку.

Підведемо підсумки уроку.

  •                  Що для вас було складно вирішувати на уроці?
  •                  Чи виконали ми поставлені завдання?
  •                  Які емоції ви відчували під час уроку?

(Слайд 21) Наша мандрівка закінчилася. Зверніть увагу на карту України. Ми з вами відкрили всі «7 чудес України». Я думаю, вас, як і мене, переповнює гордість за те, що саме у нас в Україні є такі чудові місця. І хоча б в одному з них ми з вами обов’язково побуваємо.

Я вам дякую за гарну роботу на уроці.

VІІІ. Домашнє завдання. (Слайд 22)

Група А с.64 №432, №433

Група Б с.64 №431, №432

Перегляд файлу

«В дитинстві материк, котрий

  • Батьківщиною»

відкриваєш  назветься потім

       Ліна Костенко

 Гасло уроку:        

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

473 =

 

599 =

 

760 =

Перегляд файлу

 

Перегляд файлу

        

zip
Додано
17 грудня 2019
Переглядів
1380
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку