Урок математики "Віднімання суми від числа. Задачі на різницеве порівняння. Співвідношення між одиницями вимірювання величин. Порівняння іменованих чисел"

Про матеріал
Урок математики "Віднімання суми від числа. Задачі на різницеве порівняння. Співвідношення між одиницями вимірювання величин. Порівняння іменованих чисел" для 3 класу. Проводиться у формі подорожі.
Перегляд файлу

Тема: Віднімання суми від числа. Задачі на різницеве порівняння.                           Співвідношення між одиницями вимірювання величин. Порівняння іменованих чисел.

Мета: закріпити правило віднімання суми від числа, формувати вміння розв’язувати задачі на 3 дії, повторити співвідношення між одиницями вимірювання величин та порівняння іменованих чисел, вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення; виховувати спостережливість та бажання дізнаватися про щось цікаве.

Обладнання: казковий герой Глобус-мандрівник, індивідуальні картки, презентація, коротка умова до задачі.

Тип уроку:  комбінований

Хід уроку:

1. Організація класу

1.1. Привітання

Всі почули ви дзвінок, в гості йде до нас урок?

Встало сонечко давно, зазирнуло у вікно,

На  урок час поспішати, математику вивчати.

1.2. Представлення

Мене звуть Марія Олександрівна. Я проведу сьогодні у вас урок математики.

2. Мотивація навчальної діяльності

Хоч літо вже завершилось, але думками ми ще згадуємо ті місця, де ми влітку відпочивали. Сьогодні я вам пропоную здійснити подорож по країнам світу і дізнатися багато цікавого. А допоможе нам у цьому Глобус-мандрівник.

3. Актуалізація опорних знань

3.1. Робота на індивідуальних картках

Першою країною, в якій ми зробимо зупинку – це країна Грузія. Там високі гори. Люди живуть далеко один від одного і тому вміють добре працювати самостійно. Ви приєднаєтесь до них і попрацюєте на індивідуальних картках. Зараз я кільком учням роздам індивідуальні картки. Підпишіть листочки, уважно читайте завдання, не поспішайте.

     Постав необхідний знак <,>,=.

56-43     19                     72+12    100         57+12     79

37+18    55                     86-31  27           67-28    25

 

3.2. Усний рахунок

3.2.1. Співвідношення між одиницями вимірювання величин

А ми з вами завітаємо до Італії. Мешканці цієї країни здавна дружать з математикою. Навіть вигадали своє позначення цифр – римські. В них добре розвинена торгівля, вони добре вміють усно рахувати. Тому і вам пропонують усно обчислити наступні приклади.

85 дм=…м=…см            2 доби = …год

32 см=…дм…см            1 год 15 хв = …хв

3.2.2. Усне складання і розв’язування рівняння (№99)

А тепер усно складіть рівняння та розв’яжіть його.

4+х=13

х=9.

3.3. Каліграфічна хвилинка (№100)

Мені наш Глобус-мандрівник розказав, що у Франції люди звертають велику увагу на каліграфію свого письма. Тому зараз відкрийте свої зошити, запишіть число, класна робота.  Каліграфічно запишіть відповіді на приклади, які я вам диктуватиму.

  1. Різницю чисел 60 і 6 зменшити на 9. (45)
  2. Від 80 відняти суму чисел 8 і 5. (67)
  3. Суму чисел 38 і 46 зменшити на 29. (55)

Які числа ви записали?

Заповніть каліграфічний рядочок, повторивши запис цих чисел 45, 67,55.

 

4. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні на уроці ми з вами пригадаємо правила віднімання суми від числа та розв’яжемо задачі на різницеве порівняння.

 

5. Сприймання та усвідомлення нового навчального матеріалу

5.1. Пояснення прийому віднімання суми від числа (№101)

Японія – країна з розвиненою технікою. Вони розробляють нові комп’ютерні технології і застосовують при цьому різні правила. Тому вони вам пропонують пояснити спосіб обчислення виразу.

73-28=73-(20+8)=(73-20)-8=53-8=45

73-28

 

   20   8

Щоб розв'язати даний приклад, ми 28 розкладаємо на розрядні доданки 20 і 8. Потім від 73 віднімаємо 20, отримуємо 53. Від цього числа віднімаємо ще 8. У нас вийшло число 45. Це і є розв'язок даного прикладу.

5.2. Застосування прийому на практиці (№102)

Щоб краще засвоїти цей прийом,  обчисліть приклади №102 та зробіть перевірку дією додавання. (Перших 2 приклади учні розвязують біля дошки, других 2 – самостійно.)

84-38=46              67-48=19

46+38=84            19+48=67 

91-19=72              35-17=18

72+19=91            18+17=35

 

Фізхвилинка (Австралійський дощ)

В нашій подорожі ми не можемо забути про Бразилію. Адже саме тут цього літа відбулись Олімпійські ігри. І ми відпочинемо і проведемо фізхвилинку.

6. Узагальнення і систематизація знань

6.1. Розв’язування рівнянь

Олімпійський дух хай ще побуде з нами. Я пропоную позмагатися рядами, хто швидше і правильніше розв’яже рівняння. З кожного ряду один представник розв’язує рівняння біля дошки, а всі інші самостійно в зошиті.

х+15=34, 42-х=24,                         18+х=53,

х=34-15,                   х=42-24,                         х=53-18,

х=19.                        х=18.                               х=35.

19+15=34,               42-18=24,                        18+35=53,

34=34.                     24=24.                              53=53.

 

Що в нас невідомо в першому прикладі? (Перший доданок)

Як його знайти? (Від суми відняти відомий доданок)

6.2. Робота над задачею (№104)

Учні Великої Британії намагаються якнайкраще в школі вчитися, щоб потім вступити у відомий на весь світ Кембріджський університет. А ми сьогодні будемо розв’язувати задачі аж на три дії.

І число – 53

ІІ число – ?, на 17 м. 100

ІІІ число – ?

Прочитайте задачу.

За умовою задачі число 100 складається з трьох доданків.

Чи всі доданки відомі?

Назвіть перший доданок.

Що відомо про другий доданок?

Що сказано про третій доданок?

Чи можливо одразу знайти третій доданок? Чому?

Чи можемо ми знайти другий доданок?

Що нам для цього треба зробити?

Чи можемо ми тепер знайти третій доданок?

Як це зробити?

Запишіть розв’язання задачі.

1) 53-17=36 – друге число

2) 53+36=89 – сума першого і другого чисел

3) 100-89=11 – третє число

100-53-(53+36)=11

Відповідь: третє число – 11.

6.3. Робота над задачею з логічним навантаженням (усно)

Жителі Німеччини дуже бережливо ставляться до навколишнього середовища. А особливо економлять деревину. В будівництві вони ретельно використовують кожну дощечку. Я пропоную розв’язати задачу із зірочкою.

Прочитайте задачу №105

Про що ця задача?

Що відомо в цій задачі?

Про що запитується?

Чи можемо ми одразу дати відповідь на запитання?

Про що ми повинні дізнатись спочатку?

За допомогою якої арифметичної дії це можна дізнатись?

Чи можемо ми тепер дати відповідь на запитання?

Що нам для цього треба зробити?

9-(2+2)=5 (см) – ширина дошки

Відповідь: 5 сантиметрів.

7. Повідомлення домашнього завдання

На домашнє завдання вам треба буде розв'язати приклади №106 та задачу №107.

8. Підсумок уроку

Що ми сьогодні повторили на уроці?

Як ми віднімаємо суму від числа?

  • Сьогодні ми уявно побували в деяких країнах, але я вам бажаю, щоб ви в них побували насправді.
docx
Додано
27 грудня 2019
Переглядів
758
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку